Φώτα ημέρας: Υπάρχει κάποια λογική πίσω από όσους λένε «όχι»;

Φώτα ημέρας: Υπάρχει κάποια λογική πίσω από όσους λένε «όχι»;

(20/1/2010)

Τα φώτα ημέρας ακούγονται εκ πρώτης σαν ένα ακόμη οξύμωρο σχήμα. Το να έχεις αναμμένα φώτα την ημέρα ακούγεται σε πολλούς τόσο χρήσιμο όσο τα γυαλιά ηλίου το βράδυ. Όμως τα φώτα ημέρας στα αυτοκίνητα έχουν θεσμοθετηθεί και σε λίγο θα τα έχουμε όλοι. Υπάρχει λόγος για το αντίθετο;

Τα φώτα ημέρας ξεκίνησαν από τις βόρειες χώρες όπου τον χειμώνα λίγο η μικρή διάρκεια της ημέρας, λίγο η καταχνιά από τον καιρό κάνουν την ορατότητα τουλάχιστον περιορισμένη. Καλό είναι να υπάρχουν φώτα ώστε να φαίνονται τα αυτοκίνητα. Πόσο δύσκολα όμως φαίνονται τα αυτοκίνητα ντάλα Ιούλιο μεσημέρι στην Αθήνα; Τα φώτα ημέρας μάλλον περισσεύουν. Πειράζει όμως να είναι αναμμένα; Ποιο είναι άραγε το πρόβλημα, όσο «άχρηστα» και αν είναι; &&&& &&&& Από τη μία πλευρά το επιχείρημα της Ε.Ε. που θέλει να τα επιβάλει βασίζεται σε έρευνα που έχει δείξει πως τα φώτα ημέρας μειώνουν τα ατυχήματα στους δρόμους. Φυσικό είναι αφού τα φώτα κάνουν τα αυτοκίνητα πιο ευδιάκριτα στους καθρέφτες και μπορείς νωρίτερα να δεις τι συμβαίνει πίσω σου. Ειδικά το χειμώνα που είναι πιο σκοτεινά. &&&& Από την άλλη ο αντιδραστικός Έλληνας δεν αρέσκεται στην επιβολή τέτοιων μέτρων που θεωρεί μάλιστα ότι τον επιβαρύνουν και στην τσέπη. Μπορεί, σου λέει, να μην πληρώνω ΔΕΗ για τα φώτα του αυτοκινήτου, αυξάνεται όμως η κατανάλωση ή ακόμη (αν είναι δυνατόν) φθείρονται οι λάμπες. &&&& Και στο κάτω - κάτω, στην Ελλάδα δεν χρειάζονται. Ή μήπως όχι; Γιατί ακόμη και τον Ιούλιο με τον ήλιο να λάμπει, τα φώτα ημέρας ξεχωρίζουν. Έχουν μια θέση εκατέρωθεν της μάσκας του αυτοκινήτου που αμέσως κάνουν τη σιλουέτα τους αναγνωρίσιμη ως κινούμενο όχημα. Δεν είναι δηλαδή ότι «φέγγουν» αλλά ότι φαίνονται στο μάτι ως κάτι στο οποίο πρέπει να δώσουμε προσοχή. &&&& Αλλά ακόμη και αν τον Ιούλιο δεν κάνουν διαφορά, την κάνουν σίγουρα τον Ιανουάριο. Και αν δεν έχεις μάθει να τα ανάβεις τον Ιούλιο, δεν τα ανάβεις ούτε τον Ιανουάριο. Ενώ αν αποτελούν σύστημα του αυτοκινήτου, ανάβουν πάντα και τελειώνει η υπόθεση. &&&& &&&& Επίσης με τα φώτα ημέρας θα εκλείψει στην Ελλάδα και το φαινόμενο που αντιμετωπίζουμε με οδηγούς που επιμένουν να κινούνται με τα φώτα τους σβηστά, το χάραμα ή το σούρουπο, μέσα στα τούνελ ή με βροχή και δεν τους βλέπεις με τίποτα. Ακόμη, αυτοκίνητα που έχουν μονίμως φωτιζόμενους πίνακες οργάνων και εσωτερικού θα έχουν επιτέλους και ένα φως αναμμένο έξω. Γιατί οι οδηγοί τους βλέποντας όλα τα φώτα εντάξει μέσα ξεχνούν να τα ανάψουν το βράδυ. Πολύ επικίνδυνο. &&&& Όσο για την κατανάλωση και την «φθορά» των λαμπτήρων, τα πράγματα είναι μάλλον λιγότερο ανησυχητικά από όσο νομίζουμε. Με τα σημερινά φώτα θέσης, τα μικρά δηλαδή αναμμένα η κατανάλωση του αυτοκινήτου αυξάνεται λιγότερο από 0,2%. Που σημαίνει πως στα 10 λίτρα ανά 100 χλμ η κατανάλωση με τα φώτα θέσης αυξάνεται στα 10,02 λίτρα. Δηλαδή στις 15.000 χλμ που κάνει ένα αυτοκίνητο κατά μέσο όρο το χρόνο, μιλάμε για 3 λίτρα βενζίνης περισσότερα. &&&& Επειδή αυτά τα 3 λίτρα είναι ελάχιστα σε ένα χρόνο, η Ε.Ε. όμως τα μετράει (γιατί αν πολλαπλασιαστούν με όλα τα αυτοκίνητα της Ένωσης είναι αμέσως αρκετά) τα φώτα ημέρας θα είναι σχεδιασμένα ώστε να «καίνε» λιγότερο από αυτό. Μάλιστα επειδή θα είναι τεχνολογίας LED η κατανάλωσή τους είναι αμελητέα και η διάρκεια ζωής τους πολύ μεγάλη. Το κόστος τους δε (όταν καούν) θα είναι μικρό. &&&& ¶ρα τελικά ποιο είναι το πρόβλημα; Εσείς αντιτίθεστε στην εφαρμογή των φώτων ημέρας στα νέα αυτοκίνητα; Τι σας πειράζει; Τώρα τι κάνετε; Ανάβετε ποτέ φώτα την ημέρα; Παρατηρείτε γύρω σας πως φαίνονται οι άλλοι για να ανάψετε τα δικά σας;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
KIA