Εσείς θα επιλέγατε ποτέ αυτοκίνητο σύμφωνα με το λειτουργικό του σύστημα ή είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας κάτι τέτοιο;
Αυτοκίνητο λειτουργικό
3.275 Επισκέψεις στο άρθρο (5/7/2015)
Τα λειτουργικά συστήματα έρχονται στα αυτοκίνητα. Η Google με το δικό της Android και η Apple με το iOS θα βρουν ακόμη ένα πεδίο μάχης. Πόσο θα επηρέαζε αυτό την αγορά σας;
Είναι τα αυτοκίνητα το ίδιο με τα κινητά τηλέφωνα; Μπορεί κανείς να διαλέξει τι αυτοκίνητο θα αγοράσει με βάση το λειτουργικό που θα εκτελείται στο σύστημα ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου;
Ποιος ασχολείται; Στα κινητά τηλέφωνα, η χρήση και η λειτουργικότητα καθορίζονται εξ΄ολοκλήρου από το σύστημα που «τρέχει» η συσκευή. Η διαφορά ανάμεσα στον έναν ή τον άλλον κατασκευαστή καθορίζει απολύτως την εμπειρία που θα έχει ο χρήστης. Και με βάση αυτό το στοιχείο η επιλογή συσκευής κινητού τηλεφώνου αποφασίζεται με το αν «τρέχει» Android ή iOS.Ισχύει όμως κάτι τέτοιο στα αυτοκίνητα; Το αυτοκίνητο είναι μία μηχανή που κινείται. Αυτός είναι ο πρωταρχικός της ρόλος. Το πώς το κάνει αυτό σχετίζεται με τον κινητήρα, την ανάρτηση, και τις άλλες μηχανικές επιλογές του κατασκευαστή. Η συνολική εμπειρία της μετακίνησης από κει και πέρα περιλαμβάνει και τα υπόλοιπα στοιχεία, την καμπίνα, τους χώρους την πρακτικότητα, την άνεση και πολυτέλεια.
Πως θα μπορούσε λοιπόν το λειτουργικό σύστημα του κέντρου ψυχαγωγίας να κάνει έστω και την παραμικρή διαφορά στο αν θα αγοράσει κανείς το ένα ή το άλλο αυτοκίνητο; Μήπως υπερβάλλουμε; Ή μήπως όχι;Βλέπεις η εμπειρία στο αυτοκίνητο ετοιμάζεται να αλλάξει. Η μεταφορική ικανότητα του αυτοκινήτου σταδιακά περνάει σε δεύτερη μοίρα. Από τη μία ο διαδικαστικός τρόπος με τον οποίο οδηγούμε στις πόλεις, από την άλλη τα αυτόνομα αυτοκίνητα που έρχονται να μας «απαλλάξουν» από αυτό.Την ίδια στιγμή τα αυτοκίνητα συνδέονται στο διαδίκτυο. Για να αυξηθεί η ασφάλεια από τη μία, για να οδηγούνται μόνα τους από την άλλη. Ήδη από το 2018 αποφασίστηκε κάθε αυτοκίνητο να έχει κάρτα SIM και σύνδεση κινητής τηλεφωνίας για να καλεί σε ώρα ανάγκης.
Ο οδηγός και οι επιβάτες θα στρέψουν την προσοχή τους στην εμπειρία που τους προσφέρει ο τρόπος λειτουργίας του αυτοκινήτου. Όχι μόνο στις μεταφορικές τους ανάγκες αλλά στην συμβίωσή τους με αυτό. Το σύστημα ψυχαγωγίας στα επόμενα λίγα χρόνια θα μετατραπεί σε κέντρο ελέγχου, όπου οι φωνητικές εντολές και η διαδραστική επαφή θα έχουν τον κύριο λόγο. Και σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο το λειτουργικό σύστημα θα είναι βασική «λεπτομέρεια».
Εσείς όμως τι λέτε; Μπορεί να γίνει ποτέ τόσο έντονη αυτή η πλευρά του αυτοκινήτου ώστε να διαλέγετε με βάση το τι σύστημα «τρέχει» σε κάθε μοντέλο; Ή μήπως πρόκειται για σενάρια επιστημονικής φαντασίας;
Μα αυτό γίνεται ήδη, όπως επίσης γίνεται και η επιλογή του software στην λειτουργία της μηχανής του οχήματος μας, ήδη η microsoft είναι στην bmw...Και οι υπόλοιποι τα ίδια και θα κάνουν τις όποιες επιλογές τους.Android ανοιχτού τύπου με δωρεάν εφαρμογές περισσότερες ή ios κλειστού τύπου με λιγότερες δωρεάν εφαρμογές και επι πληρωμή έστω και μικρή για τα περισσότερα; Προσωπικά είμαι υπερ και των δύο, όταν έχεις mac στο σπίτι, το όχημα, με το iphone κάνεις καλύτερο συγχρονισμό στα πάντα όλα, όταν έχεις pc απλά σε σπίτι και όχημα, το android είναι καλύτερο. Καθείς θα επιλέξει το τι του ταιριάζει καλύτερα...
Όταν έχω 2 αυτοκίνητα ηλικίας 19 και 27 ετών αντίστοιχα και δεν σκοπεύω να τα αλλάξω στο ορατό μέλλον, τα λεγόμενα σας για λειτουργικά συστήματα, μου φαίνονται ιστορίες επιστημονικής φαντασίας.
Αυτό που χρειαζόμαστε (προς το παρόν) είναι τρόποι να μειώσουμε τις χαμένες ώρες μέσα στο αυτοκίνητο, με καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας. Όταν θα έχουμε αυτόνομη οδήγηση, μοιραία το αυτοκίνητο θα γίνει προέκταση του γραφείου, ή του σπιτιού και μέχρι τότε θα έχει ξεκαθαρίσει πιο σύστημα θα επικρατήσει. Όσο η οδήγηση χρειάζεται την πλήρη εμπλοκή του οδηγού, συστήματα που του αποσπούν την προσοχή δεν είναι καλή ιδέα. Ακόμα και σήμερα, βοηθητικά συστήματα όπως το αυτόματο φρενάρισμα, μπορούν να κάνουν τον οδηγό να χαλαρώσει στην προσοχή του.