Τα σύγχρονα Crossover με diesel κινητήρες ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων και για τις on και off road αρετές τους.
16 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα σύγχρονα Crossover με diesel κινητήρες ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων και για τις on και off road αρετές τους.

Diesel crossover με χαμηλή κατανάλωση

18.647 Επισκέψεις στο άρθρο (12/7/2013)

Τα σύγχρονα Crossover με diesel κινητήρες συνδυάζουν τις on και off road αρετές της κατηγορίας, με τη μεγάλη οικονομία κίνησης που προσφέρουν οι σύγχρονοι κινητήρες τους.

Όπως έχει φανεί, το ποσοστό εκείνων που επιλέγουν ένα όχημα ελεύθερου χρόνου για τις εκτός δρόμου αρετές τους, είναι από ιδιαίτερα μικρό έως ανύπαρκτο, σε σχέση με το πλήθος των τετρακίνητων μοντέλων που κυκλοφορούν στην αγορά.
Ετσι λοιπόν και αφού οι κατασκευαστές «αφουγκράστηκαν» τις πραγματικές ανάγκες και επιθυμίες του κοινού, επέλεξαν τη συμβατική μετάδοση της κίνησης σε δύο τροχούς καταργώντας την τετρακίνηση, διατηρώντας όμως την απόσταση του αμαξώματος και την εμφάνιση των ελεύθερου χρόνου μοντέλων τους και δημιουργώντας μια νέα κατηγορία, αυτή των δικίνητων Crossover. 
Και όλα αυτά, όταν κανείς δεν μπορεί να καταλάβει τη διαφορά στην εμφάνιση τους από ένα SUV, στοιχίζουν αρκετά φθηνότερα, δεν επηρεάζονται από τα κινούμενα μέρη της τετρακίνησης και προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση. Χαρακτηριστικές και top περιπτώσεις αυτές των 2κίνητων Ford Kuga, Opel Mokka και Toyota RAV4.Κινητήρες - Κατανάλωση: Πάνε και δεν καίνεΚοινός τόπος των τριών μοντέλων αυτής της παρουσίασης είναι η μετάδοση της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς (4x2) και το ότι φέρουν diesel κινητήρες κάτω από το καπό τους, κάτι που συνεπάγεται -και στις τρεις περιπτώσεις- αυξημένα επίπεδα ροπής (300 έως 320 Nm) και χαμηλή κατανάλωση (4,9 έως 5,5 λτ./100χλμ.). 
Ετσι, και τα τρία κινούνται με άνεση στον αυτοκινητόδρομο, ενώ είναι πολύ οικονομικά στην πόλη. Συγκεκριμένα, τη χαμηλότερη μέση κατανάλωση έχει το Toyota RAV4 2.0 D4-D (4.9 λτ./100 χλμ.) το οποίο είναι και το πιο οικονομικό μέσα στην πόλη (5,7 λτ./100 χλμ.) και ακολουθείται από το Ford Kuga με μικτό και αστικό κύκλο 5,3 και 6,3 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα. Τέλος, το Opel Mokka «τσιμπάει» ελαφρώς περισσότερο σε καύσιμο από τα άλλα δύο, όμως έχει και το προτέρημα του μικρότερου κυβισμού (1.700 κυβικά) με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε περιφερειακά έξοδα όπως ασφάλιστρα, τεκμήριο κτλ. 
Αναφορικά με τα τέλη κυκλοφορίας, εφόσον αυτά υπολογίζονται από τις εκπομπές CO2, τα χαμηλότερα έχει το Toyota RAV4 δίνοντάς του έτσι ένα μικρό προβάδισμα, μιας και στην πράξη, η διαφορά στο κόστος καυσίμου είναι πολύ μικρή μεταξύ των μοντέλων.
Στον τομέα των επιδόσεων, από την άλλη, και τα τρία μοντέλα ολοκληρώνουν το 0-100 χλμ./ώρα σε 10 και κάτι δευτερόλεπτα (πιο γρήγορο είναι το Mokka με 10 δλ. και πιο αργό το Kuga με 10,6), όμως και πάλι η διαφορά εντοπίζεται μόνο με το χρονόμετρο στο χέρι. Χωρίς αυτό, οι κινητήρες και των τριών μοντέλων σου δίνουν την αίσθηση ότι επιταχύνουν ικανοποιητικά και ότι το «φόρτε» τους είναι οι ρεπρίζ, όταν ο κινητήρας περιστρέφεται στο μεσαίο φάσμα των στροφών. 
Πιο αναλυτικά, όλοι τους τραβάνε από πολύ χαμηλά και διατηρούν τη δύναμή τους μέχρι και τις 2.700 σ.α.λ. Τέλος, αναφορικά με το θόρυβο που παράγουν ή τους κραδασμούς, όλοι τους κάνουν αισθητή την παρουσία τους ηχητικά, ωστόσο μέσα στην καμπίνα τα επίπεδα θορύβου που περνάνε είναι μικρά, ενώ το ίδιο ισχύει και για τους κραδασμούς.Value for money: Κοστίζουν γιατί αξίζουνΗ τιμή των τριών μοντέλων της παρουσίασης κυμαίνεται από τα 23.522 έως τα 27.150 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων εκπτώσεων και απόσυρσης) για τα Opel Mokka και Ford Kuga αντίστοιχα στις εκδόσεις Edition και Trend, ενώ το Toyota RAV4 βρίσκεται κάπου στη μέση με 25.124 ευρώ για την έκδοση Life. 
Αρχικά λοιπόν, οι τιμές αυτές φαίνονται τσιμπημένες, όμως με δεδομένο ότι, πρόκειται για πετρελαιοκίνητα μοντέλα, είναι μάλλον λογικές. Επίσης, η διαφορά από το φθηνότερο Mokka στο ακριβότερο Kuga μπορεί να είναι επίσης μεγάλη (3.600 ευρώ), όμως το μεν ανήκει στα αστικά crossover, ενώ το δε στα μικρομεσαία. Το τελευταίο μάλιστα διαθέτει πλουσιότερο εξοπλισμό από το Toyota RAV4 που επίσης δικαιολογεί εν μέρει τη μεγαλύτερη τιμή του.
Η τελική επιλογή λοιπόν εξαρτάται από τις συγκεκριμένες ανάγκες του καθενός. Αν θέλετε να δώσετε τα λιγότερα και να είστε ευέλικτοι στην πόλη, θα κινηθείτε προς το Opel Mokka 1,7 CDI. Το Ford Kuga 2,0 TDCi από την άλλη, ξεχωρίζει με την πιο σπορτίφ οδική του συμπεριφορά στο δρόμο, ενώ το Toyota RAV4 2,0 D4-D είναι η πιο φρέσκια πρόταση στην κατηγορία. Μπορεί λοιπόν τα τρία αυτά μοντέλα να κοστίζουν, όμως σε τελικό παρονομαστή το αξίζουν…Εσωτερικό: Καλοφτιαγμένα και μοντέρνα
Στο εσωτερικό τους, τα Crossover δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τα υπόλοιπα μοντέλα και έτσι, όλα είναι καλοφτιαγμένα και ποιοτικά. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του εσωτερικού του Toyota RAV4, με τα προσεκτικά επιλεγμένα υλικά, αλλά κυρίως τη σχεδίαση και φινίρισμα για σεμινάριο. Στο εσωτερικό του Ford Kuga επίσης, έχει γίνει χρήση αρκετού μαλακού στην αφή πλαστικού, το οποίο αυξάνει την απτή ποιότητα του θαλάμου των επιβατών. Στο ίδιο μοτίβο και το εσωτερικό του Opel Mokka, το οποίο ντύνεται και αυτό από μαλακά στην αφή πλαστικά που τονίζουν την εσωτερική πολυτέλεια.
Εκτός των πολύ καλών ποιοτικών στάνταρ, από το εσωτερικό των 2κίνητων Crossover δεν λείπουν και τα εντυπωσιακά σε σχεδίαση σχήματα. Εδώ, ο θάλαμος των επιβατών του Ford Kuga διαθέτει την πιο μοντέρνα σχεδίαση, με το ταμπλό να χωρίζεται ουσιαστικά σε δύο οριζόντια τμήματα, το πάνω εκ των οποίων φιλοξενεί το κεντρικό πάνελ με τους κάθετους αεραγωγούς, το ηχοσύστημα και την οθόνη του στάνταρ Συστήματος infotainment. Στο εσωτερικό του Opel Mokka επίσης, η σχεδίαση είναι ευχάριστη και η κεντρική κονσόλα εκφράζει το γενικότερο high-tech υπόβαθρο του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση του θαλάμου των επιβατών του νέου Toyota RAV4, η σχεδίαση εφαρμόζει περισσότερες γωνίες, ενώ διατηρείται χωρισμένο σε δύο επίπεδα. Στο κέντρο της κονσόλας, δεσπόζει το Σύστημα Infotainment Toyota Touch, που αυξάνει τα επίπεδα της εργονομίας.Χώροι: Ανετοι χώροι και μεγάλα πορτ-μπαγκάζΕπιτελώντας… οικογενειακό ρόλο, τα σύγχρονα Crossover είναι σε θέση να φιλοξενήσουν έως και 5 ενήλικους επιβάτες στο εσωτερικό τους προσφέροντας κατά περίπτωση, πολύ καλή άνεση. Σε όλες τις περιπτώσεις και λόγω σχεδιασμού, ο «αέρας» για τα πόδια των επιβατών είναι πολύ μεγάλος, με μικροδιαφορές εκατοστών να κάνουν τη διαφορά. 
Χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ το νέο Toyota RAV4, που είναι σε θέση να μεταφέρει με μεγάλη άνεση έως και 3 ενήλικες στο πίσω κάθισμα, με άπλετους χώρους για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Πολύ μεγάλοι είναι και οι χώροι στο εσωτερικό του Ford Kuga, με το μακρύ μεταξόνιο των 2.690 χλστ. να αυξάνει αντίστοιχα και τον «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Ακόμη και το μικρότερων διαστάσεων Opel Mokka έχει να προσφέρει έναν πολύ μεγάλο «αέρα» για το κεφάλι των πίσω επιβατών, αλλά και για τα γόνατά τους. Στο κομμάτι του πορτ-μπαγκάζ, το RAV4 ξεχωρίζει και πάλι στην κατηγορία, με ωφέλιμο όγκο 547 λίτρων που θα ζήλευαν ακόμη και μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας.Οδική συμπεριφορά: Με άνεση και ασφάλειαΗ διαφορά των Crossover με τα SUV έχει να κάνει με τον περισσότερο «ασφάλτινο» προορισμό τους, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι, τα μοντέλα του είδους δεν είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, τις λακκούβες και τα «σαμαράκια» της. Σε συνδυασμό και με το μεγαλύτερο μεταξόνιό τους, το Ford Kuga, το Toyota RAV4 και το Opel Mokka αντιμετωπίζουν με περισσότερη άνεση τα… εμπόδια της ασφάλτου. Παρά τις πληθωρικές τους διαστάσεις, τα crossover παραμένουν αρκετά ευέλικτα και σε αστικές συνθήκες κίνησης, ενώ την ίδια στιγμή ταξιδεύουν με ιδιαίτερη ασφάλεια στην ευθεία και στρίβουν σε ρυθμούς… μικρομεσαίου στις πιο «σφιχτές» διαδρομές.
Λένε «Ναι» στο -ήπιο- off road!Χωρίς τετρακίνηση και άλλες, πιο εξειδικευμένες λύσεις (π.χ. μπλοκέ διαφορικά, «κοντές» σχέσεις μετάδοσης κ.λπ.), τα Crossover δεν είναι φτιαγμένα για off-road, επιτρέπουν ωστόσο τη βόλτα σε βατό χωματόδρομο. Οι γωνίες αναρρίχησης (γωνία προσέγγισης, ράμπας και φυγής) είναι παρόμοιες με αυτές των τετρακίνητων μοντέλων και αυτό τους δίνει ένα πλεονέκτημα, ενώ και η απόσταση από το έδαφος προφυλάσσει από τις ανωμαλίες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ το δικίνητο Ford Kuga, με μεγάλη απόσταση από το έδαφος (197 χλστ.) που του δίνει ένα πλεονέκτημα εκτός δρόμου. Αντίστοιχα το Toyota RAV4 διαθέτει και αυτό μεγάλη απόσταση από το έδαφος (187 χλστ.) και σε συνδυασμό με τις μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης, μπορεί να «καταπιεί» τις όποιες χωμάτινες ανωμαλίες.Περισσότερο άνετα από τα μικρομεσαίαΣτον τομέα της άνεσης, τα Crossover μοντέλα με τις μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεών τους, τα καταφέρνουν καλύτερα από τα «συμβατικά» μικρομεσαία, τόσο στην άσφαλτο, όσο και πολύ περισσότερο εκτός δρόμου. Και αυτό συμβαίνει, παρότι η ανάρτηση δεν είναι τόσο μαλακά ρυθμισμένη, αλλά αντίθετα, συχνά η ρύθμιση είναι πιο σφιχτή, ώστε να προσφέρονται καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά. 
Σημαντικό ρόλο στην προσφερόμενη άνεση παίζει και η επιλογή της ανάρτησης, αφού στις περισσότερες των περιπτώσεων, η πίσω ανάρτηση διαθέτει άξονα πολλαπλών συνδέσμων ή κάποια άλλη πιο «ακριβή» λύση (π.χ. διπλά ψαλίδια στο RAV4), έναντι συνήθως της ύπαρξης ημιάκαμπτου άξονα στα μικρομεσαία μοντέλα.Παθητική ασφάλεια: Υψηλές επιδόσειςΤα μοντέλα της κατηγορίας των Crossover εμπνέουν, λόγω σχεδιασμού, ένα αίσθημα ασφάλειας στους επιβάτες τους, το οποίο επιβεβαιώνεται και από τις δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP. Εφοδιασμένα με όλα τα σύγχρονα συστήματα παθητικής ασφάλειας και με δεδομένη την ανθεκτική δομή των αμαξωμάτων τους, τα περισσότερα crossover έχουν αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων για την προστασία των επιβατών και έχουν συγκεντρώσει υψηλές βαθμολογίες για τα παιδιά.
Οι δοκιμές για τους πεζούς δεν είναι ακόμα σε πολύ καλό επίπεδο, αλλά οι πιο φρέσκες προτάσεις, έχουν μεριμνήσει αρκετά όπως αποδείχθηκε. Χαρακτηριστικές οι περιπτώσεις των Opel Mokka και Ford Kuga, τα οποία έχουν λάβει 96% και 94% αντίστοιχα στην προστασία των ενηλίκων εκτός φυσικά των 5 αστέρων. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

peugeot
4green