Τελικά μήπως το μόνο που μας ενδιαφέρει σε έναν πετρελαιοκινητήρα είναι η μέση κατανάλωσή του;
Diesel και ιπποδύναμη
(21/8/2016)
Οι diesel κινητήρες έχουν με το μέρος τους τη ροπή και τις ρεπρίζ. Έχουν την κατανάλωση. Έχουν και τα τέλη κυκλοφορίας. Όχι όμως και το νούμερο της ιπποδύναμης. Πόσο μετράει αυτό;
Όταν στο ποσοστό των καινούριων οχημάτων της ελληνικής αγοράς πάνω από το 60% είναι πετρελαιοκίνητα, κάποιος σωστά θα ισχυριστεί πως το diesel έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Είναι αλήθεια, όμως, αυτό ή ακόμη εξετάζουμε τους diesel με τα δεδομένα μιας άλλη εποχής;Για παράδειγμα, συνεχίζει η ιπποδύναμη να είναι το πρώτο πράγμα που ρωτάτε ή έννοιες όπως η ροπή και η κατανάλωση έχουν έρθει στο προσκήνιο; Πόσο μετράει η ιπποδύναμη στα diesel;Πριν απαντήσετε, όμως, να θέσουμε κάποια στοιχεία σχετικά με τη διαφορά της ιπποδύναμης και της ροπής. Η ιπποδύναμη επηρεάζει τις επιταχύνσεις από στάση και τη μέγιστη ταχύτητα καθώς οι επιδόσεις αυτές μετρώνται με τον κινητήρα να δουλεύει στα κόκκινα, εκεί δηλαδή που αποδίδεται συνήθως η μέγιστη ιπποδύναμη. Επομένως, όσα περισσότερα άλογα έχει ένα αυτοκίνητο, τόσο γρηγορότερο το 0-100 χλμ./ώρα και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.
Η ροπή, από την άλλη, είναι το μέγεθος που δείχνει την ευκολία με την οποία τείνουν να περιστραφούν οι τροχοί του οχήματος σε μια δεδομένη στιγμή. Στην πραγματικότητα η ροπή μας ενημερώνει για το πόση ισχύ έχουμε στην διάθεσή μας σε συγκεκριμένες στροφές του κινητήρα. Όσο περισσότερη ροπή σε όσο το δυνατόν χαμηλότερες στροφές, τόσα περισσότερα άλογα έχουμε σε αυτές τις στροφές. Στην πράξη σημαίνει γρηγορότερες ρεπρίζ.Επομένως, σε μια προσπέραση η ροπή βοηθάει να επιταχύνεις, όμως επειδή οι στροφές του κινητήρα θα ανέβουν, σημαντικό είναι και το νούμερο της ιπποδύναμης. Αν τα άλογα είναι λίγα, τότε οι επιδόσεις θα είναι μέτριες.Από την άλλη, «παράπλευρο» πλεονέκτημα της μεγάλη ροπής είναι η τοποθέτηση κιβωτίων με μακριά κλιμάκωση και άρα χαμηλότερη κατανάλωση. Φυσικά, δεν είναι μόνο η κλιμάκωση αλλά και το καύσιμο ως καύσιμο παίζει ρόλο στην κατανάλωση. Σε κάθε περίπτωση όμως τα diesel είναι πιο οικονομικά.Για να γίνουν πιο κατανοητά τα παραπάνω, θα συγκρίνουμε δύο μοντέλα, τα Focus ST και Focus STD. Και τα δύο 2λιτρα, και τα δύο τούρμπο, το μεν βενζινοκίνητο, το δε diesel. Το ST αποδίδει 250 άλογα και 360 Nm ροπής, το STD 185 άλογα, αλλά 400 Nm ροπής και χαμηλότερη κατανάλωση (4,2 vs 6,8 λτ.100 χλμ.). Και τα δύο είναι διασκεδαστικά στο δρόμο.Εσείς όμως τι λέτε; Λογαριάζετε την ιπποδύναμη όταν συγκρίνετε diesel κινητήρες; Έχει η ιπποδύναμη την ίδια σημασία που είχε κάποτε στη βενζίνη; Μπορεί να αποτελέσει βασικό κριτήριο επιλογής ή έχει αντικατασταθεί από τη ροπή και την κατανάλωση;
Ένα gti που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να είναι αποκλειστικά βενζίνα,αφήστε τα ντίζελ για οικονομία καυσίμου και κακά τα ψέματα για τους οικονομικά ασθενέστερους
Ο μεγας μυθος ειναι οτι οι ντιζελομηχανες εχουν ροπη... Ουσιαστικα η ροπη ερχεται απο την υποχρεωτικη χρηση τουρμινας για να αποδοσουν αξιοπρεπη δυναμη. Λογω το οτι ειναι αργοστροφοι οι κατασκευαστες προβλεπουν μεγαλυτερες πιεσεις στο τουρμπο για να ανεβασουν τα αλογα. Πληροφοριακα... Εαν υπηρχε ενας 2 λιτρος ατμοσφαιρικος βενζινης και ενας αντιστοιχος ντιζελ.. Ο πρωτο θα ειχε περα απο την πολυ μεγαλυτερη ισχυ και μεγαλυτερη ροπη
ξεχασατε το σημαντικοτερ﨨καλες πεπριζ λογω χαριν απο τις 1500 στροφες σημαινει ενεργητικη ασφαλεια .ποιος δεν θελει και χρειαζεται καλη επιταχυνση οταν προσπερνα την καθε ''χελωνα'' [αρσενικες και θυληκες για να μην παρεξηγουμεθα]των ελληνικων δρομων οταν μαλιστα κουβαλα μαζι του ''θυσαυρους'' δηλαδη την οικογενεια του και κυριως τα παιδια του
Ένα gti που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να είναι αποκλειστικά βενζίνα,αφήστε τα ντίζελ για οικονομία καυσίμου και κακά τα ψέματα για τους οικονομικά ασθενέστερους
Ο μεγας μυθος ειναι οτι οι ντιζελομηχανες εχουν ροπη... Ουσιαστικα η ροπη ερχεται απο την υποχρεωτικη χρηση τουρμινας για να αποδοσουν αξιοπρεπη δυναμη. Λογω το οτι ειναι αργοστροφοι οι κατασκευαστες προβλεπουν μεγαλυτερες πιεσεις στο τουρμπο για να ανεβασουν τα αλογα. Πληροφοριακα... Εαν υπηρχε ενας 2 λιτρος ατμοσφαιρικος βενζινης και ενας αντιστοιχος ντιζελ.. Ο πρωτο θα ειχε περα απο την πολυ μεγαλυτερη ισχυ και μεγαλυτερη ροπη
ξεχασατε το σημαντικοτερ﨨καλες πεπριζ λογω χαριν απο τις 1500 στροφες σημαινει ενεργητικη ασφαλεια .ποιος δεν θελει και χρειαζεται καλη επιταχυνση οταν προσπερνα την καθε ''χελωνα'' [αρσενικες και θυληκες για να μην παρεξηγουμεθα]των ελληνικων δρομων οταν μαλιστα κουβαλα μαζι του ''θυσαυρους'' δηλαδη την οικογενεια του και κυριως τα παιδια του
Οταν καποιος καβαλησει το w212 e250 με 204ps κ 50κιλα ροπη τοτε θα καταλαβει τι εστι diesel. Ειναι ακριβο βεβαια δεν ειναι για μπατιρηδες
DIESEL,DIESEL,KAI PALI DIESEL.TA SHMERINA DIESEL TA EXOUN KAI TA DYO.P.X. VOLVO V40 2000 CC DIESEL 190 ALOGA KAI PANO APO 400 NM ROPI.
ΜΕΤΡΑΕΙ!