Έχετε προσέξει ότι πάντα οι οικονομικές εκδόσεις των μοντέλων που πετυχαίνουν τις πολύ χαμηλές καταναλώσεις έχουν ιδιαίτερα μικρές ιπποδυνάμεις;

Έχετε προσέξει ότι πάντα οι οικονομικές εκδόσεις των μοντέλων που πετυχαίνουν τις πολύ χαμηλές καταναλώσεις έχουν ιδιαίτερα μικρές ιπποδυνάμεις;

Είναι οι μικρές ιπποδυνάμεις πιο οικονομικές, ή μήπως καίνε γιατί πατάμε περισσότερο γκάζι;

5.062 Επισκέψεις στο άρθρο (7/7/2014)

Έχετε προσέξει ότι πάντα οι οικονομικές εκδόσεις των μοντέλων που πετυχαίνουν τις πολύ χαμηλές καταναλώσεις έχουν ιδιαίτερα μικρές ιπποδυνάμεις; Μήπως όμως ένα μοτέρ χωρίς ισχύ καίει περισσότερο γιατί κάνει τον οδηγό να το «πατάει» περισσότερο; Τι λέτε;

Αν ρίξεις μία ματιά στις εκδόσεις κινητήρων και τις καταναλώσεις τους, γίνεται εμφανές ότι όσο λιγότερα γίνονται τα άλογα, τόσο μικρότερη είναι και η κατανάλωση. Και είναι λογικό, θα έλεγε κανείς, αφού ότι δίνεις παίρνεις, και αν θες να πάρεις λίγη ισχύ θα χρειαστεί να δώσεις και λίγο καύσιμο (ενέργεια).Και έτσι βλέπουμε μεσαία με 100 ίππους, μικρομεσαία με 80 και μικρά με 65 ίππους. Ιπποδυνάμεις που παραπέμπουν τρεις δεκαετίες πίσω. Οι καταναλώσεις όμως που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές είναι ότι καλύτερο έχουμε ακούσει ποτέ. 
Κι όμως μερικοί δεν πείθονται. Θεωρούν πως όσο χαμηλή κατανάλωση και να δίνει ο καταναλωτής, στην πράξη ένα αυτοκίνητο με πολύ μικρής ισχύος κινητήρα, θα κάψει. Και θα κάψει όχι γιατί ο κινητήρας αποδίδει ισχύ, αλλά γιατί ο οδηγός στην προσπάθειά του να κινήσει το αυτοκίνητο με αξιοπρεπείς ρυθμούς θα το έχει συνέχεις «σανίδα».
Είναι εύκολο να αμφισβητήσει κανείς την αξιοπιστία των αριθμών που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές για την κατανάλωση. Φυσικά, αφού κανείς δεν μπορεί στην πράξη να πετύχει τα νούμερα που υπόσχονται. Όμως η χρήση αυτών των πινάκων επιτρέπει τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών αυτοκινήτων. Δηλαδή ένα αυτοκίνητο που καίει 6 λτ/100χλμ μπορεί στην πράξη να παίει παραπάνω, όμως θα καίει σίγουρα λιγότερο από ένα που ανακοινώνει επτά. Και πολύ πιθανό η διαφορά στην κατανάλωση να είναι της ίδιας τάξης, αν όχι 1 λίτρο στα 100, πιθανότατα 15% περισσότερο για το δεύτερο, όσο και η ποσοστιαία διαφορά τους δηλαδή.
Όμως οι μετρήσεις αυτές γίνονται σε τυποποιημένους ρυθμούς. Δεν περιλαμβάνουν τον ρόλο του χρήστη. Και πως θα ήταν δυνατόν, άλλωστε, αφού ο καθένας οδηγεί διαφορετικά. Αυτό είναι κι ένας λόγος που δεν μπορούμε να πιάσουμε τις καταναλώσεις που ανακοινώνουν.
Ο άλλος λόγος όμως είναι ότι στην πράξη η χρήση του γκαζιού είναι πάντα πιο απότομη. Και έτσι έρχεται η θεωρία ότι ένα αδύναμο μοτέρ θα πιέζεται για να κινήσει ένα αυτοκίνητο που με ένα πιο ισχυρό κινητήρα θα καίει λιγότερο και ας είναι στα «χαρτιά» πιο ενεργοβόρος. 
Εσείς τι λέτε; Την ασπάζεστε αυτή την θεωρία; Πιστεύετε πως ένα μοτέρ χαμηλής απόδοσης θα καίει στην πράξη πολύ λόγω του ότι θα πιέζεται από τον οδηγό για να κινήσει το αυτοκίνητο; Και τελικά πως διαλέγετε; Πάτε για το πιο οικονομικό ή κοιτάτε να αποφύγετε τέτοια φαινόμενα; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

MERCEDES NEW RANGE
OPEL