Τελικά πού είναι η ισορροπία ανάμεσα στα καλά των φθηνών καυσίμων και τα αρνητικά της χαμηλής τιμής του πετρελαίου;

Τελικά πού είναι η ισορροπία ανάμεσα στα καλά των φθηνών καυσίμων και τα αρνητικά της χαμηλής τιμής του πετρελαίου;

Εσείς με τα φθηνά καύσιμα το γλεντάτε ή ανησυχείτε για το μέλλον της οικονομίας και της αυτοκίνησης;

5.976 Επισκέψεις στο άρθρο (15/1/2015)

Ποιος μπορεί να πει κάτι αρνητικό για το ότι η βενζίνη είναι σήμερα όσο φθηνή ήταν και πριν 5 χρόνια; Ποιος μπορεί να γκρινιάξει που μπορεί να γεμίσει ξανά μετά από τόσο καιρό; Ποιος αλήθεια μπορεί να παραπονεθεί γιατί τα καύσιμα είναι φθηνά;

Δύσκολα μπορείς να πεις κάτι αρνητικό. Δύσκολα μπορεί να πεις ότι η χαμηλή τιμή των καυσίμων μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες σε κάποιους τομείς της οικονομίας. Δύσκολα, γιατί την διαφορά την βλέπεις τώρα στην τσέπη σου. Γιατί τώρα κάτι περισσεύει να χαλάσεις και αλλού αντί να τα «καις» όλα σου τα λεφτά σε καύσιμα.
Δεν μπορεί να σε πείσει κανείς. Με την βενζίνη τόσο φθηνή μπορείς να πας και ένα ταξιδάκι, να πας κάθε μέρα σαν άνθρωπος μια διαδρομή με το αυτοκίνητό σου, να ακούσεις και το τούρμπο που έχει πιάσει αράχνες, να νοιώσεις λίγο και την ιπποδύναμη που πλήρωσες αλλά ποτέ δεν ανακάλυψες, να σβήσει ρε παιδί μου και αυτό το ρημάδι το λαμπάκι στο ταμπλό που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια μόνιμη εγκατάσταση. Επιτέλους φθηνά καύσιμα.
Ποιος μπορεί να μη χαίρεται από αυτή την εξέλιξη; Οι πετρελαιάδες, σίγουρα, αλλά και όσοι έχουν επενδύσει χρήμα σε εξέλιξη τεχνολογιών που μειώνουν την κατανάλωση. Βλέπεις όταν τα καύσιμα είναι φθηνά, ποιος νοιάζεται αν το αυτοκίνητό του καίει ένα δύο λίτρα παραπάνω στα 100 χλμ; Ποιος ασχολείται αν το ένα ή το άλλο μοτέρ, η μία ή η άλλη τεχνολογία δίνουν κάτι καλύτερο σε κατανάλωση; Ποιος θέλει 1.000 κυβικά όταν μπορεί να έχει τρεις χιλιάδες; 
Όταν όμως έχεις ρίξει κάνα-δύο δισεκατομμύρια για να φτιάξεις βενζινοκινητήρες που καίνε σαν ντίζελ, ντίζελ που ρυπαίνουν σαν υβριδικά και υβριδικά που πάνε 200 χλμ. με ρεύμα, τότε το πράμα αλλάζει. Γιατί δεν έχεις λόγο ύπαρξης. Γιατί η αγορά δεν ασχολείται με το κατόρθωμά σου και γυρίζει σε αυτά που ήξερε: πόσα άλογα, πόσο το 0-100 και πόση ροπή.Και καλά, πες ότι τα φθηνά καύσιμα δεν θα μείνουν. Πως είναι μια αναλαμπή, ένα ευχάριστο διάλειμμα, ή όπως άλλοι λένε, το κύκνειο άσμα πριν τα 200 δολάρια το βαρέλι και τα 5 ευρώ το λίτρο. 
Αν όμως μείνουν; Αν όμως για τα επόμενα 10 χρόνια τα καύσιμα μείνουν εκεί, στο 1 ευρώ το λίτρο η βενζίνη, και τα 50 δολάρια το βαρέλι, τότε τι γίνεται; Στεναχωριέται κανείς; Όχι; Μήπως χαθούν ένα σωρό αριστουργήματα της σύγχρονης τεχνολογίας; Μήπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγώσουν όλες τις εξελίξεις και το αυτοκίνητο μείνει στάσιμο για άλλα 10 χρόνια; 
Τελικά πού είναι η ισορροπία ανάμεσα στα καλά των φθηνών καυσίμων και τα αρνητικά της χαμηλής τιμής του πετρελαίου; Εσείς τι λέτε; Το γλεντάτε; Ή ανησυχείτε;  

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

FORD E-TRANSIT
OPEL