Μπορεί αρκετοί κατασκευαστές supercar να επιλέγουν ημιαυτόματο κιβώτια, όμως η Porsche Cayman GT4 επιμένει χειροκίνητα

Μπορεί αρκετοί κατασκευαστές supercar να επιλέγουν ημιαυτόματο κιβώτια, όμως η Porsche Cayman GT4 επιμένει χειροκίνητα

Έχουν νόημα τα γκάζια με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων;

4.105 Επισκέψεις στο άρθρο (6/6/2015)

Οι παλιοί λέγανε πως τα σπορ αυτοκίνητα πρέπει να έχουν το κλασικό δίδυμο. Συμπλέκτη και λεβιέ… Μόνο έτσι έδειχναν τις αρετές τους, αλλά κι ο οδηγός τις ικανότητές του. Ειδικά τα παλιότερα χρόνια όλα τα γκαζιάρικα αυτοκίνητα ήταν εφοδιασμένα με χειροκίνητο κιβώτιο. Σήμερα;

Μπορεί η νέα τάση πραγμάτων να τα θέλει όλα στο… αυτόματο, αλλά πάντα θα υπάρχει ο ρομαντισμός και η λαχτάρα του χειροκίνητου, που θα επιτρέπει στον οδηγό να απολαμβάνει τον αναστεναγμό του κόφτη, χωρίς την επέμβαση των ηλεκτρονικών!
Τώρα όμως η τεχνολογία θέλει τα νέα «γκάζια» να προσφέρονται και με ημιαυτόματα κιβώτια, τα οποία προσφέρουν κατά το ήμισυ την οδηγική απόλαυση του παρελθόντος. Γιατί; Γιατί πολύ απλά δεν σε αφήνουν (όχι όλα τουλάχιστον) να ακούς τον κόφτη να ζωντανεύει μιας και φροντίζουν να περάσουν στην επόμενη σχέση ώστε να προστατέψουν τον κινητήρα. 
Και το σίγουρο είναι πως τα εν λόγω κιβώτια αλλάζουν σχέσεις γρηγορότερα από ανθρώπινο χέρι. Ακόμα και επαγγελματίες οδηγοί αγώνων δεν καταφέρνουν να αλλάξουν με την ταχύτητα που το επιτυγχάνουν τα ηλεκτρονικά. 
Και σαφώς επειδή η καθημερινότητα ενός οδηγού δεν είναι κόντρες από φανάρι σε φανάρι, τα αυτόματα κιβώτια κατορθώνουν να ρίχνουν την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα, κάτι που έχει αποδειχθεί και από μετρήσεις μας. Όμως ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα τα οποία κάποτε ήταν αποκλειστικά διαθέσιμα με αυτόματο κιβώτιο, πλέον αποκτάνε και χειροκίνητο. 
Ένα σημαντικό παράδειγμα είναι η περίπτωση του VW Polo GTI. Πλέον είναι διαθέσιμο και με χειροκίνητο, αλλά και με το γνωστό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Προφανώς ο λόγος είναι το κόστος, μιας και είναι γνωστό πως τα χειροκίνητα κιβώτιο είναι σαφώς πιο φθηνά από τα αυτόματα. 
Όμως ο λόγος ανάπτυξης των αυτόματων κιβωτίων δεν είναι μόνο για την ευκολία του οδηγού, αλλά και για την επίτευξη του στόχου των ρύπων, ο οποίος είναι πολύ σημαντικός για τους κατασκευαστές, μιας και οι Ευρωπαϊκές νόρμες γίνονται όλο και αυστηρότερες. 
Ακόμα μια μηχανολογική λεπτομέρεια ενώ δεν πρέπει να αμελούμε το γεγονός πως τα αυτόματα κιβώτια είναι αυτά που μπορούν να αντέξουν τη μεγάλη ροπή των δυνατών κινητήρων, οι οποίοι όσο πάνε δυναμώνουν και περισσότερο. Τα καλά της τεχνολογίας βλέπετε. 
Και δεν είναι μόνο τα πιο γήινα αυτοκίνητα που ενστερνίζονται την τεχνολογία των (ημι)αυτόματων κιβωτίων. Ολοένα και περισσότερα supercars υιοθετούν τη λύση των ακριβότερων ημιαυτόματων κιβωτίων. BMW M5, Mercedes AMG, είναι μερικά μόνο από τα παραδείγματα. 
Κι όντως όπως αναφέραμε και παραπάνω τα ηλεκτρονικά πράττουν γρηγορότερα από τον άνθρωπο κάτι που το θέλουν οι κατασκευαστές για την επίτευξη καυτών επιδόσεων μιας και τέτοιες κατασκευές κονταροχτυπιούνται στο χιλιοστό του δευτερολέπτου.
Από την άλλη όμως, κάποιοι φαίνεται ότι επιμένουν πιο σκληροπυρηνικά. Τρανό παράδειγμα η νέα Porsche Cayman GT4. Επιμένει χειροκίνητα διατηρώντας την αίγλη του παρελθόντος, που ακόμα και ο θρύλος Walter Rohrl εξυμνεί αυτό το δημιούργημα. 
Αλλά ακόμα και σε πιο προσιτές κατασκευές ο φανατικός με την οδήγηση θα θελήσει το χειροκίνητο κιβώτιο. Και είμαι σίγουρος ότι αυτό το επιθυμούν οι φαν της πίσω κίνησης. Γιατί ένα χειροκίνητο κιβώτιο θα σου επιτρέψει να κατεβάσεις από 4η σε 2η, να μπλοκάρεις στιγμιαία τους πίσω τροχούς και να διαγράψεις μια μεγαλοπρεπέστατη πλαγιολίσθηση.
Και έχει ένα νόημα αυτό αν σκεφτείτε πως πρέπει να οδηγούνται τέτοιας φιλοσοφίας αυτοκίνητα. Με τον οδηγό να δίνει το είναι του πάνω στην αγαπημένη του «φιδίσια» ορεινή διαδρομή, αφήνοντας ελεύθερα τη βελόνα να «χαϊδεύει» τα κόκκινα του στροφόμετρου χωρίς την επέμβαση των ηλεκτρονικών. Οι παλιοί λέγανε πως τα σπορ αυτοκίνητα πρέπει να έχουν το κλασικό δίδυμο. Συμπλέκτη και λεβιέ… Μόνο έτσι έδειχναν τις αρετές τους, αλλά κι ο οδηγός τις ικανότητές του. Ειδικά τα παλιότερα χρόνια όλα τα γκαζιάρικα αυτοκίνητα ήταν εφοδιασμένα με χειροκίνητο κιβώτιο. Σήμερα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
KIA