Ηλεκτρικά: Μήπως έκατσαν «λουκούμι» για τους Κινέζους;

4.043 Επισκέψεις στο άρθρο (12/5/2024)
Ηλεκτρικά: Μήπως έκατσαν «λουκούμι» για τους Κινέζους;
2 Φωτογραφίες »

- Για έναν αιώνα Αμερική & Ευρώπη ήταν οι σημαντικότερες αγορές που καθόριζαν το αυτοκίνητο
- Οι κινητήρες βενζίνης/diesel είναι δύσκολοι & απαιτούν τεχνογνωσία & χρόνια εξέλιξης που οι Κινέζοι κατασκευαστές δεν είχαν & έμεναν στην ανυπαρξία
- Η ηλεκτροκίνηση είναι πιο απλή και έβαλε τους Κινέζους για τα καλά στο παιχνίδι
- «Λουκούμι» η υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση για τους Κινέζους που έχουν τεχνογνωσία στις μπαταρίες αλλά όχι στα υπόλοιπα
- Η πτώση πωλήσεων των ηλεκτρικών στην Ευρώπη δείχνει ότι μάλλον βιαστήκαμε

Για έναν αιώνα Αμερική & Ευρώπη ήταν οι σημαντικότερες αγορές που καθόριζαν το αυτοκίνητο

Δισεκατομμύρια σε επενδύσεις, πολιτικές και νομοθεσίες από όλες τις κυβερνήσεις, όμως η πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη δεν είναι αυτή που περιμέναμε. Στην Κίνα, αντίθετα, τα ηλεκτρικά σπάνε ταμεία. Πως βρέθηκε η Ευρωπαϊκή αγορά να «παίζει» το παιχνίδι της Κίνας;

Για τα 100 πρώτα χρόνια της αυτοκίνησης, η Αμερική και η Ευρώπη ήταν οι σημαντικότερες αγορές, με τον υπόλοιπο κόσμο να ακολουθεί. Όχι μόνο σε πωλήσεις, αλλά κυρίως σε επίπεδο αποφάσεων για το τι αυτοκίνητα θα αγοράζουν. Και ενώ οι διαφορές μεταξύ Αμερικής και Ευρώπης ήταν τόσες ώστε να διαχωρίσουν ξεκάθαρα τα αυτοκίνητα στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, τώρα που η Κίνα μπήκε στο παιχνίδι, όλες οι αγορές πιέζονται προς την ίδια κατεύθυνση: την ηλεκτροκίνηση. Και η Κίνα δεν μπήκε απλά στο παιχνίδι, αλλά είναι η σημαντικότερη αγορά στον κόσμο για όλους τους κατασκευαστές απ`όπου κι αν προέρχονται. 

Οι κινητήρες βενζίνης/diesel είναι δύσκολοι & απαιτούν τεχνογνωσία & χρόνια εξέλιξης που οι Κινέζοι κατασκευαστές δεν είχαν & έμεναν στην ανυπαρξία

Για όσους κατασκευαστές ξέραμε και πριν την ηλεκτροκίνηση, το πράγμα είναι ακόμη πιο δύσκολο, γιατί ξαφνικά, και ξεκινώντας κυρίως από την κινεζική αγορά, τώρα έχουν νέο ανταγωνισμό. Οι κινεζικές μάρκες που τελικά ποτέ δεν βγήκαν από την Κίνα, τώρα όχι μόνο καπελώνουν τις πωλήσεις εκεί, αλλά πλέον βγαίνουν και εκτός, έρχονται στην Ευρώπη και βάζουν τους παραδοσιακούς κατασκευαστές να πρέπει να «παίξουν» και εντός έδρας. Πως όμως βρέθηκαν οι Κινέζικες μάρκες από το πουθενά, παντού; Πως έγινε και όσο τα αυτοκίνητα ήταν θερμικά να μην ξέραμε ούτε μία μάρκα, και τώρα με την ηλεκτροκίνηση, να είναι πραγματικός ανταγωνισμός στις μάρκες που ξέρουμε;

Η ηλεκτροκίνηση είναι πιο απλή και έβαλε τους Κινέζους για τα καλά στο παιχνίδι

Τα θερμικά αυτοκίνητα είναι δύσκολα. Ο κινητήρας, το κιβώτιο, η μετάδοση, θέλουν τεχνολογία ακριβείας. Θέλουν έρευνα, εξέλιξη, χρόνια τεχνογνωσίας. Οι κινεζικές μάρκες δεν τα κατάφεραν πολύ με τα θερμικά. Έλλειψη αξιοπιστίας, ποιότητας, κανένας νεωτερισμός, και το πράγμα δεν θέλει πολύ για να μην φύγουν ποτέ εκτός Κίνας. Με τα ηλεκτρικά το πράγμα είναι απλό. Ένας ηλεκτροκινητήρας ή δύο, μια καλή (και φθηνή) μπαταρία, και ένα λογισμικό να τα ελέγχει όλα. Αν προσθέσεις ικανοποιητική ποιότητα σε όλα τα υπόλοιπα, έχεις ένα καλό αυτοκίνητο. Και με την αυτοκινητοβιομηχανία να βουτάει στα ηλεκτρικά, βρήκε μπροστά της τις κινεζικές μάρκες ξαφνικά να έχουν φτάσει σε επίπεδο σημαντικού ανταγωνισμού.

«Λουκούμι» η υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση για τους Κινέζους που έχουν τεχνογνωσία στις μπαταρίες αλλά όχι στα υπόλοιπα

Στην Κίνα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο κερδίζει κάθε μέρα. Οι χαμηλές τιμές, η αφθονία, οι εγχώριες μάρκες που πριμοδοτούνται αλλά και κερδίζουν την εμπιστοσύνη της αγοράς, και πιο σημαντικά το είδος αυτοκινήτου που το ηλεκτρικό σήμερα είναι, σπάνε ταμεία. Ποιο είδος; Αυτό που είναι περισσότερο υπολογιστής. Αυτό που αξιολογείται περισσότερο για την ποιότητα του καραόκε που προσφέρει στο σύστημα ψυχαγωγίας παρά για το πως στρίβει. Αυτό που απασχολεί περισσότερο ως γκάτζετ και λιγότερο ή και καθόλου ως αυτοκίνητο. Αυτές οι αξίες είναι δυνατές στην Κίνα, όμως η Ευρώπη και η Αμερική δεν φαίνεται πως έχουν (ακόμη) τέτοια όρεξη και προτιμούν (ακόμη) τα αυτοκίνητα όπως τα ξέραμε, όπως τα θέλαμε.

Συνέχεια του άρθρου >>>
SEAT TESTIMONIAL 1
OPEL