Τελικά οι μικροί κινητήρες κάνουν δουλειά ή μήπως είναι αναγκαίο κακό;

Τελικά οι μικροί κινητήρες κάνουν δουλειά ή μήπως είναι αναγκαίο κακό;

Μικρά στο μάτι

9.435 Επισκέψεις στο άρθρο (10/11/2016)

Τα νέα μοτέρ βενζίνης είναι μικρότερα, αλλά χάρη στο τούρμπο έχουν υψηλή απόδοση. Αξίζουν τον κόπο ή όχι όμως; Ποιον ωφελούν τελικά; Τον αγοραστή ή τα τμήματα μάρκετινγκ των εταιρειών;

Τετρακύλινδρες Porsche, τρικύλινδρα μεσαία, 2λιτρα μεγάλα  πολυτελή και 900άρια μικρομεσαία. Αυτή είναι η κατάσταση σήμερα μετά από 15 χρόνια σμίκρυνσης των κινητήρων για καλύτερες καταναλώσεις. Αξίζει όμως τον κόπο αυτό το downsizing ή μήπως όχι;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Όταν η VW παρουσίαζε το 1.400άρι TSI πριν περίπου 10 χρόνια, τα 170 του άλογα ακούγονταν πολλά, τα κυβικά του όμως λίγα. Σήμερα τα 1.400 κ.εκ. πλέον τα λέμε πολλά, γιατί η σμίκρυνση συνέχισε και πλέον τα αυτοκίνητα είναι 1.000άρια, με πρωτεργάτη τον EcoΒoost της Ford.

Η καθιέρωση του τούρμπο αυτά τα χρόνια σήμανε πως μπορούμε να έχουμε δυνατά μοτέρ, πρόθυμα, με καλές επιδόσεις και καταπληκτική ενεργητική ασφάλεια, χωρίς τα πολλά κυβικά, τους φόρους και την κατανάλωση που παραδοσιακά πήγαιναν πακέτο. Υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης που μπορούν από 1.000 κ.εκ. να αποδίδει σαν τα 2λιτρα ατμοσφαιρικά, των αρχών της δεκαετίας του `90.

Πέτυχε όμως η σμίκρυνση των κινητήρων;  Είναι δηλαδή σήμερα τα αυτοκίνητα πιο οικονομικά από ότι ήταν; Καίνε λιγότερο; Ρυπαίνουν λιγότερο; Σε σχέση με το παρελθόν, φυσικά δεν χωρά συζήτηση. Οι διαφορές είναι τεράστιες. Ακόμη και σε σχέση με μόλις πέντε χρόνια πριν, τα αυτοκίνητα σήμερα είναι μέχρι και 30% πιο οικονομικά στη χρήση.

Στην πράξη δηλαδή, το downsizing εκτός από τους κατασκευαστές ωφέλησε και τους καταναλωτές. Εσείς όμως τι λέτε; Πως σας φαίνεται όλη αυτή η εξέλιξη και τελικά πόσο πιστεύετε στα σύγχορνα μικρά μοτέρ; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

FORD E-TRANSIT
OPEL