Τι νόημα έχει να παράγονται αυτοκίνητα στη μικρομεσαία κατηγορία με σχεδόν 400 άλογα;

Τι νόημα έχει να παράγονται αυτοκίνητα στη μικρομεσαία κατηγορία με σχεδόν 400 άλογα;

Μικρομεσαίο supercar

4.327 Επισκέψεις στο άρθρο (18/7/2015)

Πολλά είναι τα μικρομεσαία αυτοκίνητα με εκατοντάδες άλογα πλέον και όλα τους έχουν να επιδείξουν επιδόσεις που κάποτε θα τα έχριζαν supercars. Έχουν όμως λόγο ύπαρξης;

Η νέα A-Class AMG αύξησε την ιπποδύναμή της κατά 20 άλογα και πλέον ξεπερνά τα 381. Το νέο Audi RS3 ξεπερνά τα 360, ενώ η VW ετοιμάζει το νέο Golf R400 με ισχύ πάνω από 400 άλογα να τους περάσει όλους. Όμως ποιός τα αγοράζει αυτά τα αυτοκίνητα και γιατί μπαίνουν στον κόπο οι κατασκευαστές; 
Η απόφαση να παραχθεί μια έκδοση ενός μοντέλου βασίζεται στη λογική του 5%. Αν οι πωλήσεις της συγκεκριμένης έκδοσης μπορούν να πιάσουν το 5% του όγκου πωλήσεων του μοντέλου, τότε θα μπει στην παραγωγή.Το ίδιο σύστημα λειτουργεί και με ολόκληρα μοντέλα ως μέρη μίας γκάμας. Αν πέσουν κάτω από το 5% σε πωλήσεις, η παραγωγή σταματάει.
Όταν όμως ένα μοντέλο είναι τόσο δημοφιλές όσο το Golf, το 5% στο ένα εκατομμύρια μονάδες που πουλάει είναι 50.000 αυτοκίνητα. Όσο δηλαδή πουλάνε μερικές μάρκες συνολικά. Είναι δυνατόν να πουλήσει η VW τόσα Golf με 400 άλογα μοτέρ; Ποιος θα τα πάρει; 
¶ρα το ζήτημα δεν είναι οι πωλήσεις. Εμφανώς το Golf R400 αλλά ακόμη και οι πιο «νορμάλ» εκδόσεις, όπως το Golf R, αλλά και οι κορυφαίες Α-Class και το Audi RS3, ή ακόμη και η BMW 135M, δεν είναι φτιαγμένες για να πουλάνε.Εντάξει, δεν κάνουν ζημιά σ τη μάρκα, και εν μέρει γι αυτό είναι και τόσο ακριβότερες, μέχρι και τρεις φορές την τιμή του βασικού μοντέλου, αφού μιλάμε για περιορισμένη παραγωγή. Όμως τι ρόλο βαράνε; Γιατί μπαίνουν οι κατασκευαστές στον κόπο; Και γιατί όχι όλοι; 
Γιατί για παράδειγμα δεν ασχολείται η Toyota να βγάλει το Auris με 400 άλογα. Δεν μπορεί; Σιγά. Με ένα μοτέρ από τη Lexus, και αρκετές μετατροπές είναι η αλήθεια, το Auris φτάνει όσα άλογα θέλει η Toyota. Δεν το κάνει όμως. Γιατί; Αντίθετα η Nissan έβαλε στο Juke τα μηχανικά του GT-R, όμως και πάλι, δεν το έκανε για πωλήσεις.
Τότε γιατί; Εσείς τι λέτε; Σας τραβάει σε ένα μοντέλο μία έκδοση τόσο ακραία όταν δεν υπάρχει καμία περίπτωση να την αγοράσετε; Είναι κράχτης; Είναι δείγμα του «τι μπορεί να κάνει»; Και τελικά ποιός πληρώνει τη νύφη της εξέλιξης και παραγωγής αυτών των υπεραυτοκινήτων; Μήπως τσιμπάει λίγο και η τιμή του δικού σας; Αξίζει; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

ford
skoda