Τελικά μήπως πλέον δεν παίζει κανένα νόημα στην επιλογή του αγοραστή η μετάδοση της κίνησης και αν αυτή είναι στον εμπρός ή στον πίσω άξονα;

Τελικά μήπως πλέον δεν παίζει κανένα νόημα στην επιλογή του αγοραστή η μετάδοση της κίνησης και αν αυτή είναι στον εμπρός ή στον πίσω άξονα;

Μπροστά ή πίσω;

18.911 Επισκέψεις στο άρθρο (26/6/2016)

Πόσο σημαντικό είναι αν ένα αυτοκίνητο έχει την κίνηση εμπρός ή πίσω; Πόση σημασία έχει ο άξονας μετάδοσης; Και τελικά όταν προσθιοκίνητα μικρομεσαία στρίβουν σαν αγωνιστικά και τα παραδοσιακά πισωκίνητα «κάστρα» πέφτουν, μήπως σήμερα ο άξονας μετάδοσης δεν έχει και πολλή σημασία;

Λέγαμε κάποτε πως τα πολλά άλογα θέλουν κίνηση πίσω. Και η κίνηση πίσω ήθελε τη δική της πλατφόρμα με τη δική της ανάρτηση, άξονα μετάδοσης, το μοτέρ στον διαμήκη άξονα και γενικά ένα αυτοκίνητο που δεν μπορούσε να είναι τίποτε άλλο εκτός από ένα κουπέ ή μία μπερλίνα και τις παραλλαγές της.
Σήμερα αυτοκίνητα με 300+ άλογα λανσάρονται σε πλατφόρμες προσθιοκίνητες και προσφέρονται για επιδόσεις και οδηγική εμπειρία που ανταγωνίζεται τα υπεραυτοκίνητα με πενταπλάσια τιμή στα ίδια άλογα.
Η κίνηση εμπρός έκανε την ιπποδύναμη διαθέσιμη σε όλους. Εντάξει υπήρξαν εκείνα τα αυτοκίνητα που δεν μπορούσαν να την περάσουν πειστικά στην άσφαλτο. Όποιος είχε οδηγήσει ένα Saab με τούρμπο κινητήρα ήξερε πως απότομο γκάζι σήμαινε και γερό κράτημα στο τιμόνι για να μην «ψαρέψει» το αυτοκίνητο προς τη μία ή την άλλη μεριά. Και ήταν μόλις 200 άλογα. Το πρόβλημα όμως ήταν η ροπή.
Σήμερα αυτοκίνητα που βασικά αποτελούν μικρομεσαία οικογενειακά όπως το Ford Focus ή το Opel Astra, μπορούν στις «χλιαρές» τους εκδόσεις να περνούν 200αριές άλογα στην άσφαλτο χωρίς το παραμικρό. Ακόμη και οι εκδόσεις των μικρομεσαίων με κοντά 300 άλογα δεν χρειάζονται τίποτα περισσότερο από μία ρύθμιση στην ανάρτηση
Την ίδια στιγμή η διαφορά ανάμεσα σε κίνηση εμπρός και πίσω έχει «θολώσει» ακόμη περισσότερο με τις παραδοσιακά πισωκίνητες μάρκες να κάνουν την μετάβαση με μεγάλη επιτυχία. Από το κοινό της Mercedes που θα βρεθεί μπροστά στο δίλημμα C-Class ή CLA κανείς δεν θα θέσει τον άξονα μετάδοσης ως το βασικό κριτήριο επιλογής. 
Η ΒΜW αλλάζει σταδιακά τη Σειρά 1 από πισωκίνητη σε προσθιοκίνητη, με μηδενική διαφορά στις επιδόσεις και την οδηγική εμπειρία. Όποιος είχε οδηγήσει την προηγούμενη Χ1 και την νέα με την κίνηση εμπρός το έχει διαπιστώσει. 
Με τέτοια δείγματα γραφής, και με το παραδοσιακό κοινό των πισωκίνητων κατασκευαστών να μην ασχολείται πλέον, εσείς τι λέτε; Σας απασχολεί; Αποτελεί ο άξονας κίνησης κριτήριο επιλογής ή προτίμησης ενός αυτοκινήτου; Μήπως το ζήτημα έχει τελειώσει μία για πάντα; Τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

ELASTIKA 2024
moto