Μήπως ζορίζεται πολύ ένα μικρό μοτέρ και καίει, όταν ένα μεγαλύτερο θα ήταν πιο άνετο και τελικά θα ήθελε λιγότερο καύσιμο; Αν όμως τα νούμερα λένε το αντίθετο, τι ισχύει;

Μήπως ζορίζεται πολύ ένα μικρό μοτέρ και καίει, όταν ένα μεγαλύτερο θα ήταν πιο άνετο και τελικά θα ήθελε λιγότερο καύσιμο; Αν όμως τα νούμερα λένε το αντίθετο, τι ισχύει;

Πολλά ή λίγα άλογα στο ίδιο μοντέλο;

6.789 Επισκέψεις στο άρθρο (29/6/2015)

Μήπως ζορίζεται πολύ ένα μικρό μοτέρ και καίει πιο πολύ σε σχέση με ένα μεγαλύτερο;

Μήπως ζορίζεται πολύ ένα μικρό μοτέρ και καίει, όταν ένα μεγαλύτερο θα ήταν πιο άνετο και τελικά θα ήθελε λιγότερο καύσιμο; Αν όμως τα νούμερα λένε το αντίθετο, τι ισχύει;
Πάρε ένα μικρομεσαίο, για παράδειγμα, το Ford Focus. Με 100, 125, 150 και 180 άλογα από 1.000 και 1.500 κ.εκ. Μια ματιά στα νούμερα και οι καταναλώσεις λένε: 4,6 για το πρώτο, 4,7 για το δεύτερο και από 5,5 γα τα δύο τελευταία. Σταγόνες νερού, θα έλεγε κανείς αφού τα δύο πρώτα μοτέρ ουσιαστικά είναι ίδια με διαφορετική απόδοση, όπως και τα επόμενα, με 150 και 180 ίππους.
Όμως είναι αυτά τα νούμερα σωστά; Μπορείς να πηγαίνεις με 120 στην εθνική και να καις λιγότερο με το μικρό μοτέρ; Δεν θα πρέπει να πατάς περισσότερο γκάζι; Είναι όμως το πόσο γκάζι πατάς μέτρο για το πόσο καίνε τα αυτοκίνητα;Τέτοια δεδομένα δεν μπορείς να βρεις αν δεν το δοκιμάσεις μόνος σου. 
Γιατί οι μετρήσεις των κατασκευαστών είναι τέτοιες που βάζουν τα αυτοκίνητα στο ελάχιστο δυνατό φορτίο. Οπότε αναμενόμενα όταν το μοτέρ απλά χρειάζεται να αποδώσει όσο το δυνατόν λιγότερο, αν δίνει λιγότερα άλογα, θα καίει και λιγότερο.
Στην πράξη όμως; Πως γίνεται όταν τα μοτέρ τραβάνε το ίδιο βάρος να καίει αυτό που ζορίζεται λιγότερο; Το πράγμα φυσικά είναι πιο πολύπλοκο, ενώ γίνεται ακόμη πιο δύσκολο αν ζητήσεις από τα δύο μοτέρ να κινήσουν το αυτοκίνητο με τους ίδιους ρυθμούς. Εκεί τι γίνεται; Αν θες να κάνεις έναν γύρο στην πίστα σε δεδομένο χρόνο, όχι τον ταχύτερο, αλλά ίδιο και με τα δύο μοτέρ, ποιο θα κάψει περισσότερο; Στο ταξίδι με την ίδια μέση ωριαία; Ποιο θα κάψει περισσότερο; Το πιεσμένο μικρό ή το άνετο μεγάλο μοτέρ; 
Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα μοτέρ έχουν διαφορά όχι μόνο στην ισχύ και στη ροπή αλλά και στο βάρος. Ειδικά στο βάρος, το 1.500άρι Focus είναι πιο ισχυρό, έχει όμως και επιπλέον 125 κιλά να κουβαλήσει λόγω μηχανικών. Οπότε θα κάψει λίγο παραπάνω για αυτά τα κιλά. 
Χωρίς στοιχεία όμως, εσείς πως το βλέπετε; Στην πράξη πιο θα καίει πιο πολύ; Ισχύουν οι διαφορές από τα νούμερα του κατασκευαστή; Μήπως το μικρό μοτέρ θα πιεστεί και θα αυξήσει κατανάλωση; Ή μήπως το πιο δυνατό θα έχει γλυκό γκάζι και θα καίει παραπάνω; Τι λέτε; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

peugeot
citroen