Ποιος φταίει για την διαφορά μεταξύ εργοστασιακής και πραγματικής κατανάλωσης; Το αυτοκίνητο, ο οδηγός, ή κάτι άλλο;
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ποιος φταίει για την διαφορά μεταξύ εργοστασιακής και πραγματικής κατανάλωσης; Το αυτοκίνητο, ο οδηγός, ή κάτι άλλο;

Πόσο ρεαλιστική είναι η «εργοστασιακή» κατανάλωση;

11.617 Επισκέψεις στο άρθρο (3/6/2015)

Η προς τα πάνω απόκλιση της πραγματικής κατανάλωσης σε σχέση με τη «εργοστασιακή» είναι παλιά ιστορία. Σήμερα, που οι κατασκευαστές τάζουν λαγούς με πετραχήλια στην οικονομία, η αντίθεση οξύνεται. Ποιος φταίει; Το αυτοκίνητο, ο οδηγός, ή κάτι άλλο;

Επιλέγεις ένα μοντέλο με μέση «εργοστασιακή» κατανάλωση 3,5 λτ./100 χλμ. και η ρημάδα στην πράξη δεν πέφτει κάτω από τα 5,0-5,5 λτ./100 χλμ. ειδικά σε συνθήκες κίνησης στον αστικό ιστό. Από την άλλη, εκτός πόλης και στο ταξίδι τα πράγματα είναι καλύτερα και σε αρκετές περιπτώσεις η κατανάλωση είναι χαμηλότερη από τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. 
Μιας και από το προηγούμενο τεύχος ανοίξαμε το φάκελο «Κατανάλωση», είπαμε να ψάξουμε παραπάνω το θέμα με τις διαφορές στην πραγματική και «εργοστασιακή» κατανάλωση. Ποια όμως είναι τα νούμερα που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές; 
Aς δούμε μερικά παραδείγματα best sellers μοντέλων στη μικρή, στη μικρομεσαία και στην crossover κατηγορία. Για το πετρελαιοκίνητο Toyota Yaris, η ιαπωνική φίρμα ανακοινώνει μέση κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ. Για το αστικό κύκλο η κατανάλωση, που δίνει η Toyota είναι 4,6 λτ./100 χλμ., ενώ για το ταξίδι το νούμερο πέφτει στα 3,3 λτ./100 χλμ. Για το Focus η μέση κατανάλωση, που υπόσχεται η Ford, είναι 3,8 λτ./100 χλμ., ενώ για την πόλη και το ταξίδι οι τιμές είναι 4,3 και 3,4 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα. 
Στην περίπτωση του Nissan Qashqai 1,5 dCi η μέση κατανάλωση, που ανακοινώνει ο ιάπωνας κατασκευαστής είναι 3,8 λτ./100 χλμ.. Στο ταξίδι η κατανάλωση 3,6 λτ./100 χλμ. και μέσα στην πόλη ανεβαίνει στα 4,2 λτ./100 χλμ. Τα στοιχεία για τις καταναλώσεις είναι υποχρεωμένοι οι κατασκευαστές να τα δημοσιοποιούν στα φυλλάδια των τεχνικών πληροφοριών για τα μοντέλα τους.Η πραγματική κατανάλωση στην πόλη είναι κατά μέσο όρο 26% πάνω από την εργοστασιακήΕμείς μετρήσαμε δημοφιλή diesel μοντέλα σε πραγματικές οδήγησης, στην πόλη, αλλά και στο ταξίδι. Για τη μέτρηση της κατανάλωση σε συνθήκες πόλης προσομοιώσαμε ένα ρεαλιστικό μοτίβο κίνησης με φανάρια, στοπ, κίνηση σε λεωφόρο και συνεχή σταματήματα-εκκινήσεις σε μποτιλιάρισμα. Όλα αυτά σε ελεγχόμενο περιβάλλον για να υπάρχει επαναληψιμότητα σε όλα τα μοντέλα που δοκιμάσαμε. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως στην αστική κίνηση η κατανάλωση είναι κατά μέσο όρο 26% υψηλότερη από την αντίστοιχη τιμή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Αυτή η διαφορά θα πρέπει να θεωρείται λογική και δε θα πρέπει να νιώσετε ότι σας κορόιδεψαν. Αν παρατηρείται μεγαλύτερη ίσως και να πρέπει να αλλάξετε στυλ οδήγησης…Στο ταξίδι καλύτερα νούμερα από του κατασκευαστή!Η ευχάριστη έκπληξη ήρθε από τις μετρήσεις μας στο ταξίδι με ταχύτητες 100 και 120 χλμ./ώρα, όπου σε γενικές γραμμές οι τιμές που πήραμε δεν απείχαν από τις εργοστασιακές. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις (Toyota Auris, Ford Focus & Nissan Qashqai) με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα είδαμε καλύτερα νούμερα από αυτά των κατασκευαστών. Οι μετρήσεις κατανάλωσης, που το auto Τρίτη καθιέρωσε, σε νόμιμες και λογικές ταχύτητες ταξιδιού έγιναν πάντως χωρίς φορτίο πέρα του οδηγού, σε ευθεία με σταθερή ταχύτητα (ήτοι χωρίς κατεβάσματα ή γκαζώματα για προσπέρασμα) και με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Φάνηκε λοιπόν εδώ πως οι καταναλώσεις του κατασκευαστή μπορεί να είναι και ρεαλιστικές σε ορισμένες περιπτώσεις και συνθήκες.

Από τις μετρήσεις μας προέκυψε πως μέσα στην πόλη η πραγματική κατανάλωση είναι κατά μέσο όρο 26% μεγαλύτερη από αυτή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.

Από τις μετρήσεις μας προέκυψε πως μέσα στην πόλη η πραγματική κατανάλωση είναι κατά μέσο όρο 26% μεγαλύτερη από αυτή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

peugeot
NISSAN