• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ένα αμάξι του 2000 αν είναι καλοσυντηρημένο, μπορεί να θεωρηθεί καινούριο;

Πότε παλιώνει ένα αμάξι;

Διαβάστηκε από 14617 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/5/2017

Παλιώνουν σήμερα τα αυτοκίνητα; Τι είναι αυτό που τα κάνει να γερνάνε και να γίνονται παλιά; Αν τα χρόνια δεν είναι το κριτήριο, τότε τι;

 
Μήπως τεντώσαμε την ηλικία που θεωρούμε ένα αυτοκίνητο καινούργιο; Μέχρι δύο χρόνια θα έλεγε κανείς το λες καινούργιο, σήμερα όμως ακόμη και αυτοκίνητα δέκα ή και περισσοτέρων ετών τα έχουμε για σχετικά φρέσκα. Αν δεν είναι η ηλικία, τότε πως κρίνουμε αν ένα αυτοκίνητο έχει παλιώσει;

Παλιώνουν σήμερα τα αυτοκίνητα; Τι είναι αυτό που τα κάνει να γερνάνε και να γίνονται παλιά; Κάποτε υπήρχε η θεωρία πως κάποια στιγμή τη δεκαετία του 80 που το πλαστικό έγινε βασικό υλικό στην κατασκευή των αυτοκινήτων, τα αυτοκίνητα σταμάτησαν να είναι αθάνατα, όπως αυτά της δεκαετίας του 60 και του 70, και πως μέσα σε δέκα χρόνια το πολύ ήταν για πέταμα.

Έλεγαν κάποιοι πως οι κατασκευαστές φτιάχνουν τα αυτοκίνητα με ημερομηνία λήξης, και οι πιο κυνικοί επέμεναν πως όταν θολώσει το πλαστικό φλας και είναι πλέον παλιό, τότε όλο το αυτοκίνητο είναι για πέταμα. Υπερβολές. Όμως σίγουρα πολλά μέρη ενός αυτοκινήτου σχεδιάζονται με μία διάρκεια ζωής. Για τους κινητήρες για παράδειγμα ακούγονται διάφορα, από 300.000 χλμ. μέχρι και ένα εκατομμύριο. Ποιος ξέρει. Στην σημερινή παγκόσμια καταναλωτική κοινωνία δεν κρατάει κανείς τα αυτοκίνητα τόσα χιλιόμετρα για να τα δει να γερνάνε και να πεθαίνουν.

Όμως αυτό φαίνεται να αλλάζει. Μια ματιά γύρω μας αρκεί για να καταλάβει κανείς πως περιμένουμε πλέον πολύ περισσότερα από τα αυτοκίνητά μας, και τα θεωρούμε καινούργια ακόμη και όταν αυτά διανύουν την δεύτερη δεκαετία της ζωής τους. Δεν παλιώνουν, κάτι όμως αλλάζει. Αν τα χρόνια δεν είναι οδηγός για τι είναι παλιό και τι καινούργιο, τότε μήπως η τεχνολογία που έχουν; Κάποιοι θεωρούν σύγχρονο και καινούργιο ένα αυτοκίνητο επειδή είναι τούρμπο. Κι αυτό παρότι τα τελευταία δέκα χρόνια δεν άλλαξε μόνο η τεχνολογία τούρμπο ριζικά, αλλά και η φιλοσοφία, η κατανάλωση, οι ρύποι και η αξιοπιστία.

Αλλοι θεωρούν πως όσο ένα αυτοκίνητο συντηρείται, λειτουργεί και δείχνει όπως ήταν όταν αγοράστηκε, παραμένει σαν καινούργιο και άρα δεν τίθεται θέμα αλλαγής λόγω παλαιότητας. Σαφώς η συντήρηση είναι μεγάλο μέρος του πως κρίνουμε ένα αυτοκίνητο αν είναι παλιό ή καινούργιο, μπορεί όμως να ανταγωνιστεί σε κατανάλωση, ασφάλεια και ρύπους ένα μοντέρνο αμάξι επειδή είναι καλά συντηρημένο; 

Εσείς τι λέτε λοιπόν; Ποιο είναι το κριτήριο με το οποίο θεωρείτε ένα αυτοκίνητο πως πάλιωσε; Είναι η ηλικία, έτσι στεγνά ένας αριθμός; Η τεχνολογία, αν ακολουθεί τις σημερινές τάσεις ή αν ανήκει σε άλλη εποχή; Και τελικά η συντήρηση, αν είναι άψογη ή πλημμελής; Τι λέτε; 

 
  • Χρήστος S

    Ένα αυτοκίνητο που οδηγείται και συντηρείται σωστά, δεν παλιωνει ποτέ, ακόμα κι αν είναι 20 χρόνων. Αντίθετα ένα που ο ιδιοκτήτης του δεν ασχολείται μαζί του και παράλληλα του πίνει και το αίμα,μπορεί να είναι ρημάδι από τον πρώτο κιόλας χρόνο. Γι αυτό ποτέ μου στα μεταχειρισμενα που αγόραζα δεν με ένοιαζαν τα χλμ, αλλά η κατάσταση που βρίσκονταν....Έχω δει αμάξι 15 χρόνων με 300 χιλιάδες χλμ και ήταν πένα και σε θέση να κανει άλλα τόσα και έχω δει και 4 χρονών με 80 χιλιάδες και να είναι για πέταμα....όλα είναι στον οδηγό....

      31
  • St

    Χα...είναι καλύτερα να είσαι νέος ,υγιής όμορφος και πλούσιος από το να είσαι γέρος, άρρωστος άσχημος και φτωχός.....σίγουρα τα καινούργια αυτοκίνητα είναι καλύτερα...'οσοι οδηγούν καινούργιο αυτοκίνητο για πρώτη φορά παρομοιάζουν σαν αίσθηση την πρώτη φορά που έκαναν έρωτα!!! αλλά μην μας δουλεύεται άλλο..... δεν αγοράζουμε καινούργια αυτοκίνητα και συντηρούμε τα παλιά .όπως κανουν κάνουν στην κούβα ..γιατί δεν φτάνουν τα μισθά..το 90 % των Ελλήνων ζουν στον κομμουνισμό .. χωρίς όμως να έχουν τα θετικά του κομμουνισμού

      19
  • Στάθης

    Όπως λέτε και εσείς το κριτήριο του καθενός, ως προς του τι σημαίνει η λέξη "παλιώνει" είναι διαφορετική. Κάποιος μπορεί να θεωρεί ως παλαίωση, τη φυσική φθορά ενός αυτοκινήτου, που αυτή είναι ανεξάρτητη, από το έτος κατασκευής και κάποιος άλλος ως παλαίωση μπορεί να θεωρεί την ηλικία του αυτοκινήτου, άσχετα αν είναι τέλεια συντηρημένο, με την έννοια ότι ένα παλαιότερο μοντέλο, θεωρείται ξεπερασμένο. Και οι δύο αυτές απόψεις έχουν τη δική τους λογική. Εγώ θεωρώ παλιό, ένα φθαρμένο αυτοκίνητο, άσχετα με την ημερομηνία παραγωγής του. Θα μπορούσα κάλλιστα να οδηγώ με απόλυτη ευχαρίστηση, ένα αυτοκίνητο άνω των 40 χρονών, αρκεί να βρίσκεται σε τέλεια κατάσταση και αδιαφορώ αν αυτό δεν έχει κανένα σύγχρονο σύστημα ασφαλείας. Μπορώ να προσαρμόσω το στυλ οδήγησης μου στο αυτοκίνητο, που οδηγώ και να το οδηγώ με την ανάλογη προσοχή που του ταιριάζει, ώστε να μην κινδυνεύω. Αν ας πούμε έχει φρένα παλιάς τεχνολογίας, που χρειάζονται μεγαλύτερη απόσταση φρεναρίσματος, απλά κρατώ μεγαλύτερες αποστάσεις, από το προπορευόμενο όχημα, ώστε να έχω το απαιτούμενο περιθώριο, να σταματήσω έγκαιρα, αν χρειαστεί. Τα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, προσφέρουν και μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση και αυτό αντισταθμίζει τις όποιες ελλείψεις τους. Αν μου πρόσφεραν μια Alfa Romeo 2000 GTV, όπως αυτή της φωτογραφίας, δεν θα την αντάλασσα με κανένα σύγχρονο αντίστοιχο αυτοκίνητο.

      14
  • chris

    Τα αυτοκίνητα κατά τη γνώμη μου θεωρούνται καινούρια εως 100.000 χλμ η 5 ετών ότι έρχεται πρώτο και παλαιά μετά τα 300.000 χλμ η 15 έτη ηλικίας. Φυσικά κάποια μοντέλα δεν αντέχουν τόσο πολύ και κάποια αντέχουν πολύ περισσότερο!

      9
  • Gianni

    Για εμένα που μπορώ να τα αλλάζω συχνά δε παλιώνουν ποτε. Αν συνεχίσω να το κάνω παντα δε ξέρω, μεχρι τωρα όμως καθε 2-3 άντε 4 χρονια όμως εχω νέο αυτοκίνητο!

      4
  • Αποστόλης Χρυσόπουλος

    Έχω την εντύπωση πως κυριότερη αιτία για να θεωρηθεί παλιό ένα αυτοκίνητο έιναι η οικονομική κατάσταση του κατόχου. Έτσι, μπορούμε να δούμε αυτοκίνητα που έχουν τριάντα χρόνια στην πλάτη και όμως να κυκλοφορούν, άλλα σε ανεκτή και άλλα σε κακή κατάσταση. Σπανίζουν αυτά που είναι σα να βγήκαν από τη βιτρίνα. Για πολύ σοβαρότερους λόγους, είναι σπανιότερο να χαρακτηριστεί παλιό ένα αυτοκίνητο. Εδώ θα σας πω γιατί θεώρησα παλιό το καλύτερο αυτοκίνητο που υπήρξε ποτέ για μένα το Citroen saxo 1.0 του 1998. Δεν με άφησε ποτέ στο δρόμο, έκαιγε ελάχιστα, είχε μηδενικές βλάβες, ήταν πολύ ζωντανό για τα κυβικά του και εξυπηρετούσε απόλυτα τις αναγκες της οικοψένειάς μου τότε ( δύο μικρά παιδιά). Εν τέλει και παρά την αντίθετη άποψη της συζύγου μου το 2010 πάρθηκε η απόφαση για αντικατάστασή του, αφού δεν είχε abs και κανένα αερόσακο. Επίσης ήταν πια μικρό για να χωρέσει τη μεγαλύτερη οικογένεια και τις ανάγκες εκδρομών. Εδώ μπορεί να πει κάποιος πως μου επέτρεψε η οικονομική μου κατάσταση την αλλαγή. Ναι με μια προκαταβολή και 30 δόσεις δανείου, σίγουρα είχα την άνεση να το πάρω. Αλλιώς θα κυκλοφορούσα ακόμη με το saxo και ας μην είχε αερόσακους και abs. Ίσως με περισσότερη προσοχή και πιο πολλά συνεργεία, αλλά με το saxo.

      4
  • Harris

    Όταν σταματά να είναι ασφαλές. Οι προδιαγραφές αλλάζουν, ένα αυτοκίνητο με 5 αστέρια πριν από 15 χρόνια πλέον είναι χειρότερο και από σημερινό supermini. Τότε πρέπει να αλλαχτεί. Μηχανικά με τη σωστή συντήρηση μπορεί να κρατήσει για πάντα, ενώ εμφανισιακά είναι εντελώς υποκειμενικό, τα αυτοκίνητα της δεκαετίας του 60 είναι πιο όμορφα από τα σημερινά! Μόνο η ασφάλεια που προσφέρει το καθιστά "παλιό".

      3
  • ΑΠΚ

    Κακά τα ψέματα, όταν ένα αυτοκίνητο περάσει τα επτα χρόνια παλιώνει από κάθε άποψη. Αλλά όπως λένε στο στρατό ο παλιός είναι αλλιώς. Το παλιό αμάξι έχει συνήθως φθηνότερα ανταλλακτικά, φθηνότερα σέρβις και όχι τρομερά πολύπλοκα συστήματα και υποσυστήματα με αποτέλεσμα οι τυχόν βλάβες να μην σου κοστίζουν μια περιουσία. Η δε συντήρησή του είναι οικονομικότερη σε σχέση με ένα νέο. Για παραδειγμα το κόστος αλλαγής ιμάντα εκεντροφόρου στο ATOS (αμάξι 13 ετών περίπου και με 145.000 χλμ) μαζί με το μεγάλο σέρβις κόστισε 350 ευρώ. Πήγαινε να αλλάξεις ιμάντα σε κάποιο νέο και το πεντακοσάρικο θα φύγει για πλάκα. Μετά, το παλιό δεν σε νοιάζει να έχει ή να αποκτήσει γρατζουνιες ή χτυπηματάκια. Άμα όμως δεις υποψία γρατζουνιας στο καινουριο κοσκινάκι τρελαίνεσαι, η δε αποκατάσταση κοστίζει πάλι κανα πεντακοσάρικο. Επίσης το παλαιό έχει χαμηλά ασφάλιστρα - οκ όταν πέσει η αξία κάτω από δυο χιλιάδες δεν στο ασφαλίζουν για κλοπή αλλά και να στο κλέψουν μικρό το κακό θα ζημιωθείς δυο χιλιαρικα. Ενώ το νέο που κάνει καμιά εικοσαρια αν στο κλέψουν μετά από 2-3 χρόνια θα πάρεις κανα δωδεκάρι με το ζόρι δηλαδη θα έχεις ζημιωθεί κατά οκτω χιλιάδες ευρώ. Συμφωνώ ότι από πλευράς ασφάλειας το παλιο δεν έχει τα αστέρια του νέου ούτε φυσικά την οδική συμπεριφορά αλλά ανεξαρτήτως του εαν οδηγώ παλιό ή νέο τηρω τον ΚΟΚ με ευλάβεια και οδηγώ αμυντικά. Κακά τα ψέματα, το αν ένα αμάξι, παλαιό ή νέο, είναι ή όχι ασφαλές. καλύτερα να μην βρεθείς ποτέ στη θέση να το διαπιστώσεις. Τέλος η σωστή συντήρηση θεωρώ πως είναι το παν για να κερδίζει χρόνια το παλαιό μας αυτοκίνητο.

      2
  • Sotiris

    Το να θεωρούμε ότι ένα αυτοκίνητο πέραν της 10ετίας είναι προς κυκλοφορία, είναι τουλάχιστον επικίνδυνο. Τα αυτοκίνητα πέραν της 10ετίας, είναι επικίνδυνα, αρχίζουν οι πρώτες σοβαρές βλάβες καθώς και η σκουριά και γενικά δεν πληροί τις προδιαγραφές ασφάλειας. Οι αερόσακοι έχουν μείνει μια δεκαετία πίσω, ο κινητήρας, τα φρένα και η ανάρτηση είναι στη λίθινη εποχή με αποτέλεσμα το λουλούδι μας να είναι σκοτώστρα. Δεν είναι τυχαίο, ότι στην Ευρώπη και στην Αμερική το αυτοκίνητο αλλάζει στην πενταετία. Είμαστε πλέον αφρικανικό κράτος και κρατάμε το αυτοκίνητο 20 χρόνια, με κίνδυνο να σκοτώσουμε τα ίδια μας τα παιδιά γιατί δεν έχουμε μυαλό.

      2

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα