Αφού λοιπόν υπάρχει μεγάλη ζήτηση για μεταχειρισμένα, πως είναι δυνατόν να κινδυνεύουμε να βρεθούμε με ένα παλτό στο χέρι;

Αφού λοιπόν υπάρχει μεγάλη ζήτηση για μεταχειρισμένα, πως είναι δυνατόν να κινδυνεύουμε να βρεθούμε με ένα παλτό στο χέρι;

Τι αγοράζω-Τι Αποφεύγω

44.717 Επισκέψεις στο άρθρο (21/5/2015)

Μεγάλη έρευνα: Ποιά χάνουν μέχρι και 80% της αξίας τους, μέσα σε 4 χρόνια.

Το αρθρο αφορά τις τιμές μεταπώλησης των αυτοκινήτων της τελευταίας 6ετίας.
Παλτά λένε οι έμποροι μεταχειρισμένων τα μοντέλα που δεν πουλιούνται με τίποτα. Αυτά που πρέπει να τα «σκοτώσεις», για να βρεις αγοραστή.
Σήμερα υπάρχει μεγάλη ζήτηση για μεταχειρισμένα, ειδικά για diesel αυτοκίνητα 4-5 ετών. Τόσο μεγάλη ώστε γίνονται εισαγωγές και από το εξωτερικό. Έτσι ένα καλοδιατηρημένο αυτοκίνητο 4-5 ετών σήμερα, λογικά δεν χάνει πάνω από το 30-40% της αρχικής αξίας του. Δίνεις δηλαδή 10-12 χιλ. για ένα καλοδιατηρημένο μεταχειρισμένο, που έχει ως καινούργιο 18-20 χιλ. Αφού λοιπόν υπάρχει μεγάλη ζήτηση, πως είναι δυνατόν να κινδυνεύουμε να βρεθούμε με ένα παλτό στο χέρι;
Κάναμε μια μεγάλη έρευνα, σε 2 κατευθύνσεις:
1) Ποια από τα μοντέλα που πωλούνται σήμερα, έχουν πιθανότητες να εξελιχθούν σε παλτά. 
2) Ποια έχουν γίνει ήδη παλτά. Ποια αυτοκίνητα 4-5 ετών πωλούνται σήμερα δύσκολα σαν μεταχειρισμένα. Μιλήσαμε για τον σκοπό αυτό με 8 από τους μεγαλύτερους εμπόρους μεταχειρισμένων στην Ελλάδα και παραθέτουμε αυτούσια την γνώμη τους.
Ας δούμε μία-μία τις 2 αυτές περιπτώσεις.
Τα μελλοντικά παλτά
Ποια μοντέλα μπορούν να αποδειχθούν «παλτά»;
• Μοντέλα που έχουν φήμη ζημιάρικου και κακών υπηρεσιών after sales
• Ειδικά μοντέλα με πολλά extra, που εκτοξεύουν την αρχική τους τιμή, μιας και τα extra είναι τα πρώτα που χάνουν την αξία τους, στην αγορά του μεταχειρισμένου
• Κυρίως όμως, το πρόβλημα προέρχεται από την πολιτική και τις προσφορές των εταιρειών, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Αν μια εταιρεία πουλάει 500 αυτοκίνητα το χρόνο, προς 20 χιλ. το ένα, τότε σε 4-5 χρόνια, 250 από αυτά, θα πουληθούν σαν μεταχειρισμένα προς 12-14 χιλ. το ένα. Αν όμως στο ίδιο χρονικό διάστημα η εταιρεία έκανε και μια προσφορά πχ. στην Coca Cola, που πήρε άλλα 500 αυτοκίνητα προς 12 χιλ το ένα, καθώς οι εταιρείες καθε 4 χρόνια, αλλάζουν τα αυτοκίνητα τους, θα εμφανιστούν σαν μεταχειρισμένα και άλλα 500 ίδια μοντέλα προς 7-8 χιλ. το ένα και όσοι περίμεναν να πουλήσουν 12-14 χιλ. το δικό τους, θα βρεθούν με ένα καλό παλτό στο χέρι.
Τον ίδιο κίνδυνο διατρέχεις αν η εταιρεία αυτή έχει πολιτική να κάνει μεγάλες εκπτώσεις σε εταιρείες ενοικιάσεων, οπουδήποτε στην Ευρώπη. Από την έρευνα μας μάθαμε για «καραβιά» ολόκληρη με Volvo, που ήρθε από την Ευρώπη και πουλήθηκε προς 10 χιλ το ένα, (άρα αγοράστηκε 5;) και μιλάμε για μοντέλο με τιμή 25 χιλ., το οποίο ο αγοραστής του προσδοκά να πουλήσει 16-18 χιλ και όταν εμφανιστεί σε κάποια εμπορία θα μάθει ότι τώρα «πιάνει» 5-6 χιλ.!
Για όλους αυτούς τους λόγους οι εταιρείες που φροντίζουν για την φήμη τους, εφαρμόζουν πολιτική «buy back». Όλες οι εταιρείες κάνουν μεγάλες προσφορές όταν εμφανίζεται κάποιος που θέλει πολλά αυτοκίνητα, κάποιες όμως φροντίζουν να πάρουν οι ίδιες πίσω τα αυτοκίνητα («buy back»), για να προστατέψουν το όνομα τους και κάποιες αδιαφορούν και δημιουργούν «παλτουδάκια».
Από την έρευνα που κάναμε είδαμε ότι Mercedes, Audi, VW, Toyota είναι από τις εταιρείες που έχουν δικά τους δίκτυα πώλησης μεταχειρισμένων, ακριβώς για να προστατεύουν την φήμη τους. Από την άλλη μεριά, μεγάλες προσφορές, χωρίς το δίχτυ ασφαλείας του «buy back» κάνουν η Volvo, η Hyundai και πρόσφατα η BMW που οι πληροφορίες μας λένε ότι τώρα που ήρθε η ανανεωμένη BMW Σειρά 1, ενα μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων που ειχαν, τα ξεστόκαρε με έκπτωση 32%, δηλαδή 15 χιλ αντι της κανονικής τιμής τους που ειναι 23 χιλ και μάλιστα  χωρίς καμία πρόβλεψη «buy back». Αυτό σημαίνει ότι κάποιοι αγόρασαν 23 χιλ. την Σειρά 1 και κάποιοι 15 χιλ. με ότι αυτό συνεπάγεται.
Θα συνεχίσουμε την έρευνα αυτή παρακολουθώντας καθημερινά τις προσφορές που βγαίνουν στις εταιρείες εταιρικών πωλήσεων και ερευνώντας ποιες καλύπτονται από «buy back» και ποιες όχι.
Τα σημερινά παλτά
Μιλήσαμε για τον σκοπό αυτό με 8 από τους μεγαλύτερους εμπόρους μεταχειρισμένων στην Ελλάδα, για αυτοκίνητα με ηλικία μέχρι 6 χρόνια. Κάθε έμπορος ειδικεύεται εκ των πραγμάτων σε κάποιες μάρκες, κάποιοι δουλεύουν αποκλειστικά με αυτοκίνητα ιδιωτών, κάποιοι αγοράζουν από εταιρείες ενοικιάσεων ή και εισάγουν από το εξωτερικό, έτσι σε κάποια σημεία διαφοροποιούνται. Συμφωνούν όμως σε γενικές γραμμές σε κάποια πράγματα. Τους ζητήσαμε να μας πουν, ποιες μάρκες θεωρούν παλτά (κόκκινες) και ποιες «ζεστά ψωμάκια» (πράσινες), για αυτοκίνητα μέχρι 6 ετών.
Ακολουθεί πίνακας με τις απόψεις τους καθώς και επώνυμα τι μας είπε ο καθένας. Μεγαλύτερα παλτά (κόκκινες μάρκες) οι Γάλλοι λόγω αξιοπιστίας, η Volvo λόγω προσφορών, η Honda-Mitsubishi λόγω αντιπροσωπείας.
Ζεστά ψωμάκια (πράσινες μάρκες) οι Mercedes, BMW, Toyota, Opel, Nissan, Audi.
Δείτε τα αναλυτικά:
Κόκκινο -6, σημαίνει οτι 6 στους 8 εμπόρους το θεωρούν παλτό, 
πράσινο 8, σημαίνει οτι 8 στους 8 το θεωρούν 'ζεστο ψωμάκι' κ.ο.κ.
Μάρκες που δεν αναφέρονται απο τους εμπόρους, ειναι οσες κινούνται στο μέσο όρο, δηλαδή ούτε παλτά ειναι, ούτε ζεστα ψωμάκια.
Εσείς τι γνώμη έχετε; Πόσο σημαντικό θεωρείτε το να αγοράζετε από μια εταιρεία που ξέρετε ότι φροντίζει να μην χάσετε τα λεφτά σας; Μήπως αγοράζετε για μια ζωή και δεν σας ενδιαφέρουν όλα αυτά; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

  • Εσείς τι γνώμη έχετε; Πόσο σημαντικό θεωρείτε το να αγοράζετε από μια εταιρεία που ξέρετε ότι φροντίζει να μην χάσετε τα λεφτά σας; Μήπως αγοράζετε για μια ζωή και δεν σας ενδιαφέρουν όλα αυτά; 
Hyundai
4green