Πόσο επικίνδυνη είναι η χρήση κινητού στην οδήγηση στην Ελλάδα; Υπάρχει λόγος να παρθούν μέτρα; Και τι λέτε για το μέτρο που θα εφαρμοστεί στην Μ. Βρετανία; Στην Ελλάδα τι πρέπει να γίνει;
Τι θα λέγατε αν σε κάθε ατύχημα τα κινητά τηλέφωνα ελέγχονταν για κλήσεις πριν τη σύγκρουση;
4.831 Επισκέψεις στο άρθρο (12/8/2014)
Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι εξίσου επικίνδυνη με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Με τη διαφορά ότι το αλκοόλ ανιχνεύεται με ένα τεστ, η χρήση κινητού όμως μόνο αν υπάρχει μάρτυρας. Τώρα αυτό αλλάζει. Τι λέτε; Για καλύτερο;
Στη Μ. Βρετανία αποφασίστηκε τα κινητά τηλέφωνα των επιβαινόντων σε αυτοκίνητα που συμμετείχαν σε σύγκρουση να συλλέγονται από την αστυνομία μετά από κάθε συμβάν. Με αυτόν τον τρόπο οι αρχές ελπίζουν να μειώσουν τη χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, αφού το αρχείο κλήσεων θα αποτελεί τεκμήριο ευθύνης για τον οδηγό που το χρησιμοποιούσε πριν το ατύχημα.
Το νέο μέτρο θα είναι τόσο αυστηρό που ακόμη και ο οδηγός που δεν είχε ευθύνη με βάση τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, θα τιμωρείται, ή θα επωμίζεται συνυπαιτιότητα, αν βρεθεί ότι μιλούσε στο κινητό την ώρα της σύγκρουσης.
Ο στόχος είναι να μειωθεί η χρήση κινητού στη χώρα και αποτελεί την επόμενη μεγάλη καμπάνια, μετά από αυτή για το αλκοόλ που μέσα από τεράστια πρόστιμα και κατασχέσεις αυτοκινήτων είδε τα κρούσματα οδήγησης υπό κατάσταση μέθης να έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο.
Με την χρήση του κινητού το πράγμα βέβαια δεν είναι τόσο απλό. Από τη μία δεν μπορεί να φανεί ποιος μιλούσε στο τηλέφωνο, ο οδηγός ή κάποιος επιβάτης. Από την άλλη δεν φαίνεται αν η κλήση έγινε μέσω συστήματος ανοιχτής ακρόασης (που είναι προς το παρόν νόμιμο) ή απΆευθείας στη συσκευή.
Υπάρχει δηλαδή μια τεχνική δυσκολία που θα δει οδηγούς να τιμωρούνται ή να επιβαρύνονται με ευθύνες μόνο και μόνο επειδή στο αυτοκίνητό τους κάποιος χρησιμοποιούσε κινητό την ώρα της σύγκρουσης. Και οι επιπτώσεις στο ύψος των ασφαλίστρων δεν θα είναι λίγες.
Είναι όμως αυτό δίκαιο; Από την άλλη, βέβαια, η χρήση κινητού είναι μάστιγα και στην Ελλάδα, και τέτοια μέτρα δεν θα φανεί απίθανο να υιοθετηθούν από την αστυνομία και τις ασφαλιστικές. Όπως παλιότερα μετρούσαν το μήκος του ίχνους των ελαστικών στην άσφαλτο, όταν ακόμη δεν υπήρχε ABS, για να καθορίσουν την ταχύτητα κίνησης, έτσι τώρα θα μπορούν να δουν αν ο οδηγός αντί να οδηγεί μιλούσε στο κινητό και εξ αιτίας αυτού προξένησε ατύχημα.
Εσείς τι λέτε; Πόσο επικίνδυνη είναι η χρήση κινητού στην οδήγηση στην Ελλάδα; Υπάρχει λόγος να παρθούν μέτρα; Και τι λέτε για το μέτρο που θα εφαρμοστεί στην Μ. Βρετανία; Στην Ελλάδα τι πρέπει να γίνει;
pistevw pws einai ena axristo metro oxi mono gia tin ellada kai ti vretania alla kai gia tis perissoteres proigmenes xwres, kathoti simera, ta perissotera aytokinita syndeoun to kinito eite ensyrmata eite asyrmata me ta ixeia tou aytokinitou kai i prosoxi tou odigou den diaspatai. mas elegxoun pou mas elegxoun, den xreiazetai na to parakanoume. As vlepoun apo tis kameres odikis kykloforias an o odigos xrisimopoiei to kinito tou prin apo kapoio atyxima.
Αν δε κάνω λάθος η ομιλία στο κινητό μέσω bluetooth επιτρέπεται κατά την οδήγηση. Άρα μετά απο τροχαίο ατύχημα αρκεί ο οδηγός να δηλώσει οτι χρησιμοποιούσε bluetooth για να αθοωθεί.
θα προτιμούσα οι αυτοκινητοβιομηχανίες να βάλουνε ταχογράφους ή μαύρα κουτιά σε όλα τα αυτοκίνητα και μηχανισμούς μη λειτουργίας των κινητών τηλεφώνων.
Στον Ειδικό αυτοκινητιστικό έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο δίνετε έμφαση και σχολιάζετε με θαυμασμό τα αυτοκίνητα που διαθέτουν οθόνη (όσο μεγαλύτερη ή έγχρωμη τόσο καλύτερη) "infotainment" κλπ ... αηδίες.
Δηλαδή ο οδηγός δημιουργεί ατύχημα μόνο λόγω χρήσης κινητού ; Σκέφτεστε τι θα προξενήσει αν παίζει και με την οθόνη του αυτοκινήτου του;
Φυσικά και πρέπει να γίνει κάτι τέτοιο. Όχι όμως μόνο αυτό. Κατά τη γνώμη μου, πρέπει να υπάρχει στο αμάξι "μαύρο κουτί" και αν διαπιστωθεί ότι πριν το ατύχημα είχες κάνει την οποιαδήποτε παρανομία (κινητό, υπέρβαση ορίου ταχύτητας, διπλή γραμμή, κλπ) να επιβαρυνθείς με τα όλα τα έξοδα (διάσωσης, νοσηλείας, αποκατάστασης του οδικού δικτύου). Αλλά αυτά γίνονται σε χώρες όπου λειτουργεί το κράτος...
Θα πρέπει να εφαρμοστεί κάθε μέσο, για την εξάλειψη του φαινομένου, να μιλάμε στο κινητό τη στιγμή που οδηγούμε. Ακόμη να κάνουμε κάθε οτιδήποτε άλλο που μας αποσπά την προσοχή μας από το δρόμο, όπως να παρακολουθούμε την οθόνη του GPS, ενώ οδηγούμε. Προσωπικά πιστεύω ότι όταν οδηγούμε, δεν θα έπρεπε να κυττάμε οτιδήποτε άλλο, εκτός από το δρόμο. Ακόμη και το ταχύμετρο, που μας υποχρεώνει ο ΚΟΚ να κυττάμε, κάθε τόσο, προκειμένου να μην ξεπερνάμε το όριο ταχύτητας, είναι επιζήμιο. Τη στιγμή που κυττάμε το ταχύμετρο, εκείνο το δευτερόλεπτο, μπορεί κάτι να συμβεί στο δρόμο και να μην το δούμε, οπότε όταν το δούμε, μπορεί να μην προλαβαίνουμε να φρενάρουμε. Για το λόγο αυτό, θα προτιμούσα να επιτρέπεται κάποια υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, χωρίς ποινή, προκειμένου να βλέπουμε το δρόμο και όχι να παρακολουθούμε συνέχεια το ταχύμετρο, μην μας ξεφύγει.
Πράγματι η χρήση κινητού από τον οδηγό είναι σημαντικό πρόβλημα (υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να χρησιμοποιεί το κινητό του οδηγού κάποιος συνεπιβάτης), γιαυτό θα συμφωνούσα με τον έλεγχο, αλλά μόνο μόνο στην περίπτωση θανατηφόρου ατυχήματος.
Έχοντας πολλές ώρες στο τιμόνι καθημερινά, όταν παρατηρώ αυτοκίνητα με απροσάρμοστη επικίνδυνη κι ασυντόνιστη οδήγηση, "χαμένα" στο πουθενά ανάμεσα στα άλλα που κινούνται συντονισμένα, πλησιάζοντάς τα διαπιστώνω ότι τις περισσότερες φορές ο οδηγός είναι απορροφημένος στη συνομιλία του στο κινητό.
Αρκετές φορές η εν κινήσει ρύθμιση του GPS- Navigator ή η παρακολούθησή του ίσως να αποσπάσει επικίνδυνα την προσοχή του οδηγού.
Εκτός από τους ελέγχους της Τροχαίας για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θα έπρεπε να γίνονται έλεγχοι και για την οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών.
pistevw pws einai ena axristo metro oxi mono gia tin ellada kai ti vretania alla kai gia tis perissoteres proigmenes xwres, kathoti simera, ta perissotera aytokinita syndeoun to kinito eite ensyrmata eite asyrmata me ta ixeia tou aytokinitou kai i prosoxi tou odigou den diaspatai. mas elegxoun pou mas elegxoun, den xreiazetai na to parakanoume. As vlepoun apo tis kameres odikis kykloforias an o odigos xrisimopoiei to kinito tou prin apo kapoio atyxima.
Αν δε κάνω λάθος η ομιλία στο κινητό μέσω bluetooth επιτρέπεται κατά την οδήγηση. Άρα μετά απο τροχαίο ατύχημα αρκεί ο οδηγός να δηλώσει οτι χρησιμοποιούσε bluetooth για να αθοωθεί.
θα προτιμούσα οι αυτοκινητοβιομηχανίες να βάλουνε ταχογράφους ή μαύρα κουτιά σε όλα τα αυτοκίνητα και μηχανισμούς μη λειτουργίας των κινητών τηλεφώνων.
Το κινητό μας φταίει;
Στον Ειδικό αυτοκινητιστικό έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο δίνετε έμφαση και σχολιάζετε με θαυμασμό τα αυτοκίνητα που διαθέτουν οθόνη (όσο μεγαλύτερη ή έγχρωμη τόσο καλύτερη) "infotainment" κλπ ... αηδίες.
Δηλαδή ο οδηγός δημιουργεί ατύχημα μόνο λόγω χρήσης κινητού ; Σκέφτεστε τι θα προξενήσει αν παίζει και με την οθόνη του αυτοκινήτου του;
Φυσικά και πρέπει να γίνει κάτι τέτοιο. Όχι όμως μόνο αυτό. Κατά τη γνώμη μου, πρέπει να υπάρχει στο αμάξι "μαύρο κουτί" και αν διαπιστωθεί ότι πριν το ατύχημα είχες κάνει την οποιαδήποτε παρανομία (κινητό, υπέρβαση ορίου ταχύτητας, διπλή γραμμή, κλπ) να επιβαρυνθείς με τα όλα τα έξοδα (διάσωσης, νοσηλείας, αποκατάστασης του οδικού δικτύου). Αλλά αυτά γίνονται σε χώρες όπου λειτουργεί το κράτος...
Θα πρέπει να εφαρμοστεί κάθε μέσο, για την εξάλειψη του φαινομένου, να μιλάμε στο κινητό τη στιγμή που οδηγούμε. Ακόμη να κάνουμε κάθε οτιδήποτε άλλο που μας αποσπά την προσοχή μας από το δρόμο, όπως να παρακολουθούμε την οθόνη του GPS, ενώ οδηγούμε. Προσωπικά πιστεύω ότι όταν οδηγούμε, δεν θα έπρεπε να κυττάμε οτιδήποτε άλλο, εκτός από το δρόμο. Ακόμη και το ταχύμετρο, που μας υποχρεώνει ο ΚΟΚ να κυττάμε, κάθε τόσο, προκειμένου να μην ξεπερνάμε το όριο ταχύτητας, είναι επιζήμιο. Τη στιγμή που κυττάμε το ταχύμετρο, εκείνο το δευτερόλεπτο, μπορεί κάτι να συμβεί στο δρόμο και να μην το δούμε, οπότε όταν το δούμε, μπορεί να μην προλαβαίνουμε να φρενάρουμε. Για το λόγο αυτό, θα προτιμούσα να επιτρέπεται κάποια υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, χωρίς ποινή, προκειμένου να βλέπουμε το δρόμο και όχι να παρακολουθούμε συνέχεια το ταχύμετρο, μην μας ξεφύγει.
Πράγματι η χρήση κινητού από τον οδηγό είναι σημαντικό πρόβλημα (υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να χρησιμοποιεί το κινητό του οδηγού κάποιος συνεπιβάτης), γιαυτό θα συμφωνούσα με τον έλεγχο, αλλά μόνο μόνο στην περίπτωση θανατηφόρου ατυχήματος.
Έχοντας πολλές ώρες στο τιμόνι καθημερινά, όταν παρατηρώ αυτοκίνητα με απροσάρμοστη επικίνδυνη κι ασυντόνιστη οδήγηση, "χαμένα" στο πουθενά ανάμεσα στα άλλα που κινούνται συντονισμένα, πλησιάζοντάς τα διαπιστώνω ότι τις περισσότερες φορές ο οδηγός είναι απορροφημένος στη συνομιλία του στο κινητό.
Αρκετές φορές η εν κινήσει ρύθμιση του GPS- Navigator ή η παρακολούθησή του ίσως να αποσπάσει επικίνδυνα την προσοχή του οδηγού.
Εκτός από τους ελέγχους της Τροχαίας για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θα έπρεπε να γίνονται έλεγχοι και για την οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών.