Χίλια κυβικά σε μεσαίο γίνεται; Γίνεται!
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Χίλια κυβικά σε μεσαίο γίνεται; Γίνεται!

3.906 Επισκέψεις στο άρθρο (11/7/2015)

Εντάξει, 1.000 κυβικά σε μικρομεσαίο ακούγονται ήδη «λίγα», πόσο μάλλον όταν το ίδιο νούμερο παίζει δίπλα σε αυτοκίνητο μία κατηγορία πάνω. Το νέο Ford Mondeo προσφέρεται στη μικρότερη δυνατή τιμή με κινητήρα μόλις 1.000 κ.εκ. Εσάς πως σας ακούγεται;

Όποιος έχει δει το νέο Mondeo στο δρόμο, θα έχει καταλάβει για τι αυτοκίνητο μιλάμε. Σχεδόν πέντε μέτρα σε μήκος, ανταγωνίζεται σε διαστάσεις μοντέλα της μεγάλης κατηγορίας. Και ξαφνικά όλο αυτό το θηρίο ακούς ότι κινείται από ένα 1.000άκι τρικύλινδρο μοτέρ. Ένα μοτέρ που έχεις συνδυάσει με την μικρή κατηγορία άντε και τη μικρομεσαία αν μιλάμε για το Focus και τα πολυχρηστικά C-Max και Grand C-Max.Καμία σχέση. Μιλάμε φυσικά για ένα τρικύλινδρο μοτέρ 1.000 κυβικών, ίδιο με αυτό που κινεί τις σβέλτες εκδόσεις του Fiesta, όμως και από το γεγονός ότι η Ford διάλεξε να το τοποθετήσει στο Mondeo δείχνει πόση εμπιστοσύνη του έχει, και πόσο διαφορετικό από τα άλλα 1.000άρια αυτό το μοτέρ είναι.Εντάξει, είναι όμως κατάλληλο για το Mondeo; Για να δούμε: Με 125 ίππους και 170 Nm ροπής αποδίδει όσο ένα 1.800άρι ατμοσφαιρικό πριν δέκα χρόνια. Ή μάλλον καλύτερα: Γιατί το 1.000άρι αυτό έχει το τούρμπο του ρυθμισμένο για συνεχή απόδοση, χωρίς ξεσπάσματα και χωρίς να «ψοφάει» πουθενά. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 12 δευτερόλεπτα, νούμερο που συγκρίνεται με αρκετά ντίζελ της κατηγορίας. Αντίθετα με άλλα μοντέλα με τα «μικρά» μοτέρ, το Mondeo φοράει ένα κιβώτιο ταχυτήτων φτιαγμένο για την περίσταση, με κοντές πρώτη-δευτέρα-τρίτη και μακριές τετάρτη-πέμπτη για οικονομία. Εντάξει οι επιδόσεις δεν είναι ίδιες με το 1.500άρι τούρμπο με τα 160 άλογα, όμως ούτε η κατανάλωση, ούτε η τιμή αγοράς είναι ίδια. Το 1.000άρι Mondeo είναι 1.400 ευρώ φτηνότερο από το μεγαλύτερο βενζινοκίνητο, ενώ το ντίζελ 1,6 είναι ακόμη 1.000 ευρώ ακριβότερο. Με απόσυρση, πάντως, οι διαφορές είναι μικρότερες. Το 1.000άρι κερδίζει σε κατανάλωση έναντι του 1,5 βενζίνης με σχεδόν ένα λίτρο στα 100 χλμ. διαφορά, όσο όμως απέχει και το ίδιο από το πολύ οικονομικό ντίζελ που βρίσκεται στα 4,2 λτ./100χλμ. Εντάξει το 1.000άρι θα θέλει περισσότερη μελέτη στο προσπέρασμα, ίσως περισσότερη και από το ντίζελ που έχει μεγαλύτερα αποθέματα ροπής, ενώ θα ζορίζεται και λίγο φορτωμένο. Όχι όμως περισσότερο από ένα καλό 1.800άρι μεσαίο από αυτά που ξέραμε.

Ο 1.000άρης κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό του Mondeo αποδίδει 125 ίππους και συνδυάζεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων ρυθμισμένο για την περίσταση. Δηλαδή κοντές τις πρώτες 3 σχέσεις και overdrive οι τελευταίες.

Ο 1.000άρης κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό του Mondeo αποδίδει 125 ίππους και συνδυάζεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων ρυθμισμένο για την περίσταση. Δηλαδή κοντές τις πρώτες 3 σχέσεις και overdrive οι τελευταίες.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

TI LINGLONG AGORAZO
skoda