
Εσείς, πόσο θετικά θα βλέπατε το ενδεχόμενο το επόμενό σας αυτοκίνητο να είναι αυτόματο;
Πόσο άλλαξαν τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη την εικόνα που έχετε για τα αυτόματα;
(10/9/2012)
Αργές αλλαγές, χειρότερες επιδόσεις, αυξημένη κατανάλωση; Ποτέ ξανά από ένα αυτόματο κιβώτιο, όταν αυτό έχει διπλό συμπλέκτη. Πόσο διαφορετικά τα βλέπετε εσείς τα αυτόματα μετά την αναβάθμισή τους με διάφορες τεχνολογίες;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Τυπικά τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη δεν πρέπει να λέγονται αυτόματα αλλά αυτοματοποιημένα, αφού δεν έχουν μετατροπέα ροπής αλλά συμπλέκτη, και μάλιστα δύο.
Η ουσία όμως είναι στη χρήση. Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται έχει λίγη σημασία, ειδικά αφού σήμερα και τα «κλασσικά» αυτόματα έχουν φτάσει σε σημείο, στη χρήση, να μην ξεχωρίζουν από αυτά με διπλό συμπλέκτη. Είναι εξίσου γρήγορα, δίνουν (ή δεν στερούν) επιδόσεις και δεν «κλέβουν» καύσιμο.
Έχοντας ξεπεράσει τα προβλήματα του παρελθόντος, σήμερα τα αυτόματα κιβώτια αφήνουν τη επιλογή μόνο στο αν επιθυμεί κανείς να ασχολείται ή όχι με την αλλαγή των ταχυτήτων.
Δεν ξέρει όμως πολύς κόσμος πως είναι το να μην ασχολείσαι με την αλλαγή των ταχυτήτων, ή ακόμη καλύτερα, το αυτοκίνητο να τις αλλάζει τόσο καλά που δε θέλεις να το ξανακάνεις μόνος σου. Η έκθεση σε αυτόματα αυτοκίνητα στην Ελλάδα ήταν ελάχιστη στο παρελθόν, κυρίως γιατί αφορούσαν μοντέλα μεγάλου κυβισμού, όχι τόσο δημοφιλή στην Ελλάδα.
Έχοντας αφήσει όλες τις ρετσινιές τους στο παρελθόν, το πιθανότερο είναι πως τώρα είναι η ευκαιρία να δείτε εκ νέου το τι προσφέρει ένα αυτόματο στην οδήγηση. Από την έλλειψη συμπλέκτη στην οδήγηση στην πόλη και την ανακούφιση στο «πρώτη-νεκρά», τις ήπιες αλλαγές και τον πολιτισμένο χαρακτήρα στο επαρχιακό δίκτυο μέχρι την αναβαθμισμένη αίσθηση στη εθνική, όπου το αυτόματο συνδυάζεται εξαίρετα με το cruise control.
Ακόμη καλύτερος συνδυασμός όμως είναι αυτός με τους κινητήρες ντίζελ. Δεν είναι τόσο η ροπή που ταιριάζει γάντι, όσο το «ελάττωμα» των πετρελαιοκινητήρων που «τελειώνουν» γρήγορα, έχουν δηλαδή πολύ μικρό φάσμα λειτουργίας, το πολύ μέχρι τις 5.500 σ.α.λ.
Αυτό το τελευταίο κάνει τις αλλαγές συχνές, ναι, παρά τη ροπή, κάτι που αναλαμβάνει να κάνει το αυτόματο, πετυχαίνοντας να κρατάει πάντα το μοτέρ στο ιδανικό φάσμα όπου και αποδίδει και δεν καίει.
Μπορεί πριν μερικά χρόνια, όσο η ιδέα που είχαμε για το αυτόματο προερχόταν από παλιές δοξασίες, τα αυτόματα να περνούσαν στα ψιλά. Σήμερα όμως; Δε βοήθησε η νέα τεχνολογία, ο συνδυασμός που έγινε ανάμεσα σε κιβώτια διπλού συμπλέκτη και αυτοκίνητα επιδόσεων; Δεν βοήθησε η διάδοσή τους στα μικρά μοντέλα στο να βελτιωθεί η εικόνα τους; Εσείς, με τόσες αλλαγές στα αυτόματα κιβώτια, τα βλέπετε σήμερα διαφορετικά από πριν; Πως;
Απορώ πως μερικοί ειναι τόσο απόλυτοι ενάντια στα αυτόματα. Ο κλασσικός ξερολας ελληναρας, που δεν έχει σιμβιωσει ποτέ του με διπλοσυμπλεκτο αλλα έχει κ άποψη. Τα σύγχρονα κιβώτια ειναι πιο γρήγορα, οικονομικά, πολιτισμένα κ βολικά απο τα χειροκινητα αλλα κ εξίσου αξιόπιστα. Όπως σε όλα αργησαμε μερικές δεκαετίες αλλα επιτέλους συνηδητοποιησαμε την αξια τους, όποιος δοκιμάσει αυτόματο ΔΕΝ ξαναγυρναει στον μεσεωνα
Αν ειναι αξιοπιστα δεν το ξερω αλλα το ελπιζω , γιατι εχω δυο. ΤΤ 4,5 χρονια και Σιροκο 2,5 χρονια. Χωρις προβλημα μεχρις στιγμης αλλα δεν εχω κανει πολλα χιλιομετρα. Κατα τα αλλα , προσωπικα απορω γιατι γινεται καν συζητηση. Τα αυτοματα ειναι πια απειρως καλυτερα απο τα απλα. Οι μονοι που διαφωνουν ειναι αυτοι που δεν τα εχουν δοκιμασει. Και διαβαζω και κατι ανακριβειες που δειχνουν την ασχετοσυνη του κοσμου! Ειναι λεει πιο γρηγορα τα απλα ! Αν ειναι δυνατον! Ουτε ο επισημος δοκιμαστης του εργοατασιου που το ξεπατωνει καθημερινα το αυτοκινητο δεν μπορει να περασει το αυτοματο και θα το περασουμε εμεις : Και καθε ποτε κανετε καρφωτες αλλαγες εσεις ολοι οι Σουμαχερ : Οταν το εργοστασιο λεει 9 δλ τα 100 χιλ , ολοι εμεις δεν κανουμε ουτε 10 ! Οταν λεει 9 στο αυτοματο , το κανει και η γιαγια μου !Μπορει να μην ειναι τοσο αντρικο , αλλα παντως πιο γρηγορο σιγουρα ειναι ! Οταν ξεκιναω πρωτος στο φαναρι , χωρις ιδιατερο γκαζι βαζω τα γελια ! Εχω εξαφανιστει και στον καθρεπτη οι καημενοι δεν εχουν καν ξεκινησει ! Ειναι λεει πιο οικονομικα τα απλα ! Αν ειναι δυνατον ! Ολοι εσεις με τα 6αρια απλα σαζμαν , αλλαζετε ολες τις ταχυτητες συνεχως : Πολυ αμφιβαλω ! Και αν το κανετε σας λυπαμαι ειλικρινα!Το αυτοματο τις αλλαζει εκαντονταδες φορες την ημερα και χωρις καν να το παιρνουμε ειδηση ! Οσοι μπορειτα , παρτε αυτοματο δεν υπαρχει καν θεμα συζητησης . Για τους υπολοιπους , οσα δεν φτανει η αλεπου....
Όπως σε όλα τα πράγματα, οι Έλληνες κάνουμε τους εξυπνάκηδες, αν και είμαστε καθυστερημένοι και αγνοούμε βασικά τεχνολογικά επιτεύγματα. Έχω εδώ και 5 χρόνια την Alfa 156 selespeed και, παρόλο που έχει πρωτόγονο αυτοματοποιημένο κιβώτιο με έναν συμπλέκτη, κάθε φορά που αναγκάζομαι να οδηγήσω χειροκίνητο, αισθάνομαι σαν ιθαγενής... Σε τεστ drive διπλού συμπλέκτη που έχω κάνει, η οδήγηση είναι ονειρεμένη. Εννοείται ότι δεν πρόκειται ποτέ πια να ξανα-αγοράσω αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο. Το επί πλέον κόστος που κειμένεται γύρω στα 1500 ευρώ δεν είναι απαγορευτικό αλλά, αν ο αγοραστής δυσκολεύται να τα διαθέσει, μπορεί να διαφοροποιήσει την λίστα του περιττού εξοπλισμού και να καλύψει την απαιτούμενη διαφορά. Η οδηγική ευχαρίστηση και άνεση είναι αξεπέραστη. Αλλά βέβαια οι Ελληνάρες οδηγοί τα σνομπάρουν, αφού είναι ανίδεοι και γιατί νομίζουν ότι είναι γκραντ σωφεράντζες και ότι ο Fernando Alonso μπροστά τους είναι ένα τίποτα. Αγνοούν βέβαια ότι o Alonso χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένα κιβώτια είτε στους αγώνες(όπως όλοι ανεξαιρέτως οι οδηγοί στην formula1 και στο WRC) είτε στην καθημερινή του οδήγηση... Και βέβαια τα περισσότερα αυτοκίνητα πολυτελείας δεν διατίθενται πια με χειροκίνητο κιβώτιο ούτε κατά παραγγελίαν.. Τυχαίο; Δεν νομίζω..
Αν είναι να πληρώσω μια φορά το αυτόματο κιβώτιο όταν το αγοράσω να το πληρώσω, αν είναι να το πληρώνω "κάθε μέρα", ευχαριστώ, μια χαρά μου είναι και το manual. Είναι αξιόπιστα ή όχι? Αυτό πρέπει να μας ξεκαθαρίσετε...
γελαω με οσους μιλανε ακομα και τωρα 6 χρονια μετα, ασχημα για το DSG. εχω GTI με DSG και δεν το αλλαζω με τιποτα. ειναι πανεξυπνο εχω κανει 130000 και ποτε δεν χρειαστηκε να αλλαξω εγω ταχυτητα. αν θελω μεσω των paddles μπορω να αλλαξω μονος τις ταχυτητες αλλα το DSG ειναι ποιο γρηγορο απο το χειροκινητο 6,9 δευ εναντι 7,2δευ τα 0-100. κανενα προβλημα σε χιλιαδες οδηγους . απολαυση στην οδηγηση. και ειναι και ποιο οικονομικο καθως εχει 6 ταχυτητες και δεν βαριεται να τις αλλαζει οπως πρεπει. ακομα και ταξι με 300χιλ χιλ δεν ειχαν προβλημα. και φυσικα ολες οι εταιρειες ετρεξαν και αντεγραψαν αυτο το κιβωτιο που η VW πρωτη δημιουργησε. πριν 6 χρονια πολλοι ελεγαν πως δεν αξιζουν τα τουρμπο και πως θα χαλανε και ουτε τα DSG δεν αξιζουν. τωρα 6 χρ μετα, ολοι τα αντιγραφουν και εμεις που τα απολαμβανουμε 6 χρονια τωρα, δεν τα αλλαζουμε.
Εχω Σκοντα Σουπερμπ με αυτόματο κιβώτιο DSG 7τάχυτο . Οποιος το οδηγήσει δεν ξαναγυρίζει σε μηχανικό . Επιδόσεις κορυφαίες , κατανάλωση καλή, και προπαντός ευκολία . Πιστεύω είναι το μέλλον της αυτοκίνησης . Σίγουρα θα είναι στο στάνταρ εξοπλισμό σε κάποια χρόνια σε όλα τα αυτοκίνητα εντός ή εκτός πόλης.
Σίγουρα τα αυτόματα κιβώτια είναι το μέλλον. Όσο περνά ο καιρός αναβαθμίζονται και χάνουν τα αρνητικά χαρακτηριστικά τους. Είμαι κάτοχος ενός Yeti 1.2 dsg και ενός almera 1.6 αυτόματου. Στο dsg αλλάχθηκε ο πολύδισκος (με νέο βελτιωμένο ανταλ/κο) εντός εγγύησης με 25.000χλμ. Δεν περίμενα τόσο γρήγορη φθορά. Τώρα μένει να δω με το πέρασμα του χρόνου την αξιοπιστία του. Κατά τα άλλα είναι εξαιρετικό. Και επιδόσεις και οικονομία. Η οικονομία οφείλεται στο ότι το κιβώτιο κρατά τον κινητήρα στις 1200-1800 στροφές (με ομαλή οδήγηση) και ανεβάζει άσχετα με το αν θα κατεβάσει στα επόμενα μέτρα. Επίσης κατά τις αλλαγές δεν διακόπτεται η παροχή ισχύος, άρα δεν μειώνεται η ταχύτητα του αυτοκινήτου. Η λειτουργία του είναι πλήρως συμβατή με τον τρόπο οδήγησης. Αν θες επιδόσεις προσαρμόζεται αναλόγως και η χειροκίνητη λειτουργία σου δίνει τον έλεγχο όποτε θες. Οι αλλαγές είναι ανεπαίσθητες και το κιβώτιο πολύ ομαλό, εκτός από την κίνηση με ταχύτητες 1-2χλμ ή κατά τους ελιγμούς στάθμευσης. Εκεί ένα κλασσικό αυτόματο είναι πιο ομαλό στη λειτουργία, αλλά μόνο εκεί. Το κιβώτιο του αλμερα αν και έχει πιο συβματική τεχνολογία, αλλά εδώ και 170.000χλμ δεν έχει ζητήσει ούτε ένα ευρώ.
Δεν έχω οδηγήσει αυτοκίνητο με διπλό συμπλέκτη και δεν μπορώ να έχω γνώμη. Όμως έχω την απορία γιατί οι ταξιτζήδες δεν τα προτιμούν, που η ζωή τους όλη είναι στο τιμόνι και ενα τέτοιο σύστημα θα τους ξεκούραζε σημαντικά.
Ειναι το μελλον. Θα συμβαλουν στην ευκολια της οδηγησης και στην οικονομια . Ειδικα στην πολη θα ειναι μεγαλη υποθεση. Ειμαι σιγουρος οτι σε 4-5 χρονια θα ειναι στανταρ σε ολα τα αυτοκινητα...
ζω σε επαρχιακη πολη και ευτυχως δεν κινουμαι καθολου με αυτοκινητο (παιζει μηχανακι) αλλα και αν χρειαστει τότε το μποτιλιάρισμα ειναι για λιγα μετρα....οποτε δεν το εχω αναγκη...εκτος πολης προτιμώ να εχω cruise control παρα ενα αυτοματο που θα το πληρώσω /πληρωνω και δεν θα το χρειάζομαι....αν ήμουν αθηνα θα το έπειρνα δαγκωτο δεν θα το συζητούσα....εχω πεσει σε κατι μποτιλιαρισματα γυρώντας απο λαμια εκει απο το κρυονερι και κατω και μου εφυγε ο τσαμπουκας(και το ποδι)χε,χε,χε τι να πω ρε παιδια χαρα στο κουραγιο σας....τωρα για επιδόσεις και οικονομια....τι επιδοσεις να εχεις που παμε σαν τις κοτες για να μην ανεβασουμε την καταναλωση....
ΜΗΝ ΔΙΝΕΤΑΙ ΛΑΘΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΕΧΩ ΤΟ DSG ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΣ. Η VW ΕΔΩΣΕ 150 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙ. ΟΠΟΙΟΣ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟ ΑΛΛΑΞΕΙ ΠΟΤΕ.
Μακρια απο dsg...Εχουν πολυ συχνα προβληματα,και ακουγονται τριξίματα στη λειτουργια τους.Καλυτερα ενα cvt γιαπωνεζικο,απλό η ακομα καλύτερα υβριδικό
Αν είναι τόσο καλά όσο λένε φυσικά αυτόματο και ξέρω ψωμί , είμαι σίγουρος ότι όποιος πάρει αυτόματο δεν πρόκειται να αλλάξει σε χειροκίνητο, έχω ακούσει από πολλούς που πήραν δεύτερο αυτοκίνητο (αυτόματο) για τι σύζυγο και στο τέλος τσακωνόντουσαν ποιος θα το πάρει . Βλέπω και με τον εαυτό μου που αγόρασα αυτόματο μηχανάκι δεν το αλλάζω με τίποτα , το μόνο που με προβληματίζει είναι κάποιες αναφορές για ζημιές που κάνουν μερική .
Τα νέας γενιάς κιβώτια CVT (βλέπε πχ τα υβριδικά της Honda) είναι καταπληκτικά σε όλους τους τομείς. Με τη προσθήκη δε των paddles αποκτούν και το κάτι παραπάνω που απαιτείται σε κάθε περίσταση.
Καλύτερα από το παρελθόν σαφώς,αλλά στα αυτοκίνητα τα καθημερινά μας,οι σχέσεις των αλλαγών είναι πιο αργές και ας λένε ότι είναι πιο γρήγορες.Προσωπικά αυτό εισπράττω.Η κατανάλωση είναι πάρα πολύ λίγο μικρή υπέρ του αυτόματου, σε σχέση με το κανονικό κιβώτιο ταχυτήτων.Οι επιδόσεις είναι πάρα πολύ λίγο υπέρ του κανονικού κιβωτίου ταχυτήτων.Αλλά το καίριο είναι ότι σε κάποια σημεία των ελληνικών δρόμων που χρειάζεσαι το κάτι παραπάνω από το κιβώτιο,έστω για πολύ λίγες φορές,η αίσθηση και αυτό το κάτι δεν μπορεί να προσφερθεί από το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το κόστος και πάλι υπάρχει.Οι βλάβες και οι επισκυές και πάλι είναι μεγαλύτερες και περισσότερες. Στους πετρελαιοκινητήρες για εμένα προσωπικά ταιριάζει καλύτερα,και στα μικρά αυτοκίνητα,που χρησιμοποιούνται ΜΟΝΟ στην πόλη,είτε πετρελαιοκίνητα,είτε βενζινοκίνητα. Καθένας κάνει τις επιλογές του,και μελετάει το τι είναι καλύτερο για αυτόν.Δεν υπάρχουν πρέπει.
Είμαι κάθε μήνα συνεργείο.