Έχετε αναλογιστεί ποιος κινητήρας είναι καταλληλότερος για αυτό που εσείς χρειάζεστε;
Yaris υβριδικό ή ντίζελ;
23.726 Επισκέψεις στο άρθρο (10/1/2013)
Πόσο καιρό ζητούσε η αγορά ένα μικρό υβριδικό; Πόσο καιρό το περίμενε; Και πάνω που η Toyota έκανε το θαύμα της, ήρθε στην υπόλοιπη Ελλάδα και το πετρέλαιο. Οπότε ρωτάμε, Yaris υβριδικό ή ντίζελ;
Το Yaris βρίσκεται τα τελευταία χρόνια κάθε χρονιά στην πρώτη γραμμή των πωλήσεων. Και όχι άδικα. Η αξεπέραστη πρακτικότητα στη σχεδίαση εξασφαλίζει μικρές διαστάσεις με μεγάλους χώρους που συνδυάζεται με εκπληκτική αντοχή, το μοναδικό σέρβις της Toyota και την καλύτερη μεταπωλητική αξία μικρού της αγοράς.
Και με τρεις επιλογές κινητήρα, το Yaris είναι το μόνο μικρό της αγοράς που προσφέρεται με κάθε πιθανή τεχνολογία κινητήρα. Δίπλα στο καλύτερο 1.300άρι μοτέρ της αγοράς, η Toyota προσφέρει ένα μοτέρ 1,4 ντίζελ, πιθανώς το κορυφαίο σε αυτόν τον κυβισμό, και ένα 1,5 λίτρων που συνεργάζεται με το υβριδικό σύστημα της εταιρείας, το πιο εξελιγμένο σύστημα του είδους.
Με τέτοια γκάμα δεν είναι τυχαίο που το Yaris απολαμβάνει την προτίμηση χιλιάδων Ελλήνων οδηγών. Πως διαλέγεις όμως ανάμεσα στα δύο πιο πρόσφατα αποκτήματα της ελληνικής αγοράς; Από τη μία το 1.400άρι ντίζελ με 90 άλογα προσφέρει άριστες επιδόσεις και πολύ χαμηλή κατανάλωση, μόλις 3,9 λτ./100χλμ. Με πρώτη ματιά θα έλεγε κανείς πως η διαφορά στην κατανάλωση σε σχέση με το υβριδικό δεν αξίζει τη διαφορά στην τιμή των 1.200 ευρώ. Μιλάμε για 0,5 λτ./100χλμ διαφορά υπέρ του δεύτερου.
Όμως το νούμερο αυτό δε λέει όλη την αλήθεια. Γιατί μπορεί το υβριδικό στη μεικτή του κατανάλωση να μην έχει τόση διαφορά, όμως αν η χρήση γίνεται στην πόλη, όπως συνηθίζεται στην κατηγορία, ο πράγμα αλλάζει. Γιατί η κατανάλωση στον αστικό κύκλο είναι 4,8 και 3,5 λτ./100χλμ. για το ντίζελ και το υβριδικό αντίστοιχα. Που σημαίνει ότι μέσα στην πόλη το υβριδικό καίει όσο το ντίζελ στην εθνική. Τόση διαφορά. Και αν το σταμάτα ξεκίνα είναι η καθημερινή πραγματικότητα, η διαφορά στην τσέπη θα είναι σημαντική.
Ποιο Yaris λοιπόν ταιριάζει στη δική σας χρήση; Το ντίζελ, το υβριδικό ή το βενζινοκίνητο; Έχετε δει ποιος κινητήρας είναι καταλληλότερος για αυτό που εσείς χρειάζεστε; Και τελικά με τέτοια γκάμα κινητήρων, έχει το Yaris πραγματικό αντίπαλο;
Είναι περίεργο που ζητάτε τη γνώμη του κοινού για κάτι που θα έπρεπε να μας συμβουλεύετε εσείς. Κάνατε και ένα λαθάκι ότι η κατανάλωση του Hybrid είναι 3.5 στην πόλη ενώ η σωστή τιμή είναι 3.1
Καταθέτω λοιπόν τα εξής.
Όλα τα reviews καταλήγουν ότι το Hybrid είναι καλύτερο για την πόλη και το Diesel είναι καλύτερο για τον αυτοκινητόδρομο. Οι λόγοι είναι κάπως αυτονόητοι αλλά είναι σημαντικό να σημειώνεται ότι πέραν της αναμενόμενα αυξημένης κατανάλωσης τα φίλτρα μικροσωματιδίων των σύγχρονων diesel έχουν πρόβλημα αν η οδήγηση γίνεται αποκλειστικά στην πόλη και η αντικατάστασή τους σε περίπτωση βλάβης είναι στην τάξη των 1000¤.
Τέλος κάτι που συνήθως δε λαμβάνεται υπόψην από τα reviews είναι ότι μερικοί όταν κοιτάμε μικρό αυτοκίνητο ψάχνουμε αποκλειστικά για αυτόματο. Κι επειδή τα καλά αυτόματα κιβώτια πραγματικά σπανίζουν, αξίζει να σημειωθεί ότι το Hybrid περιλαμβάνει στην τιμή του ίσως το καλύτερο αυτόματο κιβώτιο για οποιαδήποτε χρήση, πλην sport οδήγησης. Στο αντίστοιχο Yaris diesel αν προσθέσεις το αυτόματο κιβώτιο φτάνεις την τιμή του Hybrid, ενώ χειροτερεύουν οι καταναλώσεις και οι εκπομπές. Και για κερασάκι στην τούρτα το αυτόματο που θα πάρεις θα είναι ένα ελεεινό αυτοματοποιημένο μηχανικό μονού συμπλέκτη. Αν δείτε γενικά τι αυτόματα κιβώτια κυκλοφορούν στα "μικρά" που προορίζονται για οικονομική οδήγηση θα βάλετε τα κλάματα.
Σε υβριδική έκδοση είναι το ιδανικότερο γιατί δέν πληρώνει τέλη που σημαίνει και χαμηλότερη ακομά κατανάλωση επίσεις έχει την άνεση του αυτομάτου κιβοτίου.
To diesel κάποια στιγμή θα ακριβήνει και μάλλον θα ξεπεράσει την τιμή της βενζίνης λόγω της αυξημένης ζήτησης, στην Αγγλία είναι ακριβότερο το diesel και τέτοια αμάξια τα απεχθάνονται λόγο του ακριβότερου κόστους χρήσης. Ετσι θα γίνει στην Ελλάδα σε μερικά χρόνια. Εγώ στην έκθεση αυτοκίνηση έχω οδηγήσει και των δύο τύπων απο 1.4 λίτρα έως τα 2.5 λίτρα, και διαπίστοσα τα diesel ναι είναι πιο οικονομικά σε κατανάλωση αλλα δεν έχουν το νέυρο που έχουν οι βενζίνης και αποδίδουν σε ένα μικρό φάσμα των 2000-2500 rpm ,όπου αποδίδεται η μέγιστη ροπή αλλα μετα πάπαλα... Επιπλέον να μην ξεχνάμε οτι οι diesel εκπέμπου έως 200% περισσότερα οξίδια του αζότου (ΝΟΧ) απο τους βενζίνης στα ίδια κυβικά. Επίσεις έχω οδηγήσει και το Yaris το υβριδικό σε έκθεση και έμεινα ευχαριστημένος, η μέγιστη ροπή του ηλεκτροκινητήρα αποδίδεται απο τις 0rpm και τραβάει σαν δύλιτρο αλλα και σε υψηλές ταχύτητες σε εθνική βοηθάει στην κατανάλωση το κιβότιο CVT με τις άπειρες σχέσεις. Η μπαταρίες τους κρατάνε τόσα πολλά χρόνια μέχρι που να βαρεθείς το αμάξι, άκομα και η αλλαγή τους μετα απο 20 χρόνια πχ αναμένεται να πέσουν κάτο απο το μισό της σημερινής αξίας τους, ένας οδηγός ταξι στην Νέα Υόρκη στο prius χρειάστηκε να αλλάξει την μπαταρία του στα 500.000 χλμ, φανταστείτε τα ταξί τη έντονη μεταχείριση περνάνε...
Τέλος δεν μπορώ να καταλάβω σε αυτή την <<μπανανία>> που ζούμε, γιατί πρέπει να δίνεις φόρο πολυτελείας 15000 euro επιπλέον απο την ονομαστική τιμή του τα 45000 euro για να αγοράσεις ένα πραγματικά οικολογικό αυτοκίνητο με μόλις 30gr co2 το Opel ampera.ενώ σε άλλες χώρες τα επιδοτούν έως 7000euro. Το Toyota Prius plug in το προβλέπω στα 55000euro κι αυτό.Τέτοια οικολογικά αυτοκίνητα όπως Opel ampera και Toyota Prius plug in πρέπει να εξαιρεθούν απο το φόρο πολυτελείας και να επιδοτούνται έστω και στο ελάχιστο. Φόρος πολυτελείας να επιβάλεται σε αυτοκίνητα άνω των 3000 κυβικών σε suv cabrio λιμουζίνες muscle cars κα. Οποιος αγοράζει τέτοια οικολογικά αμάξια κύριοι δεν έχει στο νού του την πολυτέλεια αλλα πώς να έχει ένα αμάξι με χαμηλό κόστος κτήσης και χρήσης και νοιάζεται για τον πλανήτη έστω λίγο, δεν είναι λεφτάς αυτος ο τύπος αλλα κάνει μια επένδυση βάζοντας στην άκρη λεφτά τα οποια θα του πάρει πολλά χρονια για να τα μαζέψει, βοηθήστε τον καημένο τον καταναλωτή κύριοι βουλευταί να το αποκτήσει που τον οδηγείτε να επιλέξει ένα μικρό αμάξι και όχι κάτι που πραγματικά αναζητά... βάλτε επίσεις και κανένα σταθμό φόρτησης σε κάνα σημέιο.
ΑΔΕΡΦΙΑ ΘΑ ΣΑΣ ΠΩ ΓΙΑΤΙ ΕΙΔΑ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ,ΟΠΩΣ ΕΙΔΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ.....1)ΤΟ ΝΤΙΖΕΛ ΕΙΝΑΙ ΣΦΕΝΤΟΝΑ ΡΟΠΗ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 20 ΚΙΛΑ ΕΝΩ ΤΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΡΟΠΗ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟ ΠΟΥ ΤΟ ΘΕΛΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ 2)ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΟΔΗΓΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΠΑΤΑΝΕ ΑΡΙΣΤΑ 3)ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΑΕΙ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΕΣΤ ΟΔΗΓΗΣΗΣ.ΔΙΕΝΕΙΣΑ(ΜΟΝΟΣ)ΜΙΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 11 ΧΛΜ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΔΥΟ.ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟ 0.5 ΛΤ/100ΧΛΜ ΕΝΩ ΝΤΙΖΕΛ 5.5 ΛΤ/100ΧΛΜ.ΙΔΙΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΙΔΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΙΔΙΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ.ΣΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΑ ΣΤΑΜΑΤΗΜΑΤΑ ΤΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΣΒΗΣΤΟ ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ(ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΘΟΡΥΒΟ) ΕΝΩ ΤΟ ΝΤΙΖΕΛ ΣΤΟ ΡΕΛΑΝΤΙ(ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΣΥΣΤΗΜΑ START-STOP)ΑΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ,ΘΟΡΥΒΟΣ ΛΟΓΟΥ ΝΤΙΖΕΛ ΑΛΛΑ ΠΟΛΥ ΓΛΥΚΟΣ ΚΑΙ ΩΡΑΙΟΣ.ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΕΡΦΙΑ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΠΟΛΗ ΚΥΡΙΩΣ ΜΕ ΛΙΓΑ ΕΞΩ(ΤΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΕΩΣ ΦΤΑΣΕΙΣ 150ΧΛΜ/ΩΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6.5ΛΤ/100 ΜΕΤΑ ΠΑΕΙ ΣΒΗΣΤΟ ΛΟΓΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΝΩ ΤΟ ΝΤΙΖΕΛ ΞΕΡΕΤΕ!!!!!!)ΠΑΤΕ ΥΒΡΙΔΙΚΟ.ΕΝΩ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΑΞΙΔΑΚΙΑ ΠΟΛΛΑ-ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΝΤΙΖΕΛ ΠΑΤΕ ΩΣΤΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΝΑ ΤΗ ΣΒΗΣΕΤΑΙ.ΜΗ ΞΕΧΑΣΩ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΛ ΣΕ ΙΔΙΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ STYLE ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΑΛΙΚΟ ΕΧΟΥΝ ΥΒΡΙΔΙΚΟ 18000 ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΛ 16300.ΤΟ ΜΕΝ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΗ ΕΝΩ ΤΟ ΝΤΙΖΕΛ ΕΧΕΙ ΤΕΛΗ ΠΕΡΙΠΟΥ 100.-------->ΕΙΜΑΙ ΙΔΙΩΤΗΣ ΚΑΙ ΕΧΩ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ.(ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑ,ΝΤΙΖΕΛ ΑΛΛΑΖΕΙΣ ΦΙΛΤΡΟ ΜΙΚΡΟΣΩΜΑΤΙΔΙΩΝ ΣΤΙΣ 120000ΧΛΜ ΠΕΡΙΠΟΥ,ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΜΠΟΥΖΙ 90000 ΕΝΩ ΝΤΙΖΕΛ 60000,ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΣΤΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙΣ ΠΟΤΕ ΕΝΩ ΣΤΟ ΝΤΙΖΕΛ ΟΠΟΤΕ ΧΑΛΑΣΕΙ 3-4 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ,ΤΑΚΑΚΙΑ ΣΤΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ 100000ΧΛΜ ΠΕΡΙΠΟΥ ΓΙΑΤΙ ΦΡΕΝΑΡΕΙ ΜΕ ΥΒΡΙΔΙΚΟ,ΕΝΩ ΝΤΙΖΕΛ ΟΠΩΣ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ............ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΟΛΗ Ή ΕΞΩ ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΑΛΕΞΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟ YARIS ΠΟΥ ΣΑΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙΙΙΙΙ
Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα και προσθέτω πόσο είναι το κόστος αντικατάστασης τον μπαταριών και κάθε πότε πρέπει να γίνετε
θα πρεπει ομως να σκεφτουμε και τη διαφορα στη τιμη μεταξυ diesel και αμολυβδης, που ειναι πανω απο 10 λεπτα το λιτρο.
Παντως το Υβριδικο ειναι πιο ωραιο.
Ντίζελ και πάλι ντίζελ. Πλέον το χω πάρει απόφαση και όποτε έχει μποτιλιάρισμα παίρνω το λεωφορείο. Έτσι κι αλλιώς την ίδια ώρα θα κάνω. Το υβριδικό μπορεί να κάνει οικονομία εντός πόλης, αλλά τι γίνεται όταν τελειώσει η ηλεκτρική ενέργεια στην εθνική; Μετατρέπεται σε ένα συμβατικό βενζινοκίνητο που καίει παραπάνω από το απλό, αφού κουβαλάει το επιπλέον βάρος του υβριδικού συστήματος. Εγώ πιστεύω ότι αν προσέχεις και εκμεταλλεύεσαι τη ροπή του ντίζελ θα έχεις μια χαρά καταναλώσεις. Μπορεί να είναι ελαφρώς υψηλότερες από του υβριδικού, αλλά δε θα είναι απαγορευτικές για την τσέπη σου, ούτε θα έχεις δώσει 1200 ευρώ επιπλέον.
ΤΟ ΓΙΑΡΙΣ ΝΤΗΖΕΛ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΟ.ΟΣΟ ΠΙΟ ΑΠΛΟ ΤΟΣΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΜΗΤΑ ΚΑΤ ΕΜΕ ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΑ.ΑΛΛΑ ΒΕΒΑΙΑ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΨΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΜΩΣ ΘΑ ΠΑΕΙ ΚΑΙΡΟΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΛΥΣΟΥΝ ΤΑ ΕΓΓΕΝΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΕΙΤΕ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΤΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΣΩΡΕΥΤΩΝ.ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΣΠΑΡΓΑΝΑ.ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΝΤΗΖΕΛ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΝΤΗΖΕΛ.ΤΩΡΑ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΛΑΤΡΗΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΚΗΣ ΦΙΝΕΤΣΑΣ ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΗ Η ΒΕΝΖΙΝΗ.ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΤΟ ΝΤΗΖΕΛ,ΕΙΔΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΓΚΥΡΙΕΣ ΣΗΜΕΡΑ..
Noμίζω ότι και τα δύο (Ηybrid και Diesel) είναι πολύ καλά αλλά αν το σκεφτείς με πολύ αυστηρά κριτήρια ένα diesel ως λιγότερο περίπλοκο θα είναι ΠΙΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και μακροβιότερο τώρα που μπήκαμε στο μακρύ τούνελ της κρίσης. Από την άλλη το hybrid έχει κάτι το φουτουριστικό, είναι πιο αθόρυβο στη πόλη και ίσως πιο μεταξένιο σε αίσθηση. Γιατί πολλοί είναι αυτοί που ΔΕ ΛΕΝΕ να συμβιβαστούν με την έστω πολυ βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν τραχύτητα του πετρελαιοκινητήρα η οποία πάντα κάνει μια διαφορά στο άκουσμα από τη βενζίνη: Το γνωστό κρε κρε κρε. Κακά τα ψέματα μόνο η Benz και η ΒMW έχει εντελώς μεταξένιους diesel. Πάντως τη ροπή και τη γεμάτη αίσθηση που σου δίνει ένας turbo κινητήρας και δη ένας οικονομικός diesel ΔΕ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΗ ΠΑΡΕΙΣ ΑΠΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ που συνδυάζει την εμπλοκή στον κλασικό ατμοσφαρικό βενζινοκίνητο ενός ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ. ΙΣΩΣ ΕΠΟΜΕΝΟ και πιο επιτυχημένο βήμα είναι ένα υβριδικό σύστημα ντιζελοκινητήρα πολύ χαμηλής υπερτροφοδότησης μαζί με ηλεκτροκινητήρα, ώστε να επιτευχθούν καταναλώσεις ΚΥΡΙΩΣ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ κοντά στα 4 litre στα 100Κm, ΠΟΥ ΤΩΡΑ στα υβριδικά με τον βενζινοκινητήρα να έχει ΜΟΝΙΜΗ ΕΜΠΛΟΚΗ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΗ. Π.χ στα Auris 1.8 Hybrid τα οποία στην εθνική παρά τα 90ΗΡ τσιμπάνε...
Για κάποιον που κάνει μικρές διαδρομές(από το σπίτι στη δουλειά) π.χ 5-10 χιλιόμετρα,κανένα από τα 2.Το υβριδικό αποδίδει μετά από κανένα τεταρτάκι μέχρι να ζεσταθεί,ενώ στο πετρέλαιο εχουμε και το DPF που μπουκώνει στην κίνηση μέσα στην πόλη.Αντίθετα το 1000ράκι,με 12500 αντι 17500 τιμή αγοράς,κάνει μια χαρά τη δουλειά του στην πόλη χωρίς σκοτούρες,και όποιος θέλει οικονομία,θα χρειαστεί μια 10ετία να αποσβέσει το κόστος του υβριδικού(αν αποσβέσει κιόλας)
Η toyota προηγείται στην υβριδική τεχνολολογία και γενικά οι Ιάπωνες σε σχέση με τους Ευρωπαίους κατασκευαστές στα μικρά κυβικά.Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουνε υβριδικά συστήματα σε μεγάλου κυβισμού οχήματα.Οπότε οι Ιάπωνες δεν έχουνε ακόμα ανταγωνισμό σοβαρό.
Από εκεί και πέρα,κάνουμε την μελέτη μας για το τι είναι καλύτερο για εμάς και προχωρούμε στην όποια αγορά.
Το υβριδικό yaris,μακροπρόθεσμα τοβλέπω περισσότερο οικονομικό από το πετρελαιοκίνητο,με λιγότερες επισκευές.
Κύριε κώστα,έχει και άλλους κατασκευαστές με υβριδικά συστήματα,αλλά το βασικό είναι και θα το δείξει η ιστορία το ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ.