O 1.000άρης του Focus μερικά χρόνια πριν θα έμοιαζε εξωπραγματικός.
Πόσα άλογα θέλετε σε ένα μικρομεσαίο;
10.848 Επισκέψεις στο άρθρο (4/2/2013)
Αναπροσαρμοστήκαμε; Με τα νέα δεδομένα πια, πόσα άλογα είναι αρκετά για ένα μικρομεσαίο; Και όταν λέμε «αναπροσαρμοστήκαμε» εννοούμε τα δύο δεδομένα που άλλαξαν άρδην τα πράγματα στην αγορά: το ντίζελ και το κόστος κίνησης.
Να τα πάρουμε από την ανάποδη. Όταν η κατανάλωση έχει γίνει ο πρώτος στόχος σε ένα μικρομεσαίο, σίγουρα οι εποχές που θέλαμε 160 και 200 άλογα μάλλον έχουν περάσει. Τα 12 λτ./100χλμ με τη βενζίνη να χορεύει γύρω από το 1,7 ευρώ το λίτρο μάλλον είναι περασμένα μεγαλεία, ή από την άλλη, είναι αμαρτίες του παρελθόντος, όπως το βλέπει κανείς.
Έτσι τα 1200άρια τούρμπο σαν το Tce στο Renault Megane με 115 άλογα πλέον ακούγονται αρκετά. Και θα ήταν μονόδρομος αν δεν υπήρχε, ευτυχώς, η άλλη αναπροσαρμογή στα δεδομένα, η απελευθέρωση του ντίζελ.
Και έτσι τα 100-115 άλογα μπορούν να συνοδεύονται από πολλή ροπή, τόση όση μέχρι τώρα είχαν οι κορυφαίες δίλιτρες εκδόσεις των μοντέλων GTI. Όμως το νούμερο αυτό δεν τους ικανοποιεί όλους.
Όμως το εύρος είναι αρκετά μεγάλο. Τα μικρομεσαία σε αυτή την απόδοση ξεκινάνε από τα 90 άλογα και φτάνουν μέχρι τα 130. Το Toyota Auris με τον 1,4 D4D έχει 90 άλογα και το βενζινοκίνητο Ford Focus για παράδειγμα με τον τούρμπο 1.000άρη έχει 100 και 125 άλογα. Το Megane με τον 1500άρη ντίζελ έχει 110 και το ολοκαίνουργιο Honda Civic με τον νέο 1.600άρη ντίζελ έχει 120 άλογα. Στο πάνω σκαλί βρίσκονται το Kia Ceed με τα 128 άλογα, δύο λιγότερα από το Megane 1,6 ντίζελ με τα 130, ενώ δύο ίππους ακόμη έχει το βενζινοκίνητο Auris 1,6.
Δεν είναι κι άσχημα. Μπορεί να καλομάθαμε στα πολλά, όμως σήμερα από τη μία έχουμε ροπή στο ντίζελ, φτηνό καύσιμο στη βενζίνη, και ακόμη φτηνότερο αν το μετατρέψεις σε υγραέριο, και χωρίς να χάνουμε σε επιδόσεις. Τουλάχιστον τόσο ώστε να πεις ότι κάποιο από αυτά τα αυτοκίνητα είναι αργό.
Με 0-100 κάτω από 12,5 δλ. και ρεπρίζ που δίνουν σίγουρο προσπέρασμα στον επαρχιακό τα σημερινά μικρομεσαία μπορεί να μην βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, δε βάζουν όμως και φωτιά στο πορτοφόλι, και προσφέρουν άνεση, επιδόσεις και οδηγική ικανοποίηση. Τι λέτε λοιπόν; Εσείς πόσα άλογα θέλετε σε ένα μικρομεσαίο; Σας καλύπτει η γκάμα 90 με 130, και τελικά τι θα διαλέξετε;
Αγαπητοί μου φίλοι, πιστεύω ότι ένα προσπέρασμα θα πρέπει να γίνεται όσο το δυνατό πιο γρήγορα, προκειμένου να μην βρισκόμαστε για πολύ ώρα εκτεθειμένοι στο αντίθετο ρεύμα. Μιλάω για οδούς με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση, που σε πολλές περιπτώσεις έχουν μικρά ευθύγραμμα τμήματα, όπως σε ορεινές διαδρομές. Στις περιπτώσεις αυτές χρειάζεται να πάρουμε όλη τη διαθέσιμη ιπποδύναμη και ροπή από τον κινητήρα. Έτσι εγώ προσωπικά, στις περιπτώσεις αυτές κατεβάζω πάντα ταχύτητα, ακόμη και δύο σχέσεις, αν χρειαστεί, και πατάω το γκάζι στο πάτωμα, αφήνω τον κινητήρα να φθάσει στις στροφές της μέγιστης ιπποδύναμης και αλλάζω αστραπιαία στην επόμενη σχέση, συνεχίζοντας με γκάζι στο πάτωμα, μέχρι να ολοκληρώσω το προσπέρασμα, στο συντομότερο δυνατό χρόνο.
Προς κύριο στάθη.Γνωστό αυτό που λέτε,αλλά τι θέλετε να πείτε με αυτό;
Δεν είναι ότι το καλύτερο να καταφεύγεις συνεχώς στον επιλογέα ταχυτήτων.Μειώνεται η ενεργητική ασφάλεια.
Θέλω να παρατηρήσω ότι ιπποδύναμη και ροπή είναι σχετική. Η ενεργητική ασφάλεια που προσδίδει η υψηλή ροπή κάτα κύριο λόγο είναι δυστυχώς και αυτή σχετική. Η προσπέραση σε ορεινό δρόμο π.χ με αυτοκίνητο 1200 kg και 200+ Nm μπορεί λέω μπορεί να συναντήσει τα 200+ αλογάκια του δικού μου αυτοκινήτου που κατεβαίνουν την κατηφόρα πλήρως φορτισμένα!!!!!!!!!!!
Θέλω να παρατηρήσω ότι ιπποδύναμη και ροπή είναι σχετική. Η ενεργητική ασφάλεια που προσδίδει η υψηλή ροπή κάτα κύριο λόγο είναι δυστυχώς και αυτή σχετική. Η προσπέραση σε ορεινό δρόμο π.χ με αυτοκίνητο 1200 kg και 200+ Nm μπορεί λέω μπορεί να συναντήσει τα 200+ αλογάκια του δικού μου αυτοκινήτου που κατεβαίνουν την κατηφόρα πλήρως φορτισμένα!!!!!!!!!!!
ΤΑ 150HP TOY FOCUS ΕΙΝΑ ΥΠΕΡΑΡΚΕΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΑΝΥΣΗΧΟΥΣ ΜΕ ΠΛΑΤΥΠΟΔΙΑ ΤΑ 182HP ΤΟΥ FOCUS ΕΠΙΣΗΣ.ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ.ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ 125HP ΑΠ ΤΟ ΧΙΛΙΑΡΗ ΜΟΤΕΡ ΜΕ 20.4KG ΡΟΠΗ ΔΕΝ ΤΑ ΛΕΣ ΚΑΙ ΛΙΓΑ...
Στάθη μου αμα αρχίζουμε για ψύλου πήδημα να κατεβάζουμε ταχύτητες για να προσπερναμε το μοτέρ καίει και χάνουμε το στόχο.Το θέμα είναι να έχει ροπή ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΑ να μη κατεβάζουμε. Εντάξει δε λέμε για ανηφόρες με κλίση γκρεμού. Άψογα τα λέει η Λουκία...
Λουκία όταν ένα αυτοκίνητο δεν έχει ικανοποιητική ροπή, κατεβάζουμε ταχύτητα και τότε η ροπή αυξάνει και μας βοηθάει στο προσπέρασμα.
Honda Civic 1.6 Diesel _ Το μελλον ειναι εδω. Το μοναδικο μικρομεσαιο με 120 αλογα που δεν πληρωνει τελη.
Το πόσα άλογα και ροπή χρειαζόμαστε, αυτό έχει να κάνει με το πως οδηγούμε και πόσα χρήματα έχουμε διάθεση να ξοδέψουμε. Επομένως αν κάποιος θέλει να έχει άνεση σε προσπέρασμα σε κάθε δρόμο, χρειάζεται πολύ μεγάλη ιπποδύναμη και ροπή, ώστε να μπορεί να προσπεράσει, με ασφάλεια, π.χ. σε ορεινό δρόμο με αλεπάλληλες στροφές και μικρές ευθείες. Συμβαίνει πολλές φορές σε τέτοιους δρόμους να κολλάνε όλοι πίσω από ένα αυτοκίνητο που κινείται αργά και να μην μπορούν να προσπεράσουν σε μια μικρή ευθεία. Εδώ αν έχεις έναν πολύ ισχυρό κινητήρα, μπορείς να προσπεράσεις και σε μια μικρή ευθεία των 50 μέτρων. Επίσης όλοι δεν είμαστε στην ίδια μοίρα από οικονομικής άποψης. Υπάρχουν ακόμη πολλοί που έχουν οικονομική άνεση, παρά την κρίση.
Φίλε teo για τα 100 και 130ΗΡ που αναφέρεσαι ότι επαρκούν για καθημερινές μετακινήσεις όπως λες ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣΑ ΑΠΟΛΥΤΑ αλλά...πριν τα μνημόνια!!!. Τώρα που ο κόσμος δεν είχει ψωμί να φάει και πάει στο αυτόφωρο για 5 χιλιάρικα φόρο που δεν έχει να δώσει, ΤΕΤΟΙΕΣ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΕΙΣ φάντάζουν πια κατάλληλες για...motorsport και κόντρες όπως το...1985 και σε λίγο τέτοια κατά βάση απλά αυτοκινητα θα μιάζουν πολυτέλεια!!!! Οχι για καθημερινές μετακινήσεις! ΑΝ ΚΑΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ τέτοια αυτοκίνητα θα δικαιούταν για να μη στερειται ενεργητικής ασφάλειας ακόμα και με τέτοια καθημερινά αυτοκίνητα... Αλλά πού να βρεις πια 22.000€ για μια π.χ καλά εξοπλισμένη έκδοση ενός Golf VII 1.4 Tsi 122/140 HP;;; ΘΑ ΤΑ ΚΟΙΤΑΜΕ ΣΕ ΛΙΓΟ ΣΑΝ...ΣΚΥΛΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΦΑΝΤΑΖΟΥΝ ΑΠΙΑΣΤΑ ΣΑΝ GTI 2.0 TFSI!!! Φιλικά πάντα!!!!
Θέλω τόσα άλογα,ώστε να έχω αξιοπρεπή ενεργητική ασφάλεια.Δεν μπορείς να πεις με ακρίβεια ένα συγκεκριμένο νούμερο,αλλά κατά προσέγγιση,και αυτό γιατί μετράει το συνολικό βάρος του αμαξώματος,αν είναι ατμοσφαιρικό ή όχι,αν είναι πετρελαιοκίνητο ή υβριδικό ή με αέριο.
Επίσης μία άλλη βασική παράμετρος είναι το κιβώτιο ταχυτήτων,που στα τώρινα μοντέλα λόγω των καιρών,έχουνε μακριές σχέσης μετάδοσης,πνίγοντας την όποια ιπποδύναμη προς όφελος της οικονομίας.ΑΛΛΑ,δεν συμβαδίζει δυστυχώς η ενεργητική ασφάλεια με την οικονομία.
Αν το αυτοκίνητο είναι ατμοσφαιρικό 100 με 120 άλογα κατά προσέγγιση πάντοτε,συν,πλην δηλαδή,είναι μία αξιοπρεπή ιπποδύναμη.Φτάνει το κιβώτιο να βοηθάει στις ρεπρίζ.Κοντό,ως σχέσεις.Δεν λέω να ξηλώνει την άσφαλτο.
Αν το αυτοκίνητο είναι turbo είναι καλό για λόγους αξιοπιστίας να έχει λιγότερη ιπποδύναμη,κατά προσέγγιση από 90 με 100και άλογα,συν,πλην,είναι μία αξιοπρεπή ιπποδύναμη.Ότι χάσει σε ιπποδύναμη,θα το μαζέψει η ροπή.Το κιβώτιο να είναι μέσο προς μακρύ,ενώ ανάλογα με τον τύπο του αμαξώματος,sport,προς κοντό,ως σχέσεις.
Αν το αυτοκίνητο είναι πετρελαιοκίνητο και εδώ για λόγους αξιοπιστίας σε βάθος χρόνου,καθότι οι όποιες επισκευές είναι ακριβότερες από το βενζινοκίνητο turbo,να έχει κατά προσέγγιση 90 με 100και άλογα,συν,πλην,είναι μία αξιοπρεπή ιπποδύναμη.Εδώ η ροπή είναι δεδομένη.Το κιβώτιο να είναι μέσο,ενώ ανάλογα με τον τύπο του αμαξώματος,sport,προς κοντό,ως σχέσεις.
Αν το αυτοκίνητο είναι υβριδικό,μπορεί κατά προσέγγιση να έχει 100 με 130και άλογα ιπποδύναμη,συν,πλην,η οποία είναι αξιοπρεπής.Το κιβώτιο να είναι μέσο προς κοντό και ανάλογα με τον τύπο του αμαξώματος,sport,κοντό,ως σχέσεις.
Αν το αυτοκίνητο είναι με αέριο,να έχει κατά προσέγγιση,συν,πλην,120 με 140και άλογα ιπποδύναμη η οποία είναι αξιοπρεπή.Το κιβώτιο να είναι προς το κοντό και ανάλογα με τον τύπο του αμαξώματος,sport,κοντό,ως σχέσεις.
Βέβαια,για το αλατοπίπερο της ζωής,καλό είναι οι όποιοι κατασευαστές,να έχουν και μία υπερβολική νότα,ως τεχνολογικά προηγμένο όχημα από τα υπόλοιπα της αγοράς.
Νομίζω ότι το καινούριο Civic αποτελεί την χρυσή τομή μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας: 120PS με 300Nm ροπής... και 4l/100 στην πόλη...
plaka me kaneis? den yparxoun fragkakia gia benzini aderfe. ta gkazia anikoun sto parel8on.
Δε χρειάζεται όλα τα μικρομεσαία να είναι μόλις χιλιάρια ή πετρελαιοκίνητα με μόνο 90 ίππους, όπως επίσης ούτε και BMW M1 ή Audi RS3. Δεν υπάρχουν μόνο τα άκρα, αλλά και η χρυσή τομή. Προσωπικά πιστεύω ότι ένα μικρομεσαίο 1,4 - 1,6 turbo με 170 - 180 ίππους έχει δυνατό κινητήρα, γρήγορες επιδόσεις και όχι απλησίαστη τιμή αγοράς, ούτε υπερβολική κατανάλωση και τέλη. Επίσης, την οικονομική κατάσταση της χώρας τη γνωρίζουμε. Δε χρειάζεται κάθε άρθρο να την υπενθυμίζει, ούτε να εμπεριέχει στοιχεία μιζέριας. Είναι ιστοσελίδα περιοδικού αυτοκινήτου, όχι δελτίο ειδήσεων. Τέλος, δε χρειάζεται ο αναγνώστης να παθαίνει κατάθλιψη, ούτε να δέχεται μόνο το "μετρημένο και συγκρατημένο".
Noμιζω οτι 100-130 αλογα για 1.2αρια turbo οπως αυτος που αναμενεται της renault και ο ecoboost με τα 125 αλογα ειναι οκ για να καλυψουν τις απολυτως βασικες αναγκες ενος μικρομεσαιου,δηλαδη γρηγορες επιταχυνσεις,αξιοπρεπεις επιδοσεις που δεν κουραζουν και ανετη ασφαλη προσπεραση,δεν θα βαζεις φωτια στην ασφαλτο,αλλα δεν θα σερνεσαι κιολας.
Βεβαια η καταναλωση ειναι ενα θεμα γιατι ως γνωστον ενα turbo οπως κ να το κανουμε θα καψει το κατι παραπανω οταν πατηθει το γκαζι και η αξιοπιστια σε βαθος χρονου ειναι το δευτερο που προβλημτιζει με αυτα τα μοτερ.
Καποιος ο οποιος ειχε ενα πχ seat cordoba με 100 ψοφια ατμο αλογα κ δεν ειχε ποτε αναλογη εμπειρια ακομα κ ενα 1.2 turbo με 115 αλογα,πχ tce θα του φανει αρκετα γρηγορο κ θα ενθουσιαστει.
Τωρα εαν θα επαιρνα ενα focus 1.0 η ενα Golf 1.2,μαλλον δεν θα το επαιρνα πρωτον γιατι θεωρω οτι παραμενουν ακριβα για τον κινητηρα που εχουν και κατα δευτερον θα ζοριζονται στις ψηλες στροφες.
Με τα diesel γινεται ενας ψιλοχαμος,καποιοι λενε οτι καλυτερα diesel γιατι ειναι πιο φθηνο απο την βενζινη,καλυτερη ροπη κ καταναλωση,αλλοι παλι δεν πειθονται γιατι λενε οτι στην Ελλαδα δεν υπαρχει καλη ποιοτητα πετρελαιου στα πρατηρια,φοβουνται το κοστος συντηρησης,μην χαλασει καμια αντλια.
Αν μιλάμε για καθημερινή μετακίνηση με 2-3 επιβάτες, 100 με 130 τουρμπίσια βενζινοκίνητα άλογα με ροπη από 17-22 κιλά είναι αρκετά.Φυσικά δε βάζουν φωτιά στην άσφαλτο,αλλά μπορεί κανείς να μετακινηθεί με ασφάλεια και να κάνει μια προσπέραση χωρίς φόβο.Βέβαια, αν θέταμε το ερώτημα 3-4 χρόνια πριν, πιθανότατα οι εκδόσεις αυτές θα μας φαίνονταν ασθενικές και θα εποφθαλμιούσαμε τα πιο ...μυώδη αδερφάκια τους των 150-200 ίππων με την αντίστοιχη ροπή.Άλλοι καιροί, άλλα ήθη...Όσο για τα ντίζελ, τα 1600αρια από 105 εως 130 άλογα είναι ικανοποιητικά.Δε θα έλεγα το ίδιο και για τα 1400αρια,τα οποία τα θεωρώ λύση ανάγκης για τη μικρομεσαία κατηγορία.
Y.Γ: Στα βαρύτερα μικρομεσαία αμαξώματα που ξεπερνούν τα 1150 Κg νομίζω ότι σε ατμοσφαιρικές εφαρμογές χρειάζονται τουλάχιστον 100ΗΡ πλέον και ροπή 14Κg.m TΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ, ενώ σε εφαρμογές turbo ΚΑΙ ΕΔΩ δεν έχουν σημασία τα άλογα ΑΛΛΑ Η ΡΟΠΗ. Παράδειγμα η νεα BMW 114i που με κινητήρα 1.6 litre turbo έχει μόνο 102ΗΡ και αρκετα βαρύ αμάξωμα με την τιμή μέγιστης ισχύος να ακούγεται αστεία εν έτει 2013 αλλά η ροπή των +20Κg.m ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΘΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Τα άλογα ειναι σχετικά. Γενικά ένα μικρομεσαίο χρειάζεται τοσα άλογα ώστε να υπάρχει καλή σχέση ιπποδύναμης βάρους. Π.χ τα νέα Peugeot 208 και Mazda 2 έχουν ελαφρύνει και ζυγίζουν ΣΑΦΩΣ ΛΙΓΟΤΕΡΟ από τον 1 τόννο που φλέρταραν μέχρι τώρα ακόμα και μικρά supermini. Aρααν μιλάμε για ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΕΣ ατμοσφαορικές εκδόσεις για ένα μικρομεσαίο 1.200άρι/1.300άρι αρκούν 85-90ΗΡ αν ειναι κάτω από τον τόνο και με ένα σύγρονο μοτέρ Vt-i και ροπή 11,5-12Κg.m ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ. Μιλάμε βέβαια για καθημερινά ΚΙ ΟΧΙ SPORT ΜΟΝΤΕΛΑ. Αν πάλι αναφερόμαστε σε turbo, ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ Η ΡΟΠΗ κι όχι τα ΑΛΟΓΑ κι αυτή κατά τεκμήριο θα είναι ΜΕΓΑΛΗ, ακόμα κι αν μιλάμε για μοτέρ 0.9 ή 1.0 λίτρου δηλαδή 14,5-18 Κg.m που είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ, έστω με την ιπποδυναμη να είναι κάτω από 90ΗΡ. Βλέπε FIAT Twin air 0,9litre. Το αμάξι θα προσπερνά άνετα. Τέλος αν μιλάμε για Turbodiesel ΑΥΤΑ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΟΡΟΠΑ ΟΠΟΤΕ 90-100ΗΡ είναι υπερ-αρκετά...