
Η κατηγορία των μικρομεσαίων σεντάν περνάει την καλύτερή φάση, με τους premium κατασκευαστές να μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι. Μήπως να το ξαναδείτε;
Πως βλέπετε τα μικρομεσαία σεντάν με τις premium προσθήκες;
5.799 Επισκέψεις στο άρθρο (12/3/2013)
To μεσαίο είναι πολύ μεγάλο, το μικρομεσαίο λίγο. Αν το μικρομεσαίο σεντάν μέχρι τώρα ζούσε στη σκιά της κατηγορίας, πως αλλάζουν τα πράματα με τη Mercedes και την Audi να μπαίνουν δυναμικά με τα δικά τους μοντέλα;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Το μικρομεσαίο σεντάν έπαιζε μέχρι τώρα σε δύο ταμπλό. Από τη μία οι εκδόσεις «με ουρά» των τυπικών μικρομεσαίων, από την άλλη τα αποκλειστικά σεντάν μοντέλα κάποιων εταιρειών. Με εξαίρεση τη Skoda Octavia η επιτυχία αυτών των αυτοκινήτων ήταν μάλλον περιορισμένη. Γιατί;
Το χάτσμπακ αλήθεια είναι πως βόλεψε πολύ κόσμο. Κοντό και εύκολο στο παρκάρισμα, μεγάλο άνοιγμα και ο χώρος μέχρι την οροφή προς εκμετάλλευση. Λίγος ο χώρος, αλλά τα καθίσματα πέφτουν εύκολα και χωράει και ένα πλυντήριο στην μετακόμιση.
Όμως στην Ελλάδα οι λόγοι πρακτικότητας δεν είναι πάντα αυτοί που μετράνε. Το πρεστιζ απασχολεί, και το σεντάν αυτοκίνητο ανέβηκε μέσα σε 20 χρόνια κατηγορία στα μεσαία μεγέθη. To Corolla επισκιάστηκε από το Avensis, το Jetta δεν αναδείχθηκε ποτέ δίπλα στο Passat. Η μεσαία κατηγορία καπέλωσε τελείως τα μικρομεσαία σεντάν.
Από την άλλη ορισμένα μοντέλα είχαν την τιμητική τους. Εκτός από την Octavia, η Chevrolet κινήθηκε στο ίδιο πλαίσιο με το Cruze, η Renault με το Fluence, η Mitsubishi με το Lancer και η Honda με το τετράθυρο Civic, ενώ πρόσφατα στην κατηγορία μπήκαν περισσότερα αυτοκίνητα, όπως το Peugeot 301 αλλά και τα Skoda Rapid και Seat Toledo.
Εν τω μεταξύ όμως το πράγμα έχει αλλάξει. Από τη μία η μεσαία κατηγορία δυσκολεύεται στην Ελλάδα να κινήσει μοντέλα, λόγω μεγέθους, κατανάλωσης και τιμής, από την άλλη το μικρομεσαίο σεντάν έχει την τιμητική του. Όταν μία μάρκα όπως η Mercedes κατεβαίνει στην κατηγορία, με ένα μοντέλο τόσο εντυπωσιακό όσο η CLA, η κατάσταση σίγουρα έχει αλλάξει ριζικά. Με άλλο μάτι θα δει τώρα κανείς ένα Focus ή ένα Astra στη σεντάν του έκδοση, ενώ και η Audi με το επερχόμενο Α3 σεντάν θα ρίξει κι άλλο λάδι στη φωτιά.
Με τέτοιες συνθήκες, και με μοντέλα πλέον σε όλο το φάσμα της κατηγορίας, τόσο σε τιμή όσο και σε μέγεθος, μήπως είναι η στιγμή που η κατηγορία των μικρομεσαίων σεντάν χρήζει επανεξέτασης;
Η εικόνα σίγουρα έχει αναβαθμιστεί, ελέω Mercedes CLA, η τιμές είναι καλύτερες από τα μεσαία σεντάν, οπότε τι μένει; Μήπως η προσκόλληση στα χάτσμπακ πέρασε; Τι λέτε;
Καλημέρα από την παγωμένη αλλά εορταστική Ξάνθη!
Αυτό που λέτε είναι πολύ υποκειμενικά,ανάλογα στις επιθυμίες και στις ανάγκες του καθενός και της καθεμίας.Άλλοι όπως και εγώ προσωπικά προτειμούν τα κλασσικά sedan εδώ και χρόνια και άλλοι είχαν κάνει μία στροφή,λόγω μόδας θα το πω,προς τα τύπου liftback,hatchback,5θυρα.Δεν τα συμπάθησα ποτέ τα 5θυρα,ή sedan ή coupe ή 3θυρο μικρό hatchback.
Η κατηγορία ξαναευνοείται λόγω της οικονομικής συγκυρίας για τα μεσαία sedan.Μην συγκρίνουμε την corolla με το avensis,το audi a4 με το a3,το vw passat με το jetta και πόσα άλλα οχήματα.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΗ Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ.Άλλα τα μάτια του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας.Επειδή δεν υπάρχει χρήμα για επένδυση στις πιο επάνω κατηγορίες που είναι οι πιο ποθητές και ολοκληρωμένες,αναγκαστικά πάμε πιο κάτω με ότι συνεπάγεται αυτό.Το renault fluence είχε και έχει μία ανταγωνιστική τιμή σε σχέση με την laguna 3,το cruze το ίδιο,το mitsubishi δεν πούλησε τα αναμενόμενα άσχετα την παλαιότερη προσφορά των 15000 ευρώ,το honda sedan αν και 1800 κυβικά δεν φαίνεται κάν για μεσαίο και δεν έχει και γκάμα κινητήρων,δεν πούλησε και αυτό τα αναμενόμενα.Πάμε τώρα στο skoda octavia,πούλησε στην χώρα μας και ως ταξί ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ,γιατί είχε και έχει φθηνά ανταλλακτικά και μία στήριξη στο μετά την πώληση,για κανέναν άλλο λόγω.Αγόραζες την λεγόμενη ΚΟΥΡΣΑ,κατά τα Ελληνικά πρότυπα.Ανάλογο θέμα είχε ξαναμπεί και τα είπαμε.
Να δούμε πως θα πάει το skoda rapid και αυτό γιατί η τιμή του δεν είναι octavia ΔΥΣΤΥΧΩΣ.Το peugeot και seat toledo ας περιμένουμε να δούμε,τις πωλήσεις,και ας έχει το peugeot καλή τιμή.
Τα ίδια ισχύουν και στις πιο επάνω κατηγορίες λόγω χρημάτων.Cla,a3,γιατί οι πιο επάνω κτηγορίες είναι πιο ακριβές και έχουν μία άλλη συντήρηση.Μην μου πείτε τώρα ότι συγκρίνονται η mercedes c180,c180 coupe με την cla,ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ.Χώρια που από τις μικρότερες κατηγορίες των premium κατασκευαστών το κερδος είναι μεγαλύτερο και όποιοι καταλάβανε καταλάβανε.
Κάνουμε τις όποιες επιλογές μας,βάση μελέτης και αναγκών και προχωράμε στην όποια αγορά.
Όντως μπορεί να είναι η στιγμή, που η κατηγορία των μικρομεσαίων sedan χρήζει επανεξέτασης από οικογενειάρχες που χρειάζονται άνεση και ευρυχωρία, αλλά δε διαθέτουν τη δυνατότητα να αγοράσουν κάτι μεγαλύτερο. Η προσκόλληση στα hatchback μπορεί και να περνά. Παρόλα αυτά, η premium προσθήκη στην κατηγορία έχει γίνει ήδη από το 1996 από τη Volvo, με το πρώτης γενιάς S40. Διαστάσεις μικρομεσαίου, κινητήρες μικρομεσαίου από 1,6 και ποιότητα Volvo, άρα premium. Δε αποτελούσε την έκδοση με ουρά κάποιου hatch, για το λόγο ότι η Volvo δε διέθετε κάποιο hatch τότε, αλλά το S40 από μόνο του, ενώ το C30 παρουσιάστηκε πάρα πολύ αργότερα. Ούτε είχε περιορισμένη επιτυχία, αλλά σε πωλήσεις καπέλωσε τα μεγαλύτερα της φίρμας. Τέλος, θα αλλάξουν τα πράγματα με τη Mercedes και την Audi να μπαίνουν στην κατηγορία με τα δικά τους μοντέλα, αλλά κατά τη γνώμη μου πρέπει να ξαναδιατεθεί στην αγορά το - επόμενης γενιάς πια - S40.