Επειδή το πιο οικονομικό αυτοκίνητο είναι το σβηστό αυτοκίνητο, η 
Audi σβήνει είτε όλο το μοτέρ στο φανάρι, είτε το μισό όταν δε χρειάζεται.

Επειδή το πιο οικονομικό αυτοκίνητο είναι το σβηστό αυτοκίνητο, η Audi σβήνει είτε όλο το μοτέρ στο φανάρι, είτε το μισό όταν δε χρειάζεται.

Σβηστό μοτέρ στο φανάρι, μισό σε λειτουργία στην κίνηση

8.613 Επισκέψεις στο άρθρο (13/3/2013)

Επειδή ο κινητήρας με την καλύτερη οικονομία είναι ο σβηστός κινητήρας, όλο και περισσότερες τεχνολογίες προσπαθούν να τον λειτουργούν όσο το δυνατόν λιγότερο. Εσείς πως το βλέπετε αυτό;

Το σύστημα Start/Stop που σβήνει το μοτέρ στο φανάρι πλέον το ξέρουμε. Μόλις σταματήσει να κυλάει το μοτέρ και βρεθεί σε νεκρά, απλά σβήνει για να μην καίει τίποτα στο ρελαντί.
Τώρα έρχονται και τα μοτέρ που όταν το φορτίο στον κινητήρα είναι μικρό, οι μισοί κύλινδροι σβήνουν και το μοτέρ λειτουργεί με τα μισά κυβικά. Έχει κανείς πρόβλημα με αυτό; 
Τα πρώτα μοντέλα ευρείας παραγωγής είναι τα Audi A3 και Α1 Sportback που εξοπλίζονται με τον ολοκαίνουργιο (παρά τα γνώριμα χαρακτηριστικά) κινητήρα 1,4 λίτρων TSI  με 140 ίππους. Σε σχέση με τον απερχόμενο των 122 ίππων, και τα δύο μοντέλα είναι πιο γρήγορα στο 0-100 ενώ η κατανάλωση είναι και στις δύο περιπτώσεις μειωμένη κατά 0,5 λτ./100 χλμ, και οι ρύποι δεν ξεπερνούν τα 109 γρ. ανά χιλιόμετρο, τουλάχιστον 10 γρ. λιγότεροι.
Τα νούμερα δεν είναι καθόλου άσχημα. Περισσότερη δύναμη, καλύτερες επιδόσεις και καλύτερη κατανάλωση και ρύπους. Αρκεί βέβαια να καταλάβει κανείς πως οι καλύτερες επιδόσεις και η χαμηλότερη κατανάλωση δεν συμβαίνουν την ίδια στιγμή. Όταν δουλεύουν οι τέσσερις κύλινδροι, δύσκολα η κατανάλωση θα πάει προς τα κάτω. Κατά μέσο όρο όμως, συνολικά στη χρήση, η Audi υπόσχεται αυτά τα νούμερα. Δεν πάει κανείς και συνέχεια σανίδα εξάλλου.
Έτσι όταν κινείται το αυτοκίνητο στην εθνική χαλαρά, ή κάνει μικρά μικρά βήματα στο μποτιλιάρισμα (χωρίς απότομα σκιρτήματα), το μοτέρ δουλεύει με τους μισούς κυλίνδρους, μισό κυβισμό, μισά όλα. Αν και η αποδοτικότητα είναι χαμηλότερη αφού τώρα έχει να σύρει και τα δύο ανενεργά πιστόνια πάνω-κάτω. 
Εσάς πως σας φαίνεται αυτό; Φοβάται κανείς πως, σαν τεχνολογία είναι ίσως πρώιμη ή πως η οικονομία μπορεί να είναι μόνο σε πολύ ειδικές συνθήκες; Τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

ETRANSIT VS ESPRINTER
test center