Ποιος είναι ο πιο δίκαιος υπολογισμός για τα τέλη κυκλοφορίας;

Ποιος είναι ο πιο δίκαιος υπολογισμός για τα τέλη κυκλοφορίας;

Η τιμή του αυτοκινήτου ή η ρύπανση, για τα τέλη κυκλοφορίας;

14.316 Επισκέψεις στο άρθρο (15/3/2013)

Αναψε πάλι η συζήτηση για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας και το δίπολο είναι εκ νέου ο "κοινωνικός" επιμερισμός ή η χρήση του δρόμου. Εσείς τι λέτε; Ποια η άποψή σας επί του θέματος;

Η μία λογική θέλει τα τέλη κυκλοφορίας να επιμερίζονται με βάση κάποιο "κοινωνικό κριτήριο". Τέτοιο είναι σήμερα ο κυβισμός, που μεταφράζεται από το δημόσιο σε επίπεδο διαβίωσης. Πως δηλαδή όποιος έχει αυτοκίνητο από 2 λίτρα και πάνω, είναι και πιο πλούσιος από τους άλλους και έτσι αντέχει να φορτωθεί με μεγαλύτερο μέρος των τελών κυκλοφορίας.
Στην ίδια λογική βρίσκεται και η σκέψη να υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας με βάση την εργοστασιακή αξία και μείωση αναλόγως ηλικίας. Έτσι όσοι "έχουν" για να αγοράσουν αυτοκίνητο, το δημόσιο θεωρεί πως "έχουν" και για να πληρώσουν πολλά τέλη. Τι γίνεται στα μεταχειρισμένα που έχουν ιδιαίτερα χαμηλή τιμή αγοράς, δε γνωρίζει κανείς.
Το λεγόμενο "κοινωνικό κριτήριο" αρκετοί το θεωρούν δίκαιο, αφού συνάδει με την υπόλοιπη λογική φορολογίας όπου ακόμη και με σταθερό ποσοστό επί του εισοδήματος, όποιος "βγάζει" περισσότερα, (θεωρητικά) πληρώνει και περισσότερα. Όμως τα τέλη κυκλοφορίας δεν είναι "ακόμη ένας φόρος". Είναι το τίμημα της χρήσης του δρόμου. Η αντίθετη λογική λοιπόν βάζει αυτή τη χρήση πάνω απ όλα. 
Προτείνει πάγιο με βάσει τους ρύπους, χαμηλότερο από σήμερα, και ελάχιστη επιβάρυνση στην τιμή των καυσίμων, ώστε όποιος καίει (και άρα κινείται) να πληρώνει και περισσότερο. Η λογική αυτή προτάσσει το επιχείρημα ότι ο «έχων» έχει ήδη πληρώσει φόρο στην αγορά του αυτοκινήτου, με το ΦΠΑ και το τέλος ταξινόμησης συχνά να ξεπερνούν την εργοστασιακή τιμή. 
Εσείς τι άποψη έχετε; Τι είναι δίκαιο για εσάς στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας; Δεδομένου ότι είναι αναπόφευκτα, ποιόν τρόπο σκέψης ασπάζεστε; Τι λέτε; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

MIKRA VANS LEASING
ETRANSIT VS ESPRINTER