ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ορισμένες εταιρίες κρατάνε υψηλή τιμή μεταπώλησης στα μοντέλα τους.

Ορισμένες εταιρίες κρατάνε υψηλή τιμή μεταπώλησης στα μοντέλα τους.

Πως μπορεί να μειώσει το ντίζελ την απαξίωση του αυτοκινήτου σας;

9.715 Επισκέψεις στο άρθρο (20/3/2013)

Τι διαφορά μπορεί να κάνει ένας κινητήρας στην απαξίωση ενός αυτοκίνητου; Mπορεί το ντίζελ να βάλει φρένο στην απαξίωση του νέου σας αυτοκινήτου;

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Η Ελλάδα είναι η πιο άγουρη αγορά ντίζελ αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να πρέπει να αντλούμε από τα δεδομένα του εξωτερικού για να προβλέψουμε τι θα συμβεί στα επόμενα χρόνια.
Η πρώτη εντύπωση του ντίζελ στην αγορά ήταν και παραμένει ότι σαν αυτοκίνητα, τα πετρελαιοκίνητα είναι ακριβότερα. Και αυτό ισχύει, με διαφορές στις τιμές από 1.500 ευρώ και πάνω για μοντέλα αντίστοιχων επιδόσεων και εξοπλισμού. Και φυσικά το 1.500άρι αυτό είναι η καλύτερη περίπτωση και γρήγορα θα αποσβεστεί από τη διαφορά στην κατανάλωση υπέρ του ντίζελ, ειδικά αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι χαμηλότερα ή μηδενικά, ή αν υπολογιστεί και το χαμηλότερο κόστος του καυσίμου.
Αυτό που μένει όμως απ έξω από όλους αυτούς τους υπολογισμούς για το αν «αξίζει» το επιπλέον έξοδο για την αγορά ντίζελ μοντέλου, είναι η διαφορά που κάνει στην απαξίωση. Και εδώ θα πρέπει να δούμε τι συμβαίνει «έξω» μιας και ακόμη το δεύτερο χέρι δεν έχει πιάσει το ντίζελ ακόμη.
Στη υπόλοιπη Ευρώπη λοιπόν, η ετήσια έρευνα για το ρυθμό απαξίωσης σε όλες τις κατηγορίες βρήκε μόλις δύο μοντέλα με κινητήρες βενζίνης που διατηρούν μεγάλο ποσοστό της αρχικής τους τιμής μετά από τρία χρόνια και 45.000 χλμ. Τα υπόλοιπα είναι ντίζελ. Φυσικά BMW και Mercedes βρίσκονται στις καλύτερες θέσεις με μοντέλα όπως η 3άρα ή η SLK να διατηρούν το 55 και 63% της αρχικής τους τιμής, αυτό που κάνει τη διαφορά είναι ότι πρόκειται για μοντέλα ντίζελ. Ναι, και η SLK με τον ντίζελ 250CDI θα κρατήσει υψηλότερη τιμή απ ότι οι βενζινοκίνητες εκδόσεις της.
Ανάμεσα στη λίστα των premium μοντέλων όμως, μοστράρουν και αυτοκίνητα από άλλες εταιρείες που όμως έχουν τον σωστό κινητήρα. Το Hyundai ix35 με τον καινούργιο ντίζελ 1,7 λίτρων για παράδειγμα είναι το καλύτερο μοντέλο στην κατηγορία του. Σε τρία χρόνια θα έχει διατηρήσει το 59% της αξίας του, το υψηλότερο ανάμεσα στον ανταγωνισμό. Γιατί έχει το σωστό μοτέρ.
Το μοτέρ είναι το σημαντικότερο στοιχείο στην αγορά μεταχειρισμένου. Όπως μια κόκκινη BMW 7άρα θα πουληθεί πιο δύσκολα από μία μαύρη, έτσι και ένα βενζινοκίνητο θα έχει την ίδια τύχη. Ακόμη χειρότερα αν υπάρχει σημαντική διαφορά στα τέλη κυκλοφορίας λόγω ρύπων, ή στην πραγματική κατανάλωση (που σε τρία χρόνια θα είναι κοινό μυστικό, αν δεν είναι ήδη).
Στο δεύτερο χέρι το μοτέρ στην υπόλοιπη Ευρώπη έχει τον πρώτο λόγο, και το ίδιο αναμένεται να γίνει και εδώ. Μπορεί το Seat Leon 2,0TDI να μην γίνει επιτυχημένο στην Ελλάδα λόγω κυβισμού, στην Ευρώπη όμως, αναμένεται να φέρει πίσω το 52% της τιμής αγοράς του όταν αλλάξει χέρια. 
Τα μόνα δύο βενζινοκίνητα που κρατούν τιμή είναι τα 1.000άρια VW Up στα μίνι και το Peugeot 208 στα μικρά. Ο μικρός κυβισμός και τα χαμηλά έξοδα χρήσης είναι το κλειδί εδώ. Μπορεί το 208 να διαθέτει ντίζελ έκδοση, η νιότη όμως του νέου μοτέρ και τα πολύ καλά χαρακτηριστικά του θα το κρατήσουν ψηλά στο επόμενο διάστημα. Πιο πάνω σε κόστος, το Mini, και πάλι σε ντίζελ, είναι μπροστά στη μικρή κατηγορία.
Μπορεί αυτό να είναι μόνο μία έρευνα στην βρετανική αγορά, όμως τα πράγματα δε διαφέρουν πολύ στην Γαλλία ή το Βέλγιο όπου αντίστοιχες έρευνες έχουν δείξει πλήρη κυριαρχία του ντίζελ στο θέμα της απαξίωσης. Εσείς το υπολογίζετε αυτό; Βάζετε στην εξίσωση του υψηλότερου κόστους αγοράς την χαμηλότερη απαξίωση για να δείτε πότε θα κάνετε απόσβεση όταν διαλέγετε ντίζελ; Είναι κάτι το οποίο έχετε ασχοληθεί να δείτε πόσο στοιχίζει; Τι λέτε;  

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

ford
ford
ford