
Ορισμένες εταιρίες κρατάνε υψηλή τιμή μεταπώλησης στα μοντέλα τους.
Πως μπορεί να μειώσει το ντίζελ την απαξίωση του αυτοκινήτου σας;
9.715 Επισκέψεις στο άρθρο (20/3/2013)
Τι διαφορά μπορεί να κάνει ένας κινητήρας στην απαξίωση ενός αυτοκίνητου; Mπορεί το ντίζελ να βάλει φρένο στην απαξίωση του νέου σας αυτοκινήτου;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Η Ελλάδα είναι η πιο άγουρη αγορά ντίζελ αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να πρέπει να αντλούμε από τα δεδομένα του εξωτερικού για να προβλέψουμε τι θα συμβεί στα επόμενα χρόνια.
Η πρώτη εντύπωση του ντίζελ στην αγορά ήταν και παραμένει ότι σαν αυτοκίνητα, τα πετρελαιοκίνητα είναι ακριβότερα. Και αυτό ισχύει, με διαφορές στις τιμές από 1.500 ευρώ και πάνω για μοντέλα αντίστοιχων επιδόσεων και εξοπλισμού. Και φυσικά το 1.500άρι αυτό είναι η καλύτερη περίπτωση και γρήγορα θα αποσβεστεί από τη διαφορά στην κατανάλωση υπέρ του ντίζελ, ειδικά αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι χαμηλότερα ή μηδενικά, ή αν υπολογιστεί και το χαμηλότερο κόστος του καυσίμου.
Αυτό που μένει όμως απ έξω από όλους αυτούς τους υπολογισμούς για το αν «αξίζει» το επιπλέον έξοδο για την αγορά ντίζελ μοντέλου, είναι η διαφορά που κάνει στην απαξίωση. Και εδώ θα πρέπει να δούμε τι συμβαίνει «έξω» μιας και ακόμη το δεύτερο χέρι δεν έχει πιάσει το ντίζελ ακόμη.
Στη υπόλοιπη Ευρώπη λοιπόν, η ετήσια έρευνα για το ρυθμό απαξίωσης σε όλες τις κατηγορίες βρήκε μόλις δύο μοντέλα με κινητήρες βενζίνης που διατηρούν μεγάλο ποσοστό της αρχικής τους τιμής μετά από τρία χρόνια και 45.000 χλμ. Τα υπόλοιπα είναι ντίζελ. Φυσικά BMW και Mercedes βρίσκονται στις καλύτερες θέσεις με μοντέλα όπως η 3άρα ή η SLK να διατηρούν το 55 και 63% της αρχικής τους τιμής, αυτό που κάνει τη διαφορά είναι ότι πρόκειται για μοντέλα ντίζελ. Ναι, και η SLK με τον ντίζελ 250CDI θα κρατήσει υψηλότερη τιμή απ ότι οι βενζινοκίνητες εκδόσεις της.
Ανάμεσα στη λίστα των premium μοντέλων όμως, μοστράρουν και αυτοκίνητα από άλλες εταιρείες που όμως έχουν τον σωστό κινητήρα. Το Hyundai ix35 με τον καινούργιο ντίζελ 1,7 λίτρων για παράδειγμα είναι το καλύτερο μοντέλο στην κατηγορία του. Σε τρία χρόνια θα έχει διατηρήσει το 59% της αξίας του, το υψηλότερο ανάμεσα στον ανταγωνισμό. Γιατί έχει το σωστό μοτέρ.
Το μοτέρ είναι το σημαντικότερο στοιχείο στην αγορά μεταχειρισμένου. Όπως μια κόκκινη BMW 7άρα θα πουληθεί πιο δύσκολα από μία μαύρη, έτσι και ένα βενζινοκίνητο θα έχει την ίδια τύχη. Ακόμη χειρότερα αν υπάρχει σημαντική διαφορά στα τέλη κυκλοφορίας λόγω ρύπων, ή στην πραγματική κατανάλωση (που σε τρία χρόνια θα είναι κοινό μυστικό, αν δεν είναι ήδη).
Στο δεύτερο χέρι το μοτέρ στην υπόλοιπη Ευρώπη έχει τον πρώτο λόγο, και το ίδιο αναμένεται να γίνει και εδώ. Μπορεί το Seat Leon 2,0TDI να μην γίνει επιτυχημένο στην Ελλάδα λόγω κυβισμού, στην Ευρώπη όμως, αναμένεται να φέρει πίσω το 52% της τιμής αγοράς του όταν αλλάξει χέρια.
Τα μόνα δύο βενζινοκίνητα που κρατούν τιμή είναι τα 1.000άρια VW Up στα μίνι και το Peugeot 208 στα μικρά. Ο μικρός κυβισμός και τα χαμηλά έξοδα χρήσης είναι το κλειδί εδώ. Μπορεί το 208 να διαθέτει ντίζελ έκδοση, η νιότη όμως του νέου μοτέρ και τα πολύ καλά χαρακτηριστικά του θα το κρατήσουν ψηλά στο επόμενο διάστημα. Πιο πάνω σε κόστος, το Mini, και πάλι σε ντίζελ, είναι μπροστά στη μικρή κατηγορία.
Μπορεί αυτό να είναι μόνο μία έρευνα στην βρετανική αγορά, όμως τα πράγματα δε διαφέρουν πολύ στην Γαλλία ή το Βέλγιο όπου αντίστοιχες έρευνες έχουν δείξει πλήρη κυριαρχία του ντίζελ στο θέμα της απαξίωσης. Εσείς το υπολογίζετε αυτό; Βάζετε στην εξίσωση του υψηλότερου κόστους αγοράς την χαμηλότερη απαξίωση για να δείτε πότε θα κάνετε απόσβεση όταν διαλέγετε ντίζελ; Είναι κάτι το οποίο έχετε ασχοληθεί να δείτε πόσο στοιχίζει; Τι λέτε;
εδώ δεν μπορεις να πουλήσεις 1400άρι με βενζινη.....
Το πετρέλαιο - δε μου αρέσει τόσο η ξενόφερτη λέξη "diesel" - μπορεί όντως να μειώσει την απαξίωση του αυτοκινήτου και να κάνει τη διαφορά, βάζοντας φρένο σε αυτή. Αλλά προσωπικά αυτό δεν το υπολογίζω και τόσο. Στην εξίσωση του υψηλότερου κόστους αγοράς βάζω τη χαμηλότερη απαξίωση, για να δω πότε θα κάνω απόσβεση. Έχω μεν ασχοληθεί να δω πόσο στοιχίζει, αλλά κυρίως θεωρητικά, κυρίως από φιλολογικό ενδιαφέρον. Στην πράξη, δε με απασχολεί και τόσο. Πρώτον, επειδή, τόσο το αυτοκίνητο που ήδη έχω, όσο και το επόμενο που σκέπτομαι, δε σκοπεύω να τα κρατήσω μόνο για τρία χρόνια, αλλά για όσο κινούνται, και δεύτερον, επειδή το εν λόγω επόμενο θα το προτιμούσα turbo βενζινοκίνητο.
Οι έρευνες στην Ευρώπη δεν είναι πάντα οι ίδιες και οι δεδομένες,ούτε είναι σταθερές.Είναι ανάλογα στο μοντέλο και την συντήρηση,αξιοπιστία για τον ιδιοκτήτη,και τους επόμενους ιδιοκτήτες.Αν ξεκινήσουμε από αυτό που λέτε στο τέλος ότι στο Βέλγιο,στη Γαλλία και στην Αγγλία,είναι και πάλι ανάλογα τους εμπόρους,τον ιδιώτη,την κατάσταση του οχήματος και σε ποιά χώρα τα εξάγουν ως μεταχειρισμένα.Σε γενικές γραμμές στις χώρες που λέτε και στην Γερμανία τα πετρελαιοκίνητα είναι λίγο πιο κάτω από τα βενζινοκίνητα και αυτό γιατί όπως όλοι γνωρίζετε και δεν είναι μυστικό ή κάτι το άγνωστο,τα ανταλλακτικά τους είναι ακριβότερα από τα βενζινοκίνητα,και ότι χρειαστεί,που κάτι θα χρειαστεί το μεταχειρισμένο,θα επιβαρύνει τον επόμενο ιδιοκτήτη.Προσθέστε και την ποιότητα πετρελαίου στην χώρα μας,προσθέστε και το κόστος του επισκευαστή είτε εδώ,είτε στο εξωτερικό,και αφουγκραστείτε.
Επειδή σαν Ελλάδα τώρα αρχίζουμε να σιγά σιγά να εισάγουμε μεταχειρισμένα πετρελαιοκίνητα,να έχουμε αγοραπωλησίες πετρελαιοκίνητων καινούργιων,και επειδή εδώ είναι ΕΛΛΑΔΑ,ΑΡΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ,τα μεταχειρισμένα πετρελαιοκίνητα λόγω της υψηλότερης τιμής αγοράς,ακόμα και τα Γαλλικά που είναι φθηνότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα στην χώρα μας,θα κρατήσουν μία πιο μεγαλύτερη τιμή ΓΙΑ ΤΩΡΑ,ΕΙΠΑΜΕ,ΕΙΜΑΣΤΕ ΒΑΛΚΑΝΙΑ.Αργότερα θα πέσουν πολύ παραπάνω οι τιμές,για τους λόγους τους οποίους ανέφερα παραπάνω,και πάνε οι υψηλότερες τιμές αγοράς,και πάνε και τα βαλκάνια.
Πρέπει να τα μελετάμε όλα συνολικά και διεξοδικά,και μετά να προχωράμε για το τι είναι καλύτερο για εμάς ως αγορά οχήματος.Ιεραρχούμε το τι ανάγκες έχουμε,το κόστος αγοράς,συντήρησης,την απαξίωση,και άλλα και αποφασίζουμε.Στην κάθεμια και στον καθένα,τα κριτήρια επιλογής είναι διαφορετικά,αλλά οι παράμετροι είναι πάντοτε σταθεροί και ίδιοι.Οπότε καλό είναι η προσεκτική μελέτη των πραγμάτων.
Είναι γεγονός πως οι κινητήρες ντηζελ έχουν μεγαλύτερο κύκλο ζωής σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες οπότε και αυτό συνηγορεί στη καλύτερη αξία μεταπώλησής των αυτοκινήτων με τετοιο κινητηρα (πέραν της χαμηλότερης κατανάλωσης που αποδεδειγμένα έχουν). Από την άλλη όμως πλευρά θα ήταν σκόπιμο οι έρευνες να παραθέτουν ποια είναι η μεταπωλητική αξία ενος ντήζελ 10 ετων σε σχέση με το ανάλογο βενζινοκίνητο διότι κατά τεκμηριο όταν κάποιος αγοράζει ντηζελ μοντελο το κάνει για να το κρατήσει τουλάχιστον μια δεκαετία.
θεωρω πως οταν θα αγορασεις ενα αυτοκινητο, και ειδικα αυτες τις εποχες με την κριση , θα το κανεις για να το κρατησεις αρκετα χρονια και οχι να το αλλαξεις μετα απο 2-3. ετσι θα σκεφτεις το κοστος χρησης σε κυρια βαση μαζι με τον τροπο χρησης, πολη επαρχια, και ε δευτερο κομματι την μεταπωληση του
Εάν λόγω diesel η μεταπώληση είναι καλύτερη,τότε δεν τίθεται καν θέμα απόσβεσης.Πχ αν δωσει κάποιος 2.500Ε επιπλέον κατά την αγορά,και σαν μεταχειρισμένο το δώσει έστω 1000 πάνω,τότε δεν θα έχει να αποσβέσει 2500,αλλά 1500,οπότε με την χαμηλότερη τιμή καυσίμου και την κατανάλωση θα βγάλει πολύ γρήγορα τη διαφορά,και θα βγει και κερδισμένος