Μοντέλα όπως το επερχόμενο Renault Captur βάζουν το μικρό crossover στο προσκήνιο που δεν ήρθε ποτέ ένα μικρό στέισον.

Μοντέλα όπως το επερχόμενο Renault Captur βάζουν το μικρό crossover στο προσκήνιο που δεν ήρθε ποτέ ένα μικρό στέισον.

Μικρό crossover ή μικρό στέισον; Τι μετράει, η εικόνα ή η πρακτικότητα;

5.977 Επισκέψεις στο άρθρο (29/4/2013)

Το μικρό στέισον προσφέρει χώρους σε τιμή ευκαιρίας. Το μικρό crossover προσφέρει καλύτερη «εικόνα». Υπάρχει σύγκριση; Τι λέτε;

Να δούμε λίγο τα νούμερα. Στην Ευρώπη τα χάτσμπακ μοντέλα στη μικρή κατηγορία κάνουν το 75% των πωλήσεων. Ένα 11% είναι τα μικρά MPV, στο 8% τα μικρά crossover και μόλις 5% πουλάνε τα μικρά στέισον. 
Δεν είναι λοιπόν περίεργο που ο τελευταίος στη σειρά, το μικρό στέισον, απασχολεί όλο και λιγότερο τους κατασκευαστές, ενώ το προτελευταίο, το ανερχόμενο μικρό crossover ή SUV μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι. Και αφήνει και περισσότερο κέρδος.
Αυτοκίνητα όπως το Nissan Juke που έφτιαξαν την κατηγορία, είναι βασικά μικρά μοντέλα εξελιγμένα να πατάνε πιο ψηλά και με πιο τολμηρό ντιζάιν. Η διαφορά του Juke από το Micra για παράδειγμα είναι αρκετή για να καταλάβει κανείς τη φιλοσοφία.
Και στην κατηγορία γίνεται χαμός, με όλους τους κατασκευαστές να μπαίνουν δυναμικά για να πάρουν μερίδιο. Μόνο που οι περισσότεροι λανσάρουν τα νέα τους μοντέλα εις βάρος κάποιου άλλου. Έτσι στην Peugeot, με την έλευση του 2008 δύσκολα θα δούμε 208 στέισον, όπως υπήρχε 207 στέισον. Η Renault με το εκρηκτικό Captur δεν έχει λόγο να λανσάρει στέισον έκδοση του Clio. Και πάει λέγοντας.
Για τους κατασκευαστές φυσικά ένα μοντέλο που προσφέρει «lifestyle» μπορεί να έχει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους από ένα value for money. Και σήμερα η αγορά θέλει αυτοκίνητα που έχουν «κάτι παραπάνω».Έτσι τα μικρά Crossover πουλάνε το ύψος τους, τα γκάτζετ τους και την πολύ δυναμική τους εικόνα σε μια τιμή που χωρίς να ξεφεύγει είναι σίγουρα υψηλότερη από αυτή του τίμιου και πρακτικού μικρού στέισον. Έλα όμως που το τίμιο, πρακτικό και φθηνό στέισον δεν το ήθελε σχεδόν κανείς!  Τι μένει λοιπόν, φεύγει ένα φτηνό αυτοκίνητο με χώρους και έρχεται ένα τσιμπημένο με «εικόνα». 
Για άλλους αυτή η διαφορά είναι αρκετή για να τους στρέψει το ενδιαφέρον προς αυτό, για άλλους, που δε θα κοιτούσαν καν το μικρό στέισον, η νέα πρακτικότητα σε ενδιαφέρουσα συσκευασία θα τους προσφέρει μια λύση που πριν είχαν αποκλείσει.
Εσείς όμως τι λέτε; Αξίζει η αναβάθμιση όταν βασικά περιλαμβάνει εικόνα και στυλ; Θα είναι απώλεια το μικρό στέισον; Ή επιτέλους θα μεταμορφωθεί σε κάτι που έχει ενδιαφέρον, έστω και με το αζημίωτο; Τι λέτε; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

SPRING CHECK MERCEDES
test center