Το Ford Ka είναι ένα από τα ελάχιστα μίνι μοντέλα που προσφέρεται και σε πετρελαιοκίνητη έκδοση.
Μίνι και ντίζελ: Γιατί τόσα λίγα;
6.657 Επισκέψεις στο άρθρο (1/5/2013)
Αξίζει τον κόπο η διαφορά στην τιμή σε ένα φτηνό αυτοκίνητο ώστε να το αγοράσει κανείς με κινητήρα ντίζελ; Τι λέτε;
Από τα μίνι μοντέλα της αγοράς μόλις τέσσερα προσφέρονται με ντίζελ κινητήρες. Το Fiat Panda, το Fiat 500, το Ford Ka, το Smart και το Renault Twingo. Μόλις πέντε. Εσείς θα θέλατε περισσότερα;
Το πρόβλημα φυσικά δεν έχει να κάνει με το γεγονός ότι το ντίζελ κάτι παθαίνει και δεν ταιριάζει σε μίνι μοντέλα. Όποιος έχει κάνει μια βόλτα το πετρελαιοκίνητο Panda γνωρίζει πως ίσως να είναι ότι καλύτερο στα μέτρα του.
Αν το πράγμα είναι έτσι τότε γιατί οι άλλοι κατασκευαστές απέχουν; Και αν το σκεφτεί κανείς, το Panda είναι και το μόνο τετράπορτο από τα τέσσερα μοντέλα, αφού το Ka και το Twingo είναι δίπορτα ενώ το Smart είναι και διθέσιο.
Τα Toyota Ayto, Citroen C1 και Peugeot 107 είχαν για ένα διάστημα ένα μοτέρ 1,4 λίτρων ντίζελ κάτω από το καπό αλλά η επιλογή αυτή δεν υπάρχει πια. Η Kia και η Hyundai έχουν μοτέρ 1,1 λίτρων ντίζελ που θα ταίριαζε στα Picanto και i10 αλλά μόνο το δεύτερο το έχει σαν έξτρα σε κάποιες χώρες.
Το ζήτημα με τον ντίζελ κινητήρα είναι βασικά το βάρος και η τιμή. Ένα μοτέρ που απαιτεί υψηλές αντοχές και ακριβή τεχνολογία ανεβάζει βάρος και κόστος σε ένα αυτοκίνητο που είναι ευαίσθητο και στα δύο. Και το όφελος δεν είναι βέβαιο, αφού με τους πολύ μικρούς καινούργιους κινητήρες τους, τα μίνι αυτοκίνητα πετυχαίνουν ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις.
Με το ντίζελ φυσικά ένα μίνι μοντέλο θα είχε ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση. Το Twingo για παράδειγμα με τον 1.500άρη ντίζελ καίει μόλις 3,4 λτ./100χλμ. ενός καυσίμου που είναι και φτηνότερο από τη βενζίνη. Η διαφορά είναι καλή, σχεδόν 1 λίτρο, και με 15.000 χλμ. το χρόνο μαζεύει περίπου 400 ευρώ σε κόστος καυσίμου. Και πάλι, πολύ καλά, αλλά μιλάμε για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο που ούτως ή άλλως δεν καίει.
Αξίζει την διαφορά τιμής για τα 400 ευρώ; Η απόσβεση αργεί, αν και η εβδομαδιαία αιμορραγία στο πρατήριο φαίνεται αμέσως. Παρόλα αυτά το κόστος αγοράς ανεβαίνει. Αν αξίζει κάτι περισσότερο ίσως να είναι η οδηγική εμπειρία, αφού με το ντίζελ τα μίνι τραβάνε σαν σπορ αυτοκίνητα. Ο χαρακτήρας τους είναι σημαντικά αναβαθμισμένος.
Τι λέτε λοιπόν; Θέλετε περισσότερα μίνι ντίζελ; Ή θεωρείτε πως ο λόγος που δεν υπάρχουν περισσότερα είναι αρκετός για να προτιμήσετε βενζίνη;
Είναι τόσα λίγα, επειδή η διαφορά στην τιμή σε ένα φτηνό αυτοκίνητο μάλλον δεν αξίζει. Ειδικά αν ληφθούν υπόψη ότι με τους μικρούς σύγχρονους βενζίνης είναι ήδη οικονομικά, ενώ με το πετρέλαιο, εκτός από απριβότερα, θα ήταν και βαρύτερα. Και, όπως έχει ήδη ειπωθεί, η απόσβεση αργεί. Παρόλα αυτά, πιστεύω ότι θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότερα, επειδή έτσι θα έδιναν στον υποψήφιο αγοραστή τη δυνατότητα να επιλέξει ο ίδιος τι προτιμά. Εξάλλου, όσες περισσόρερες επιλογές καυσίμου παρέχει ένα μοντέλο, τόσο πιο ολοκληρωμένο καθίσταται.
Y.Γ: Και κάτι που ξέχασα να σχολιάσω είναι ότι ένας μικρός turbodiesel που θα φτάσει τελικά να πιέζεται στο υψηλό φάσμα στροφών ώστε να αποδώσει ικανποιητικά, τελικά καταναλώνει το ΙΔΙΟ με έναν πιο αδύναμο σε ροπή βενζινικινητήρα όμοιας ισχύος παρά τη θεωρητικά μεγαλύτερη ροπή η οποία όπως προανέφερα στο αρχικό μου σχόλιο ΕΧΕΙ ΜΙΚΡΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ. Το συμπέρασμα αυτό έχει ανακύψει κι από τις σχετικές δοκιμές αυτοκινήτων diesel με μικρή ιπποδύναμη και ροπή με τελευταίο παράδειγμα τα Polo και Ιbiza 1,2TDI που αν πιεστούν μπορεί να φτάσουν ως μέση κατανάλωση ακόμα και τα 8 litre/100Km, σύμφωνα με δοκιμή του Autotriti νομίζω...
Kι εγώ συμφωνώ γενικά με τα όσα σωστά λένε οι Μητσακλέας και Λουκία. Η κατηγορία mini έτσι κι αλλιώς αποτελείται από αυτοκίνητα στα οποία έχει γίνει σημαντική οικονομία, όπως για παράδειγμα στα Aygo C1 και 107 που ΔΕΝ ανοίγουν καν τα παράθυρα για να μη μιλήσουμε για τα VW Up και Skoda Citigo που είναι μέσα στη καμπίνα παρά τη στιβαρότητα και την καλή κύλιση ΣΚΕΤΗ ΓΥΜΝΗ ΛΑΜΑΡΙΝΑ, ενώ στο ταμπλώ υπάρχει ένα όργανο και γενικά πάμφτωχος εξοπλισμός χειριστηρίων. Οταν λοιπόν βλέπεις ότι ο κατασκευαστής αρκείται στα 3κύλινδρα σύνολα ενός λίτρου τα οποία λόγω τεχνολογίας έφτασαν να παράγουν σχεδόν 80ΗΡ χωρίς turbo, ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ένα μικρό diesel μέχρι π.χ 1.1 litre, που όσο σύγχρονος και να ναι στο άνω φάσμα στροφών θα λαχανιάζει πολύ και ουσιαστικά θα πηγαίνει με τα 70 έως 75ΗΡ του σαν βενζινοκινητήρας;
Κάποιος θα αντέτασσε ότι με το turbo ενός έστω μικρού diesel θα υπάρχει σαφώς μεγαλύτερη ροπή της τάξεως των π.χ 15 ή 16 Κg.m και θα προσπερνάνε πιο γρήγορα σε σχέση με έναν 1.0 έως 1.1 βενζινης. Εγω πιστεύω ότι ουσιαστικά σε τόσο μικρό diesel το πλεονέκτημα της αυξημένης ροπής εκμηδενίζεται από το γεγονός ότι αφενός μεν ένα τέτοιο αμαξάκι ΔΕΝ ΣΕ ΕΜΠΝΕΕΙ να το σανιδώσεις σαν ένα supermini ή μεσαίο αμάξι λόγω μικρων μεταξονίων και μετατροχίων κι αφετέρου η καμπύλη ροπής του diesel λογω μικρού κυβισμού θα έχει πολύ μικρή διάρκεια και δε θα κρατιέται επίπεδη πάνω από 1000rpm, οπότε ουσιαστικά δε θα νιώθεις το ίδιο γεμάτη αίσθηση με έναν καλό 1.400άρη turbodiesel...ΟΛΑ ΑΥΤΑ τα έχουν μελετήσει οι κατασκευάστριες και σου λέει για τη πόλη ή μικρές αποδράσεις μέχρι 100 και 120Κm, ένα 1000άρι μοτέρ βενζίνης που επιταχύνει από 0 στα 100Κm/h σε 12,5 ή 13κάτι secs και χρειάζεται με 3η 8,0 secs για 80 έως 110Κm/h ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ. Κι εδώ που τα λέμε έχετε δει τις επιδόσεις ενός π.χ C3 1.4 HDI 75HP με υποτίθεται 17Κg.m ροπής; Νομίζετε είναι πολύ καλύτερες από ενός C1 1.0 71HP;; ΙΔΙΕΣ ΕΙΝΑΙ. χα χα...
eimai katoxos hyundai i10 diesel.den to metaniosa stigmi pou edosa 1700 euro parapano gia na paro to diesel.oson afora katanaloseis den nomizo oti mporoune na sigrithoune me venzini.fisika kai den exei simperifora supermini i mesaiou aftokinitou.mikro aftokinito einai.an kai ston aftokinitodromo eidika dinei tin aistisi megaliterou aftokinitou.endeiktika anafero katanaloseis .2000 km ellada tourkia me 160 euro.to exo dei se test ton 4 troxon na kanei mesa stin athina me 5 litra 135 km peripou.exo tin aistisi oti den iparxei periptosi na pigaineis me venzinokinito idias klasis me 150 km/h ston aftokinitodromo kai na sou kaiei 6 me 7 litra.exo eidi kalipsei 40000 km opote sinipologizontas tin mikroteri katanalosi kai tin mikroteri timi tou kafsimou exo idi kalipsei ta 1700 euro diafora.
ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ... ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΩΝ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΤΩΝ ΜΙΝΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΤΗΖΕΛ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΟΒΕΡΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ,ΣΤΗΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ,ΑΝ ΨΑΧΝΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΟ ΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΕΝΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΙΝΙ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΜΙΝΙ.ΤΟ ΜΙΝΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΤΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΙΝΙ ΚΑΠΩΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΟΣΟ ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ,ΤΟ ΕΧΩ ΔΕΙ ΙΔΙΟΙΣ ΟΜΑΣΙ ΑΥΤΟ ΜΕΤΑΞΥ 2 ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.Ε ΤΩΡΑ ΜΗΝ ΜΟΥ ΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ 2ΚΥΛΙΝΔΡΑ ΚΑΙ 3ΚΥΛΙΝΔΡΑ ΤΟΥΡΜΠΟ 12 η 8 V ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ..ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΑ ΜΙΝΙ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΓΕΛΑΣΩ..ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΡΚΕΙ ΤΟ ΤΟΥΡΜΠΟ ΚΑΙ 4 ΒΑΛΒΙΔΕΣ ΑΝΑ ΚΥΛΙΝΔΡΟ ΣΤΑ 2,3 ΚΥΛΙΝΔΡΑ ΜΟΤΕΡΑΚΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΙΣ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ..ΦΟΒΕΡΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ!! Ε ΚΑΙ ΤΟ DKW ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΕΙΧΕ 2 ΚΥΛΙΝΡΑ ΜΟΤΕΡ,ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΑΛΙ ΕΓΙΝΕ ΠΙΣΟΓΥΡΙΣΜΑ ΑΝΤΕ ΠΑΛΙ 2 ΚΥΛΙΝΔΡΟ η ΕΣΤΩ 3 ΚΥΛΙΝΔΡΟ.ΤΟ ΦΟΒΕΡΟ AUTOBIANCHI Y 10 ΕΒΓΑΖΕ ΜΕ ΤΟΥΡΜΠΟ 85 ΑΛΟΓΑ ΤΟ 1985 ΑΠΟ 1000 ΚΥΒΙΚΑ..ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΙΛΑΜΕ;ΜΗ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΥΒΑΛΒΙΔΕΣ ΚΕΦΑΛΕΣ;ΕΔΩ ΓΕΛΑΜΕ! ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΙΝ ΤΟ Β ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ..ΤΑ ΜΙΝΙ ΝΤΗΖΕΛ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΕΤΣΙ ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΟ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ Η ΒΕΝΖΙΝΗ,ΤΟ ΔΕ PANDA MULTIJET ΟΣΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΩ Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ SMART ΠΡΟΚΑΛΕΙ..ΑΣΥΣΤΟΛΩΣ ΑΚΟΥ 13 ΧΙΛΙΑΡΙΚΑ ΓΙΑ ΝΤΗΖΕΛ SMART! ΕΛΕΟΣ!! ΟΣΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΛΟΓΩ ΒΑΡΟΥΣ ΤΡΑΒΑΝΕ ΣΑΝ ΣΠΟΡΤ ΕΓΩ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΩ ΝΑΙ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΥΘΕΙΑ ΣΕ ΣΤΡΟΦΕΣ ΑΣΤΑ ΝΑ ΠΑΝΕ..ΥΠΟΣΤΡΟΦΗ ΛΟΓΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥ ΒΑΡΟΥΣ ΕΝΤΑΞΕΙ ΝΤΗΖΕΛ ΚΑΙ ΣΠΟΡΤ ΔΥΣΚΟΛΑ ΣΥΝΥΠΑΡΧΕΙ..ΤΟ ΕΧΩ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΑΦΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΕΙΧΑ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΟ ΤΩΡΑ ΝΤΗΖΕΛ,ΑΚΡΙΒΑ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΜΙΝΙ ΝΤΗΖΕΛ ΛΙΓΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΩΝ ΤΑΠΕΙΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΠΙΟ ΦΘΗΝΗ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΙ Η ΟΧΙ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΝΤΗΖΕΛ ΕΚΔΟΧΗ ΓΕΡΝΕΙ ΤΗ ΖΥΓΑΡΙΑ ΠΡΟΣ..PETROL ΜΕΡΙΑ,ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΕΝΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΙΝΙ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΙΝΙ ΑΣΧΕΤΩΣ ΤΟ ΤΙ ΚΑΥΣΙΜΟ ΚΑΙΕΙ..
Έξυπνο θέμα.Ας πάρουμε τα υπέρ και τα κατά όμως.Σε ένα mini όχημα,θέλεις,μικρή όσο το δυνατό συντήρηση,καύσιμα,ευελιξία,και άλλα.Αν συγκρίνουμε τους πετρελαιοκινητήρες των mini,με τους βενζινοκινητήρες,προσωπική άποψη μου είναι ότι δεν είναι και η καλύτερη επιλογή για την μακροζρόνια συντήρηση του.
Και αυτό γιατί ο πετρελαιοκινητήρας όπως έχουμε πει σε παρόμοια θέματα,μπορεί να πετυχαίνει μικρά νούμερα κατανάλωσης,αλλά σε περίπτωση της όποιας βλάβης,συν την επισκεύή κοστίζει πολύ περισσότερο από έναν βενζινοκινητήρα.Και στην κατηγορία την οποία αναφερόμαστε την mini,τα ωφέλη από τα μικρά νούμερα κατανάλωσης καυσίμου των πετρελαιοκινητήρων σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες είναι ελάχιστα,κάτω από ένα λίτρο,οπότε η τιμή κοντά στις 2000 ευρώ και το κόστος βλάβης,συν την επισκευή,πιστεύω ειναι δυσανόλογα,σε βάθος χρόνου.
Προσωπικά προτιμώ τα βενζινοκίνητα.Από εκεί και πέρα μελετάμε,ιεραρχούμε τις όποιες ανάγκες μας και προχωράμε στην όποια αγορά,είτε του ενός,είτε του άλλου.
Θα προτιμούσα,στους όποιους υποψηφιους αγοράστές πετρελαιοκίνητων mini,να υπάρχει μεγαλύτερη γκάμα επιλογής οχημάτων.