Το Ford Ka είναι ένα από τα ελάχιστα μίνι μοντέλα που προσφέρεται και σε πετρελαιοκίνητη έκδοση.

Το Ford Ka είναι ένα από τα ελάχιστα μίνι μοντέλα που προσφέρεται και σε πετρελαιοκίνητη έκδοση.

Μίνι και ντίζελ: Γιατί τόσα λίγα;

6.657 Επισκέψεις στο άρθρο (1/5/2013)

Αξίζει τον κόπο η διαφορά στην τιμή σε ένα φτηνό αυτοκίνητο ώστε να το αγοράσει κανείς με κινητήρα ντίζελ; Τι λέτε;

Από τα μίνι μοντέλα της αγοράς μόλις τέσσερα προσφέρονται με ντίζελ κινητήρες. Το Fiat Panda, το Fiat 500, το Ford Ka, το Smart και το Renault Twingo. Μόλις πέντε. Εσείς θα θέλατε περισσότερα; 
Το πρόβλημα φυσικά δεν έχει να κάνει με το γεγονός ότι το ντίζελ κάτι παθαίνει και δεν ταιριάζει σε μίνι μοντέλα. Όποιος έχει κάνει μια βόλτα το πετρελαιοκίνητο Panda γνωρίζει πως ίσως να είναι ότι καλύτερο στα μέτρα του. 
Αν το πράγμα είναι έτσι τότε γιατί οι άλλοι κατασκευαστές απέχουν; Και αν το σκεφτεί κανείς, το Panda είναι και το μόνο τετράπορτο από τα τέσσερα μοντέλα, αφού το Ka και το Twingo είναι δίπορτα ενώ το Smart είναι και διθέσιο.
Τα Toyota Ayto, Citroen C1 και Peugeot 107 είχαν για ένα διάστημα ένα μοτέρ 1,4 λίτρων ντίζελ κάτω από το καπό αλλά η επιλογή αυτή δεν υπάρχει πια. Η Kia και η Hyundai έχουν μοτέρ 1,1 λίτρων ντίζελ που θα ταίριαζε στα Picanto και i10 αλλά μόνο το δεύτερο το έχει σαν έξτρα σε κάποιες χώρες. 
Το ζήτημα με τον ντίζελ κινητήρα είναι βασικά το βάρος και η τιμή. Ένα μοτέρ που απαιτεί υψηλές αντοχές και ακριβή τεχνολογία ανεβάζει βάρος και κόστος σε ένα αυτοκίνητο που είναι ευαίσθητο και στα δύο. Και το όφελος δεν είναι βέβαιο, αφού με τους πολύ μικρούς καινούργιους κινητήρες τους, τα μίνι αυτοκίνητα πετυχαίνουν ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις.
Με το ντίζελ φυσικά ένα μίνι μοντέλο θα είχε ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση. Το Twingo για παράδειγμα με τον 1.500άρη ντίζελ καίει μόλις 3,4 λτ./100χλμ. ενός καυσίμου που είναι και φτηνότερο από τη βενζίνη. Η διαφορά είναι καλή, σχεδόν 1 λίτρο, και με 15.000 χλμ. το χρόνο μαζεύει περίπου 400 ευρώ σε κόστος καυσίμου. Και πάλι, πολύ καλά, αλλά μιλάμε για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο που ούτως ή άλλως δεν καίει.
Αξίζει την διαφορά τιμής για τα 400 ευρώ; Η απόσβεση αργεί, αν και η εβδομαδιαία αιμορραγία στο πρατήριο φαίνεται αμέσως. Παρόλα αυτά το κόστος αγοράς ανεβαίνει. Αν αξίζει κάτι περισσότερο ίσως να είναι η οδηγική εμπειρία, αφού με το ντίζελ τα μίνι τραβάνε σαν σπορ αυτοκίνητα. Ο χαρακτήρας τους είναι σημαντικά αναβαθμισμένος.
Τι λέτε λοιπόν; Θέλετε περισσότερα μίνι ντίζελ; Ή θεωρείτε πως ο λόγος που δεν υπάρχουν περισσότερα είναι αρκετός για να προτιμήσετε βενζίνη; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

MIKRA VANS LEASING
ETRANSIT VS ESPRINTER