
Από το σεντάν της δεκαετίας του 90 περάσαμε στο χάτσμπακ του 2000. Μήπως η επόμενη προσαρμογή με τα ευρωπαϊκά γούστα θα είναι τα στέισον βάγκον;
Πότε θα γίνει δημοφιλές το στέισον βάγκον και στην Ελλάδα;
12.428 Επισκέψεις στο άρθρο (8/8/2013)
Από το σεντάν της δεκαετίας του 90 περάσαμε στο χάτσμπακ του 2000. Μήπως η επόμενη προσαρμογή με τα ευρωπαϊκά γούστα θα είναι τα στέισον βάγκον;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Μοιάζουν με το φορτηγάκι του μάστορα. Μοιάζουν με αυτοκίνητα της δουλειάς. Μοιάζουν με σχολικά. Εντάξει, αλλά το νέο Seat Leon ST το είδατε; Μοιάζει με τίποτα από τα παραπάνω;
Όταν συζητούσαμε για το ποια εικόνα θέλουμε να προβάλει το αυτοκίνητό μας για εμάς, φάνηκε πως η «φιγούρα» και το «στιλ» έχει ξεπεραστεί, και πως το αυτοκίνητο ειδικά σήμερα πρέπει να επιλέγεται για να καλύπτει πραγματικές ανάγκες.
Δεν είναι το στέισον βάγκον το αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει πραγματικές ανάγκες; Ρίξτε μια ματιά στο νέο Seat Leon ST, το νεότερο μοντέλο της κατηγορίας. Οι Ισπανοί δημιουργούν μία ολόκληρη γκάμα γύρω από το μικρομεσαίο τους, και το στέισον βάγκον θα παίξει μείζονα ρόλο. Ήταν μία απαίτηση της αγοράς από τη Seat, εν όψει της επιτυχίας του Exeo ST.
Και έρχονται και άλλα. Focus και Astra και Megane έχουν ήδη δείξει τις δικές τους εκδόσεις, η Octavia Combi διατίθεται ήδη, ενώ η Honda αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω στην κατηγορία με το Civic Tourer, αν κρίνει κανείς από τα πρώτα δείγματα γραφής. Τουλάχιστον μέχρι να έρθει το 308 SW.
Το μικρομεσαίο στέισον είναι το κυρίαρχο οικογενειακό αυτοκίνητο στην Ευρώπη. Γιατί; Γιατί έχει τεράστιους χώρους για καθισματάκια, καροτσάκια, ποδήλατα, ταξίδια και κάθε άλλη δραστηριότητα των παιδιών ή της οικογένειας. Και γι αυτό και μόνο δείχνει προς τα έξω έναν τρόπο ζωής που του δίνει τον αέρα του “lifestyle” που τελικά δεν ξεκολλάει από το αυτοκίνητο που θέλουμε.
Το στέισον βάγκον λέει στον κόσμο πως μέσα του κινείται μία οικογένεια με δραστήριο τρόπο ζωής, μια οικογένεια που κινείται συχνά, που είναι δεμένη και κινείται μαζί και ταξιδεύει παντού. Τα περί νεκροφόρας κλπ ανήκουν στο ίδιο παρελθόν που ήθελε το «αμάξι» να είναι κούρσα, μαύρο και υπουργικό.
Εσείς λοιπόν πως βλέπετε το στέισον βάγκον τώρα; Πως σας φαίνεται η έμφαση που δίνουν οι κατασκευαστές στην κατηγορία; Μήπως η «εικόνα» σας κρατάει ακόμη πίσω; Ή μήπως βλέπετε πως το στέισον είναι σήμερα το πιο έξυπνο αυτοκίνητο για την οικογένεια;
Είμαι κάτοχος ενός SW από το 2006, και με 3 παιδιά έχω να πώ ότι είναι το ιδανικό αυτοκίνητο. Απλά ο Έλληνας δεν βάζει τίποτα πάνω από το "φαίνεσθαι"! Ούτε την πρακτικότητα, ούτε την ευκολία. Είναι άλλο να προσπαθείς να χωρέσεις τα πράγματα στο πορτ-παγκάζ, και άλλο να τα ...πετάς μέσα και να φεύγεις!
Επειδή ζώ στη Σουηδία όπου, όπως σωστά αναφέρθηκε, το 40 με 50% των οχημάτων είνα στέισον βάγκον, μπορώ να πω με κάποια σιγουρία ότι η συγκεκριμενη κατηγορία ποτέ δεν θα γίνει δημοφιλές στην Ελλαδα, λόγο διαφορετικού θα έλεγα ¨λαιφσταιλ¨. Και εξηγούμε. Πάρα πολλοί Σουηδοί ζούν σε μονοκατοικίες (τις λένε βιλα), εμβαδού 150+ μ^2, και η κυρία τους ασχολία ειναι, τις μέρες που ο καιρος είναι ασχημος, να ειναι στα εμπορικά κεντρα για να γεμίσουν τις βίλες τους με πράγματα, τα οποία και πρέπει να μεταφέρουν με κάποιο μέσω, και οταν ο καιρός φτιαχνει, φορτώνουν τα στέισον βάγκον με τη συσωρευμένη σαβούρα της προυγούμενης χρονιάς και τη πάνε σε σταθμους ανακύκλωσης. Λόγο οικονομικών δυνατοτήτων αλλά και διαθέσημου χώρου, κατα τη γνώμη μου, αυτό το μοντέλο ζωής δεν αφορούσε στο παρελθόν, αλλα δυστυχώς ίσως, ουτε και στο μέλλον τους Ελλήνες.
Αγαπητή λυρία Loukia, η Polestar, για την οποία ρωτάτε, είναι το αγωνιστικό τμήμα της Volvo, το οποίο λειτουργεί ως εργοστασιακός βελτιωτικός οίκος για τα επιβατικά μοντέλα παραγωγής.
Αγαπητέ airetikos, ωραίος όσον αφορά το Polestar! Σωστός! Συμφωνώ απόλυτα!
Κατά τα άλλα, εμένα προσωπικά τα station δε μου αρέσουν. Τα θεωρώ άσχημα και το πίσω μέρος τους, έτσι όπως έιναι επιμηκυσμένο και κόβεται απότομα, το βρίσκω εντελώς αταίριαστο από το υπόλοιπο όχημα. Και δεν είναι μόνο η εμφάνιση - έπιφάνεια, αλλά και η ουσία, μιας και, εγώ προσωπικά, όντως εργένης και φοιτητής ακόμα, δε χρειάζομαι το πορτ μπαγκάζ του. Με ένα hatchback, όπως επίσης και με το παλιό sedan της οικογένειας, το οποίο έχω, μια χαρά βολεύομαι για τη δουλειά μου, το πανεπιστήμιο, τις εξόδους με τους φίλους, ακόμα και για τα ταξίδια στο χωριό και τις εκδρομές γενικότερα. Για να μην πω, ότι τις περισσότερες φορές το ήδη υπάρχον πορτ μπαγκάζ μένει αναξιοποίητο.
Κατά τη γνώμη μου, Η συγκεκριμενη κατηγορία αυτοκινητων δεν θα γινει ποτε ιδιαίτερα δημοφιλης στην Ελλάδα μας γιατι δεν ταιριαζει με την νοοτροπία μας ως λαός. Μπορεί να αυξανονται για λιγο χρονικο διαστημα και παλι να πεφτουν από λιγο καιρό οι πωλήσεις. Παρόλο που είναι ιδιαίτερα πρακτικά και άνετα αυτοκίνητα δεν μπορούν να γίνουν εύκολα αποδεκτά και αυτο γιατί οι περισσότεροι Έλληνες είναι πρόθυμοι να θυσιασουν χώρους και άνεση για λιγο σπορ εμφανιση.
ΝΟΜΙΖΩ ΠΟΤΕ! ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΟΥΣ ΑΧΑΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΨΑΧΝΕΙ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ,ΤΟΤΕ ΕΧΕΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΚΟ ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΟΜΟΡΦΩΝ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΟΝΗΤΩΝ.CITROEN C4 PICASSO,OPEL MERIVA,RENAULT ESPACE,FORD C-MAX...
Και πάλι κύριε airetike είτε δεν διαβάσατε το non paper,είτε δεν το αντιληφθήκατε καλά.Λέει αρχικά και με κόκκινα γράμματα το non paper,Πότε θα γίνει δημοφιλές το στέισον βάγκον και στην Ελλάδα;,και το απαντάω στην πρώτη μου απάντηση,στην αρχή,και μετά το αναλύω,οπότε απαντάω στο ερώτημα σας,και σε αυτό που λέτε ότι τα ξαναμπερδεύω.Εσείς το αντιλαμβάνεστε;
Δεν είπα πουθενά ότι έχω station wagon 15ετίας,εσείς το λέτε,και η πρώτη μου απάντηση,απαντάει και στην χρήση του,που εσείς λέτε ότι δεν την δικαιολογεί.
Άποψη σας είναι και την σέβομαι ότι το station wagon είναι για το κάμπινγκ και να έχεις χώρο στάθμευσης.Αν με διαβάσατε,έγραψα τις απόψεις μου ότι είναι και για κάτι παραπάνω από το κάμπινγκ,όπως λέτε,να μην τα ξαναγράφω.Όσον αφορά το χώρο στάθμευσης,λόγω χωροταξίας στην Ελλάδα,και το smart σε κάποιες περιπτώσεις έχει πρόβλημα χώρου στάθμευσης.Να μην το αγοράσουμε;Για την πόλη όμως είναι το απόλυτο όχημα που όσο μπορεί βοηθάει στα μεγάλα αστικά κέντρα,λόγω του μέγεθος του.
Τα ίδια και με το station wagon,μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις κάποιοι να μην έχουν το χώρο στάθμευσης,αλλά κερδίζουν από κάπου αλλού.Επίσης στην Ελλάδα λίγο πολύ οι περισσότεροι και να μην έχουμε ιδιόκτητο χώρο στάθμευσης,παρκάρουμε,παράνομα ή νόμιμα,τις περισσότερες φορές παράνομα,αλλά είπαμε για το χωροταξικό πρόβλημα της χώρας μας.
Προσωπικά έχω ένα mini cooper που το αγόρασα όταν ήμουν ελεύθερος. Παντρεμένος με παιδί πλέον, τον τελευταίο καιρό ψάχνω να πουλήσω το mini και να πάρω ένα στέισον diesel. Το αστείο είναι ότι ψάχνοντας μέσα στο autotriti.gr για τα χαρακτηριστικά των διαφόρων station της αγοράς, έπεσα πάνω στο άρθρο και στα σχόλιά σας, που είναι λες και με έχουν βγάλει φωτογραφία.
Ναι, πήρα το mini για να πουλάω μούρη.
Ναι, σήμερα αντιλαμβάνομαι πως δεν με βολεύει καθόλου και θέλω μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Δεν θα έπαιρνα ποτέ τζιπ ή πολυμορφικό γιατί δεν έχουν καλή οδική συμπεριφορά λόγω αυξημένου ύψους. Επίσης δεν θα έπαιρνα κάποιο sedan γιατί η αντίστοιχη station έκδοσή του, είναι το ίδιο αυτοκίνητο plus μεγαλύτερους χώρους.
Χαίρομαι που η ελληνική αγορά είναι τόσο ανώριμη για να συνειδητοποιήσει τα προτερήματα των station wagon, γιατί έτσι έχω περισσότερες επιλογές να διαλέξω (από μεταχειρισμένα).
Λουκία είναι η δεύτερη φορά που μας τα μπερδεύεις. Ο συντάκτης ρωτάει αν θα είχες station wagon για πρώτο αυτοκίνητο. Εσύ απλά έχεις ένα δεκαπενταετίας για να μεταφέρεις πράγματα. Αυτό δεν αιτιολογεί την χρήση του. Station wagon παίρνει κάποιος που του αρέσει το κάμπινγκ και δεν έχει πρόβλημα παρκινγκ.
Καλημέρα κύριες Χρήστο και χρόνια πολλά,υγεία να έχουμε να λέμε όλοι τις απόψεις μας.Η παναγία να μας αγαπάει.
Σέβομαι την άποψη σας.Προσωπικά δεν θα αγόραζα κάτι όπως το θέτετε για την κάποια στιγμή.Εξοχικό ή έχετε ή δεν έχετε,και δεν είναι επί προσωπικού,αλλά επί συλλογικού για όλους μας εννοείται.Και έγραψα παρακάτω το τι συμβαίνει,ας μην τα ξαναεπαναλαμβάνω.
Οι καθημερινές ανάγκες της κάθεμία και του καθένα μας και λόγω της φύσης της εργασίας και αν υπάρχει και πλέον εργασία,είναι διαφορετικές.Αν ήσασταν επαγγελματίας και οι μεταφορικές σας ανάγκες δεν ήταν αυξημένες αλλά της τάξης για παράδειγμα του opel corsa corsavan,γιατί να μην είχατε ένα station wagon και να γλιτώνατε τα δεύτερα έξοδα ενός corsavan.Βέβαια αυτά είναι προσωπικές επιλογές,αλλά προσωπικά δεν βάζω τις όποιες λαμαρίνες πάνω από την εργασία μου.Δεν θα το επιδίωκα σε ένα coupe όχημα μου να βάλω ξύλα,πλυντήριο,καναπέ και άλλα,αν όμως τα έφερνε έτσι η κατάσταση θα το έκανα.
Σαφώς έχω και το station wagon για αυτές τις δουλειές,μιας και δεν χρειάζομαι 4τονο,6τονο,και άλλα,από φορτηγά,και ούτε με ανησυχεί αν πάθει και τίποτα το station wagon,μιας και τα χρήματα του τα βγάζει από τις μεταφορές,οπότε αγοράζουμε κάποιο άλλο.
Επίσης στο τέλος που λέτε για τα αυτοκίνητα ότι είναι για να μεταφέρουν μόνον ανθρώπους,γνώρισα άνθρωπο με σκεπτικό ότι το αμάξι είναι για να μεταφέρει αυτόν και μόνον αυτόν,οπότε άβυσσος η ψυχη του κάθε ανθρώπου.Συμφωνώ με εσάς,αλλά βλέπω ότι η κάθε κατασκευή μπορεί να μεταφέρει και το κάτι παραπάνω πέραν των ανθρώπων και των αποσκευών,για διάφορους λόγους,δεν είναι κάτι το εξωπραγματικό.
Και εννοείται όπως προείπα και στην αρχή ότι όλοι μας λέμε την άποψη μας και το πως αντιλαμβανόμαστε τα καθέκαστα.
Κυρία Λουκία, δεν διαφωνώ κατά βάση με αυτά που γράφετε όσο αφορά την πρακτικότητα των station η οποία είναι αναμφισβήτητη. Το θέμα είναι, ότι εγώ προσωπικά τουλάχιστον, κοιτάω μεν το όχημα που θα έχω να εξυπηρετεί τις καθημερινές και συχνές μου ανάγκες, άλλα δεν το αγοράζω με γνώμονα ότι κάποια στιγμή, θα χρειαστεί να μεταφέρω έναν καναπέ ή ένα πλυντήριο. Είμαι από τους ανθρώπους που ακόμα και να χώραγε κάτι τέτοιο στα αμάξι μου, δεν θα το φόρτωνα ποτέ. Με την ίδια λογική που ποτέ δεν θα έβαζα πχ ξύλα στο πορτμπαγκάζ. Ποτέ δεν θα "ταλαιπωρούσα" το αμάξι μου, χρησιμοποιώντας το κατά τέτοιο τρόπο. Τα αυτοκίνητα κατά την γνώμη μου, είναι για να μεταφέρουν ανθρώπους και αποσκευές. Όχι έπιπλα-συσκευές κτλ. Αλλά όπως ξανάπα αυτή δεν είναι παρά η γνώμη μου και ο τρόπος που λειτουργώ εγώ όσο αφορά το κομμάτι που λέγεται αυτοκίνητο.
Προς όλους τους συναναγνώστες. Θα ειμαι εκτός θεματος, αλλα πρέπει να το ρωτήσω καθότι ανησυχώ! Στο autotriti αυτής της εβδομαδας (ιαπωνικά μοντέλα) είδατε κάποιο πραγματικά ομορφο αυτοκινητο? Θα τρελαθώ! Ειδατε καποιο μοντέλο που να σας γοητευσε ή ....μαγεψε με το σχήμα του?
Δεν μιλάω αν ειναι καλά ή καλυτερα απο άλλα, ή αν διαθέτουν τεχνολογία αιχμής (μη ανοίξω πάλι το γνωστό πολεμο ιαπωνια vs Γερνανοϊδων, Ευρωπαϊκων), αλλα αν κάποιο σας τράβηξε τη προσωχή με τις γραμμές του. Τι να πώ, κάπως νορμαλ βρισκω μονο το νεο avensis, το Rav ειναι κλασικο οπως παντα αλλα οκ, το γνωστό Qashqai υποφερτό, και ολα τα υπολοιπα ειναι απο αδιάφορα ως ασχημα μη πω κακασχημα. Μα ειναι design αυτο? Ακομα και το τεχνολογικα υπεροχο Lexus ειναι σαν απο ταινια transformers. Υπερβάλω??
Κάτι που ξέχασα για το κύριο airetiko.Λέτε οδηγική αίσθηση χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων.Και εγώ είμαι υπέρ των χειροκίνητων κιβωτίων ταχυτήτων,αλλά μην ξεχνάτε και την όποια εξέλιξη των ειδών και ότι πολλά μοντέλα πλέον δεν βγαίνουν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.Οπότε πρέπει να συνηθίσουμε σε αυτήν την οδηγική αίσθηση που προσφέρουν αυτά τα κιβώτια ταχυτήτων και να τα συγκρίνουμε αναμεταξύ τους,για να βγάλουμε συμπέρασμα για το πιο μας βολεύει,είναι καλύτερο μέσα σε εισαγωγικά,είναι γρηγορότερο,βγάζει τις όποιες βλάβες,κοστίζει και πόσο,συν τα όποια ανταλλακτικά του,και άλλα.
Εγώ πάντως λέω να υπάρχουν και τα δύο κιβώτια ταχυτήτων παντού,σε όλα τα μοντέλα για να έχουμε επιλογές.
Μάλλον κύριε airetike δεν διαβάσατε αυτά που έγραψα ή δεν τα καταλάβατε καλά ή κάτι άλλο.
Σύγκρινα αυτό που λέτε στο τέλος και λέγατε για το mini couper,με τα αντίστοιχα της κατηγορίας του.Κανένα με κανένα μπέρδεμα.Πουθενά δεν έγραψα για golf gti.Άλλωστε το mini δεν ανήκει στην ίδια κατηγορία με το golf,οπότε δεν συγκρίνω ανόμιες κατηγορίες οχημάτων.Ούτε σύγκρινα το golf με το fabia αναμεταξύ τους,ούτε με το mini,που εσείς στο τέλος το αναφέρατε.Απορώ πως τα λέτε όλα αυτά και λέτε να μην τρελλαθούμε κι όλας.Ξαναδιαβάστε το τι γράφω για αποφυγή παρεξηγήσεων.
Στο τέλος που και πάλι λέτε δεν απευθύνομαι σε εσάς,αλλά στον κύριο χρήστο,και το γράφω και στην αρχή,κύριε airetike και μετά κύριε χρήστο.Απορώ πως δεν τα διαβάσατε και πάλι.Η πρώτη μου παράγραφος είναι για εσάς,η δεύτερη όχι.
Εφόσον θα κοιτάξετε για οδηγική αίσθηση στο audi a3,giulietta,clio,polestar,αλήθεια ποιό είναι αυτό το polestar,γιατί τότε ξαναρωτάω αναφερθήκατε στο mini couper και στο fiat 500.Και πάλι ξαναλέω απάντησα για το mini και το fiat 500.
Και να απαντήσω για οδηγική αίσθηση που λέτε για το clio,συμφωνώ,την giuilietta και πάλι συμφωνώ,για το audi a3 δεν συμφωνώ,γιατί τότε τι να πει μία bmw σε όλες της κατηγορίες της.Για να φθάσει η audi την bmw πρέπει να βάλει πολύ συναίσθημα,και πάλι δεν λες την φθάνει,αλλά την πλησιάζει.
Αυτή είναι η οδηγική αίσιθηση που αποκόμισα από τα audi σε όλες της κατηγορίες τους.
Λουκία μας έχεις μπερδέψει. Οδηγική αίσθηση χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων; Βάζεις στην ίδια κατηγορία το golf gti με το scoda fabia; Να μην τρελαθούμε. Και στο τέλος λες ότι πρέπει να κοιτάμε την ουσία δηλαδή αυτά που έγραψε ο mad max κι εγώ. Αν θέλω οδηγική αίσθηση θα κοιτάξω giulietta, audi a3, clio και το αγαπημένο μου polestar. Αυτά.
δεν πιστευω πως η seat η ηκαθε seat κοιτουν τις αναγκες της ανυπαρκτης παγκοσμιως ελληνικης αγορας σε ολα τα προιοντα κ ποσο μαλλον στον πεθαμενο πλεον κλαδο της αυτοκινησης ( διοτι οσοι προλαβαν να παρουν καλο αμαξι προλαβαν και μετα το μετανιωσαν και οσοι δεν μπηκαν στο τρυπακι κ θελουν εστω 1 απλο για να κανουν τη δουλεια τους,το βλεπουν με τα κυαλια ) κ πηρε την αποφαση να λανσαρει εκδοση βαγκον.το συγκεκριμενο δεν το βλεπω να κανει πωλησεις ασε που το θεωρω ασχημο.σαν ελληναρες που ειμαστε θελουμε η το απολυτο gti των 200 + hp h το απολυτο μαυρο τζιπ με τα φιμε τζαμια για να νομιζουμε οτι ειμαστε μοναδικοι . οταν ολοι το γυρισουμε στην οικοδομη κ αποκτησουμε πανω απο 3 παιδια τοτε ισως το σκεφτουμε . . .
Κύριε airetike,να απαντήσω με την δική μου πινελιά στην ανεστραμμένη ερώτηση σας.Mini coupe παίρνετε όχι για να μεταφέρετε πλυντήριο στο εξοχικό σας και άλλα,αλλά γιατί έχει καλώς,κακώς,ευτυχώς,δυστυχώς,την καλύτερη οδηγική αίσθηση στην κατηγορία του.Μόνον για αυτόν το λόγο το αγοράζετε,και εννοείται έχετε μεριμνήσει να έχετε και άλλο,α όχημα,τα για τις όποιες αυξημένες μεταφορικές ανάγκες,και εννοείται μπορείται να τα συντηρήσετε όλα αυτά.
Καμία σχέση με opel nurburgring edition,citroen ds3,vw polo gti,peugeot rcz,audi a1 185 ps,suzuki sport,skoda fabia rs,ibiza cupra,colt 1.5 ralliart.Το μόνο που πλησιάζει σε οδηγική αίσθηση κάπως αλλά,είναι το citroen ds3,όλα τα υπόλοιπα απλά υπόσχονται κάποια ιπποδύναμη με μικρό σκάφος και κιλά.
Και ναί το mini έχει κιβώτιο ταχυτήτων απλά για γέλια,διακόπτες στο εσωτερικό για πολλά γέλια,για τα χρήματα που δίνεται και κάποιες άλλες λεπτομέρεις,αλλά δεν έχει αντίπαλο στην κατηγορία του.Αν θέλετε το αγοράζετε και μίλησα πιο επάνω πως και γιατί,το αγοράζετε.
Σε όλα αυτά βάλτε και ότι σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται η οδηγική αίσθηση και ευχαρίστηση ενός καλά στημένου hatchback,coupe με station wagon,sedan,liftback,mpv,suv και άλλα.Και επίσης ότι τα χέρια είναι τόσο δυνατά,όσο τα μοτέρ.
Άρα δεν είναι όλα για την φιγούρα και όλοι,όλες φιγουρατζήδες.Δεν λέω ότι δεν υπάρχει φιγούρα και τζάμπα μαγκιά.
Το fiat 500,είναι το uno της εποχής μας,με ότι αυτό συνεπάγεται.
Δεν μπορούμε λοιπόν να συγκρίνουμε ανόμιες κατηγορίες οχημάτων.Κάθε κατηγορία έχει τα υπέρ και τα κατά.
Είμαι fan των station wagon σε σχέση με τα mpv,suv,για τις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες μου.
Κύριε χρήστο εκτός αυτά που ανέφερα στην πρώτη μου απάντηση επί του θέματος,station wagon χρειάζονται πάρα πολλοί άνθρωποι στην Ελλάδα,απλά δεν το γνωρίζουν ή το μαθαίνουν λίγο αργά.
Δεν είναι μόνον οι πολύτεκνες οικογένειες που χρειάζονται statio wagon,είναι και όσοι έχουν εξοχικά και είναι πάρα πολλοί,απλά δεν το γνωρίζουν.Αγοράζουν σε προσφορά blue sky πλυντήριο,από το carrefour 199 ευρώ και πληρώνουν 250 ευρώ σε μεταφορική για να το παν στο εξοχικό.Ε δεν είναι για γέλια.Επίσης βάζουν κοτσαδόρο,αγοράζουν τρέϊλερ,βγάζουν άδειες,μετατρέπουν το δίπλωμα τους,ώστε να μπορούν να οδηγήσουν με τρέϊλερ.Όλα αυτά κοστίζουν,όπως επίσης οι νόμοι της φυσικής δεν υπερνικώνται.Δεν μπορείς να σέρνεις πράγματα με μπροσθιοκίνητο όχημα.Τα πισωκίνητα οχήματα πλέον είναι περιορισμένα και με κάποια τιμή αυξημένη.
Προσωπικά πιστεύω ότι καλύτερα να αγοράσεις station wagon παρά να έχεις να κάνεις με όλα όσα προανέφερα.
Μην ξεχνάτε και τους επαγγελματίες,πριν ήταν περισσότεροι,τώρα λιγότεροι λόγω της οικονομικής συγκυρίας.Που αναγκάζονται οι μικρότεροι να συντηρούν 2 ή και περισσότερα οχήματα ενώ με ένα station wagon θα γινόταν η δουλειά τους.Ας μην αναφέρω το επίσης Ελληνικό του αγοράζω όχημα 50+χιλιάδων ευρώ και μετά για πολλούς λόγους το πουλάω σε εξευτελιστική τιμή για να αγοράσω επαγγελματικό ή station wagon για την δουλειά μου και μετά κοιτάω πως θα αγοράσω σε μεταχειρισμένη έκδοση εννοείται και το όχημα το οποίο είχα και το πούλησα.
Η ουσία είναι μία,πρέπει πρώτα να κοιτάμε την ουσία και μετά όλα τα υπόλοιπα.Δυστυχώς αυτό εδώ στην χώρα μας δεν ισχύει.Μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε τις απόψεις μας για το καλό μας.
τώρα που θα μας πάρουν τα σπίτια
Θα διαφωνήσω με τον Χρήστο στην άποψη ότι μετακινείσαι και κουβαλάς το σπίτι σου. Αν ρίξετε μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά θα δείτε ότι το 316 touring είναι 10 εκατοστά κοντύτερο από το 316 sedan. Οπότε η επιλογή είναι θέμα γούστου. Συμφωνώ ότι τα station wagon δεν θα πουλήσουν ποτέ στην Ελλάδα αλλά έχουν και μερικούς φανατικούς οπαδούς, ένας από αυτούς είμαι κι εγώ.
Επίσης αν αντιστρέψουμε την ερώτηση και πούμε γιατί όλοι παίρνουν αυτοκίνητα με 160lt αποσκευές όπως fiat 500 και μινι couper τι θα απαντήσετε; Έλληνας και φιγούρα.
Ο λόγος που δεν αγοράζουμε station στην Ελλάδα, εκτός από την συντηρητική τους εμφάνιση, είναι γιατί οι περισσότεροι, δεν τα χρειαζόμαστε. Πόσο συχνά πια θα θελήσεις να κάνεις μεγάλη απόσταση, κουβαλώντας και όλο το σπίτι σου μαζί? Tα station, υπάρχουν ώστε να εξυπηρετούν πολύ συγκεκριμένες ανάγκες μεγάλων οικογενειών, που εκδράμουν συχνά, σε μακρινά μέρη. Δεν υπάρχουν και πολλές τέτοιες οικογένειες στην Ελλάδα. Και επειδή δεν είναι από τα αμάξια που και ανάγκη να μην τα έχεις, τα αγοράζεις γιατί απλά τα γουστάρεις, όπως ένα SUV πχ. Δεν νομίζω πως θα αλλάξει κάτι στην χώρα μας όσο αφορά αυτό το είδος οχημάτων. Τα κοφτά ναι, κάποια στιγμή έγιναν της μόδας. Δεν νομίζω πως θα συμβεί το ίδιο με τα station.
Προσφατα επέστρεψα απο ακόμα ενα ταξίδι σε βόρεια (πολυ βόρεια!) χωρα της Ευρώπης. Στις λιγες ωρες που κινηθηκα στην πολη, παρατηρησα για ακόμα μια φορά τις επιλογες αυτών των κατοίκων οτι αφορά τα οχήματα που αγοράζουν, και ποσο μα ποσο ιδιαιτεροι ειμαστε οι Ελληνες. Πραγματικά το 40% των οχηματων (απο μικρομεσαια και πανω) ηταν station.
Πριν απο 20 χρονια οταν εζησα για λιγα χρονια στο εξωτερικό, συζητούσα με τους φιλους μου, γιατι ο Ολλανδος ιατρός με μια σχετική οικονομική ανεση, επιλέγει BMW 520 station, ή E-series station, ενω στην Ελλάδα ποτε μα ποτε δε θα παρει κανεις τις συγκεκριμένες εκδόσεις?? Μικρή εξαιρεση αποτελει το A4 που καπως πουλαει και στη Ελλαδα.
Για να μη πολυλογω, το συνδρομο "κουρσα" δεν μας έχει φυγει.
Στην αγορά του αυτοκινήτου μεγάλη σημασία παίζει ο παράγοντας ψυχολογία.Ο 35-40άρης οικογενειάρχης με τις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες θα προτιμήσει ένα SUV ή πολυμορφικό για τις μετακινήσεις του παρά ένα στέισον.Ο λόγος ότι το δεύτερο προβάλλει την εικόνα του συντηρητικού οικογενειάρχη,ενώ τα πρώτα αυτή του μοντέρνου-εναλλακτικού οικογενειάρη.Έτσι, παρόλο που ένα στέισον μπορεί να ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του και πιθανόν να είναι και πιο οικονομικό,δεν προτιμάται γιατί οδηγόντας το φαίνεται .... μπάρμπας. Αν τα στέισον δεν γίνουν πιο δυναμικά στη σχεδίαση (προσωπικά μου άρεσε η alfa 156 sportwagon) δε νομίζω ότι έχουν τύχη στην Ελληνική αγορά ,όσο υπάρχει αυτή η νοοτροπία.
Όταν γίνουν πολλά γήπεδα ....γκόλφ!
εδω τριαντα χρονια ψηφίζουμε δυο οικογένειες , για 30 χρόνια δεν εχει αλλάξει το γούστο μας θα αλλάξει ? εδω πολύτεκνος και παίρνει δίπορτο αυτοκίνητο ψάχνεται λογικη στον Ελληνα ?
Δύσκολη κρίση γιαυτό το ερώτημα.Η Ελλάδα είναι ένας ιδιαίτερος τόπος με ιδιαίτερους ανθρώπους.Λόγω του ότι δεν παράγουμε όχημα,λόγω της ιδιοσυγκρασίας,λόγω της σκέψης,λόγω της νοοτροπίας,και άλλους πολλούς λόγους,το όχημα πρέπει να έχει μία ιδιαίτερη θέση και αίσθηση,στο μυαλό και στην καρδιά της Ελληνίδας και του Έλληνα.Αποτελελεί μία προέκτση του εαυτού μας,για όλους,ακόμα και γιαυτούς που δεν το παραδέχονται.Μία μερίδα ασχολείται με το όχημα,μία μερίδα όχι.Αλλά και αυτοί που δεν ασχολούνται ενδόμυχα,ασχολούνται και ας μην το δείχνουν.
Το station wagon στην Ελλάδα,δεν έχει καθιερωθεί στην σκέψη των Ελλήνων.Ακόμα και σήμερα στις δύσκολες οικονομικά συγκυρίες,δεν έχει ριζώσει.Παλαιότερα που είχε εργασίες,που υπήρχαν οι όποιες μεταφορικές ανάγκες,για σπίτι και για μαγαζί,το station wagon δεν είχε την θέση που του άρμοζε,και εως τις μέρες μας.Ίσως να αυξηθεί η χρήση του λόγω ότι το μεταφορικό έργο των επαγγελματιών έχει αυξηθεί κατακόρυφα.Δεν γίνεται να έχουμε ένα εξοχικό και να πληρώνουμε μεταφορική για να πάμε ένα καναπέ για παράδειγμα.Το μεταφορικό έργο είναι ακριβότερο του καναπέ,οπότε να δούμε.
Μία ξεχωριστή σχεδίαση είχαν και έχουν στα station wagon οι Ιταλοί.Μπορεί να μην έχουν τους μεγαλύτερους χώρους στην κατηγορία,αλλά για όποιους δεν χρειάζονται τους μεγαλύτερους χώρους,μπορούν να στραφούν εκεί.
Οι κατασκευαστές δεν έχουν τώρα σε υπόληψη το station wagon,στην Ελλάδα γίνεται μία προσπάθεια για να υπάρχει μία μεγαλύτερη μερίδα πωλήσεων.Να δούμε γιατί είπαμε εδώ είναι Ελλάδα,με ότι συνεπάγεται αυτό.