Αν το ντίζελ πήρε αμέσως το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, το αυτόματο κιβώτιο γιατί δεν κάνει το ίδιο;
Είναι θέμα τιμής, ή έχετε και άλλες αντιρρήσεις για το αυτόματο κιβώτιο;
10.613 Επισκέψεις στο άρθρο (12/9/2013)
Το ντίζελ ήρθε, το συνηθίσαμε, το προτιμήσαμε, το μάθαμε. Το αυτόματο κιβώτιο; Γιατί μπορούμε να δεχθούμε εύκολα μία τα τόσο ριζική αλλαγή όσο το ντίζελ, στο κιβώτιο ταχυτήτων όμως αντιστεκόμαστε σθεναρά;
Και το ντίζελ είναι ακριβό. Και όμως το προτιμούμε, το επιδιώκουμε και τελικά το αφήνουμε εκτός στις επιλογές μας μόνο όταν το κόστος δεν «βγαίνει» ή όταν η κατηγορία δεν το απαιτεί ιδιαίτερα (όπως τα μίνι).Το ίδιο περίπου κόστος προσθέτει και το αυτόματο κιβώτιο. Ίσως και λιγότερο, αναλόγως κατηγορίας και μοντέλου. Και όμως, το ντίζελ «έπιασε», ενώ το αυτόματο ακόμη παραμένει θέμα διαφωνίας. Γιατί;Από αυτό εδώ το βήμα έχουν ακουστεί σχόλια που έχουν κυρίως να κάνουν με το κόστος επισκευής σε περίπτωση βλάβης και τον έλεγχο του αυτοκινήτου που «παραδίδεται» στον «υπολογιστή».Όσον αφορά στο πρώτο σκέλος, η αξιοπιστία για κάποιο λόγο απασχολεί στο αυτόματο περισσότερο απΆότι στο χειροκίνητο, παρότι το δεύτερο ταλαιπωρείται συνήθως πιο πολύ. Απασχολεί επίσης το κόστος επισκευής, όμως αυτό δεν είναι και πάλι μεγαλύτερο απΆότι ενός χειροκίνητου. Έχει συζητηθεί επίσης και η τεχνογνωσία των εδώ επισκευαστών που δεν έχουν μεγάλη εμπειρία στα αυτόματα.Όμως και για το ντίζελ το ίδιο δεν συνέβαινε; Το καύσιμο απασχόλησε, η αξιοπιστία σε συνδυασμό με το ελληνικό πετρέλαιο κίνησης αποτέλεσε ένα προβληματισμό, όμως από τη μία η εγγύηση, από την άλλη η προσοχή από πλευράς καταναλωτών ως προς τα πρατήρια, έκανε το ζήτημα αυτό λιγότερο σημαντικό.Όσον αφορά στο κόστος και την τεχνογνωσία επισκευής, γιατί στο ντίζελ που ήταν καινούργιο δε δημιουργήθηκε το ίδιο ερώτημα. Ακούγεται περισσότερο σαν να πρόκειται για υπεκφυγές σε ότι αφορά το αυτόματο κιβώτιο.Σα να έχει να κάνει το πραγματικό «πρόβλημα» με την δυνατότητα ελέγχου του αυτοκινήτου από τον οδηγό. Σαφώς και με το ντίζελ αλλάζεις τρόπο οδήγησης, το αυτόματο όμως αυτή την αλλαγή την κάνει πιο έντονη.Μπορεί όμως αυτό να είναι ο λόγος που η ελληνική αγορά αντιστέκεται σε μία τόσο διαδεδομένη τεχνολογία όσο το αυτόματο κιβώτιο; Αφού οι «λόγοι» που δεν προτιμάται το αυτόματο καταρρίφθηκαν αφού το ντίζελ τους ίδιους «λόγους» δεν τους λογάριασε, τότε τι σταματάει την ευρεία αποδοχή του; Το κόστος; Δεν αξίζει όμως αυτή η ευκολία κάτι παραπάνω; Μήπως το ότι η δαπάνη δε συνδυάζεται με μελλοντική οικονομία; Τι λέτε;
rallakias εισαι θεος πεθανα στο γελιο να σε καλα . η πλακα ειναι οτι τωρα με την κριση μας εχει φαει το ταξιδι και το θελουμε χειροκινητο ρε παιδια τι μας λετε οταν χρισιμοποιεις το αμαξι 80% πολη και 20% ταξιδι τι χειροκινιτο λεμε και ενταξει αμα εισαι σε επαρχια αλλα αμα εισαι αθηνα αστο μεγαλε δεν υπαρχει 1 ν 1ν 1ν 1 2 ν1 2 ν (ταχιτητες)τωρα τα αυτοματα δεν υπαρχουν ειναι παρα πολυ καλα και ξεκουραστα στην πολη και δεν καινε και πολυ . δεν ειναι τα παλια που μεχρι να φορτωσει την ταχυτητα εκανες ενα τσιγαρο πρωτα. και φυσικα σαν ελληνες κατι που μπαινει στην ζωη μας και εξελισετε γιατι παιζει πολυ το αυτοματο σημερα πρωτα το κραζουμε και μετα τα λουζομαστε. ΥΓ: σιγα γκαζιαριδες προσεχετε με 1,65 η βενζινη μην το λιωνετε πολυ. ρε εχω δει κατι rs δεξια λωριδα..........
Φυσικά και είναι θέμα τιμής και όχι μόνο. Πολλά αυτόματα κιβώτια προσφέρονται μόνο με κάποια συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα, ακόμα και εξοπλισμού (αν είναι δυνατόν). Βέβαια, τα τελευταία χρόνια αυτό έχει μεωθεί, αλλά υπάρχει ακόμα σε όλες τις εταιρείες. Οπότε, αν θες αυτόματο, πρέπει να πάρεις άλλο κινητήρα, ή άλλη έκδοση και μαζί με την τιμή του κιβωτίου, το κόστος αυξάνει συμαντικά.
Πέρα από αυτό, όμως, πολλοί φοβούνται το κόστος επισκευής σε περίπτωση βλάβης. Και δυστυχώς το κόστος, ασχέτως μάρκας, είναι τσουχτερό. Το dsg της vw, έχει αποσχολήσει πολλούς ιδιοκτήτες λόγω βλαβών στο συμπλέκτη και σε αρκετές περιπτώσεις και στον εγκέφαλο. Αν η vw έδινε 10ετή εγγύηση για το dsg και στην Ελλάδα, όπως σε Ρωσία, Κίνα και αλλού, ίσως να σημείωνε πρισσότερες πωλήσεις (όχι ότι τώρα είναι λίγες).
Το "με το χειροκίνητο έχω τον έλεγχο" ποτέ δεν το κατάλαβα. Πλέον τα αυτόματα έχουν και χειροκίνητη λειτουργία για να αλλάζεις μόνος σου. Επιπλέον προσφέρουν καλύτερο έλεγχο στα σταμάτα-ξεκίνα, πολλά από αυτά προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους, και γλιτώνεις όλα εκείνα τα εκνευριστικά μαρσαρίσματα κατά το παρκάρισμα (ιδίως σε ανηφόρα). Ακόμη, δεν διαταράσσουν το στήσιμο του αμαξιού, όταν αλλαζουν ταχύτητα, και αυτό διότι η αλλαγή γίνεται αστραπιαία και ομαλά.
Α, και κάτι τελευταίο. Έχοντας εμπειρία από δύο τύπους αυτόματου κιβωτίου (dsg και κλασσικό αυτόματο του 98) έχω να πω πως η αλλαγή δεν είναι αργή, φαινεται αργή γιατί ο οδηγός κατά τη διάρκειά της, απλά κάθεται και δεν κάνει τίποτα.
...αγαπητε Rallakias, δεν υπάρχει μεσος οδηγος στην Ελλάδα, παρα μονο π ι λ ο τ ο ι.
Ειναι περιτο να πω οτι συμφονω και επαυξάνω, δηλαδη επιστροφη στο χειροκινητο παραθυρο καθοτι τα ηλεκρικά δεν σου δίνουν τη μαγεια της αισθησης οτι εσυ το ανεβοκατεβαβεις ποντο-ποντο, και βεβαια στα 200 χιλιαδες πανω-κατω, ο μηχανισμός παραδιδει πνευμα. Ασε που στην περιπτωση που οταν μονος στο οχημα, η προσπάθεια τεντοματος προς την πλευρά του συνοδηγου συμβαλει (οταν μη ηλεκρικό) στη πολυ καλη ασκηση των μυων της μεσης και του βραχιονα! Και πέρα απο το πολυ καλο και καυστικό χιουμορ του συν-αναγνώστη, ειναι δυνατον να ψαχνουμε να βρουμε τα 1-2 (αν υπάρχουν) αρνητικά σε κιβώτια με τετοια τεχνολογία αιχμής (τύπου dsg), παραβλέποντας οτι ειναι το μελλον?? Σε 10 χρονια απο τωρα ποσα οχήματα θα πωλουνται με χειροκινητο επιλογέα? Ας απαντήσει ένας απο τους δυσπιστους, αλλα ας σκευτεί, 30κατι χρονια πριν και το ABS το πρωτοεβαλε η S class Mercedes, οπου χιλια-μυρια λεγανε, οι ...οδηγαρες της εποχής. Ειναι η ιδια αποψη του ασχετου ξερολα που 20 χρονια πριν, ηθελε το air-bag ειναι μια μαρκετιστικη σακουλα με αερα για να μας τα "περνουνε" οι εταιρειες. Και βεβαια, το i20 εχει 5-6 απο αυτες τις "σακουλες" και καλυτερο ABS απο οτι μια Ferrari μοντέλο 2000.
Το έχω ξαναπει, και θα το ξαναπω. Το αυτοκινητο ειναι το απολυτα τεχνολογικό προιον. Η λαμαρινες γινονται λεπτες σαν τσιγαροχαρτο σε σχεση με ενα οχημα του 1960, αλλα ειναι πολλακις πιο ασφαλες. Εχει του κοσμου τα καλουδια, ειναι πολυ βαρυτερο απο οτι στο παρελθον, αλλα ειναι πολυ ασφαλεστερο στο δρόμο. Ειναι μεγαλυτερα σε διαστάσεις σχεδον θυριωδη σε πολλες περιπτώσεις, αλλα το οδηγα και κυριά ετών 60. Αλλες φορές παλι εχει μοτερακι απο αποψη κυβικών, αλλα με 4 ατομα και το κλιμα στο max, προσπερνα 2λιτρα και 3λιτρα του παρελθοντος πολυ πολυ ευκολα. Δεν κουραζει, και καιγεται, δεν καπνιζει, δεν σκοτωνει (οταν στο οριο), δεν ουρλιαζει, δεν ρυπαινει, και αν εχει και κυβωτιο διπλου συμπλεχτη, ειναι ενα κλικ κατω απο LearJet στην κινηση. Αντε, δυο κλικ κατω, μην υπερβαλω!
Θα προτιμούσα ένα DSG ή triptronic με padlles κι ένα πρόγραμμα για το κυβώτιο revo ή καλύτερα mtm για να έχω αλλαγές και κατεβάσματα ακόμα και στον κόφτη...Αυτή είναι η καλύτερη επιλογή αν είσαι retro τύπος της γρήγορης οδήγησης...
Εγώ αν είχα τα χρήματα, δεν θα το συζήταγα καν....diesel και αυτόματο. Πρόσφατα οδήγησα Skoda Octavia 1.6 diesel, με αυτόματο dsg. Η λέξη χλιδή, είναι λίγη για να περιγράψει την αίσθηση....Αστραπιαίες αποκρίσεις και σταθερές επιδόσεις ανεξαρτήτως κλίσης οδοστρώματος και στροφών. Μπορείς να κάνεις ταξίδι 8 ωρών χωρίς να το καταλάβεις....Η απόλυτη οδηγική αίσθηση για μένα μέχρι τώρα....
Το χειροκινητο κιβωτιο σου δίνει τον απόλυτο ελεγχο και συμμετοχη στην οδηγηση όπως ειπαν και οι προηγούμενοι.Το ιδιο ακριβώς σου δινουν και η σκάφη για να πλένεις στο χέρι τα ρούχα εναντι του πλυντηριου (περισσοτερος ελεγχος/συμμετοχή ,πλένεις καλύτερα στο χέρι κτλ) το πλύσιμο των πιατων στο χέρι ,το ανέβασμα της σκάλας με τα πόδια και οχι με το ασανσερ.
Ειναι επιλογη του καθενος να μένει προσκολλημενος στο παρελθον και στις ιδεοληψίες που του μετεφερε ο μπαμπας του για τα αυτοκινητα και τα αυτοματα κιβώτια.(σπάνε/χαλάνε/καινε βενζινη/αφαιρουν απολαυση κτλ)
Τα καινουρια αυτοματα κιβωτια διπλου συμπλέκτη ειναι κατα 99% ΚΑΛΥΤΕΡΑ σε καθε περιπτωση απο το μεσο οδηγό ,γηγοροτερα,σαφεστερα στις αλλαγες , με περισσοτερες δυνατοτητες.
Ακομα και τα κλασσικα αυτοματα πλέον ειναι πολύ πιο μπροστα απο οτι ηταν παλαιοτερα ,πιο γρηγορα και με πολλές ταχυτητες.Οποιος εχει οδηγησει το νεο αυτοματο της Bmw με τις 8 ταχυτητες καταλαβαινει.
Μονο στην Ελλάδα ειναι τοσοι οι αφελείς (sic) που κυκλοφορουν σταματα-ξεκινα στην πολη και ανακατευουν την κουταλα του λεβιε ταχυτητων και πατανε το συμπλέκτη εξασκώντας τον αριστερο τετρακέφαλο.Σε ολο τον υπόλοιπο δυτικο κοσμος χρησιμοποιούν αυτοματα κιβώτια-αλλα φευ! ,εμεις ξερουμε καλυτερα.Αλλωστε τη μια φορά που θα οδηγησουμε γρήγορα το αμαξακι μας με τα 70 αλογα και τις αναρτησεις τραμπολινο ,θέλουμε τον πλήρη ελεγχο που μας δίνει το χειροκινητο...
Φημες λένε οτι τα νεα αυτοματα κιβώτια θα εχουν και εξτρα τριτο πετάλι παρομοιο του παλιου συμπλέκτη για να το κλωτσάει ο οδηγός και να νοιώθει οτι συμμετεχει περισσοτερο οταν αλλάζει απο 1η σε 2η πηγμενος στο σταματα ξεκινα της πολης.Οι ιδιες φήμες πάλι λένε οτι θα καταργηθούν οι ηλεκτρικές μίζες στα αυτοκινητα και θα επανέλθουμε στις προ 100ετιας μανιβέλες ,για να έχουμε περισσοτερο τον έλεγχο του κινητηρα οταν βάζουμε μπροστά....
Η καλύτερη εφαρμογή του αυτοματου κιβωτίου ειναι η πολη....αν έμενα αθήνα θα το έπαιρνα με κλειστά μάτια εκει ειναι που χριάζεται σταματα-ξεκινα στο μποτιλιάρισμα και απορώ πως όλα τα αυτοκινητα πολης ΔΕΝ διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο........ στην εθνική πόσες φορές θα αλλάξεις ταχύτητα...το καλό στην εθνική ειναι οτι με το αυτόματο συνεργάζεται άψογα το cruise control οποτε βα ζεις τα ποδια σου στην άκρη (αν και ειναι αποχαυνωτικό αυτο καμια φορά)...το κόστος πάντως παραμένει υψηλό αν θες να το αποκτησεις οποτε δυσκολες εποχές για αυτοματα κιβώτια.....ειχα οδηγήσει για 1 ημέρα το audi a1 tsi με dsg....δεν μπορώ να πώ οτι σε δρόμους με πεταλα το συνήθισα ακριβώς.....ακομα και με τα paddles.....ίσως είναι η συνήθεια αλλα ζώντας στην επαρχία δεν δινω τόσα χρήματα χωρις λόγο(θα τα εδινα ίσως για πετρέλαιο)....
Όσο πάει γίνεται αποκομμένο το όχημα από την,τον οδηγό,στην οδηγική απόλαυση έστω και του ενός χιλιομέτρου.Ίσως άλλαξαν τα ήθη,και άλλα,αλλά κάποια πράγματα μένουν παραδοσιακά,και τα απαραδοσιακά είναι πάντοτε της μόδας,μέσα σε όποια άλλη μόδα υπάρχει την δεδομένη χρονική στιγμή,και αξεπέραστα.Αντέχουν πάντοτε. Ωραία τα οχήματα με αυτοματα κιβώτια.Παλαιότερα οι πιο μεγάλοι από εμάς λέγαν οδηγός καλός,να πω εγώ μέσα σε εισαγωγικά,είναι αυτός,αυτή που γνωρίζει να χειρίζεται το συμπλέκτη και από το τι στροφές παίρνει.Χάθηκε ο συμπλέκτης,έμειναν οι στροφές. Για πολλούς καθημερινούς λόγους όπως η χρηστικότητα,η ευκολία,η τεμπελιά,το δεν με απασχολεί,το δεν με ενδιαφέρει και άλλες παραμέτρους το αυτόματο σαφώς κερδίζει του χειροκίνητου.Όταν όμως χρειαστεί μία ή περισσότερες παραδοσιακές καταστάσεις όπως πολύ καλά περιγράφει ο κύριος στάθης,τότε το χειροκίνητο είναι μονόδρομος.Δεν σημαίνει ότι το αυτάματο διπλού συμπλέκτη είναι κακό,απλά σχεδιάστηκε για κάτι το διαφορετικό.Απλά άλλαξε η νοοτροπία των καταναλωτών. Προσωπικά ακροβατώ και στον δρόμο και στην πίστα μεταξύ και των δύο.Υπάρχει το πάθος για οδήγηση και η καθημερινότητα,σε παραληρισμό με την καρδιά και το μυαλό.Δεν ξέρω ακόμα πιο είναι πιο καλό.Το πάθος είναι κάποιες φορές περισσότερο από το μυαλό,την καθημερινότητα. Τα προτιμώ και τα δύο,με μία μικρή υπεροχή προς το κλασσικό χειροκίνητο κιβώτιο.
OΣΟΙ ΕΜΜΕΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΤΑΧΑ ΑΡΕΤΕΣ ΤΩΝ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΕΡΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΣΑΠΟΥΝΑΔΑΣ ΠΟΥ ΕΛΕΓΕ ΚΙ Η ΠΑΛΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΓΙΑ ΑΦΡΟΥΣ ΞΥΡΙΣΜΑΤΟΣ. Το θέμα της αποκρισης ενός αυτοματου κιβωτίου στις στροφές νομιζω έχει λυθει με την επιλογη της σειριακής λειτουργιας στα τελευταίου τύπου σειριακά...
Το αυτόματο κιβώτιο αυξάνει την τιμή αγοράς και συντήρησης και, κατά κανόνα - με εξαιρέσεις φυσικά - αυξάνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, μειώνει τις επιδόσεις και προσωπικά, στη θέση D τουλάχιστον, το αισθάνομαι κάπως πλαδαρό, ειδικά στις πολύ χαμηλές στροφές, και με μειωμένη απόκριση. Δεν ενδείκνυται τόσο για γρήγορη και δυναμική οδήγηση, ούτε για δρόμο ανηφορικό και με στροφές. Η αίσθηση σώζεται σε ένα μεγάλο βαθμό από τα sport προγράμματα, που κρατούν δυο σχέσεις κάτω και τις στροφές ψηλά, όπως και από τη χειροκίνητη αλλαγή - σειριακά κιβώτια - αλλά, και πάλι, αυτό δεν αντικαθιστά πλήρως τον έλεγχο του ίδιου του οδηγού. Τέλος, δεν έχω ούτε γνώση ούτε άποψη για τα διπλού συμπλέκτη, επειδή ποτέ δεν έχω οδηγήσει. Προσωπικά, θα επέλεγα αυτόματο κιβώτιο, μόνο αν παρείχε περισσότερες σχέσεις από το αντίστοιχο χειροκίνητο. Π.χ. η Mercedes και το V.A.G.διαθέτουν επτάρια διπλού συμπλέκτη και η B.M.W. διαθέτει οκτάρι αυτόματο, όταν τα χειροκίνητά τους είναι εξάρια. Σε αυτή την περίπτωση, έχεις πολύ πιο κοντή κλιμάκωση των σχέσεων και πολύ πιο μακρυές τελευταίες, για αθόρυβο και οικονομικό ταξίδι.
Εγώ από εμπειρία με sensodrive, ένα έχω να πω.Ποτέ ξανά! Μόνο προβλήματα, επιδόσεις χάλια και κατανάλωση αρκετα ψηλότερη. Δεν ξέρω τα DSG,αλλά αμά σου χαλάσει, πόσο κοστίζει η επιδιόρθωση;
Σε γρήγορη οδήγηση και σε δρόμο με απανωτά στροφιλίκια το αυτόματο κιβώτιο δεν θα μου κατεβάσει από τετάρτη σε δευτέρα ταχύτητα , όπως θα το κάνω μόνος μου με το χειροκίνητο κιβώτιο.Για αυτές τις ελάχιστες φορές που θέλεις άμεση απόκριση για να παίξεις ( μην ξεχνάμε ότι οι άνδρες είναι μεγάλα αγόρια ) προτιμήστε το χειροκίνητο κιβώτιο. Μέσα στην πόλη με το αυτόματο κιβώτιο σου περισσεύει ένα χέρι και ένα ξεκούραστο αριστερό πόδι οπότε σε αυτοκίνητα με αστικό προσανατολισμό το αυτόματο κιβώτιο είναι μονόδρομος εάν δεν τίθεται θέμα οικονομικό.Σε sport αυτοκίνητα και ανήσυχους οδηγούς το χειροκίνητο προσφέρει άλλου είδους συγκινήσεις.
Οταν γινει μοδα και αυτο(το αυτοματο κιβωτιο) θα ανεβουν οι πωλησεις 50 της εκατο και σ αυτο...δυστυχως ετσι ειμαστε στην Ελλαδα...Εγω παντως ειμαι υπερ . Ειναι ,για την πλειοψηφια των περιπτωσεων, η ιδανικη λυση...Θυμαμαι πριν εικοσι χρονια πωλουνταν 1 αυτοματο μηχανακι και 9 με ταχυτητες ,τωρα εχει αντιστραφη αυτο...σιγα σιγα ετσι θα γινει και στο αυτοκινητο νομιζω...
Έχω οδηγήσει 1 φορά αυτοκίνητο με dsg και ομολογώ ότι μου άρεσε αρκετά, αν και ήταν για λίγα χλμ οπότε δεν μπορώ να βγάλω ασφαλή συμπεράσματα. Πριν 1 χρόνο ακριβώς ήρθε η ώρα να αποχωριστώ το 17 ετών αυτοκίνητο για ένα καινούριο. Σκέφτηκα το dsg αλλά το πήρα χειροκίνητο τελικά διότι πέρα από τα 1700 ευρώ διαφορά, το αυτοκίνητο είχε ελαφρώς χειρότερες ονομαστικές επιδόσεις και κατανάλωση και ρύπους πάνω από 100 άρα και τέλη κυκλοφορίας τη στιγμή που το χειροκίνητο δεν πληρώνει μέχρι σήμερα τουλάχιστον τέλη, είχε μικρότερη κατανάλωση και όπως είπα ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις. Με βάση και το τριπάκι περί οικονομίας που έχουμε μπει αναγκαστικά ήταν μονόδρομος το χειροκίνητο. Αλλιώς αντί για το χειροκίνητο 1.6 tdi 105ps 25,5 kgr ροπή, θα έπαιρνα ένα 1.4 tsi με 140 ή 160ps dsg.
Αυτό το παραμύθι με τον έλεγχο το λένε συνήθως όσοι έχουν οδηγήσει περιστασιακά κάποιο αυτόματο και δεν παραδέχονται το ότι απλά ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ να οδηγήσουν ένα αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο.
Ακόμα και στα παλαιότερα αυτόματα μπορούσες να επιλέξεις εσύ την ταχύτητα που ήθελες. Είχαν όμως τα περισσότερα 3 σχέσεις (+ overdrive) αντί για 5.
Επίσης όλος ο έλεγχος μπορούσε να γίνει με το γκάζι ακόμα και σε ολισθηρά οδοστρώματα. Άλλωστε με το crawl ξεκινάς ομαλά ακόμα και σε πάγο. Επίσης σε ανηφόρες έχεις καλύτερο έλεγχο απλά με το γκάζι. Το μείον τους ήταν η αυξημένη κατανάλωση και οι χαμηλότερες επιδόσεις.
Επίσης για τις γρήγορες εκκινήσεις υπήρχε και το κόλπο με το να έχεις πατημένο γκάζι ταυτόχρονα με το φρένο, απλά το έκανες λίγο πριν ξεκινήσεις. Όσον αφορά τις ρεπριζ με kickdown είναι αρκετά γρήγορες (πχ σε carina II με 97 άλογα είχα 80-120 γύρω στα 9-10 δ.).
Στο τωρινό μου Avensis η τεχνολογική διαφορά είναι χαοτική, CVT και 7αρι σειριακό + λειτουργία σπορ. Οπότε έχεις 3 επίπεδα λειτουργίας και μέγιστη οικονομία με το CVT.
Οπωσδήποτε το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι το καλύτερο από όσα κιβώτια έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Το κιβώτιο αυτό δεν έχει τα μειονεκτήματα των παλιών κλασσικών αυτόματων κιβωτίων και από την άλλη σου επιτρέπει να επιλέγεις όποια σχέση επιθυμείς, όπως τα χειροκίνητα. Να σημειώσω εδώ κάτι που μου έχει δημιουργήσει απορία, που είναι γιατι οι οδηγοί ταξί, και άλλοι επαγγελματίες οδηγοί, που οδηγούν όλη τη μέρα και ταλαιπωρούνται, δεν έχουν επιλέξει αυτόματα κιβώτια. Από την άλλη, το κλασσικό χειροκίνητο κιβώτιο, εκτιμώ ότι έχει το πλεονέκτημα ότι με το συμπλέκτη μπορείς να επιλέξεις μια σταδιακή εμπλοκή της όποιας σχέσης μετάδοσης, σε δύσκολες καταστάσεις, όπως σε ένα πολύ ολισθηρό οδόστρωμα, λάσπης ή πάγου, όπου με το πατινάρισμα του συμπλέκτη, μπορείς να επιτύχεις περιορισμένη μετάδοση ροπής στους τροχούς, ώστε να καταφέρεις να δώσεις όση ροπή χρειάζεται, για να μην σπινάρουν οι τροχοί. Ακόμη σε περιπτώσεις που θέλεις τη μέγιστη δυνατή επιτάχυνση, στο ξεκίνημα, μπορείς να πατινάρεις το συμπλέκτη ελαφρά, ώστε να επιτύχεις ένα ποσοστό ολίσθησης (σπιναρίσματος) των τροχών, γύρω στο 15%, που σου δίνει τη μέγιστη επιτάχυνση (εννοείται ότι μιλάμε για ικανούς οδηγούς). Ακόμη, σε άλλη περίπτωση, που θέλεις μια γρήγορη επιτάχυνση, στην εκκίνηση, αλλά δεν έχεις ισχυρό κινητήρα, μπορείς να ξεκινήσεις, αρχικά με πατημένο συμπλέκτη, πρώτη ταχύτητα, ανεβάζοντας τις στροφές του κινητήρα στην περιοχή της μέγιστης ροπής και στη συνέχεια να συμπλέξεις σταδιακά (και όχι αφήνοντας το συμπλέκτη απότομα) και έτσι να τις διατηρήσεις, με τη σταδιακή σύμπλεξη, για όσο χρειάζεται, μέχρι να αλλάξεις ταχύτητα. Επίσης, σε όσους χαίρονται να οδηγούν ντριφτάροντας στις στροφές, νομίζω ότι το κλασσικό χειροκίνητο είναι το πιο κατάλληλο, επειδή με το συμπλέκτη μπορείς να ρυθμίσεις το ποσοστό της ροπής που θέλεις να πηγαίνει στους τροχούς, ανά πάσα στιγμή. Δεν ξέρω αν το αυτόματο διπλού συμπλέκτη, ή όποιο άλλο αυτόματο, σου δίνει αυτή τη δυνατότητα, επειδή δεν το έχω δοκιμάσει.
μετα απο 7 χρονια και 150χιλ χλμ με GTI DSG ενα θα πω. δεν ξαναγοραζω αυτοκινητο χωρις DSG. βεβαια δεν ειναι απλο αυτοματο αλλα διπλου συμπλεκτη και ειναι τοσο εξυπνο που ποτε δεν επεμβαινω παρολο που μπορω ανα πασα στιγμη να αλλαξω ταχυτητα μεσω των padles που εχει στο τιμονι. αυτο που λενε καποιοι ασχετοι, πως δεν ελεγχεις το αμαξι ειναι χαζο. αν θελεις αλλαζεις εσυ ταχυτητες! απλα δεν πατας συμπλεκτη και η αλλαγη γινεται πολυ γρηγορα. αλλα δνε χρειαζεται με το κιβωτιο αυτο απλα δεν χρειαζεται. ειναι πανεξυπνο και κανει την οδηγηση απολαυση. το μελλον ειναι εδω. ολοι οσοι εχουν αγορασει το κιβωτιο αυτο, ολοι λενε τα ιδια.
Υπάρχουν κάποια στερεότυπα που κρατούν από τη δεκαετία του εβδομήντα σύμφωνα με τα οποία τα αυτοματα κιβώτια χαλάνε ευκολα Καποιοι άλλοι αισθάνονται ότι ελεγχουν καλύτερα το αμάξι με το χειροκίνητο κιβώτιο ειδικά όταν θέλουν να προσπεράσουν (το κικντάουν δεν ειναι πάντα αξιόπιστο) Τελικά τα πάντα ειναι θέμα συνθηκών Αν κυκλοφορείς συνεχως στη πόλη ενα αυτοματο αμάξι σε πάει και σε φέρνει σαφως πιο ξεκούραστα. Αν κινείσαι κυρίως στον αυτοκινητόδρομο ή σε ανοιχτούς δρόμους απλά δε το χρειάζεσαι. Ο καλυτερος συγκερασμός ειναι τα DSG κιβωτια. Πλήρως αυτόματο όταν βαριεσαι και ημιαυτόματο σειριακό όταν το θες
rallakias εισαι θεος πεθανα στο γελιο να σε καλα . η πλακα ειναι οτι τωρα με την κριση μας εχει φαει το ταξιδι και το θελουμε χειροκινητο ρε παιδια τι μας λετε οταν χρισιμοποιεις το αμαξι 80% πολη και 20% ταξιδι τι χειροκινιτο λεμε και ενταξει αμα εισαι σε επαρχια αλλα αμα εισαι αθηνα αστο μεγαλε δεν υπαρχει 1 ν 1ν 1ν 1 2 ν1 2 ν (ταχιτητες)τωρα τα αυτοματα δεν υπαρχουν ειναι παρα πολυ καλα και ξεκουραστα στην πολη και δεν καινε και πολυ . δεν ειναι τα παλια που μεχρι να φορτωσει την ταχυτητα εκανες ενα τσιγαρο πρωτα. και φυσικα σαν ελληνες κατι που μπαινει στην ζωη μας και εξελισετε γιατι παιζει πολυ το αυτοματο σημερα πρωτα το κραζουμε και μετα τα λουζομαστε. ΥΓ: σιγα γκαζιαριδες προσεχετε με 1,65 η βενζινη μην το λιωνετε πολυ. ρε εχω δει κατι rs δεξια λωριδα..........
Φυσικά και είναι θέμα τιμής και όχι μόνο. Πολλά αυτόματα κιβώτια προσφέρονται μόνο με κάποια συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα, ακόμα και εξοπλισμού (αν είναι δυνατόν). Βέβαια, τα τελευταία χρόνια αυτό έχει μεωθεί, αλλά υπάρχει ακόμα σε όλες τις εταιρείες. Οπότε, αν θες αυτόματο, πρέπει να πάρεις άλλο κινητήρα, ή άλλη έκδοση και μαζί με την τιμή του κιβωτίου, το κόστος αυξάνει συμαντικά.
Πέρα από αυτό, όμως, πολλοί φοβούνται το κόστος επισκευής σε περίπτωση βλάβης. Και δυστυχώς το κόστος, ασχέτως μάρκας, είναι τσουχτερό. Το dsg της vw, έχει αποσχολήσει πολλούς ιδιοκτήτες λόγω βλαβών στο συμπλέκτη και σε αρκετές περιπτώσεις και στον εγκέφαλο. Αν η vw έδινε 10ετή εγγύηση για το dsg και στην Ελλάδα, όπως σε Ρωσία, Κίνα και αλλού, ίσως να σημείωνε πρισσότερες πωλήσεις (όχι ότι τώρα είναι λίγες).
Το "με το χειροκίνητο έχω τον έλεγχο" ποτέ δεν το κατάλαβα. Πλέον τα αυτόματα έχουν και χειροκίνητη λειτουργία για να αλλάζεις μόνος σου. Επιπλέον προσφέρουν καλύτερο έλεγχο στα σταμάτα-ξεκίνα, πολλά από αυτά προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους, και γλιτώνεις όλα εκείνα τα εκνευριστικά μαρσαρίσματα κατά το παρκάρισμα (ιδίως σε ανηφόρα). Ακόμη, δεν διαταράσσουν το στήσιμο του αμαξιού, όταν αλλαζουν ταχύτητα, και αυτό διότι η αλλαγή γίνεται αστραπιαία και ομαλά.
Α, και κάτι τελευταίο. Έχοντας εμπειρία από δύο τύπους αυτόματου κιβωτίου (dsg και κλασσικό αυτόματο του 98) έχω να πω πως η αλλαγή δεν είναι αργή, φαινεται αργή γιατί ο οδηγός κατά τη διάρκειά της, απλά κάθεται και δεν κάνει τίποτα.
...αγαπητε Rallakias, δεν υπάρχει μεσος οδηγος στην Ελλάδα, παρα μονο
π ι λ ο τ ο ι.
Ειναι περιτο να πω οτι συμφονω και επαυξάνω, δηλαδη επιστροφη στο χειροκινητο παραθυρο καθοτι τα ηλεκρικά δεν σου δίνουν τη μαγεια της αισθησης οτι εσυ το ανεβοκατεβαβεις ποντο-ποντο, και βεβαια στα 200 χιλιαδες πανω-κατω, ο μηχανισμός παραδιδει πνευμα. Ασε που στην περιπτωση που οταν μονος στο οχημα, η προσπάθεια τεντοματος προς την πλευρά του συνοδηγου συμβαλει (οταν μη ηλεκρικό) στη πολυ καλη ασκηση των μυων της μεσης και του βραχιονα!
Και πέρα απο το πολυ καλο και καυστικό χιουμορ του συν-αναγνώστη, ειναι δυνατον να ψαχνουμε να βρουμε τα 1-2 (αν υπάρχουν) αρνητικά σε κιβώτια με τετοια τεχνολογία αιχμής (τύπου dsg), παραβλέποντας οτι ειναι το μελλον??
Σε 10 χρονια απο τωρα ποσα οχήματα θα πωλουνται με χειροκινητο επιλογέα? Ας απαντήσει ένας απο τους δυσπιστους, αλλα ας σκευτεί, 30κατι χρονια πριν και το ABS το πρωτοεβαλε η S class Mercedes, οπου χιλια-μυρια λεγανε, οι ...οδηγαρες της εποχής. Ειναι η ιδια αποψη του ασχετου ξερολα που 20 χρονια πριν, ηθελε το air-bag ειναι μια μαρκετιστικη σακουλα με αερα για να μας τα "περνουνε" οι εταιρειες. Και βεβαια, το i20 εχει 5-6 απο αυτες τις "σακουλες" και καλυτερο ABS απο οτι μια Ferrari μοντέλο 2000.
Το έχω ξαναπει, και θα το ξαναπω. Το αυτοκινητο ειναι το απολυτα τεχνολογικό προιον. Η λαμαρινες γινονται λεπτες σαν τσιγαροχαρτο σε σχεση με ενα οχημα του 1960, αλλα ειναι πολλακις πιο ασφαλες. Εχει του κοσμου τα καλουδια, ειναι πολυ βαρυτερο απο οτι στο παρελθον, αλλα ειναι πολυ ασφαλεστερο στο δρόμο. Ειναι μεγαλυτερα σε διαστάσεις σχεδον θυριωδη σε πολλες περιπτώσεις, αλλα το οδηγα και κυριά ετών 60. Αλλες φορές παλι εχει μοτερακι απο αποψη κυβικών, αλλα με 4 ατομα και το κλιμα στο max, προσπερνα 2λιτρα και 3λιτρα του παρελθοντος πολυ πολυ ευκολα. Δεν κουραζει, και καιγεται, δεν καπνιζει, δεν σκοτωνει (οταν στο οριο), δεν ουρλιαζει, δεν ρυπαινει, και αν εχει και κυβωτιο διπλου συμπλεχτη, ειναι ενα κλικ κατω απο LearJet στην κινηση. Αντε, δυο κλικ κατω, μην υπερβαλω!
Θα προτιμούσα ένα DSG ή triptronic με padlles κι ένα πρόγραμμα για το κυβώτιο revo ή καλύτερα mtm για να έχω αλλαγές και κατεβάσματα ακόμα και στον κόφτη...Αυτή είναι η καλύτερη επιλογή αν είσαι retro τύπος της γρήγορης οδήγησης...
Εγώ αν είχα τα χρήματα, δεν θα το συζήταγα καν....diesel και αυτόματο. Πρόσφατα οδήγησα Skoda Octavia 1.6 diesel, με αυτόματο dsg. Η λέξη χλιδή, είναι λίγη για να περιγράψει την αίσθηση....Αστραπιαίες αποκρίσεις και σταθερές επιδόσεις ανεξαρτήτως κλίσης οδοστρώματος και στροφών. Μπορείς να κάνεις ταξίδι 8 ωρών χωρίς να το καταλάβεις....Η απόλυτη οδηγική αίσθηση για μένα μέχρι τώρα....
Το χειροκινητο κιβωτιο σου δίνει τον απόλυτο ελεγχο και συμμετοχη στην οδηγηση όπως ειπαν και οι προηγούμενοι.Το ιδιο ακριβώς σου δινουν και η σκάφη για να πλένεις στο χέρι τα ρούχα εναντι του πλυντηριου (περισσοτερος ελεγχος/συμμετοχή ,πλένεις καλύτερα στο χέρι κτλ) το πλύσιμο των πιατων στο χέρι ,το ανέβασμα της σκάλας με τα πόδια και οχι με το ασανσερ.
Η καλύτερη εφαρμογή του αυτοματου κιβωτίου ειναι η πολη....αν έμενα αθήνα θα το έπαιρνα με κλειστά μάτια εκει ειναι που χριάζεται σταματα-ξεκινα στο μποτιλιάρισμα και απορώ πως όλα τα αυτοκινητα πολης ΔΕΝ διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο........ στην εθνική πόσες φορές θα αλλάξεις ταχύτητα...το καλό στην εθνική ειναι οτι με το αυτόματο συνεργάζεται άψογα το cruise control οποτε βα ζεις τα ποδια σου στην άκρη (αν και ειναι αποχαυνωτικό αυτο καμια φορά)...το κόστος πάντως παραμένει υψηλό αν θες να το αποκτησεις οποτε δυσκολες εποχές για αυτοματα κιβώτια.....ειχα οδηγήσει για 1 ημέρα το audi a1 tsi με dsg....δεν μπορώ να πώ οτι σε δρόμους με πεταλα το συνήθισα ακριβώς.....ακομα και με τα paddles.....ίσως είναι η συνήθεια αλλα ζώντας στην επαρχία δεν δινω τόσα χρήματα χωρις λόγο(θα τα εδινα ίσως για πετρέλαιο)....
Όσο πάει γίνεται αποκομμένο το όχημα από την,τον οδηγό,στην οδηγική απόλαυση έστω και του ενός χιλιομέτρου.Ίσως άλλαξαν τα ήθη,και άλλα,αλλά κάποια πράγματα μένουν παραδοσιακά,και τα απαραδοσιακά είναι πάντοτε της μόδας,μέσα σε όποια άλλη μόδα υπάρχει την δεδομένη χρονική στιγμή,και αξεπέραστα.Αντέχουν πάντοτε.
Ωραία τα οχήματα με αυτοματα κιβώτια.Παλαιότερα οι πιο μεγάλοι από εμάς λέγαν οδηγός καλός,να πω εγώ μέσα σε εισαγωγικά,είναι αυτός,αυτή που γνωρίζει να χειρίζεται το συμπλέκτη και από το τι στροφές παίρνει.Χάθηκε ο συμπλέκτης,έμειναν οι στροφές.
Για πολλούς καθημερινούς λόγους όπως η χρηστικότητα,η ευκολία,η τεμπελιά,το δεν με απασχολεί,το δεν με ενδιαφέρει και άλλες παραμέτρους το αυτόματο σαφώς κερδίζει του χειροκίνητου.Όταν όμως χρειαστεί μία ή περισσότερες παραδοσιακές καταστάσεις όπως πολύ καλά περιγράφει ο κύριος στάθης,τότε το χειροκίνητο είναι μονόδρομος.Δεν σημαίνει ότι το αυτάματο διπλού συμπλέκτη είναι κακό,απλά σχεδιάστηκε για κάτι το διαφορετικό.Απλά άλλαξε η νοοτροπία των καταναλωτών.
Προσωπικά ακροβατώ και στον δρόμο και στην πίστα μεταξύ και των δύο.Υπάρχει το πάθος για οδήγηση και η καθημερινότητα,σε παραληρισμό με την καρδιά και το μυαλό.Δεν ξέρω ακόμα πιο είναι πιο καλό.Το πάθος είναι κάποιες φορές περισσότερο από το μυαλό,την καθημερινότητα.
Τα προτιμώ και τα δύο,με μία μικρή υπεροχή προς το κλασσικό χειροκίνητο κιβώτιο.
OΣΟΙ ΕΜΜΕΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΤΑΧΑ ΑΡΕΤΕΣ ΤΩΝ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΕΡΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΣΑΠΟΥΝΑΔΑΣ ΠΟΥ ΕΛΕΓΕ ΚΙ Η ΠΑΛΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΓΙΑ ΑΦΡΟΥΣ ΞΥΡΙΣΜΑΤΟΣ. Το θέμα της αποκρισης ενός αυτοματου κιβωτίου στις στροφές νομιζω έχει λυθει με την επιλογη της σειριακής λειτουργιας στα τελευταίου τύπου σειριακά...
Το αυτόματο κιβώτιο αυξάνει την τιμή αγοράς και συντήρησης και, κατά κανόνα - με εξαιρέσεις φυσικά - αυξάνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, μειώνει τις επιδόσεις και προσωπικά, στη θέση D τουλάχιστον, το αισθάνομαι κάπως πλαδαρό, ειδικά στις πολύ χαμηλές στροφές, και με μειωμένη απόκριση. Δεν ενδείκνυται τόσο για γρήγορη και δυναμική οδήγηση, ούτε για δρόμο ανηφορικό και με στροφές. Η αίσθηση σώζεται σε ένα μεγάλο βαθμό από τα sport προγράμματα, που κρατούν δυο σχέσεις κάτω και τις στροφές ψηλά, όπως και από τη χειροκίνητη αλλαγή - σειριακά κιβώτια - αλλά, και πάλι, αυτό δεν αντικαθιστά πλήρως τον έλεγχο του ίδιου του οδηγού. Τέλος, δεν έχω ούτε γνώση ούτε άποψη για τα διπλού συμπλέκτη, επειδή ποτέ δεν έχω οδηγήσει. Προσωπικά, θα επέλεγα αυτόματο κιβώτιο, μόνο αν παρείχε περισσότερες σχέσεις από το αντίστοιχο χειροκίνητο. Π.χ. η Mercedes και το V.A.G.διαθέτουν επτάρια διπλού συμπλέκτη και η B.M.W. διαθέτει οκτάρι αυτόματο, όταν τα χειροκίνητά τους είναι εξάρια. Σε αυτή την περίπτωση, έχεις πολύ πιο κοντή κλιμάκωση των σχέσεων και πολύ πιο μακρυές τελευταίες, για αθόρυβο και οικονομικό ταξίδι.
Εγώ από εμπειρία με sensodrive, ένα έχω να πω.Ποτέ ξανά! Μόνο προβλήματα, επιδόσεις χάλια και κατανάλωση αρκετα ψηλότερη. Δεν ξέρω τα DSG,αλλά αμά σου χαλάσει, πόσο κοστίζει η επιδιόρθωση;
Σε γρήγορη οδήγηση και σε δρόμο με απανωτά στροφιλίκια το αυτόματο κιβώτιο δεν θα μου κατεβάσει από τετάρτη σε δευτέρα ταχύτητα , όπως θα το κάνω μόνος μου με το χειροκίνητο κιβώτιο.Για αυτές τις ελάχιστες φορές που θέλεις άμεση απόκριση για να παίξεις ( μην ξεχνάμε ότι οι άνδρες είναι μεγάλα αγόρια ) προτιμήστε το χειροκίνητο κιβώτιο. Μέσα στην πόλη με το αυτόματο κιβώτιο σου περισσεύει ένα χέρι και ένα ξεκούραστο αριστερό πόδι οπότε σε αυτοκίνητα με αστικό προσανατολισμό το αυτόματο κιβώτιο είναι μονόδρομος εάν δεν τίθεται θέμα οικονομικό.Σε sport αυτοκίνητα και ανήσυχους οδηγούς το χειροκίνητο προσφέρει άλλου είδους συγκινήσεις.
Οταν γινει μοδα και αυτο(το αυτοματο κιβωτιο) θα ανεβουν οι πωλησεις 50 της εκατο και σ αυτο...δυστυχως ετσι ειμαστε στην Ελλαδα...Εγω παντως ειμαι υπερ . Ειναι ,για την πλειοψηφια των περιπτωσεων, η ιδανικη λυση...Θυμαμαι πριν εικοσι χρονια πωλουνταν 1 αυτοματο μηχανακι και 9 με ταχυτητες ,τωρα εχει αντιστραφη αυτο...σιγα σιγα ετσι θα γινει και στο αυτοκινητο νομιζω...
Έχω οδηγήσει 1 φορά αυτοκίνητο με dsg και ομολογώ ότι μου άρεσε αρκετά, αν και ήταν για λίγα χλμ οπότε δεν μπορώ να βγάλω ασφαλή συμπεράσματα. Πριν 1 χρόνο ακριβώς ήρθε η ώρα να αποχωριστώ το 17 ετών αυτοκίνητο για ένα καινούριο. Σκέφτηκα το dsg αλλά το πήρα χειροκίνητο τελικά διότι πέρα από τα 1700 ευρώ διαφορά, το αυτοκίνητο είχε ελαφρώς χειρότερες ονομαστικές επιδόσεις και κατανάλωση και ρύπους πάνω από 100 άρα και τέλη κυκλοφορίας τη στιγμή που το χειροκίνητο δεν πληρώνει μέχρι σήμερα τουλάχιστον τέλη, είχε μικρότερη κατανάλωση και όπως είπα ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις. Με βάση και το τριπάκι περί οικονομίας που έχουμε μπει αναγκαστικά ήταν μονόδρομος το χειροκίνητο. Αλλιώς αντί για το χειροκίνητο 1.6 tdi 105ps 25,5 kgr ροπή, θα έπαιρνα ένα 1.4 tsi με 140 ή 160ps dsg.
Απλά ο Έλληνας οδηγός θέλει το γουδοχέρι...
Οπωσδήποτε το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι το καλύτερο από όσα κιβώτια έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Το κιβώτιο αυτό δεν έχει τα μειονεκτήματα των παλιών κλασσικών αυτόματων κιβωτίων και από την άλλη σου επιτρέπει να επιλέγεις όποια σχέση επιθυμείς, όπως τα χειροκίνητα. Να σημειώσω εδώ κάτι που μου έχει δημιουργήσει απορία, που είναι γιατι οι οδηγοί ταξί, και άλλοι επαγγελματίες οδηγοί, που οδηγούν όλη τη μέρα και ταλαιπωρούνται, δεν έχουν επιλέξει αυτόματα κιβώτια. Από την άλλη, το κλασσικό χειροκίνητο κιβώτιο, εκτιμώ ότι έχει το πλεονέκτημα ότι με το συμπλέκτη μπορείς να επιλέξεις μια σταδιακή εμπλοκή της όποιας σχέσης μετάδοσης, σε δύσκολες καταστάσεις, όπως σε ένα πολύ ολισθηρό οδόστρωμα, λάσπης ή πάγου, όπου με το πατινάρισμα του συμπλέκτη, μπορείς να επιτύχεις περιορισμένη μετάδοση ροπής στους τροχούς, ώστε να καταφέρεις να δώσεις όση ροπή χρειάζεται, για να μην σπινάρουν οι τροχοί. Ακόμη σε περιπτώσεις που θέλεις τη μέγιστη δυνατή επιτάχυνση, στο ξεκίνημα, μπορείς να πατινάρεις το συμπλέκτη ελαφρά, ώστε να επιτύχεις ένα ποσοστό ολίσθησης (σπιναρίσματος) των τροχών, γύρω στο 15%, που σου δίνει τη μέγιστη επιτάχυνση (εννοείται ότι μιλάμε για ικανούς οδηγούς). Ακόμη, σε άλλη περίπτωση, που θέλεις μια γρήγορη επιτάχυνση, στην εκκίνηση, αλλά δεν έχεις ισχυρό κινητήρα, μπορείς να ξεκινήσεις, αρχικά με πατημένο συμπλέκτη, πρώτη ταχύτητα, ανεβάζοντας τις στροφές του κινητήρα στην περιοχή της μέγιστης ροπής και στη συνέχεια να συμπλέξεις σταδιακά (και όχι αφήνοντας το συμπλέκτη απότομα) και έτσι να τις διατηρήσεις, με τη σταδιακή σύμπλεξη, για όσο χρειάζεται, μέχρι να αλλάξεις ταχύτητα. Επίσης, σε όσους χαίρονται να οδηγούν ντριφτάροντας στις στροφές, νομίζω ότι το κλασσικό χειροκίνητο είναι το πιο κατάλληλο, επειδή με το συμπλέκτη μπορείς να ρυθμίσεις το ποσοστό της ροπής που θέλεις να πηγαίνει στους τροχούς, ανά πάσα στιγμή. Δεν ξέρω αν το αυτόματο διπλού συμπλέκτη, ή όποιο άλλο αυτόματο, σου δίνει αυτή τη δυνατότητα, επειδή δεν το έχω δοκιμάσει.
μετα απο 7 χρονια και 150χιλ χλμ με GTI DSG ενα θα πω. δεν ξαναγοραζω αυτοκινητο χωρις DSG. βεβαια δεν ειναι απλο αυτοματο αλλα διπλου συμπλεκτη και ειναι τοσο εξυπνο που ποτε δεν επεμβαινω παρολο που μπορω ανα πασα στιγμη να αλλαξω ταχυτητα μεσω των padles που εχει στο τιμονι. αυτο που λενε καποιοι ασχετοι, πως δεν ελεγχεις το αμαξι ειναι χαζο. αν θελεις αλλαζεις εσυ ταχυτητες! απλα δεν πατας συμπλεκτη και η αλλαγη γινεται πολυ γρηγορα. αλλα δνε χρειαζεται με το κιβωτιο αυτο απλα δεν χρειαζεται. ειναι πανεξυπνο και κανει την οδηγηση απολαυση. το μελλον ειναι εδω. ολοι οσοι εχουν αγορασει το κιβωτιο αυτο, ολοι λενε τα ιδια.
πρεπει να συμμετεχω στην οδηγηση και το αυτοματο δε μου δινει αυτη την αισθηση.
Υπάρχουν κάποια στερεότυπα που κρατούν από τη δεκαετία του εβδομήντα σύμφωνα με τα οποία τα αυτοματα κιβώτια χαλάνε ευκολα Καποιοι άλλοι αισθάνονται ότι ελεγχουν καλύτερα το αμάξι με το χειροκίνητο κιβώτιο ειδικά όταν θέλουν να προσπεράσουν (το κικντάουν δεν ειναι πάντα αξιόπιστο) Τελικά τα πάντα ειναι θέμα συνθηκών Αν κυκλοφορείς συνεχως στη πόλη ενα αυτοματο αμάξι σε πάει και σε φέρνει σαφως πιο ξεκούραστα. Αν κινείσαι κυρίως στον αυτοκινητόδρομο ή σε ανοιχτούς δρόμους απλά δε το χρειάζεσαι. Ο καλυτερος συγκερασμός ειναι τα DSG κιβωτια. Πλήρως αυτόματο όταν βαριεσαι και ημιαυτόματο σειριακό όταν το θες