Θα έλεγε κανείς ότι ένα γνήσιο εκτός δρόμου όχημα, επειδή είναι σκληροτράχηλο, είναι και αντρικό;

Θα έλεγε κανείς ότι ένα γνήσιο εκτός δρόμου όχημα, επειδή είναι σκληροτράχηλο, είναι και αντρικό;

Υπάρχουν αυτοκίνητα που είναι αντρικά ή γυναικεία;

10.470 Επισκέψεις στο άρθρο (30/9/2013)

Πόσο έχουν διεισδύσει στερεότυπα στο χώρο του αυτοκινήτου; Εντάξει είναι πιο πιθανό να δεις έναν άντρα να οδηγεί ένα σπορ αυτοκίνητο απ ότι μία γυναίκα, σημαίνει όμως αυτό ότι τα σπορ αυτοκίνητα είναι αντρικά; Ή ότι κάποια άλλα είναι γυναικεία;

Μήπως είναι λίγο παλαιάς λογικής αυτές οι «κατηγοριοποιήσεις»; Και μήπως είναι και λίγο άστοχες αφού γενικά από πίσω δεν υπάρχει επιχείρημα επί της ουσίας; Για να δούμε.
Έχουν ακουστεί πολλά στερεότυπα κατά περιόδους, κυρίως όμως σε ότι έχει να κάνει με επαγγελματίες. Όπως ας πούμε ότι τα στέισον βάγκον είναι «επαγγελματικά», αν και δεν υπάρχει μάλλον κανείς επαγγελματίας σήμερα που να μην κινείται με κάποιου είδους βαν.
Σε κάποιες χώρες της Ευρώπης τα MPV αυτοκίνητα συνηθίζουν να είναι αγοραία (ή ταξί), οπότε και τα Ι.Χ. της κατηγορίας τα παίρνει λίγο η «μπάλα». Κάποια μοντέλα, κυρίως μικρά κάμπριο, ταυτίζονται με επαγγέλματα όπως ο μεσίτης, αν και στην Ελλάδα οι μοτοσικλέτες είναι αναντικατάστατες στο χώρο.
Αντρικά όμως; Θα έλεγε κανείς ότι ένα γνήσιο εκτός δρόμου όχημα, επειδή είναι σκληροτράχηλο, είναι και αντρικό. Όμως ισχύει και το αντίστροφο επιχείρημα, που θέλει τέτοια αυτοκίνητα να τα οδηγούν γυναίκες γιατί ακριβώς τους δημιουργούν έντονο αίσθημα εμπιστοσύνης. Αρα πως τα βαφτίζεις αντρικά ή γυναικεία; 
Παλιότερα τα μικρά και «γλυκούλια» είχαν μία τάση να χαρακτηρίζονται γυναικεία, κυρίως από τη λογική ότι ήταν τα δεύτερα αυτοκίνητα της οικογένειας και αντιστοιχούσαν σε εκείνον που είχε λιγότερο ενδιαφέρον στο αυτοκίνητο, συνήθως τη σύζυγο. Όταν όμως σήμερα τα αυτοκίνητα αντιστοιχούν κυρίως σε ανάγκες, το μικρότερο, ασχέτως αν είναι γλυκούλι ή όχι, θα το κυκλοφορεί αυτός που γράφει πιο πολλά χιλιόμετρα και θέλει χαμηλότερη κατανάλωση. Μπορεί λοιπόν να ισχύει μια τέτοια «ταξινόμηση»; 
Στις ειδικές εκδόσεις ίσως να υπάρχει ένα δημογραφικό χάσμα, βέβαια. Πιο πιθανό είναι τη σπορ έκδοση ενός μοντέλου να την προτιμήσει ένας άντρας, ενώ την υπέρβαση στο ίδιο μοντέλο μια γυναίκα θα την κάνει μάλλον υπέρ της κάμπριο έκδοσης. Όμως αυτό δεν κάνει το αυτοκίνητο αντρικό ή γυναικείο από μόνο του. Μπορεί να δεις λιγότερες γυναίκες να οδηγούν ένα GTI, όμως θα είναι πολλοί οι άντρες που θα πάρουν τελικά το κάμπριο. Αρα;
Μήπως είναι λίγο ανυπόστατες αυτές οι κατηγοριοποιήσεις; Μήπως έχουν να κάνουν με περισσότερο υποκειμενικά κριτήρια και τον δικό μας περίγυρο παρά την πραγματικότητα; Και τελικά, τέτοιοι χαρακτηρισμοί βλάπτουν ένα μοντέλο ή μήπως δεν επηρεάζουν καθόλου; Τι λέτε;   

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

MIKRA VANS LEASING
ETRANSIT VS ESPRINTER