Ντίζελ ή βενζίνη για πολλά χιλιόμετρα;

Ντίζελ ή βενζίνη για πολλά χιλιόμετρα;

Όταν μιλάμε για αξιοπιστία και ανθεκτικότητα, πως βλέπετε τη διαφορά ανάμεσα σε ντίζελ και βενζίνη;

30.881 Επισκέψεις στο άρθρο (31/10/2013)

Πόσα χρόνια σκοπεύετε να κρατήσετε το αυτοκίνητο που μόλις αγοράσατε; Και τι επιλογές κάνατε για να αυξήσετε τις πιθανότητες να αντέξει αυτό το διάστημα; Τελικά υπάρχει θέμα με την επιλογή βενζίνης ή ντίζελ όταν μιλάμε για αξιοπιστία και ανθεκτικότητα;

Πόσα χιλιόμετρα είναι πολλά για ένα αυτοκίνητο; Μέχρι πριν μερικά χρόνια, στην Ελλάδα με τους λίγους δρόμους και τον πληθυσμό μαζεμένο στις πόλεις, ένα αυτοκίνητο με 100.000 χιλιόμετρα το βλέπαμε λες και έχει φάει τα ψωμιά του και βρίσκεται στο τέλος της ζωής του. Μια ματιά μόνο στο βιβλίο του σέρβις, όμως αποκαλύπτει πως ένα τέτοιο αυτοκίνητο μόλις πέρασε τον πρώτο μεγάλο κύκλο σέρβις και ετοιμάζεται για το δεύτερο μέρος της ζωής του.
Στην Ευρώπη που ο πληθυσμός μένει έξω από τις πόλεις, και οι δρόμοι είναι πολλοί και γρήγοροι, τα αυτοκίνητα γράφουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως, με αποτέλεσμα τα 100.000 χλμ. να είναι απλά ένα στρογγυλό νούμερο στον οδομετρητή και τίποτε άλλο. Τα αυτοκίνητα γράφουν εκατό και 200.000 χιλιόμετρα πριν αρχίσουν να φαίνονται παλιά.
Όταν τέτοια νούμερα αρχίζουμε να τα κάνουμε και στην Ελλάδα, είτε γιατί καλύπτουμε πλέον μεγαλύτερες αποστάσεις για τη δουλειά, είτε γιατί κρατάμε τα αυτοκίνητα περισσότερα χρόνια στην ιδιοκτησία μας, πως είμαστε ήσυχοι ότι το αυτοκίνητο θα αντέξει και δε θα βγάλει πρόβλημα;
Από τη μία είναι η μόνιμη φήμη ότι το ντίζελ αντέχει παραπάνω. Από το παράδειγμα των ταξί και των φορτηγών που κάνουν εκατομμύρια χιλιόμετρα και είναι όλα ντίζελ, μέχρι τα μεταχειρισμένα εισαγωγής που προέρχονται κυρίως από λίζινγκ και έχουν καλύψει μεγάλες αποστάσεις, αυτή η φήμη ότι το ντίζελ δεν «καταλαβαίνει» τίποτα έχει μέσα της κάποια αλήθεια.
Από την άλλη οι νέοι κινητήρες ντίζελ δεν είναι όλοι φτιαγμένοι από χυτοσίδηρο. Κάποιοι νέοι, ίσως οι καλύτεροι, έχουν μέρη αλουμινίου, όπως πολλοί βενζινοκινητήρες. Τι σας λέει το υλικό κατασκευής όταν σκέφτεστε την αξιοπιστία; 
Και τέλος, όταν κοιτάτε τη μακροζωία ενός αυτοκινήτου, μήπως εκτός από τον κινητήρα, το καύσιμο, την εισαγωγή (ατμοσφαιρικό ή τούρμπο) και το υλικό κατασκευής, θα ήταν πιο χρήσιμο να δείτε μια μεγάλη διάρκεια εγγύησης; 
Τι λέτε λοιπόν; Τι μέτρα παίρνετε όταν διαλέγετε αυτοκίνητο ώστε να είναι ανθεκτικό στα πολλά χιλιόμετρα και στα χρόνια; Τι μετράτε περισσότερο; Πως αξιολογείτε τους ντίζελ και πως τους κινητήρες βενζίνης; Και τι κάνετε με την εγγύηση; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
test center