Όταν η ψαλίδα στην τιμή είναι μικρή και τα νούμερα διαφέρουν, τι σας κάνει περισσότερη εντύπωση; Τα περισσότερα άλογα του βενζινοκινητήρα ή η ροπή του ντίζελ;
Πως αποφασίζετε ανάμεσα σε βενζίνη με περισσότερα άλογα και ντίζελ με περισσότερη ροπή;
7.237 Επισκέψεις στο άρθρο (26/11/2013)
Όταν η ψαλίδα στην τιμή είναι μικρή και τα νούμερα διαφέρουν, τι σας κάνει περισσότερη εντύπωση; Τα περισσότερα άλογα του βενζινοκινητήρα ή η ροπή του ντίζελ;
Απλό παράδειγμα: Από τη μία το νέο Renault Clio με τον εκπληκτικό 900άρη κινητήρα των 90 ίππων και από την άλλη το ίδιο αυτοκίνητο, ίδιος εξοπλισμός με 600 κυβικά περισσότερα, ντίζελ, αλλά 75 άλογα. Τι γίνεται;Σαφώς τη διαφορά στην τιμή είστε διατεθειμένη να την πληρώσετε προκειμένου να πάτε στο ντίζελ που καίει λιγότερο.
Στα χαρτιά το 1.500άρι της Renault έχει την χαμηλότερη κατανάλωση από οποιοδήποτε άλλο: μόλις 3,6 λτ/100χλμ και φυσικά μηδενικά τέλη όπως όμως και το 900άρι.
Όταν όμως τα νούμερα κάτσουν δίπλα δίπλα, δεν παύουμε να μιλάμε για 15 άλογα διαφορά. Σε απόλυτα νούμερα, αυτό μεταφράζεται σε 1,3 δλ. περισσότερα στο 0-100 και 14 χλμ/ώρα χαμηλότερη τελική για το ντίζελ. 14.3 δλ, και 168 χλμ/ώρα δηλαδή αντίστοιχα.
Φυσικά στη ροπή η διαφορά είναι τεράστια. Από τη μία τα 14 Νm της βενζίνης, από την άλλη σχεδόν εικοσιένα για το ντίζελ. Η διαφορά στην ευκολία οδήγησης μέσα στην πόλη, προσπεράσματα, αλλαγές, ανηφόρες κλπ είναι τεράστια. Το ντίζελ σαφώς πιο σβέλτο και ξεκούραστο, ενώ η βενζίνη σε θέλει συνέχεια στο λεβιέ να ψάχνεις για το φάσμα του κινητήρα με την καλύτερη απόδοση.
Μπορεί το καλύτερο τεστ να είναι μια βόλτα, όμως τα νούμερα είναι νούμερα και το ανθρώπινο μυαλό έχει και αυτό τα σκαλώματά του. Μπορεί στο δρόμο να υπερέχει το ντίζελ, όμως η βενζίνη έχει τη δύναμη, και φαίνεται στην τελική και στην ευκολία που γεμίζουν οι σχέσεις.
Αυτό που πρέπει βέβαια να θυμάστε είναι πως αν η κατανάλωση είναι το ζητούμενο, τότε το αυτοκίνητο που θα κινείται πιο χαλαρά κερδίζει. Και στη χαλαρότητα το ντίζελ δεν πιάνεται. Μεταφορικά και κυριολεκτικά.
Αρα λοιπόν; Πως διαλέγετε όταν υπάρχουν διαφορές στα νούμερα; Είστε αρκετά νηφάλιοι και βλέπετε τον κάθε αριθμό με αυτό που σημαίνει στην πράξη, ή επηρεάζεστε αρκετά ώστε να το ξανασκεφτείτε; Τι λέτε;
Προς τον άσχετο του φόρουμ, δεν είμαι σχολή οδηγών, και πολύ ασχολήθηκα με άσχετους.Όταν λένε οι άσχετοι ότι η bmw 550d είναι 2000 κυβικά τι να πεις από εκεί και πέρα;Όταν οι άσχετοι ξαναλένε ότι τα 1000 κυβικά είναι το μέλλον και η νέα τάξη πραγμάτων της αυτοκίνησης, και τώρα λένε για 1600 κυβικά ατομοσφαιρκά ή με τούρμπο, πως λέγονται;Μήπως κωλοτούμπες;Υπάρχει το ανάλογο υπόβαθρο και για τους πολιτικούς αυτής της χώρας.Όλοι βλέπετε.
Όταν λες στον άσχετο για πολιτική και τεχνολογία και δεν το διαβάζει, και ξαναρωτάει τα ίδια, πως λέγεται αυτό;Εδώ δεν θα πω τίποτα, δεν αξίζει.
Όταν ο άσχετος ξαναμιλάει για a45 amg και ποιά μάρκα μπορεί να την ανταγωνιστεί, λες και δεν βλέπει ποιά είναι τα οχήματα που μπορούν να το κάνουν, και άλλα που ετοιμάζονται για λανσάρισμα, η mercedes έτυχε βγήκε πρώτη, αλλά ξαναρωτάει, πως λέγεται αυτό;Να μην πω και εδώ, μετά κακιά γίνομαι.
Έχουμε και ένα παραλήρημα με τουρμπισμένους 6 κύλινδρους, δεν βγάζω άκρη το πως λέγεται αυτό καν.
Ο άσχετος μιλάει για τους ιάπωνες που κατά κύριο λόγο βγάζαν πάντοτε, εκτός κάποια ειδικά μοντέλα, μικρά κυβικά.Πλέον με άλλα σήματα βγάζουν τα τελευταία χρόνια και μεγάλα για να ανταγωνιστούν ευρωπαίους κατασκευαστες.Όπως επίσης άλλα οχήματα παν στην ευρώπη, άλλα στην αμερική, άλλα στην ιαπωνία, λόγω πολιτικής για νόρμες καυσαερίων, κ.τ.λ.Εαν και αυτό δεν είναι ασχετοσύνη τότε τι είναι;
Από πότε οι άσχετοι δίνουν άσχετα παραδείγματα και πρέπει να πέσουμε στο επίπεδο τους;Αναρωτιέμαι;Επειδή ζούμε την εποχή των μέτριων και των άσχετων, πρέπει να μας επιβάλλουν τις απόψεις τους, που εξ ορισμού δεν στέκουν;
Πως λέγεται αυτός που ειρωνεύεται, βρίζει, κ.τ.λ. άλλους που μπαίνουν και γράφουν σε ένα φόρουμ, και λέει ο ίδιος ότι δεν μπαίνει συχνά, ενώ μπαίνει συνέχεια και λέει τα άσχετα του;Αν μου πειτε ντολμές, κωλοτούμπας, κ.τ.λ. θα συμφωνήσω.
Επι της ουσίας παρακαλω, και με παραδειγμα.
Οχι γενικολογίες και διαστρεβλωσεις των οσο γράφω.
Οχι στρογγυλεματα με λογια.
Οποιος θέλει αγοράζει Focus 1.6 με τουρμπο ή χωρις τουρμπο ή χιλιαρι 3κυλινδρο. Οποιος θέλει, τοσο απλο.
Περιμένω λοιπον μοντέλο, κατασκευαστή, που δεν έχει μπει στη νέα προκληση που λεγεται "τι περισσοτερο μπορώ να παράξω και 1lt ή 2lt λιγοτερο"
Μιλησα με παραδειγματα κ οχι με λογάκια.
α) Καποιο συγκεκριμένο diesel μοντέλο με 5 χιλιαδες κυβικά να "σταθει" διπλα στο downsized M550d xdrive, που μικρυνε περι τα 2 λιτρα?
β) Καποιο 2,5λτ., 2,8λτ., 3.0λτ., να μπορει να ανταγωνιστεί το 2λιτρο της Mercedes? O 6κυλινδρος τουρμπισμένος της ΒΜW με 1000 κυβικά παραπάνω ΔΕΝ τα εβγαλε περα με τον 4κυλινδρο. Χα! κοιτα να δεις μαρκετινιστικες αηδίες!
γ) και οι Ιαπωνες Nissan, Honda, μετά την BMW χαμηλωνουν τα κυβικά και "στίβουν" τους μηχανικούς τους.
Παραδειγματα, οχι λογακια και θεωρίες.
Κακιά bmw, δεν μπορείς να κατασκευάσεις ένα όχημα να περνάει από επάνω από την a45 amg, σαν δεν ντρέπεσαι λιγάκι, είσαι και μεγάλο brand name, ενώ η ford με τα σύγχρονα μοτέρ άνω των 1000 κυβικών είναι για τους εμπόρους ναρκωτικών, όπλων, παιδεραστές, κλέφτες, λαμόγια, κίναιδους και ρουφιάνους, τα ίδια και το group vw, που έχει τόσα name κάτω από την σκέπη της, τα ίδια και η honda που είναι μαζί με την mercedes οι μεγαλύτεροι παγκόσμιοι κατασεκυαστές μοτέρ, τα ίδια και η kia, κακιά kia που έβγαλες το genesis εκτός από 3θυρο και τετράθυρο με μεγάλο ατμοσφαιρικό μοτέρ ή με turbo.Βλέπετε όλες αυτές οι μάρκες απευθύνονται σε ρεμάλια της γης, δεν βγάζουν μόνον 1000 κυβικά με turbo, οπότε όποιοι αγοράζουν πάνω από 1000 κυβικά στην πυρά, δεν είναι εντάξει.Πιο 1000 κυβικά πεθαίνεις.Είπαμε για την κακιά bmw, εδώ και καιρό.
Τι να πεις όμως σε κάποιους που τώρα μάθαν τα 1000 κυβικά με turbo, εφόσον μια ζωή οδηγούσαν trabant ecomat;Καλά κρασιά, υπάρχουν και οι ίδιοι κατασκευαστές με άλλα πράγματα όχι ακριβά, που απευθύνονται σε μεγάλη μάζα κόσμου.Όποιοι δεν θέλουν να μαγειρέψουν, 10 μέρες κοσκινίζουν, τι να κάνουμε τώρα;
Οι κατασκευαστές εξωτικών - υπερπανακριβων σπορ αυτοκινήτουν έχουν το "ελευθερο" να κάνουν οτι επιθυμούν, και το ίδιο και οι αγοραστές αυτών.
5 ή 6 χιλιαδες κυβικά, κανενα τουρμπο, ενα, δυο, τεσσερα (Veyron Super sport 1200 αλογα!) μικρή η σημασία πραγματικά.
Ολα αυτά τα Lamborghini, Aston, Ferrari (f12 berlinett 6.3lt), Bendley (GTspeed 6.lt), Rolls (Wraith 6,6lt), και ολα τα ακομα πιο ιδιαιτερα-εξωτικά διαστημοπλοια "τυπου" Koenigsegg, Pagani, ολα τους ειναι ΚΠ.
Κανενα απο τα παραπάνω brands δεν επευθυνεται σε ...ανθρώπους! αλλά σε εμιρηδες, μεγαλο-νονους, rock-stars, και μεγαλο-λαμογια που κατοικουσαν σε χωρες σαν την ελλάδα, κτλ.
Η ουσία ειναι τι κάνουν brands οπως Ford, VW, Honda, Kia, BMW, ή και Mercedes με το απιστευτο πολυ προσφατο "φονέα ολων των γιαγαντων" A
45 AMG. (50 χιλιαρικα ειναι βεβαια αυτά!), αλλα 360 αλογα απο 2 λιτρα, με στησιμο που "ξεφτιλησε" ακομα και την 3λιτρη Μ1. Απο οτι διαβάσαμε ολοι στον ειδικό τυπο, αντε να το προσπεράσεις το ριμάδι, ΟΤΙ και αν οδηγεις. Ποσο μάλλον να έχεις "σκάσει" τα 3πλάσια ευρώ και να μη μπορεις να το ξεπεράσεις... τεχνολογία ειναι αυτή, τρέχει.
Τα έχουμε ξαναπεί αυτά, το downsize ειναι πια η παγκόσμια συνταγή και στο ντιζελ για όλους τους κατασκευαστές με ορισμένες (φυσικά) εξαιρέσεις.
"Φυσικά στη ροπή η διαφορά είναι τεράστια. Από τη μία τα 14 Νm της βενζίνης, από την άλλη σχεδόν εικοσιένα για το ντίζελ. Η διαφορά στην ευκολία οδήγησης μέσα στην πόλη, προσπεράσματα, αλλαγές, ανηφόρες κλπ είναι τεράστια. Το ντίζελ σαφώς πιο σβέλτο και ξεκούραστο, ενώ η βενζίνη σε θέλει συνέχεια στο λεβιέ να ψάχνεις για το φάσμα του κινητήρα με την καλύτερη απόδοση. "
Που ακριβώς είναι το ντίζελ πιο σβέλτο και πως γίνεται στην βενζίνη να ψάχνεις για το φάσμα του κινητήρα με την καλύτερη απόδοση ?!? Έχετε δει ποτέ διαγράμματα ροπής ντίζελ και βενζίνη δίπλα δίπλα? Την να την κάνω την τεράστια ροπή όταν έρχεται στις 1500 στροφές κρατάει μέχρι και τις 2500 και μετά κατακριμνήζεται? Ακόμα και στο Civic το ντιζελ που οδήγησα πρόσφατα, που πρέπει να είναι από τα πιο γρήγορα και οικονομικά ντίζελ στην αγορά αυτή τη στιγμή, ενώ έχει γκάζι και μαζεύει γρήγορα χιλιόμετρα, ψοφάει κυριολεκτικά μετά τις 3000 στροφές και ψοφάει απότομα και τελειωτικά ...
Μη λέμε και ότι θέλουμε ...
Κακιά bmw που αντί για downsizing, βγάζεις το i8, άκουσον άκουσον, ακόμα δεν βγήκε ηλεκτρικό και με μικρό μοτέρ, βγαίνει και με μεγάλο ατμοσφαιρικό ή μεγάλο με turbo.Κακιά bmw, αντί να βγάλεις 1000 κυβικά και 300 άλογα τι μας κάνεις, που οδηγείς την ανθρωπότητα, μετά λένε για νέες τάξεις πραγμάτων;Μετά τι να λέμε σε άλλους άραγε;Βάζεις και 3 τουρμπίνες αντί για μία, τι downsizing είναι αυτό άραγε;
Κακιά vw, που βγάζεις την lamborghini με μεγάλο ατμοσφαιρικό μοτέρ.Δεν μπορούσες να το βγάλεις με 100χ10 κυβικά, έστω και με 5 τουρμπίνες;
Κακιά fiat, που βγάζεις την ferrari με μεγάλα κυβικά με turbo και μεγάλα ατμοσφαιρικά μοτέρ.
Τι μου λέγαν άραγε κάποιοι για downsizing;Να ζητήσω άραγε τα λεφτά μου πίσω ή να δώσω και άλλα παραδείγμα άραγε;Τελικά το downsizing ξεφούσκωσε απότομα, σαν το χρηματιστήριο, σαν τα φωτοβολταϊκά και πόσα άλλα πράγματα.Ζήτω η νέα τάξη των πραγμάτων.
Η απαντηση της τεχνολογίας, της νέας σχολής πραγμάτων ΚΑΙ στα diesel, απο εναν απο τους πιο λαμπρους κατασκευαστες επι δεκαετίες.
Downsised μοτερ "οσο δεν πάει", για ντίζελ επιδόσεων, με τη σφαγίδα θρύλος, Μ .
Οχι δύο, αλλά 3 turbochargers (ετσι. για να χαλάνε...) σε 3 λιτρα. Παρα κάτι 400 αλογα, και ροπη κρουαζιερόπλοιου.
ΒΜW M550d xdrive
Οτι άλλο ακουτε να λένε ειναι 10 χρόνια πισω... και 15 στα ντίζελ.
Και για όσους ανακαλύψαν την Αμέρικα σε μορφή τσέπης, η κακιά bmw με τα downsizing, παράγει και τις bmw 550d και 640d.Κρίμα να μην κάνει downsize στα 1000 κυβικά με τα ίδια άλογα.Αλλά γιατί αυτό;Κακιά bmw, ζήτω η bmw με τα downsizing της.
Αν μπορούσα να χαρακτηρισω τη ροπη με μία λέξη, θα επελεγα τη λέξη άνεση. Για την ιπποδυναμη θα επέλεγα τη λέξη ηδονη.
Με το ντιζελ λοιπον σε γενικές γραμμες έχεις την ανεση, ενώ αν βενζινοκινητος, έχεις πιο πολυ οδηγική ηδονή. Καπως ετσι ειναι τα πράγματα στους "ταπεινους" κινητήρες.
Ναι, ειναι θέμα αναγκών ή πιο σωστά, δυνατοτητων (οικονομικών), αλλά και χαρακτήρα.
Εχω την εντυπωση οτι πολλοι απο όσους επιλέξουμε diesel, θα χασουμε ανεπιστρεπτι την ηδονη ζωγραφισμένη από το προσωπό μας.
Βέβαια η τεχνολογία δόξα όλους τους θεούς του κόσμου, τρέχει και σχεδόν καθε εξάμηνο όλο και τα "τσιτώνουν" τα ντιζελομοτέρ τους οι κατασκευαστες. Πολυ προσφατα διαβασα τεστ 1.6λτ της Opel με +130 αλογα. Η Nissan νομιζω ειναι ήδη "εκει", η Honda στα 120 άλογα.
7-10 χρονια πριν, τα 130 ντιζελοάλογα μόνο 2λιτρο θα μπορύσε να τα προσφέρει.
Τωρα πόσο πραγματική οικονομια κάνεις με αυτά τα μοτέρ ειναι ενα άλλο θέμα.
Πρακτικά αυτό που χρειάζεται ένας οδηγός, σχεδόν κάθε φορά που οδηγάει, είναι η γρήγορη επιτάχυνση δλδ ροπή. Σε συνδυασμό με φθηνότερο καύσιμο και χαμηλότερη κατανάλωση, αραιότερα service, φθηνότερα τέλη κτλ, νομίζω κάνει το diesel νούμερο ένα επιλογή. Όχι όμως σε μικρά diesel, κάτω από 100 άλογα όταν μιλάμε για κύριο όχημα. Μπορεί η οικονομία να είναι μέγιστη εκεί, αλλά η απόδοση είναι απογοητευτική, τουλάχιστον για το δικά μου γούστα.
Στην κάθεμια και στομν καθένα είναι το τι ιδιοσυγκρασία έχει, το τι θέλει, το τι χρειάζεται, κ.τ.λ.Άλλο το πετρελαιοκίνητο και άλλο το βενζινοκίνητο.Τα έχουμε πει και σε ανάλογο θέμα, τα βάζεις κάτω τα μελετάς και αποφασίζεις τα υπερ και τα κατά του καθενός, όχι μόνο βραχυπρόθεσμα, αλλά και μακροπρόθεσμα.Δεν είναι μόνον τα τέλη, τα καύσιμα, κ.τ.λ. που φαίνονται, είναι και η γενική, συνολική συντήρηση ενός οχήματος, ότι καύσιμο και αν καίει.
Προσωπικά επιλέγω βενζίνη είτε ατμόσφαιρα, είτε turbo αλλά με κάποια κυβικά πάντοτε, όχι κατ ανάγκη πάρα πολύ μεγάλα για συχνή χρήση.
Στην πόλη μου αρέσει και το μικρό πετρελαιοκίνητο όμως.
Μελέτη και προχωράμε.
Aν δε στηνεις το αμάξι στα φανάρια αλλά σε ενδιαφέρει να προσπερνάς ξεκούραστα γκαζώνοντας μέχρι τη μεσαία κλίμακα στροφών που είναι για τα diesel οι 2.500rpm και αντιστοιχεί στις 4.500rpm γτα βενζίνη ΠΑΣ ΓΙΑ DIESEL ΜΕ ΔΑΓΚΩΤΌ. Άμα τ΄ρα προσπαθείς να κυνηγάς στα πολλά το 1.600άρι ή το 2λιτρο GT του γείτονα, απλά το diesel ΔΕ ΘΑ ΣΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΕΙ. Αλλά ποιος έχει πια φράγκα να καιει... χαχαχαχα