Είναι η τεχνολογία εμπόδιο στην απόλαυση της οδήγησης;
Σκοτώνει η τεχνολογία την απόλαυση της οδήγησης;
6.500 Επισκέψεις στο άρθρο (17/2/2014)
Είναι κακό να παρεμβαίνει η τεχνολογία στη διαδικασία της οδήγησης; Δεν κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη και πιο ασφαλή; Αφαιρεί όμως κάτι από την εμπειρία; Τι λέτε, σκοτώνει η τεχνολογία την απόλαυση της οδήγησης;
Δεκτόν, όταν το αυτοκίνητο γίνει «μετρό», δεν υπάρχει καμία εμπειρία οδήγησης, πόσο ενοχλεί όμως όταν η εναλλακτική είναι να είσαι κολλημένος «νεκρά-πρώτη-νεκρά» στην κίνηση; Ποια είναι η εμπειρία οδήγησης όταν ψάχνεις για πάρκινγκ μία ώρα και πρέπει να το χωρέσεις τσίμα τσίμα; Η όταν πηγαίνεις με αγκύλωση στο πόδι σταθερά 110 ταξίδι στην εθνική;
Αν πρέπει να προσδιορίσουμε την «εμπειρία οδήγησης» δεν είναι σωστό να δούμε και τι ποσοστό της συνολικής οδήγησης καλύπτει; Σαφώς, μία βόλτα σε μία ορεινή διαδρομή με θέα, άδειους δρόμους και λίγες αναζητήσεις παραπάνω δίνουν μια αξέχαστη ανάμνηση. Πόσο συχνά όμως γίνεται αυτό; Και πόσο συχνά είναι η οδήγηση απλά μία αγγαρεία στη διαδικασία μετάβασης από το ένα σημείο στο άλλο;
Πριν φτάσουμε στα «αυτόνομα» αυτοκίνητα, τέτοια σχόλια είχαμε με κάθε καθιέρωση νέας τεχνολογίας. Πρώτα με το ABS στα φρένα που έπαιρνε τον έλεγχο, τώρα με το ESP που πάλι αναλαμβάνει στα δύσκολα. Και οι τεχνολογίες προστίθενται. Το ραντάρ που κρατάει σταθερή απόσταση αποτελεί ακόμη ένα τέτοιο «όργανο» που αφαιρεί από την κυριότητα του οδηγού.
Το αυτόματο κιβώτιο επίσης, κόβει το μέτρο ελέγχου που έχει ο οδηγός αφού αφήνει την απόφαση για τη σχέση μετάδοσης στον υπολογιστή. Όμως τέτοιες εκχωρήσεις έχουν γίνει και στο παρελθόν. Ο έλεγχος του αβάνς του κινητήρα, για παράδειγμα, γινόταν από τον οδηγό κάποτε. Η αφαίρεση αυτού του ελέγχου δεν κάνει σήμερα την οδήγηση λιγότερο ενδιαφέρουσα. Αυτό που φαίνεται να την επηρεάζει περισσότερο, είναι μάλλον η έλλειψη χρόνου και χώρου, παρά τα συστήματα. Εξάλλου τα περισσότερα από αυτά έχουν τη δυνατότητα απενεργοποίησης, και σπάνια μειώνουν την εμπειρία όταν ο οδηγός θέλει να έχει πλήρη έλεγχο. Η όχι;
Εσείς τι λέτε; Βλέπετε την τεχνολογία να επεμβαίνει αρνητικά στην εμπειρία της οδήγησης; Θεωρείτε πως τα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν λιγότερα τέτοια συστήματα; Πως το βλέπετε;
Αυτό το οποίο θα πρέπει να σημειωθεί από το άρθρο το οποίο αναφέρει η κ. loukia είναι πως το πλήθος νεκρών από τροχαίο ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων στην Ελλάδα έπεσε από 180 το 2000 σε 110 το 2010 (μείωση κατά περίπου 39%). Αυτό σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας μεταφράζεται σε μείωση από 2103 νεκρούς το 2000 σε 1281 νεκρούς το 2010 (έχασαν την ζωή τους 822 λιγότεροι συνάνθρωποί μας). Η Ελλάδα βρέθηκε στην χειρότερη θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς η μείωση των θανάτων από τροχαία ήταν ακόμη μεγαλύτερη σε άλλες χώρες. Μάλιστα το 2013 ο αριθμός των νεκρών από τροχαίο στην Ελλάδα έπεσε περισσότερο και έφτασε τους 861 νεκρούς. Φυσικά και είναι προφανές πως η μείωση αυτή μπορεί να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Ας ευχηθούμε στο μέλλον τα θανατηφόρα τροχαία να μειωθούν ακόμη περισσότερο.
Η τεχνολογία βοηθάει όλους τους οδηγούς που είναι σε "κάπως" χαμηλότερο επίπεδο από WRC, DTM, F1 κλπ, και οδηγούν σε δρόμους με προδιαγραφές χαμηλότερες από μία πίστα αγώνων, δηλ σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις!
Απλά. επειδή κάποιες φορές οι συνθήκες μπορεί να επιτρέπουν "ασφαλές παιχνίδι", ή υπάρχουν ειδικές συνθήκες (πχ traction control σε χιόνι), καλό είναι κάποια συστήματα να μπορούν να απενεργοποιούνται.
Αυτό που μου δείχνετε κύριε cayenne porsche είναι καλό αν και παλιό σε σχέση με το 2014 που έχουμε σήμερα.Δυστυχώς, ευτυχώς, κ.τ.λ. στην Ελληνική πραγματικότητα δεν ισχύει η όποια σύγκριση.Βλέπετε το έθνος μας είναι αυτό που είναι, το Ελληνικό, και χρειάζεται μεγάλα αποθέματα προσπάθειας για να συγκρίνουμε κυβερνητικές ή μη μελέτες ξένων χωρών όπως η Σουηδία με τις δικές μας.
Διαβάστε εδώ από μία κοινή εφημερίδα, όχι ειδική, http://www.iefimerida.gr/news/45148/%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%CE%B1%CF%84%CF%85%CF%87%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%B5 .
Και μην μου πείτε ότι και στην χώρα μας δεν ήρθαν αρκετά καλά οχήματα, ακόμα και της σειράς.Τελικά έφτασε μόνον αυτό;
Εδώ είναι βαλκάνια, ας μην το ξεχνάμε αυτό όλοι μας.
Εξαρτάται τι εννοούμε απόλαυση. Απόλαυση είναι και η ροπή που σε κολλάει στο κάθισμα, απόλαυση και το να πας από Αθήνα, Χαλκιδική και να βγεις από το όχημα ξεκούραστος και ατσαλάκωτος. Για άλλους απόλαυση, είναι η άνετη οδήγηση, για άλλους η γρήγορη οδήγηση. Άλλοι θέλουν το αυτοκίνητο κούτσουρο για να μπαίνει στις στροφές με 200, άλλοι το θέλουν βάρκα για να μην καταλαβαίνουν τις λακκούβες. Άλλοι, θέλουν να ελέγχουν χειροκίνητα τα πάντα και άλλοι το θεωρούν περιττό και κουραστικό. Ανάλογα λοιπόν με όλα τα παραπάνω, πάει και η τεχνολογία που θέλουμε στο αμάξι. Φαντάζομαι ότι οι γνώμες σε αυτό το θέμα, είναι όσες και οι οδηγοί...
Εξαρτάται πως βλέπει το θέμα ο καθένας μας. Εγώ προσωπικά θέλω να απολαμβάνω τόσο πολύ την οδήγηση, που θα προτιμούσα όσο το δυνατό ένα απλό αυτοκίνητο, χωρίς όλα αυτά τα σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Από την άλλη όλα αυτά προσθέτουν βάρος στο αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα τη μείωση των επιδόσεων και κατά συνέπεια της οδηγικής απόλαυσης. Έτσι προτιμώ να αγοράζω παλιά αυτοκίνητα, με όσο το δυνατό μεγαλύτερη ισχύ και ροπή. Θα παρομοίαζα το αυτοκίνητο με ένα άλογο. Φανταστείτε τη σύγκριση ενός ήμερου αλόγου, με ένα άγριο και ατίθασο, που χρειάζεται έναν ικανό, και έμπειρο αναβάτη για να τιθασσευτεί. Πολλοί θα προτιμούσαν το ήμερο άλογο, αλλά κάποιοι θα προτιμούσαν να δαμάσουν το άγριο, με κίνδυνο της ζωής τους, γιατί αυτό θα τους έδινε τη χαρά και την ικανοποίηση, ότι έκαναν κάτι πολύ σημαντικό, που έκανε τη ζωή τους πιο ενδιαφέρουσα. Για να καταλάβετε τι εννοώ, δείτε αυτό το μικρό βίντεο, που δείχνει μια μικρή γεύση από οδηγική απόλαυση, όπως εγώ την καταλαβαίνω: http://www.youtube.com/watch?v=QLWisGy22kU
Διττό το θέμα, με 2 απαντήσεις.
Σκοτώνει η τεχνολογία την απόλαυση της οδήγησης στα χέρια έμπειρων ανθρώπων, και βοηθάει τους άπειρους να μην έχουν δυσάρεστες συνέπειες στα όποια λάθη τους, ακούσια και εκούσια.Επίσης και οι έμπειροι βοηθούνται όταν το θελήσουν, χρειαστούν.
Το αν θα οδηγήσουμε εναλλακτικά, κολλημένοι με πρώτη, νεκρά, πρώτη, κ.τ.λ., το αν ψάχνουμε να σταθμεύσουμε 2 ώρες, κ.τ.λ., το αν πηγαίνουμε με 90 χιλιόμετρα στην εθνική κ.τ.λ., το αν ταξιδεύουμε στο επαρχιακό δίκτυο κ.τ.λ., το αν είναι αγγαρεία η οδήγηση και τόσα άλλα, δεν σημαίνει πως κάποιοι πρέπει να μας περιορίσουν ή και να καταργήσουν το δικαίωμα μας, στην απόλαυση της ελεύθερης οδήγησης.Η ζωή δεν είναι μόνον υποχρεώσεις, είναι και δικαιώματα, για την ισσοροπία των πάντων.
Περάσαμε από την πίσω κίνηση στην εμπρός για λόγους οικονομίας, αλλά και για να μπορούν οι περισσότεροι να οδηγούν ευκολότερα, τελικά και πάλι βλέπουμε στους δρόμους να γίνονται ατυχήματα.Περάσαμε στο abs, το esp, το cruise control, κ.τ.λ. και βλέπουμε πως και πάλι γίνονται ατυχήματα.Τελικά τα ατυχήματα δεν καταργούνται, ούτε μειώνονται πάρα πολύ, μετριάζονται με την προσθήκη των τεχνολογιών.
Το αβάνς, προπορεία και πάλι είναι στην ευχέρεια των οδηγών, πλέον με τον επαναπρογραμματισμό του υπολογιστή του οχήματος μας, ώστε να μπορεί το όχημα μας να αποδώσει περισσότερη ιπποδύναμη.
Τα περισσότερα συστήματα δεν απενεργοποιούνται.Το abs δεν απενεργοποιείται, πρέπει να το κάνει ο ιδιοκτήτης του οχήματος με εξτρά χρήματα, το esp το ίδιο και ανάλογα με τον κατασκευαστή, κάποιοι δίνουν το δικαίωμα απενεργοποίησης, άλλοι μερική απενεργοποίηση, οι περισσότεροι καθόλου.
Είμαι υπέρ των συστημάτων και υποσυστημάτων ασφαλείας, ας υπάρχει όμως με ανάλογο κόστος και η δυνατότητα απενεργοποίησης όλων αυτών των τεχνολογιών.Μπορεί το όποιο όχημα να βγαίνει σε δύο εκδόσεις το πιο φθηνό που δεν απενεργοποιούνται κάποιες από τις τεχνολογίες που διαθέτει, και το πιο ακριβό, σε λογικά πλαίσια, που να μπορούν όλες οι τεχνολογίες του να απενεργοποιούνται από τους οδηγούς.Δεν είναι κακό.Όπως έχουμε υποχρεώσεις, ας έχουμε και δικαιώματα.Όπως λέμε ότι έχουμε δημοκρατία, ας εφαρμοστεί και στην πράξη, όχι μόνον στα λόγια.
Αν απαντήσουμε θετικά στο ερώτημα τότε αρνούμαστε εκ προοιμίου την εξέλιξη όχι μόνο στο αυτοκίνητο αλλά σε κάθε τομέα της ζωής μας. Θα μπορουσαμε δλδ να πουμε Μηπως ο Η/Υ σκοτώνει τη χαρά του καλλιγραφικού γραψίματος Και εν προκειμένω αν πουμε ναι αρνούμαστε ολοκληρωτικά τους Η/Υ και τις εφαρμογές τους. Σε τελική ανάλυση ό,τι μου διευκολύνει τη ζωή μου καλοδεχούμενο είναι ανευ περαιτερω φιλοσοφικών αναζητήσεων.
Προτιμώ να σκοτώνει την απόλαυση, παρά η έλλειψή της εμένα.