ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Θες Ford; Μόνο SUV αλλά SUV που στρίβει κιόλας! Γιατί;
Δεν κάνεις πολλά χιλιόμετρα άρα δεν θες συχνή αλλαγή λαδιών; Λάθος!
Συμφέρει να πας εσύ τα ανταλλακτικά στο συνεργείο ή μήπως όχι;
Πρόσθετα καυσίμου. Ποια βάζεις και πόσο καλή δουλειά κάνουν;
Αυτοκινούμενο τροχόσπιτο; Απαγορεύεται να το παρκάρεις ΠΑΝΤΟΥ! Σοβαρά τώρα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Είναι δίκαια τα νέα τέλη που φέρνουν μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα να πληρώνουν λιγότερα από μικρά και φτηνά; Μήπως ότι πληρώνεις παίρνεις και εδώ;
Διαβάστηκε από 10874 αναγνώστες

Το ρητό «ότι πληρώνεις παίρνεις» φαίνεται πως το ενστερνίζεται ένα μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης. Ένα μεγάλο μέρος επίσης πιστεύει πως τα νέα τέλη κυκλοφορίας είναι άδικα γιατί εξισώνουν τα μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα με τα μικρά και φτηνά. Αν όμως ότι πληρώνεις παίρνεις, δεν είναι λογικό το πιο ακριβό αυτοκίνητο να προσφέρει και χαμηλότερους ρύπους; Το ρητό «ότι πληρώνεις παίρνεις» φαίνεται πως το ενστερνίζεται ένα μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης. Ένα μεγάλο μέρος επίσης πιστεύει πως τα νέα τέλη κυκλοφορίας είναι άδικα γιατί εξισώνουν τα μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα με τα μικρά και φτηνά. Αν όμως ότι πληρώνεις παίρνεις, δεν είναι λογικό το πιο ακριβό αυτοκίνητο να προσφέρει και χαμηλότερους ρύπους; Πόσο δύσκολο είναι για τη Fiat να κατεβάσει τους ρύπους του Panda στα 113 γρ./χλμ. ώστε το μικρότερο και φτηνότερο μοντέλο της να πληρώνει χαμηλά τέλη κυκλοφορίας; Χαμηλότερα ακόμη και από αυτά με τον προηγούμενο τρόπο υπολογισμού που χώριζε τα αυτοκίνητα βάση κυβισμού. Από 120 στα 90 ευρώ.
Και πόσο δύσκολο είναι για τη BMW να κατεβάσει τους ρύπους της 330i, ενός τρίλιτρου εξακύλινδρου αυτοκινήτου 272 ίππων στα 173 γρ./χλμ.; Ώστε με τα νέα μέτρα να πληρώνει από 800 ευρώ, μόλις 390.
Μήπως η BMW αλλά και οι άλλοι κατασκευαστές ακριβών αυτοκινήτων χρειάστηκε να επενδύσουν πολλά χρήματα για να πετύχουν κάτι τέτοιο; Και δεν το έκαναν για να προσφέρουν «χαμηλά τέλη» αλλά για να κατεβάσουν το μέσο όρο τους και να μπορέσουν να επιβιώσουν στα νέα μέτρα που θα τεθούν σε ισχύ το 2012.
Και φυσικά από αυτό επωφελείται το περιβάλλον, αλλά και οι αγοραστές αυτών των αυτοκινήτων. Και εδώ τίθεται το θέμα της δικαιοσύνης. Είναι δίκαιο λοιπόν ένα αυτοκίνητο των 61.000 ευρώ όπως BMW 330 να πληρώνει τα ίδια τέλη κυκλοφορίας με ένα Suzuki Jimny των 15.700 ευρώ;

Μα τα τέλη κυκλοφορίας σχετίζονται με τη χρήση που κάνει ο καθένας στο δρόμο. Δεν είναι φόρος εισοδήματος που επιβάλλεται με «κοινωνικά» κριτήρια. Έτσι ήταν βέβαια μέχρι τώρα και γι αυτό το συνηθίσαμε. Εφόσον όμως προσαρμόζεται στη ρύπανση που προκαλεί ο καθένας, δεν είναι δίκαιο αυτός που μπορεί να πληρώσει για να την αποφύγει, να μην πληρώνει ξανά;
Το πιο σωστό ίσως να ήταν οι ρύποι να πολλαπλασιάζονται με τα χιλιόμετρα και να πληρώνουμε τέλη με το κιλό διοξειδίου που παράγουμε. Ποιος θα μετρούσε όμως τα χιλιόμετρα που διανύει το αυτοκίνητο, ειδικά στην Ελλάδα που ξέρουμε πως γίνονται αυτές οι μετρήσεις όταν υπάρχει το χρήμα στη μέση.
¶ρα λοιπόν υπάρχει πραγματικά ανισότητα; Είναι τα τέλη κυκλοφορίας ο φόρος που πρέπει να σχετίζεται με την «κοινωνική δικαιοσύνη»; Ή μήπως όπως και στους άλλους τομείς του αυτοκινήτου ισχύει το ρητό «ότι πληρώνεις παίρνεις» και άρα η ποιότητα και η τεχνολογία που στοιχίζει, προσφέρει χαμηλούς ρύπους με μικρά τέλη; Τι λέτε; Πως το βλέπετε εσείς;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
yanni... (29/1/2011, 10:13) Ενας ειναι ο απόλυτα δικαιος τρόπος πληρωμης τέλων κυκλοφοριας : Πόσο όγκο ( μήκος x πλάτος x ύψος ) καταλαμβάνεις στο δημόσιο δρόμο. Και αν παρκάρεις στο δρόμο έξτρα. Ολα τα άλλα ειναι πατέντες.... Αντε να ξεβρομίσουμε λίγο....
g.yfa... (18/12/2010, 12:37) I erotisi einai akairi. Poios tha agorasei akrivo kai megalo aftokinito ta epomena hronia? Elahistoi! Aftoi pou to ehoun idi agorasei (opos ego, Golf Gti 2006) tha akoumpane kathe hrono 600¤!!!
sotos... (15/12/2010, 20:25) Η Βενζινη ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ να αυξηθει αλλο....ηδη απο 1 ευρω/λιτρο που ηταν πριν λιγο καιρο ειμαστε στο 1.60......και αν καποιος (ειτε γιατι δεν χρειαζεται το αυτοκινητο στη δουλεια του είτε γιατι δεν του αρεσουν οι εκδρομές) κινει το αυτοκινητο του 1 φορά τη 2μηνο ας μην παρει αυτοκινητο και να παιρνει το λεωφορειο ή να νοικιάζει για μια μερα ένα αυτοκινητο.....και ας αφησουν την τιμη της βενζινης κάτω.....γιατι στο κάθε γεμισμα (45 αρι ρεζερβουαρ) χανω 27 ευρω σε φόρους...πληρωνα 45 ευρω και τωρα 72.....και γεμιζω καθε εβδομαδα (740 χλμ/εβδομαδα)...ε λοιπον ξερετε το χρόνο ποσα παραπάνω δινω σε σχεση με πριν που η βενζινη ήταν πιο φθηνη?(υπολογιστε 108 ευρω το μηνα )....Ε ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ και το χρειαζομαι για τη δουλεια μου....δεν μπορω να το αποφυγω....(πχ.να πάρω κτελ). Κάποιοι κυριοι λοιπον που λενε να αυξηθει 10/λιτρο η βενζινη και να μην πληρωνουμε τελη μαλον ζουν στον κοσμο της πατάτας...γιατι απλα ετσι με 4-5 γεμισματα θα ισοφαριζουν την τιμη που θα εχουν γλυτωσει απο τα τέλη....υπαρχει άνθρωπος που κάνει 4-5 ή λιγότερα γεμισματα ΤΟ ΧΡΟΝΟ? αν ναι τοτε όπως έιπα να νοικάσει αυτοκίνητο και θα γλυτώσει και αυτος απο τα έξοδα και εμεις απο τις ...ιδέες του.....
xlefa... (15/12/2010, 17:46) Τα τέλη κυκλοφορίας ενός αυτοκινήτου έχω την γνώμη ότι θα έπρεπε να καταμεριστούν κατά ένα μέρος στα καύσιμα, προκειμένου να καλυφθεί ο παράγοντας χρήση, κατά ένα άλλο μέρος στο κόστος του ίδιου του αυτοκινήτου, ως προϊόν αποκλειστικά εισαγόμενο, με την παράλληλη ύπαρξη ενός συντελεστή ανάλογα με την παραγόμενη ποσότητα των ρύπων.
kbpey... (15/12/2010, 17:03) i apantisi mou pros ton filo sotos...agapite file an oi megalyteroi rypantes tou kosmou kina kai ameriki arnountai na ypograpsoun gia to perivallon ayto posos prepei na se endiaferei kai epoudenei na sou aferei tin ypoxreosi os atomo na sevesai to perivallon. to sympan mas kai i gi mas den kserei ti pa na pei ftoxos me zastava yugo kai plousios me bmw 330. an o ftoxos me to zastava rypainei einai anthropos pou rypainei kai oxi ftoxos... tora an i texnologia proxoraei kai kapoioi skeftontai kai to perivallon ayto mono xara prepei na sou dinei kaı oxi allothi na rypaineis epeidi i texnologia kostizei kai den mporei na tin exei o ftoxos! to oti i koinonia mas einai yper tou plousiou ayto de se kathista aytomatos kai kako anthropo pou prepei na rypaineis epeidi eisai ftoxos. skepsou sympantika kai anthropistika kai oxi koinonika kai me vasi tin tsepi sou...
balia... (14/12/2010, 13:10) Αδικο ειναι που τα τελη τα μετρανε απο 1/1/2011.Τα ιδεια αυτοκινητα με τιs ιδειεs εκπομπε s να πληρωνουν διαφορετικα τελη .Φενεται τουs συμφερει, αλλα ειναι αδικο και θα πρεπει οι αρμοδιοι να το ξανασκευτουν.
bigni... (14/12/2010, 11:02) kati akoma teloi kykloforias einai foros gia tous dromous logika???? gia elate sthn rodo apostash 1xil 7 nekroi brabo ellada
bigni... (14/12/2010, 11:00) koirioi auto pou exw na pw einai aplo to CO2 einai mia kompina giati apo to 1950 pou eixame ragdea anaptiksh sthn biomhxania to CO2 exei miothei ayto mporite na to diapistosete sto youtube .....asxeta tha mas ta paroun kai palh omws ....egw gia na ta thewrisw dikaia as aposiroun ta stratiotika oximata astinomika oxoimata k osa apotelei to kratos pou oute kan kteo den pernane kai meta as mou balei emena oti teloi thelei...elews apo ton karaflo pane na kopsoun mali??????????
mitso... (14/12/2010, 08:52) Επίσης δεν είναι δίκαιο ένα αυτοκίνητο που αγοράστηκε τον 5/2009, είναι 1984 κυβικά, φοράει τον ίδιο ακριβώς κινητήρα με αυτό που αγοράστηκε τον 11/2010 και το πρώτο να πληρώνει 600 ευρώ τέλη και το δεύτερο γύρω στα 350. Ακόμα ένα αυτοκίνητο τον 25000 ευρώ και είναι 1984 κυβικά γιατί να πληρώνει τα ίδια τέλη με ένα που είναι του ιδίου κυβισμού αλλά έχει τιμή αγοράς 50000 ευρώ. ΜΕΓΑΛΗ ΑΔΙΚΙΑ τι άλλο μπορεί να πεις κανείς.Αυτοί που νομοθετούν δεν τα βλέπουν αυτά.Αλλά ξέχασα δεν πληρώνουν τέλη τους τα πληρώνουμε εμείς.Ελπίζω το 2011 να τα δούν τα λάθη τους και να διορθώσουν τις αδικίες έστω και αργά.
kosta... (13/12/2010, 13:59) ΟΠΩΣ ΕΧΩ ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ, ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΕΤΟΣ Ο ΦΟΡΟΣ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΑΥΞΗΘΗΚΕ ΗΔΗ ΚΑΤΑ 60 ΠΕΡΙΠΟΥ ΛΕΠΤΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩ. ΑΥΤΟ ΜΕ ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΗΔΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ ΝΕΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΠΟΥ ΣΑΦΩΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΑΘΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΔΗΛΑΔΗ ΦΟΡΟΣ ΑΝΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΣΕ ΑΚΡΙΒΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ. ΣΥΝΕΠΩΣ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΛΟΓΟ ΥΠΑΡΞΗΣ ΑΦΟΥ ΗΔΗ Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΚΑΙ Η ΜΟΛΥΝΣΗ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΑΥΤΗ ΗΔΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΗΚΑΝ... Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Ο,ΤΙ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΞΟΔΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΤΟ ΣΚΟΠΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ. ΑΝ ΝΟΜΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ, ΘΑ ΜΕ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΓΕΛΑΣΩ ΠΑΛΙ ΣΗΜΕΡΑ......
the-g... (13/12/2010, 07:52) στην ελλάδα ζούμε , πότε υπήρξε σε κάτι δικαιοσύνη και θα υπάρξει τώρα με τα τέλη κυκλοφορίας. έχετε δίκαιο με το άρθρο σας. ΚΑΠΟΤΕ ΣΑΝ ΧΩΡΑ ΘΑ ΜΑΘΟΥΜΕ !Τα πάντα έχουν στην χώρα μας εισπρακτικούς λόγους που εφαρμόζονται !ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ευελπιστόντας σε ένα καλύτερο νέο χρόνο του 2011!
c_kit... (13/12/2010, 02:41) την βενζίνη έπρεπε να αυξήσουν και να καταργήσουν τα ΤΕΛΗ ΕΝΤΩΛΩΣ. Τι να το κάνω να έχει 223 μικρογραμμάρια όταν κάνειε κάποιος 30.000 το χρόνο - ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ - ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ λέγονται, ούτε τέλη ρύπανσης, ούτε τέλη κόστους, ούτε τέλη κυβισμού (τραγικά αστείο όσο ίσχυε) - και αν θες να βγάλεις λεφτά βάλε και ένα φόρο πάνω από τα 40.000
vas_s... (12/12/2010, 22:05) Τι ακριβως σημαίνουν τα τέλη κυκλοφορίας; Είναι χρήματα που πληρώνουμε για τη χρήση-φθορά των δρόμων; Τότε να πληρώνομε με τον αριθμό και τη διάμετρο των ελαστικών ή το βάρος του αυτοκινήτου μας. Είναι χρήματα για την προστασία του περιβάλλοντος; Τότε με βάση τους ρύπους είναι το δίκαιο, αλλά να μετονομαστούν σε τέλη ρύπανσης. Είναι χρήματα που δίνουμε γιατί αγοράσαμε ένα αυτοκίνητο απλά και πρέπει να πληρώσουμε κάποιους έξτρα φόρους; Τότε με βάση την αξία του αυτοκινήτου, αλλά να μετονομαστούν σε τέλη κατοχής αυτοκινήτου και όχι κυκλοφορίας. Μήπως τελικά δεν έχει νόημα η ερώτηση γιατι ή ιστορία έχει δείξει πως του χρόνου τέτοια εποχή θα έχει αλλάξει πάλι ο τρόπος επιβολής τους; Ίσως το επόμενο κριτήριο να είναι το στυλ cupe ή 4x4 ή σεντάν, ή ίσως και το χρώμα, τα "μπλέ" και "πράσινα" χωρίς τέλη αλλά όλα τα άλλα με extra τέλη. Τρόπος να γεμίσουν τα κρατικά ταμεία με λεφτά είναι τα τέλη μια και δεν ούτε σε δρόμους αξιοποιούνται ούτε σε οδηγική εκπαίδευση-παιδεία. Και το σίγουρο είναι ότι θα τα πληρώσει ο έρμος ο όδηγός που σε λίγο με τέτοια τιμή στην βενζίνη (1.720!!!!!!!! στην Κεφαλονια που μένω) θα το παρκάρει απλά και ...θα το πλένει!
makis... (10/12/2010, 17:24) θαπρεπει ολοι να πληρωνουν τελη κυλοφοριας. ακομα και οι ξενοι και οσοι κυκλοφορουν με ξενες πινακιδες. οποτε καλυτερα να μπουν τα τελη κυκλοφοριας μεσα στην τιμη της βενζινης. και για οποιον βιαστει να πει πως δεν αντεχει να ακριβυνει κιαλλο η βενζινη, θα πω πως ειναι χαζος. μα δεν καταλαβενει πω αντι να πληρωνει ενα μεγαλο ποσο μια και εξω, θα οπληρωνει λιγα λεπτα παρπανω καθημερινα και πολυ απλα οσο κινεις το αμαξι θα πληρωνεις; επισης χαενται μεγαλο μερος των χρηματων που δινουμε για τελη στο κοστος εκτυπωσης αποστολης των σημειωματων με τα οποια πληρωνουμε τα τελη καθως και μεγαλο ειναι το κοστος που δαπανα το κρατος για να παρει τα ποσα αυτα. τελος ολοι πρεπει να πληρωνουμε τα ιδια τελη καθως ολοι ασχετα μετα κυβικα ρυπαινουμε το ιδιο και το ιδιο χαλαμε τους δρομους
focha... (10/12/2010, 12:32) Η ΑΔΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. ΡΙΧΝΩ ΤΟ ΦΤΑΙΞΙΜΟ ΣΤΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΝ ΛΙΓΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΠΛΟΥΣΙΩΝ. ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΜΕΤΡΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΣΤΙΣ 6000 ΣΤΡΟΦΕΣ.
d13ni... (10/12/2010, 12:13) Δεν είναι και τόσο δύσκολο. Να ενσωματωθούν όλες οι επιβαρύνσεις των αυτοκινήτων, στην βενζίνη. Είναι το πιο δίκαιο. 1 Μεγάλος κινητήρας = πολλά καυσαέρια = μεγάλη κατανάλωση 2 Πολύ χρήση = πολλά καυσαέρια = μεγάλη κατανάλωση 3 υπερτροφοδότηση = πολλά καυσαέρια = μεγάλη κατανάλωση
holda... (10/12/2010, 10:41) Το να κρατήσει ένα αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού τους ρύπους του χαμηλά, δεν χρειάζεται και καμία σπουδαία τεχνολογία. Αρκεί να μειωθεί η έγχυση της βενζίνης, σε άφορτη και μέσου φόρτου λειτουργία του κινητήρα, και ίσως να χρειάζεται να περιοριστεί αντίστοιχα η παροχή οξυγόνου, για να διατηρείται η στοιχείο-μετρική αναλογία οξυγόνου / βενζίνης (αισθητήρας λ, καταλύτης κλπ). Σε κάποια πολύ-κύλινδρα μοντέλα, όταν οι απαιτήσεις δεν είναι μεγάλες, απενεργοποιούνται κάποιοι εκ των κυλίνδρων (μάλλον οι μισοί, για ομαλή λειτουργία). Το να μειωθεί η εκπομπή καυσαερίων από κάτι που καίει μικρές ποσότητες βενζίνης ούτως η άλλως, αυτό χρειάζεται υψηλή τεχνολογία. Και για να διατηρούνται και τα κόστη χαμηλά, χρειάζεται έξυπνη – υψηλή τεχνολογία. Το ρητό «ότι πληρώνεις παίρνεις», πιστεύω πως ισχύει μόνο εν μέρει. Πχ όταν κάποιος θέλει πολυτέλειες και αυτοματισμούς, θα τους πληρώσει και θα τους έχει, αλλά είναι άχρηστα. Σε ότι αφορά όμως την αξιοπιστία μιας τεχνολογίας, δεν ισχύει ότι πληρώνεις παίρνεις. Καλό παράδειγμα η Ιαπωνική τεχνολογία. Το σύστημα με τα κυβικά ήταν χαζό, αλλά σε μια μικρο-μελέτη που έκανα, διαπίστωσα, πως απλά μιμούμασταν άλλους ευρωπαίους, όπως ¶γγλους και Γάλους. Το νέο σύστημα, πιστεύω πως είναι καλύτερο, αφού αποβλέπει σε κάτι κοινωφελές, την υγεία του περιβάλλοντος. Πάντως αν θέλαμε να πληρώνουν περισσότερο οι έχοντες, θα έπρεπε τα τέλη να βγαίνουν βάση της εργοστασιακής αξίας των αυτοκινήτων, μειωμένης μέχρι ενός σημείου ανάλογα με την παλαιότητα του οχήματος. Οι «βαριοί» χρήστες πληρώνουν ήδη καλώς ή κακώς με την βενζίνη.
pvaik... (10/12/2010, 10:33) θΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΩ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΟΤΙ ΟΙ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΡΥΠΩΝ ΕΝΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΙΔΑΝΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ, ΟΠΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ. ΘΕΩΡΩ ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ, ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ, ΟΣΟ ΝΑ ΝΑΙ, ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΓΚΑΖΙ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΑΣ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΜΙΑ ΣΧΕΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ, ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕ ΠΕΡΙΠΑΤΟ. Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟΣΟ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ, ΠΟΥ ΣΠΑΝΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΣ ΚΑΙ ΗΡΕΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ. ΑΞΙΕΠΑΙΝΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ Η BMW ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ, ΑΛΛΑ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥΣ ΔΕ ΡΥΠΑΙΝΕΙ. ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΚΑΙΕΙ ΚΑΥΣΙΜΑ ΡΥΠΑΙΝΕΙ, ΑΠΛΑ ΚΑΠΩΣ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ, ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΠΡΟΣΕΓΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΑΥΤΟ. ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΘΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΗ, ΣΑΝ ΜΙΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ, ΟΠΟΤΕ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ, ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΒΕΝΖΙΝΟΒΟΡΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΛΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ, ΡΥΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ, ΝΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΘΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΑΙΣΘΗΜΑ ΔΙΚΑΙΟΥ ΕΧΕΙ ΕΞΑΦΑΝΙΣΘΕΙ. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΕΜΙΣΟΥΝ ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΡΥΠΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΧΤΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ. ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΩ ΚΑΙ ΤΗΝ "ΚΑΚΙΑ" ΜΟΥ, ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΝΑ ΔΑΠΑΝΗΣΕΙ 60000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΛΟΓΙΚΑ ΔΕ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΤΑ ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ. ΛΟΓΙΚΑ ΛΕΩ....
sotos... (9/12/2010, 23:06) Χα,χα,χα,αν ξαναδιαβάσω το άθρο θα αρχίσω να πιστεύω πως η bmw κατέβασε τους ρύπους ειδικά για ευνοήσει τους ταλαίπωρους έλληνες που εχουν 61000ευρώ για να αγοράσουν και να συντηρήσουν και να ταισουν τα αυτοκινητά της αλλά δεν έχουν λεφτά να πληρώσουν 410 ευρώ παραπάνω το χρόνο(34/μήνα) για τα τέλη!!!...... σημείωση:410ευρω θελει μονο να καλύψεις μια μικρή γρατζουνιά που θα σου κάνουν στο δρόμο!!!!
sotos... (9/12/2010, 22:58) Ποιο περιβάλλον και πράσινα άλογα, απλα είναι ένας νεο τρόπος να τα παίρνουν απο τους χαμηλόμισθους και να χαιδεύουν αυτούς που τα έχουν να πάρουν μια bmw 330.....ποια οικολογία λοιπον ...εδω οι μεγαλύτεροι ρυπαντες του κόσμου , η αμερική και η κίνα αρνούνται να υπογράψουν τη διεθνή συνθήκη για τις εκπομπές CO2...και μιλάμε για ρυπους όχι μόνο αυτοκινήτων αλλα και της βιομηχανίας.....και μας πειραξε τώρα τα αυτοκίνητα των ελληνων που σιγα τους ρύπους που βγάζουν? εισπρακτικό μέσο και τίποτα αλλο και μάλιστα άνισο....Co2 και βλακείες.....ξυπνησαμε τωρα και στο όνομα της οικολόγιας πληρώνουμε βλακείες.....οι εταιρίες εριξαν τους ρύπους.....όπως έριξαν και τις καταναλώσεις? στο χαρτί δηλαδή? γιατι στη πραγματικότητα αλλα πληρώνουμε στο βενζινάδικο....και θυμηθείτε...αν ο κόσμος το γυρίσει στα υβριδικά, στα ηλεκτροκίνητα και στα υγραεριοκίνητα νομίζετε ότι δεν θα τα πλακώσουν στα τέλη επειδή είναι οικολογικά?και σημειώστε...πληρώνουμε ήδη ενα κάρο φόρους στη τιμή του αυτοκινήτου, ένα κάρο φόρους στη βενζίνη και στα ανταλλακτικά, διόδια κάθε 30 χλμ (αθηνα-θεσ/νίκη 48 ευρώ μόνο το πηγαινε) και πληρώνουμε και...οικολογικά τέλη γιατι ρυπαίνουμε τάχα?αφού του χρόνου θα σκέφτούν κάτι άλλο για τα τέλη.....ενα ειναι σίγουρο....τα περισσότερα τέλη θα τα πληρώσουν αναλογικά οι κατηγορίες απο 1200-1600cc......τυχαίο? ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ
bfirf... (9/12/2010, 22:55) Για τα παλιοτερα αυτοκινητα ειναι πιο σωστα από το 2010
kbpey... (9/12/2010, 17:53) fisika kai einai dikaio. opoios rypainei plironei...afto den exei na kanei me ftoxous kai plousious alla me to perivallon mas kai ti gi mas pou den kanoun diakriseis se lefta xrima kai paradaki!!!
a.kou... (9/12/2010, 16:07) ΤΟ ΕΧΩ ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ. ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΤΟ ΠΛΕΟΝ ΔΙΚΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΊ Η ΒΕΝΖΙΝΗ ΚΑΤΑ 10 ΛΕΠΤΑ ΤΟ ΛΙΤΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ. ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΑ ΤΕΛΗ ΑΥΤΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΣΤΟ ΑΜΑΞΙ. ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΠΩΣ ΑΝ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΧΩ ΜΙΑ ΦΕΡΑΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΙΝΩ ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΑΙ ΓΙΟΡΤΗ ΣΙΓΟΥΡΑ ΡΥΠΑΙΝΩ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΜΑΡΤ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΝΕΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ. ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΗ. ΑΠΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΞΟΜΟΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΙ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΩΝ ΙΧΕ ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.
papaz... (9/12/2010, 15:25) Τέλη με βάση τους ρύπους.ΟΚ. Αλλά γιατί απο τον 10ο του 2010 και μετά? Δηλαδή αυτός που πήρε το όχημα του τον 5ο του 2010 ρυπαίνει περισσότερο από αυτόν που το πήρε τον 11ο του 2010 (μιλάμε για ακριβώς το ίδιο όχημα). Και θέλουμε να συμμορφωθούμε από τη μια με τις επιταγές της Ε.Ε αλλά από την άλλη καλό θα ήταν να μην χάσουμε και τα έσοδα από τα τέλη έμμεσης φορολογίας εισοδήματος! Χαίρε δικαιοσύνη.
sssst... (9/12/2010, 13:38) Ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας (τα οποία ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχουν, αλλιώς θα αφήνουν όλοι τα σαπάκια στο πεζοδρόμιο έξω απο το σπίτι τους - αυτό για εκελίνους που θέλουν να καταργηθούν τελείως) μπορούν να υπολογίζονται με διάφορους τρόπους και να επιβαρύνουν διάφορες ομάδες λιγότερο ή περισσότερο. Τι είναι σωστό και τι λάθος είναι φοβάμαι υποκειμενικό, μιας και οι προτεραιότητες αλλάζουν όπως εξελίσσεται μια κοινωνία. Σε κάθε περίπτωση όμως, τα σοβαρά κράτη (όχι όμως οι ΑΛΗΤΕΣ που μας κυβερνάνε τόσα χρόνια) ενημεςρώνουν έγκαιρα τους πολίτες (π.χ. σε βάθος τριετίας) ώστε να κάνουν έγκαιρα τις επιλογές τους. Οποιος λοιπόν αγόρασε πριν 1 μήνα αυτοκίνητο με κάποια κριτήρια, βρίσκεται ξαφνικά μπροστά σε νέα δεδομένα και φυσικά δικαίως διαμαρτύρεται - εκεί είναι το πρόβλημα, και όχι στο πως υπολογίζονται τα τέλη...
ia_k... (9/12/2010, 11:38) Τα τέλη θα έπρεπε να ενσωματωθούν στην τιμή της βενζίνης. Έτσι όποιος χρησιμοποιεί πολύ τους δρόμους και κάνει πολλά χιλιόμετρα ανά έτος ή έχει αυτοκίνητο που καταναλώνει πολύ και κατά συνέπεια ρυπαίνει περισσότερο, θα πληρώνει περισσότερο. Σε πραγματικές συνθήκες, όχι με τα κόλπα των κατασκευαστών που γνωρίζουν πως γίνεται η μέτρηση για τα gr CO2 και προσαρμόζονται ανάλογα...
j.kai... (9/12/2010, 11:02) Το ποιο σωστο ειναι τα τελη που θελει να εισπραξει το κρατος να τα βαζει στην τιμη της Βενζινης Με αυτον τον τροπο αυτος που χρησιμοποιει το αυτοκινητο του θα πληρωνει αναλογικα με την χρηση Αν το αυτοκινητο του ειναι ενεργοβορο θα πληρωνει περισσοτερο γιατι αυτο θα καει περισσοτερα λιτρα ανα 100 χλμ Ο ναυτικος πχ. που χρησιμοποιει ενα αυτοκινητο για 1 μηνα τον χρονο, η ο μονιμος κατοικος εξωτερικου γιατι να πληρωνει την χρηση ενος χρονου ενω κανει χρηση ενος μηνα Δεν περιμενω βεβαια να υπαρχει καποια λογικη στα τελη γιατι οι πολιτικοι μας δεν εχουν τον κοινο νου Οι περισσοτεροι απο αυτους δεν προβληματιστηκαν ποτε στην ζωη τους Ο θρονος στον οποιο καθονται ειναι ελεω φυσικου πατρος και οχι θεου και δεν χρειαστηκε ποτε να πληρωσουν στην ζωη τους Τα προνομια για αυτους ηταν ειναι και θα ειναι δωρεαν γιατι οταν γεννηθηκαν ολοι εμεις αυτοματα τους κληρωνομησαμε βαρος στην πλατη Οταν οι κκ βολευτες και τσεπουργοι αγορασουν την ακριβη τριλιτρη αυτοκινηταρα τους αυτο ελειπε να πληρωνουν περισσοτερα απο εμας Εφτιαξαν λιοπον ενα στρεβλωτικο νομο για να πληρωνουν λιγοτερα!!
sfene... (9/12/2010, 10:23) ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ 2010 ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΕΛΗ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ 2000 ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΥΒΙΚΑ. ΕΧΩ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ OPEL ASTRA 1.4 TURBO ΑΓΟΡΑΣΜΕΝΟ ΑΡΧΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 2010 ΚΑΙ ΕΝΩ ΠΛΗΡΩΣΑ 184 ΕΥΡΩ ΦΕΤΟΣ ΚΑΙ ΕΧΩ ΕΚΜΠΟΜΠΕΣ CO2 138 ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΩ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΩ 220 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟ 2011. ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ 3ΕΤΙΑΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΒΑΣΕΙ ΕΚΜΠΟΜΠΩΝ CO2!
stath... (8/12/2010, 21:21) Εγώ πιστεύω ότι τα πιό δίκαια τέλη, αυτά που πραγματικά θα ήταν ανάλογα με τη χρήση και τα χιλιόμετρα (τη φθορά που προκαλεί στους δρόμους), που κάνει κάθε αυτοκίνητο, είτε ακριβό, είτε φθηνό, ακόμη και τα αυτοκίνητα των τουριστών, που με το ισχύον σύστημα δεν πληρώνουν ενώ ρυπαίνουν, θα ήταν η επιβολή ενός ποσοστού στην τιμή της βενζίνης. Έτσι όποιος δεν κυκλοφορεί πολύ, άρα ρυπαίνει λίγο, θα πληρώνει λίγο. Όποιος έχει αυτοκίνητο που είναι αρρύθμιστο, άρα ρυπαίνει δεδομένου ότι καίει και περισσότερο, θα πληρώνει και περισσότερο (να ένα κίνητρο να φροντίσει ο καθένας να ρυθμίσει τον κινητήρα του), όποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα άρα καίει πολύ βενζίνη, θα πληρώνει περισσότερο. Επίσης τα παλιά αυτοκίνητα που καίνε και ρυπαίνουν περισσότερο, αυτόματα θα πληρώνουν και περισσότερο και μάλιστα με απόλυτα αναλογικό τρόπο. Ακόμη και τα υβριδικά καίνε (έστω λιγότερο), γιατί να μην πληρώνουν τη ρύπανση που τους αναλογεί; Τέλος κάθε μηχανή ρυπαίνει (ηλεκτρογεννήτριες, αλυσσοπρίονα, χλοοκοπτικά, σκαπτικά, γεωργικά μηχανήματα κ.λ.π.). Πιό δίκαιο σύστημα δεν νομίζω να υπάρχει. Και διευκολύνει και το σύστημα με την εξαφάνιση της γραφειοκρατίας (απουσία σημάτων, πληρωμών στις τράπεζες, χάσιμο χρόνου κ.λ.π.). Αυτό το συζητούσε η κυβέρνηση λίγους μήνες πριν απορώ γιατί δεν το εφάρμοσε.
annah... (8/12/2010, 19:10) Eνα θα έπρεπε να είναι το μέτρο.Να υπάρχει ένας περιβαλλοντικός φόρος στα καύσιμα.Δεν μπορεί ένας πολίτης να πληρώνει τα ίδια με έναν ταξιτζή. ΚΑΊΩ ΠΛΗΡΏΝΩ..ΤΖΙΣ
evamp... (8/12/2010, 18:50) κανονικα πρεπει ολοι να πληρωνουν τα ιδια τελη κυκλοφοριας γιατι πολυ απλα ολοι χρησιμοποιουν τους ιδιους δρομους. τι σχεση εχουν τα κυβικα ή η αξια του αμαξιου; ελεος πια. με την ιδια ηλιθια λογικη θα επρεπε να αλλαξουμε και τα διοδια και αναλογως τι αμαξι περναει να πληρωνει; βεβαια το ποιο δικαιο μετρο ειναι να ενσωματωθουν τα τελη στην τιμη της βενζινης και οχι να δινουμε χαρατσι αρχη του χρονου ενα μεγαλο ποσο και μπορει την επομενη να στο κλεψουν!!! ειναι δικαιο οσο κυκλοφορεις να πληρωνεις. οποτε αμεσα ενσωματωση του τελους στην βενζινη και τελος στο ...τελος!