Audi A3 1,2TFSI LPdi VS VW Tiguan 1,4TSI LPdi
Διαβάστηκε από 27301 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/4/2012
Tα πλεονεκτήματα της υγραεριοκίνησης είναι δεδομένα. Στην προκειμένη περίπτωση, δύο πολύ καλά μοντέλα, τα Audi A3 και VW Tiguan στην έκδοση LPdi έγιναν ακόμη καλύτερα.
Με την τιμή της βενζίνης να φλερτάρει τα 2 ευρώ, αυτή είναι μια έξυπνη λύση οικονομίας, όπως διαπιστώνουμε δοκιμάζοντας τα υγραεριοκίνητα Audi A3 και το VW Tiguan.

Οι κινητήρες τεχνολογίας TSI του ομίλου VW αποτέλεσαν τους προπομπούς της φιλοσοφίας του downsizing, αφού με τη βοήθεια του τούρμπο και του άμεσου ψεκασμού κατάφεραν να έχουν υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση από μικρό κυβισμό. Κλασικά παραδείγματα είναι το Audi A3 1,2 TFSI των 105 ίππων και το (προ ανανέωσης) VW Tiguan 1,4 ΤSI των 150 ίππων. Από την άλλη, όσο μικρή και να είναι η κατανάλωση η τιμή της βενζίνης έχει αυξηθεί τόσο, που έχει αρχίσει να αποτελεί πρόβλημα. Ως λύση προτείνεται το εξελιγμένο σύστημα υγραεριοκίνησης της ολλανδικής εταιρείας Vialle που τοποθετεί στα μοντέλα της η Kosmocar και το οποίο είναι πλήρως συμβατό με τον TSI κινητήρα του. Και εδώ πρέπει να εστιάσουμε περισσότερο: πιο παλιά συστήματα υγραερίου δεν υπήρχαν για κινητήρες άμεσου ψεκασμού. Τώρα όμως υφίστανται. Στο σύστημα της Vialle το υγραέριο τροφοδοτείται μέσω της αντίστοιχης αντλίας στη μονάδα επιλογής καυσίμου (Fuel Selective Unit) και στη συνέχεια μέσω της εργοστασιακής αντλίας υψηλής πίεσης βενζίνης στα υπάρχοντα μπεκ βενζίνης σε υγρή μορφή. Σύμφωνα λοιπόν με τον κατασκευαστή, από τη μια δεν χρειάζεται αντικατάσταση των μπεκ και από την άλλη λόγω της υγρής μορφής του ψεκασμού η ενεργειακή απόδοση είναι μεγαλύτερη, ο έλεγχος της ποσότητας παροχής καυσίμου μίγματος είναι ακριβής, υπάρχει βέλτιστη αποτελεσματικότητα ψύξης κατά τη διάρκεια ψεκασμού του υγραερίου, η ιπποδύναμη και η ροπή του κινητήρα διατηρούνται στις ίδιες τιμές και δεν απαιτείται κάποια επιπλέον συντήρηση.
Και στην πράξη;
Πως μεταφράζονται τώρα όλα τα παραπάνω στην πράξη; Με κέρδος για την τσέπη, αφού το LPG είναι περίπου 40-45% φθηνότερο από την αμόλυβδη. Μετά από αυτό μπορούμε να συζητήσουμε για τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, ή την μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο, και φυσικά για το κόστος της μετατροπής. Αν λοιπόν δεν δώσεις ιδιαίτερη σημασία στον ελάχιστα οξύ ήχο του TSI κατά την εκκίνηση (ειδικά στο Tiguan) και όταν αυτός είναι κρύος ή δεν πέσει το μάτι σου στο διακόπτη εναλλαγής καυσίμου που βρίσκεται δίπλα στο ηλεκτρικό χειρόφρενο στην περίπτωση του Tiguan και πίσω από τον επιλογέα του S-Tronic για το Α3, τότε δεν θα καταλάβεις ότι οδηγείς ένα υγραεριοκίνητο όχημα. Όσο για την μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο; Απλά πατάς τον διακόπτη που προαναφέραμε και παρόλο που η μετάβαση από υγραέριο σε βενζίνη απαιτεί ένα μικρό χρονικό διάστημα για να ολοκληρωθεί ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται το παραμικρό. Ακριβώς όπως δεν πρόκειται να βρει κάποια διαφορά στον τρόπο λειτουργίας του τετρακύλινδρου turbo, είτε στον 1,2 του Audi A3, είτε στον 1,4 του Tiguan.
Στην καθημερινότητα
Έτσι, στην καθημερινότητά σου, το μόνο που θα αλλάξει είναι ο χώρος των αποσκευών του Tiguan, που εξαιτίας της παρουσίας του ρεζερβουάρ υγραερίου, έχει χάσει το διπλό πάτωμα. Στο Α3 δεν υπάρχει ουσιαστική διαφοροποίηση. Στην πράξη και τα δύο αυτοκίνητα είναι όπως τα ξέρουμε, ακόμα και στο Α3 που είναι εφοδιασμένο με κιβώτιο S-Tronic και σύστημα Start/Stop. Σε κάθε περίπτωση έχεις κερδίσει στο κόστος των μετακινήσεων. Όσο για το κόστος της μετατροπής αυτής καθαυτής ανέρχεται στις 2.500 ευρώ στην περίπτωση που είσαι ιδιοκτήτης οχήματος Volkswagen (ή Audi) με TSI κινητήρα. Στα 2.500 αυτά ευρώ περιλαμβάνονται εγγύηση καλής λειτουργίας 2 ετών ή 100.000 χλμ. για την εγκατάσταση του συστήματος του υγραερίου και εγγύηση των συνεργαζόμενων μερών του κινητήρα για 2 έτη η 60.000 χλμ. για αυτοκίνητα ηλικίας έως 5 έτη και κάτω των 100.000 χλμ. Η μετατροπή γίνεται στο δίκτυο εξουσιοδοτημένων συνεργατών service EconomyMotion της ελληνικής αντιπροσωπείας VW και Audi.

Tεχνικά χαρακτηριστικά 
Μοντέλο Audi A3 1,2 TFSI   VW Tiguan 1,4 TSI 4X4 (150 PS) 
Κυβισμός (κ.εκ.) 1,197 1,390
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)* 105/5.000 150/5.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* 175/1.550-4.100 240/1.750-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12 10.1
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) με 4η/5η 9,8/13,5 8,4/11,6
80-120 χλμ./ώρα  (δλ.) με 5η/6η 14,4/19,9 13,1/17,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* 192 192
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 5,5** 8**
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* 127** 185**
Βάρος (κιλά) 1,355 1,643
*Εργοστασιακές μετρήσεις, ** με βενζίνη
»Σχολιάστε την είδηση

Tags: TEST

περισσότερα νέα & άρθρα »
TEST - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δοκιμή: Νέο Toyota C-HR 1,8 Hybrid με 140 άλογα

Δοκιμή: Ηλεκτρικό Kia EV6 GT με 585 άλογα | Το ισχυρότερο Kia ever

Δοκιμή μεταχειρισμένου: Audi A3 MK3 (2012-2020)

Δοκιμή: Mazda MX-30 R-EV | Το ηλεκτρικό ΜΧ-30 χωρίς άγχος αυτονομίας

Πόσο καλό είναι το Citroen C3 diesel με τα 100 άλογα;

Δοκιμή: Opel Mokka 1.2 βενζίνη με 100 άλογα

Δοκιμή: Nissan Ariya, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Nissan

Δοκιμή: Peugeot 208 Hybrid 100 | Tο mild hybrid σκότωσε το diesel

Δοκιμή: Ανανεωμένο Ford Focus 1,0 Ecoboost mHEV 125 PS

Πρώτη δοκιμή: Νέο VW Tiguan | Ήπια υβριδικό & αυτόματο με 150 άλογα