Οι πιο συνήθεις μορφές απάτης που παρατηρούνται στην ασφαλιστική αγορά είναι η εικονική ζημιά και η υπερκοστολόγηση του ποσού αποζημίωσης.

Ασφαλιστική απάτη, πώς μπορούμε να προστατευτούμε;

Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/9/2014

Έρευνα της Deloitte κατέδειξε ότι οι περισσότερες εταιρείες της αγοράς διαθέτουν κώδικα δεοντολογίας και πολιτικές που μπορούν να προλάβουν και να προστατέψουν τους πελάτες τους, έναντι μιας ασφαλιστικής απάτης.

 

Όπως προκύπτει από την έρευνα της Deloitte για την πρόληψη της απάτης στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, η διαχείριση των όποιων κινδύνων για τους ασφαλιζόμενους είναι μείζονος σημασίας, καθώς οι πρακτικές των ασφαλιστικών εταιρειών καθορίζουν και την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι πολίτες απέναντί τους.

Τα κυριότερα πορίσματα που προκύπτουν από την Έρευνα για την Πρόληψη της Απάτης στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά είναι τα εξής:

•Οι περισσότερες ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες διαθέτουν κώδικα δεοντολογίας και πολιτικές, στις οποίες ορίζεται επαρκώς η έννοια της απάτης.

•Σχεδόν το 75% των ασφαλιστικών εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα έχει ανιχνεύσει περιπτώσεις απάτης τις οποίες όμως, δε μπορεί να τεκμηριώσει.

•Οι πιο συνήθεις μορφές απάτης που παρατηρούνται στην ασφαλιστική αγορά είναι η εικονική ζημιά και η υπερκοστολόγηση του ποσού αποζημίωσης.

•Τα πιο αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της απάτης είναι ο έλεγχος και πιο συγκεκριμένα η ύπαρξη κατάλληλων και σωστά σχεδιασμένων δικλείδων ασφαλείας, καθώς και η συνεχής εκπαίδευση των υπαλλήλων.

Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε, οι ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά έχουν φροντίσει για την ασφάλεια των πελατών τους μέσω του «Εγγυητικού Κεφαλαίου Ιδιωτικής Ασφάλισης Ζωής».

Πρόκειται για το νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, στο οποίο και πρέπει να στραφεί ο κάθε ασφαλισμένος σε μία ενδεχόμενη πτώχευση της ασφαλιστικής του εταιρείας ή ανάκλησης της άδειας λειτουργίας της, καθώς είναι αυτό που διασφαλίζει τον καταναλωτή έναντι της εταιρείας, όντας υπό την εποπτεία και τον έλεγχο της Τράπεζας της Ελλάδος.

Όσον αφορά δε την πρόληψη, η Deloitte προτρέπει τις εταιρείες να χαράσσουν συγκεκριμένη στρατηγική και να αναπτύξουν διαδικασίες διαχείρισης της απάτης σχετικά με τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις. Επιπλέον, να διαμορφώνουν σχέδιο για την πρόληψη και την αποτροπή της απάτης, να εισάγουν καινοτόμες διαδικασίες κατά της απάτης και να αξιοποιούν τα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων για την πρόληψη και έγκαιρη αναγνώριση του κινδύνου της απάτης.

Τέλος, οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες -σύμφωνα με την έρευνα- οφείλουν να χαράσσουν πολιτικές, μέσω των οποίων θα ορίζονται αναλυτικά οι εσωτερικές διαδικασίες αναφοράς ύποπτων περιπτώσεων απάτης από τους υπαλλήλους προς τα αρμόδια τμήματα, ενώ σε περιπτώσεις απάτης, θα ήταν ωφέλιμο να λαμβάνουν και μέτρα περιορισμού της έκθεσης της εταιρείας στον κίνδυνο

 

Τελευταία νέα