Ο κάθε οδηγός θα πρέπει να ακολουθεί μια συγκεκριμένη διαδικασία σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

Τι κάνουμε σε περίπτωση τροχαίου;

Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/12/2014

Σε περίπτωση που εμπλακούμε σε τροχαίο συμβάν, θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ορισμένες διαδικασίες που θα μας διευκολύνουν να λάβουμε την αποζημίωσή μας από την ασφαλιστική εταιρεία.

 

Ποιες ενέργειες ακολουθούμε;
Ο κάθε οδηγός θα πρέπει να ακολουθεί μια συγκεκριμένη διαδικασία σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, ώστε να είναι καλυμμένος απέναντι σε οποιοδήποτε απρόοπτο ενδεχόμενο. Έτσι, σε περίπτωση ατυχήματος θα πρέπει:
• Να ειδοποιήσετε την υπηρεσία «Φροντίδας Ατυχήματος», εφόσον διαθέτετε.
• Να ειδοποιήσετε την Αστυνομία, προκειμένου να γίνει η καταγραφή του ατυχήματος στο βιβλίο συμβάντων από την αρμόδια υπηρεσία της. Σε περίπτωση τραυματισμού, θα πρέπει να καλείτε οπωσδήποτε και ασθενοφόρο σε συνδυασμό με την Αστυνομία.
• Να συμπληρώσετε με τον οδηγό του άλλου εμπλεκομένου οχήματος τη φιλική δήλωση, η οποία θα διευκολύνει ούτως ή άλλως την εφαρμογή του φιλικού διακανονισμού εφόσον και οι δύο ασφαλιστικές εταιρείες συμμετέχουν σ αυτόν.
• Εάν δεν έχετε ή δεν καλέσατε την υπηρεσία «Φροντίδας Ατυχήματος», θα πρέπει μέσα σε οκτώ (8) εργάσιμες ημέρες να δηλώσετε το συμβάν στην ασφαλιστική σας εταιρεία.
• Επίσης, σημειώστε ότι, σε περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων, θα πρέπει ο κάθε εμπλεκόμενος να κρατά σε δικές του σημειώσεις, όπως είναι ο αριθμός κυκλοφορίας του άλλου οχήματος, τα στοιχεία του ιδιοκτήτη, τα στοιχεία του ασφαλιστηρίου συμβολαίου και φυσικά τα ονόματα τυχόν μαρτύρων που βρέθηκαν στον τόπο του ατυχήματος.

Ποια δικαιολογητικά θα χρειαστούν για να αποζημιωθώ;
Για να λάβετε την αποζημίωση που δικαιούστε θα πρέπει να υποβάλετε αίτηση αποζημίωσης και κάποια δικαιολογητικά που θα σας υποδείξει η ασφαλιστική σας εταιρεία μετά από επικοινωνία που θα έχετε μαζί της (διαφέρουν ανάλογα με τη φύση του ατυχήματος). Σε γενικές γραμμές, τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για περιπτώσεις υλικών ζημιών είναι τα εξής: 

Αντίγραφο του Δελτίου Συμβάντων (εάν έχει καταγράψει το συμβάν η Αστυνομία) Δήλωση ατυχήματος ή έντυπο φιλικής δήλωσης, Πραγματογνωμοσύνη, η οποία συνήθως διενεργείται από πραγματογνώμονα που ορίζει η ίδια η εταιρεία (για το λόγο αυτό είναι απαραίτητο να δηλώνετε έγκαιρα, τόσο στην εταιρεία σας, όσο και στην εταιρεία του υπαίτιου οδηγού, την επέλευση του ατυχήματος και να αναμένετε τη διενέργεια της πραγματογνωμοσύνης πριν προχωρήσετε στην επιδιόρθωση της ζημίας), Τιμολόγια επισκευής της ζημιάς

Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω το Σύστημα Αμεσης Πληρωμής (Φιλικός Διακανονισμός); 

Το Σύστημα Αμεσης Πληρωμής (Φιλικός Διακανονισμός) είναι συμφωνία μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών, η οποία εφαρμόζεται, υπό προϋποθέσεις, στις αποζημιώσεις από ατυχήματα αυτοκινήτων. Είναι ένας τρόπος αποζημίωσης και διαχείρισης των ζημιών υλικών αλλά και μικρών σωματικών βλαβών με τον οποίο επιτυγχάνεται, κατά κύριο λόγο, ταχύτητα και μείωση των δικαστικών διενέξεων. Με το Φιλικό Διακανονισμό, αυτός που δε φταίει για το ατύχημα αποζημιώνεται από τη δική του ασφαλιστική εταιρεία. Επίσης, για να μπορούμε να ενταχθούμε στο σύστημα Φιλικού Διακανονισμού θα πρέπει:

Οι ασφαλιστικές εταιρείες και των δύο οχημάτων να συμμετέχουν στο Σύστημα Αμεσης Πληρωμής και η αποζημίωση για υλικές ζημιές να μην υπερβαίνει τις 6.500 ευρώ ανά ατύχημα, η δε αποζημίωση για τυχόν σωματικές βλάβες να μην υπερβαίνει τις 30.000 ευρώ για κάθε ατύχημα συνολικά και με ανώτατο όριο ανά ζημιωθέν πρόσωπο τα 12.000 ευρώ.

 

Τελευταία νέα