Smart e-mobility: Μικρά οχήματα Le για την πόλη
Ηλεκτρικά οχήματα για τις αστικές μετακινήσεις. Δεν χρειάζεται να πληρώνεις 2.5 ευρώ το λίτρο, για βενζίνη, άλλα φορτίζεις σπίτι σου σε χρόνους μέχρι και 3.5 ώρες. Μετακινείσαι με λιγότερους ρύπους και ευκολότερη στάθμευση. Με ένα όχημα κατηγορίας "Le".
Αν κινείσαι στην Αθήνα ή σε οποιοδήποτε μεγάλο αστικό κέντρο της Ελλάδας, σίγουρα θα έχεις συναντήσει ηλεκτρικά πατίνια και διαφόρους άλλους τρόπους έξυπνης μετακίνησης.
Ανεξάρτητα από τη γνώμη σου για αυτά, ένα είναι γεγονός: Η εναλλακτική κινητικότητα έχει επισήμως εισέλθει στην ζωή μας.
Από τη μια η ενεργειακή κρίση που έχει εκτοξεύσει τις τιμές των καυσίμων σε πρωτόγνωρα ύψη, από την άλλη οι ταχείς ρυθμοί ζωής της πόλης που παραλύουν από τα ασφυκτικά προβλήματα κυκλοφορίας, έλλειψης θέσεων παρκινγκ και περιβαντολλογικών ρύπων, όλα αυτά μαζί διαμορφώνουν την ανάγκη για μια διαφορετική προσέγγιση στην αστική μετακίνηση.
Τα κέντρα των μεγάλων πόλεων στις ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη συμμορφωθεί με αυτή την ανάγκη, δημιουργώντας ζώνες απαγόρευσης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες.
Στην Ελλάδα, βλέπουμε εδώ και καιρό τα προβλήματα που δημιουργεί το κυκλοφοριακό χάος στους μεγάλους δρόμους της πρωτεύουσας, ενώ ήδη έχουμε μάθει να ζούμε με τον Δακτύλιο.
Σε αυτές τις νέες συνθήκες που δημιουργούνται, φαίνεται πως αρχίζει να διαμορφώνεται ένα κενό στην αγορά. Ένα κενό που φαίνεται να επιθυμούν να καλύψουν τα μικρά οχήματα της κατηγορίας Le.
Τι ακριβώς είναι ,όμως, τα μικρά οχήματα της κατηγορίας Le; Πρόκειται για αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ,με σαφώς μικρότερες διαστάσεις από τα συμβατικά αυτοκίνητα (ακόμα και τα mini), μίνιμαλ εσωτερικό με χώρο για δύο μόνο άτομα και ελάχιστες αποσκευές (έως και μικροπράγματα) και αυτονομία που (συνήθως) δεν ξεπερνά τα 100 χλμ..
Αστικοί ταξιδευτές, λοιπόν, για οδηγούς που κινούνται αυστηρά εντός πόλης και με χαμηλές ταχύτητες και θέλουν ένα όχημα φθηνό στην αγορά και με ελάχιστο κόστος για μετακίνηση και συντήρηση.
Και αυτό γιατί τα οχήματα Le, ως αμιγώς ηλεκτρικά, φορτίζουν με μια απλή οικιακή πρίζα, επιτρέποντας κοντινές μετακινήσεις με σχεδόν μηδενικό κόστος.
Η αυτονομία τους είναι περιορισμένη, πράγμα που δεν είναι απαραίτητα κάτι αρνητικό καθώς η μπαταρία τους χρειάζεται λιγότερο χρόνο για να φορτίσει, ακόμα και σε μια οικιακή πρίζα σούκο.
Με τον ηλεκτρισμό να αποτελεί το μέλλον της αυτοκίνησης και τα κίνητρα που δίνει η κυβέρνηση για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση να αυξάνονται συνεχώς (επιδότηση ως 8.000 ευρώ) , η εναλλακτική κίνηση αρχίζει να εισέρχεται στην ζωή μας με όλο και μεγαλύτερες αξιώσεις.
Μάλιστα, πριν την απόκτηση ηλεκτρικού μικρού αυτοκινήτου le, υπάρχουν μερικά μικρότερα βήματα προς την εναλλακτική, αστική κινητικότητα.
Στην πραγματικότητα υπάρχουν 12 υπο-κατηγορίες le, από ηλεκτρικά ποδήλατα και μοτοποδήλατα μέχρι quads (γουρούνες) και φυσικά τα 4τροχα αυτοκινητάκια.
Σήμερα, εξετάζουμε την κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών τετρατροχών, παρουσιάζωντας παράλληλα και τις επιδοτήσεις για την κάθε κατηγορία.
Λιλιπούτειοι τετράτροχοι ταξιδευτές πόλεων: Μικρά οχήματα Le
-Από ηλεκτρικά ποδήλατα μέχρι μικρά ηλεκτροκίνητα
- Διαφορετικές επιδοτήσεις για κάθε κατηγορία μέχρι 3.000 ευρώ
-Μικρά ηλεκτρικά πόλης με αυτονομίες κοντά στα 100 χλμ
-7 μικρά ηλεκτρικά για τις αστικές σου μετακινήσεις!