Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/1/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/1/2001
ΔΟΚΙΜΗ:
BMW 330 xi

 
Υλικό για όνειρα...
 
Εξακύλινδρο διαμάντι 231 ίππων, τετρακίνηση και ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς σε επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας. Μόνο έτσι μπορεί να περιγραφεί σύντομα η BMW 330 xi. Τα συναισθήματα με τα οποία πλημμυρίζεται κανείς οδηγώντας τη δύσκολα περιγράφονται με λέξεις...
 
Δεν είναι μόνο οι ζάντες-κοσμήματα 17" με τις οποίες εφοδιάζεται το μοντέλο. Ο επίμονος εξωτερικός παρατηρητής θα προσέξει και την ελαφρώς μεγαλύτερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος αλλά και τις χρωμιωμένες γρίλιες που πλαισιώνουν τον κεντρικό αεραγωγό στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα. Καταλήγοντας στο πίσω μέρος, οι απορίες θα λυθούν από τον κωδικό που συνοδεύει το μοντέλο, ο οποίος εμπεριέχει το "μαγικό" γράμμα x. Με το x χαρακτηρίζονται εδώ και χρόνια τα τετρακίνητα μοντέλα του Βαυαρού κατασκευαστή. Είναι μια παράδοση που ξεκίνησε από τη σειρά 3 στα τέλη της δεκαετίας του '80 και συνοδεύει τις τετρακίνητες BMW μέχρι και σήμερα (π.χ. Χ5). Ο τρόπος με τον οποίο η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς της 330 xi είναι πανομοιότυπος με αυτόν της Χ5. Μέσω ενός κεντρικού διαφορικού, η κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων γίνεται σε ποσοστό 62% πίσω και 38% εμπρός. Στο εσωτερικό, η γνώριμη πολυτέλεια όπως πάντα και η πληρότητα εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας κερδίζουν τις εντυπώσεις σε συνδυασμό και με την άψογη ποιότητα κατασκευής. Στην πράξη, η διαφορετικότητα αυτής της BMW γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό πολύ γρήγορα. Μια γρήγορη εκκίνηση είναι αρκετή για να συνειδητοποιήσει πως η παραγόμενη από τον εκπληκτικό κινητήρα ισχύς μετατρέπεται σε επιτάχυνση και δεν υπάρχουν καθυστερήσεις με τη μορφή σπιναρίσματος. Η συνέχεια είναι εξίσου ενδιαφέρουσα, καθώς η επιτάχυνση είναι καταιγιστική με οποιαδήποτε επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο των ταχυτήτων. Είναι και αυτός ο επιλογέας-υπόδειγμα, που προδιαθέτει τον οδηγό να αλλάζει ταχύτητες χωρίς λόγο -έτσι και αλλιώς η πολύ μεγάλη ροπή του κινητήρα των 2,8 λίτρων προσδίδει εξαιρετική ελαστικότητα. Σε δρόμους με στροφές, η 330 xi αποδεικνύεται "ακλόνητη" ακόμα και σε ρυθμό κοντά στα όριο, τηρώντας "ευλαβικά" την επιλεγμένη από τον οδηγό πορεία. Αλλωστε για αυτό φροντίζουν εκτός της τετρακίνησης, όταν οι συνθήκες κίνησης είναι ιδιαίτερα αντίξοες και το οδόστρωμα ολισθηρό, τα συστήματα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του μοντέλου που περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό του. Τα ηλεκτρονικά συστήματα αυτά είναι το DSC (Dynamic Stability Control), μέσω του οποίου ελέγχονται οι λειτουργίες του ABS και του CBC (Cornering Brake Control), καθώς και του ASC (Automatic Stability Control) που έχει να κάνει με τον έλεγχο της ολίσθησης των κινητήριων τροχών. Επιπλέον, ο έλεγχος της ολίσθησης των διαφορικών γίνεται μέσω του ADB- X (Automatic Differential Brake).



Στο εσωτερικό, τα υλικά που συναντώνται είναι κορυφαία σε ποιότητα ενώ ανάλογη είναι και η συναρμογή τους.


Η BMW 330 xi επιδεικνύει υποδειγματική σταθερότητα με καλό επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες, σε ευθείες με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα.


Οι εντυπωσιακές 17άρες ζάντες αλουμινίου του μοντέλου φιλοξενούν ελαστικά διάστασης 205/50.

 ΔΟΚΙΜΗ BMW 330 xi
 Υλικό για όνειρα...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Ανεξάντλητη πηγή ισχύος