Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/3/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/3/2001

ΔΟΚΙΜΗ 
Mercedes Sports Coupe 200 Kompressor Sequentronic

 

Silver Star!
 

H πιο νεανική Mercedes είναι γεγονός. Χωρίς να θυσιάζει ούτε κατ' ελάχιστο κάτι από τον πολυτελή, ποιοτικό και ασφαλή χαρακτήρα που συνοδεύει όλα τα μοντέλα του Γερμανού κατασκευαστή, η Sports Coupe διαθέτει προσωπικότητα και χαρακτήρα που μπορούν να καλύψουν ακόμα και "ανεπτυγμένες" ανάγκες για σπορ οδήγηση. Η πίσω κίνηση και ο κινητήρας των 163 ίππων με το εξελιγμένο "6άρι" κιβώτιο που διαθέτει και σειριακή λειτουργία προκαλούν...
  


Από το εμπρός καπό πάνω από τον κεντρικό αεραγωγό λείπει το χαρακτηριστικό "άστρο" της Mercedes, σε μια προσπάθεια προσέγγισης ενός πιο νεανικού κοινού, που ξεπερνά τα σύμβολα και μένει στην ουσία. Αυτή είναι και η επιδίωξη του Γερμανού κατασκευαστή, ο οποίος πρώτη φορά παρουσιάζει ένα τρίθυρο μοντέλο με αμάξωμα δύο όγκων, με στόχο το άνω άκρο της κατηγορίας των πολυτελών τρίθυρων. Την αρχή είχε κάνει η BMW με την παρουσίαση της σειράς 3 Compact το 1994. Η "απάντηση" από τη Στουτγκάρδη άργησε κάπως και εν όψει της νέας γενιάς Compact της BMW έπρεπε να είναι η καλύτερη δυνατή. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Εξωτερικά οι ομοιότητες της Sports Coupe με τη C-Class 4θυρη και Estate φτάνουν μέχρι τη βάση του παρμπρίζ. Μέχρι εκεί όλες οι εκδόσεις αμαξώματος της C-Class είναι ίδιες. Από εκεί και πίσω, όμως, η Sports Coupe "χαράζει" τα δικά της "σχεδιαστικά μονοπάτια". Η καμπυλόμορφη οροφή, που στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής έφερε τη διπλή γυάλινη ηλιοροφή, συμβάλλει στη σπορτίφ εικόνα του μοντέλου. Στο πίσω μέρος εστιάζονται και τα πιο καινοτομικά εμφανισιακά στοιχεία, με τη διάφανη επιφάνεια να συνεχίζει και κάτω από τη βάση του πίσω παρμπρίζ. Τα δίχρωμα φωτιστικά σώματα ακολουθούν τη φόρμα του αμαξώματος "αγκαλιάζοντας" τις λαξευτές πίσω άκρες του. Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι, έντονη είναι η αίσθηση της ισορροπίας που χαρακτηρίζει την εμφάνισή του. Στιβαρότητα, φινέτσα αλλά και κύρος είναι όλα όσα "νιώθει" κανείς να εκπέμπονται από το εντυπωσιακό αμάξωμα. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι ανάλογη. Το τριάκτινο σπορ τιμόνι του μοντέλου με τη μικρή σχετικά διάμετρο φιλοξενεί ορισμένους διακόπτες για τον έλεγχο λειτουργιών όπως είναι το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο και ο υπολογιστής ταξιδιού. Στην κολόνα του τιμονιού υπάρχουν δύο μοχλοδιακόπτες, ένας για το cruise control και ένας για το χειρισμό των δεικτών πορείας, της μεγάλης σκάλας των φώτων αλλά και για τους υαλοκαθαριστήρες. Ο πίνακας των οργάνων δεν εμφανίζει διαφορές σε σχέση με αυτόν της σεντάν έκδοσης του μοντέλου. Το ίδιο ισχύει και για την κεντρική κονσόλα αλλά και τη διάταξη των διακοπτών που φιλοξενούνται εκεί. Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή ήταν εφοδιασμένο με το εξελιγμένο σύστημα μετάδοσης Sequetronic, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει τόσο ως αυτόματο, όσο και ως σειριακό με 6 σχέσεις. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και κάποιοι αυτοματισμοί που αρχικά φαίνονται ως εξοπλισμός εντυπωσιασμού αλλά στην πράξη αποδεικνύονται αρκετά πρακτικοί και χρήσιμοι, όπως είναι αυτοί για τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες, που θέτουν σε λειτουργία τους σχετικούς μηχανισμούς όταν μειωθεί η ένταση του φωτός ή ανιχνευτεί νερό στο παρμπρίζ αντίστοιχα. Επίσης, η ενεργοποίηση των φώτων ομίχλης με το τηλεχειριζόμενο ξεκλείδωμα των θυρών, όταν στον περιβάλλοντα χώρο δεν υπάρχει φωτισμός, είναι ακόμα μια λεπτομέρεια που αποδεικνύεται αρκετά χρήσιμη. Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου περιελάμβανε επίσης δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα και το εσωτερικό των θυρών, αερόσακους οροφής που καλύπτουν τις πλευρικές γυάλινες επιφάνειες, δύο μετωπικούς και τέσσερις πλευρικούς για τις ανάγκες και των πίσω επιβατών, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα, σπορ ανάρτηση, προεγκατάσταση κινητού τηλεφώνου (με κεραία και βάση στην κονσόλα) και πλήρες ηχοσύστημα με ραδιοκασετόφωνο και 6δισκο CD. Η τιμή αγοράς της συγκεκριμένης και πλήρους από απόψεως εξοπλισμού έκδοσης είναι 16,5 εκατομμύρια δραχμές (η βασική έκδοση κοστίζει 12,5 εκατομμύρια).
 
Από τον αεραγωγό του ψυγείου στη μάσκα του αυτοκινήτου απουσιάζει... εσκεμμένα το έμβλημα του Γερμανού κατασκευαστή, με σκοπό την προσέγγιση νεανικότερου κοινού.
 
Τα δίχρωμα πίσω φώτα μοιάζουν λαξευμένα καθώς ακολουθούν το σχήμα του αμαξώματος, "αγκαλιάζοντας" τις γωνίες του. Συμβάλλουν και αυτά στη δημιουργία του ξεχωριστού χαρακτήρα του μοντέλου.
 
Στο πίσω μέρος καταλήγει οπτικά η γυάλινη οροφή. Διάφανο είναι και το τμήμα κάτω από την αεροτομή, προκειμένου να παρέχεται ορατότητα κατά το παρκάρισμα.
 
Ο γνωστός κινητήρας των 2,0 λίτρων, που με τη βοήθεια μηχανικού υπερσυμπιεστή αποδίδει 163 ίππους στις 5.300 σ.α.λ., "ταιριάζει" στο σπορ χαρακτήρα της Sports Coupe, προσδίδοντάς της καλές επιδόσεις από στάση και εν κινήσει.
 
Η διπλή γυάλινη ηλιοροφή είναι ένα από τα highlights του μοντέλου. Διαθέτει εσωτερικό ηλεκτρικά συρόμενο κάλυμμα, για τις ιδιαίτερα ηλιόλουστες ημέρες. Το εμπρόσθιο τμήμα που ανοίγει είναι μεγαλύτερο.
 
Το άνοιγμα της τρίτης πόρτας είναι τεράστιο και αποκαλύπτει έναν επίπεδο χώρο αποσκευών 310 λίτρων. Η χωρητικότητα αυτή ικανοποιεί τις ανάγκες ακόμα και τεσσάρων ατόμων με μικρές παραχωρήσεις.
 
Ο επιλογέας του Sequentronic είναι εύχρηστος. Αρκεί μια μικρή κίνηση του καρπού προς τα πίσω ή εμπρός στη σειριακή λειτουργία για τη γρήγορη επιλογή μεγαλύτερης ή μικρότερης σχέσης αντίστοιχα στο 6τάχυτο κιβώτιο. 
Οι πανέμορφες ζάντες ελαφρού κράματος έχουν διάμετρο 17 ιντσών, φιλοξενούν ελαστικά διάστασης 225/45 και αφήνουν σε κοινή θέα τις δαγκάνες και τους δίσκους του συστήματος πέδησης. 

 ΔΟΚΙΜΗ Mercedes Sports Coupe 200 Kompressor  Sequentronic
 Silver Star!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Δισυπόστατος χαρακτήρας...
Ανυπέρβλητη ποιότητα
Εξελιγμένη μετάδοση