Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/2/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/2/2004
Test mtx
ΒΜW X3 3,0
Ασύμμετρη "απειλή"
Το BMW X3 διαθέτει ουδέτερη συμπεριφορά σε κάθε οδόστρωμα.
Το X3 είναι ένα νέο όχημα με πολλαπλές δυνατότητες, κορυφαία αίσθηση στην άσφαλτο και πολλές "αρετές" εκτός δρόμου. Για το λόγο αυτό το νέο BMW μπορεί να χτυπήσει οποιονδήποτε αντίπαλο και είναι ικανό να πρωταγωνιστήσει.
Η BMW πρόσθεσε ένα νέο "κεφάλαιο" στην -πολύ επιθετική όπως αποδεικνύεται πλέον- εμπλοκή της στην κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου ή SAVs (Sports Activity Vehicles) όπως προτιμά να τα αποκαλεί η ίδια. Τα "βαυαρικά X-files" ενισχύονται λοιπόν με το Χ3, το οποίο θα αναζητήσει το ζωτικό του χώρο σε ένα αρκετά ευρύ πεδίο αγοραστών καθώς απευθύνεται σε όσους αναζητούν πρωτίστως πολύ καλή οδηγική αίσθηση στην άσφαλτο αλλά και αρκετές δυνατότητες για εκτός δρόμου κίνηση. Το Χ3 "δανείζεται" πολλά αισθητικά και τεχνικά στοιχεία από το "μεγάλο αδελφό" (λέγε με Χ5), τα αναμειγνύει με τη σπορτίφ οδηγική αίσθηση που χαρακτηρίζει όλα τα οχήματα της φίρμας και τα προσαρμόζει σε ένα σύνολο το οποίο από όλες τις πλευρές είναι αρκετά νεανικό (σίγουρα πιο νεανικό από το Χ5) χωρίς όμως να εμφανίζει έλλειμμα από πλευράς κύρους και πρεστίζ. Πρόκειται δε για ένα όχημα εξαιρετικά προσεγμένο σε όλους τους τομείς και ειδικά σε ό,τι αφορά το μηχανολογικό του προφίλ, όπου το σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς ξεχωρίζει ενσωματώνοντας τεχνολογία αιχμής. Στον τομέα της αισθητικής η εικόνα του οχήματος είναι γνώριμη και δεν αποκλείεται ορισμένοι από όσους το αντικρίσουν στο δρόμο να χρειαστούν μια δεύτερη ματιά για να σιγουρευτούν ότι πρόκειται για το "μικρό" SUV της BMW και όχι το μεγάλο. Μεγάλοι πρωταγωνιστές είναι τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα που έχουν δυναμική σχεδίαση και ταιριάζουν απόλυτα με τα δύο έντονα σχεδιαστικά "νεύρα" που συναντούμε στην πλαϊνή επιφάνεια του Χ3. Αντίστοιχα το πίσω τμήμα είναι αρκετά πιο μυώδες και φέρει φωτιστικά σώματα με πολύ ιδιόμορφο σχήμα καθώς ένα τμήμα τους εκτείνεται προς την εσωτερική πλευρά της πέμπτης πόρτας. Οι προφυλακτήρες και στα δύο άκρα του Χ3 είναι από μαύρο πλαστικό υλικό, στοιχείο το οποίο ενισχύει τον έτσι κι αλλιώς προφανή, δραστήριο, "οn-off" χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο δε θάλαμος των επιβατών δείχνει να είναι "τραβηγμένος" προς το πίσω μέρος του οχήματος, μια αίσθηση που δημιουργείται από το αρκετά μακρύ εμπρός καπό και την έντονη κλίση του παρμπρίζ. Στο εσωτερικό το Χ3 δεν ξαφνιάζει με την αισθητική του (με εξαίρεση ίσως τον πίνακα οργάνων) καθώς η στραμμένη προς τον οδηγό κεντρική κονσόλα μαρτυρεί αμέσως ότι πρόκειται για ένα BMW. Για την κίνηση του οχήματος, στη μόνη μέχρι στιγμής έκδοση που διατίθεται στην Ελλάδα, είναι υπεύθυνο ένα μηχανικό σύνολο 3,0 λίτρων και 231 ίππων το οποίο παρέχει τις πολύ καλές επιδόσεις που "απαιτούν" κατά κάποιο τρόπο το πολύ στιβαρό πλαίσιο και οι καλορυθμισμένες αν και σχετικά σφικτές αναρτήσεις. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης σε όλους τους τομείς ενώ συνολικά το Χ3 δικαιολογεί τα 54.500 ευρώ που απαιτούνται για την αγορά της βασικής έκδοσης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά





Μας άρεσε
Οι μεταλλικές επενδύσεις στις πόρτες και τη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Δε μας άρεσε
Ο πίνακας οργάνων έχει μικρά όργανα και δε θυμίζει ιδιαίτερα "BMW". To "τούνελ" του συστήματος μετάδοσης περιορίζει ελαφρώς το χώρο για τα πόδια του μεσαίου πίσω επιβάτη.
Πολύ καλός ο κινητήρας
Γνωστός και πολύ ισχυρός ο τρίλιτρος κινητήρας της BMW ταιριάζει "γάντι" στις ανάγκες του Χ3.
Για το Χ3 (όπως και για πολλά ακόμη μοντέλα της) η BMW εμπιστεύτηκε ένα μηχανικό σύνολο από την "οικογένεια" των εξακύλινδρων σε σειρά που διαθέτει (τα περίφημα "straight-six" μοτέρ που έχουν επαινεθεί πολλάκις). Η χωρητικότητα ανέρχεται σε 2.979 κ.εκ. ενώ στα highlights του περιλαμβάνονται η 24βάλβιδη κεφαλή, οι δύο εκκεντροφόροι και φυσικά το σύστημα ρύθμισής τους με την ονομασία bi-Vanos (πρόκειται για σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων μέσω συνεχούς ρύθμισης της θέσης των εκκεντροφόρων σε σχέση με τον στροφαλοφόρο άξονα). Η μέγιστη ονομαστική ισχύς των 231 ίππων αποδίδεται στις 5.900 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη τιμή της ροπής (300 Nm) είναι διαθέσιμη ήδη από τις 3.500 σ.α.λ., γεγονός που καταδεικνύει ότι στην πράξη ο οδηγός απολαμβάνει από χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής μια μεστή και ομαλά αυξανόμενη δύναμη ικανή να καλύψει τις σπορτίφ ανησυχίες του ή να κινήσει με άνεση το αμάξωμα ακόμη και με πλήρες φόρτο. Η κατανάλωση είναι σχετικά υψηλή.

 
 ΒΜW X3 3,0
Εσωτερικό
Στο δρόμο