Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  13/4/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/4/2004
Πρώτη επαφή
Volvo XC90 και XC70
Πολυτέλεια εκτός ορίων
Σύμφωνα με τις επιταγές της Σουηδικής εταιρείας, η σχεδίαση του αμαξώματος των δύο εκπροσώπων της είναι ελκυστική και βασίζεται στις λιτές και απέριττες γραμμές.
Τη μαγευτική περιοχή της Ζαρούχλας επέλεξε η Volvo Car Hellas για την επίδειξη των δυνατοτήτων των δύο εκπροσώπων της σειράς XC Cross Country. Σε ασφάλτινες αλλά και χωμάτινες διαδρομές, τα XC70 και XC90 είχαν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να επιδείξουν τις ικανότητές τους.
Σύμφωνα με τις επιταγές της Σουηδικής εταιρείας, η σχεδίαση του αμαξώματος των δύο εκπροσώπων της είναι ελκυστική και βασίζεται στις λιτές και απέριττες γραμμές. Στο εσωτερικό η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλή και το ίδιο ισχύει για το επίπεδο της συναρμολόγησης. Η λειτουργικότητα και η άνεση των επιβατών κάτω από όλες τις συνθήκες κίνησης είναι το πρωταρχικό μέλημα των ανθρώπων της Volvo και αυτό αντικατοπτρίζεται στο ευρύχωρο εσωτερικό τόσο του XC90, όσο και του μικρότερου "αδελφού" του XC70. Ακολουθώντας τη "φιδίσια" ασφάλτινη διαδρομή που ενώνει την παραλιακή Ακράτα με τη Ζαρούχλα το πρώτο που αντιλαμβάνεται κάποιος είναι η άνεση που προσφέρει το προηγμένο σύστημα αναρτήσεων των δύο μοντέλων που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός με αντιστρεπτική δοκό και ανεξάρτητη Multi-link πίσω με αλουμινένιο υποπλαίσιο. Προηγμένα συστήματα ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος (σύστημα αντισπίν TRACS και DSTC) εξασφαλίζουν την καλύτερο δυνατό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας σε κάθε περίπτωση σε συνδυασμό πάντα με το σύστημα τετρακίνησης (AWD με συνεκτικό συμπλέκτη Haldex). Παρόμοια είναι η οδική συμπεριφορά των μοντέλων και στο χώμα χάρη στην αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και την αυτορυθμιζόμενη λειτουργία της ανάρτησης. Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να επισημάνουμε την πολύτιμη βοήθεια που προσέφερε στη χάραξη και την επιλογή της διαδρομής ο νικητής στην κατηγορία του στο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ για το 2002, κ. Βασίλης Ορφανός. Στην ελληνική αγορά το Volvo XC90 διατίθεται με τρεις αλουμινένιους κινητήρες. Οι συγκεκριμένες επιλογές αφορούν έναν 6κύλινδρο σε σειρά χωρητικότητας 2,9 λίτρων με διπλό υπερσυμπιεστή που αποδίδει ισχύ 272 ίππων και ροπή 380 Nm, τον 5κύλινδρο 2,5 λίτρων με ισχύ 210 ίππων και ροπή 320 Nm και έναν turbodiesel 2,4 λίτρων με μέγιστη αποδιδόμενη ισχύ 163 ίππων και ροπή 340 ίππων. Αντίστοιχα το Volvo XC70 κινείται από έναν 5κύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων με υπερσυμπιεστή χαμηλής πίεσης που αποδίδει ισχύ 210 ίππων και ροπή 320 Nm. To Volvo XC90 διατίθεται στη χώρα μας με κόστος από 55.600 ευρώ ενώ αντίστοιχα η τιμή αγοράς του Volvo XC70 ανέρχεται στα 49.090 ευρώ.