Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/2/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/2/2006
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Πρωτότυπο Panda, με σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου
Το Panda Hydrogen, ένα πρωτότυπο όχημα με σύστημα κυψελών καυσίμου, που λειτουργεί με υδρογόνο, σχεδιάστηκε από την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, με πρωταρχικό σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ παρουσιάζεται ισχυρότερο από την βενζινοκίνητη έκδοση κατά 20 ίππους.
Σε αντίθεση με άλλα πρωτότυπα, που χρησιμοποιούν την τεχνολογία κυψελών καυσίμου, το Panda Hydrogen μπορεί να χρησιμοποιεί αποκλειστικά τον ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζοντας ικανοποιητικές επιδόσεις και μηδενικούς ρύπους. Αυτό, εξάλλου, ήταν και το στοίχημα για την ιταλική εταιρεία, η οποία, τον τελευταίο καιρό, εμφανίζεται ευαισθητοποιημένη στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος. Το νέο αυτό σύστημα, που χρησιμοποιείται στο Panda Hydrogen (Fuel Cell System), αποτελείται από 3 ξεχωριστές κυψέλες, οι οποίες κατασκευάζονται από την ιταλο - αμερικάνικη Nueva -μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στο χώρο των εναλλακτικών συστημάτων παροχής ενέργειας- και, επιπλέον, από ένα καινοτόμο αεροστρόβιλο, υπεύθυνο για την παροχή αέρα στις κυψέλες, ένα σύστημα ψύξης, υπεύθυνο για τη σωστή διαχείριση των αερίων, καθώς και από ένα σύνολο από βοηθητικά συστήματα, όλα εξελιγμένα από την ομάδα της Fiat.
Η πηγή του καλού
Το υδρογόνο αντιδρά με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας, απελευθερώνοντας ηλεκτρική ενέργεια, η οποία κινεί τον ηλεκτροκινητήρα. Η υψηλή αποδοτικότητα του συστήματος εξασφαλίζει μεγάλα ποσά ισχύος, ενώ η απλή κατασκευαστική δομή του το καθιστά κατάλληλο για την παραγωγή ελαφριών και αξιόπιστων γεννητριών, ικανών να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικά μοντέλα. Η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα ανέρχεται σε 80 ίππους, ενώ η μέγιστη ταχύτητα, που μπορεί να αναπτύξει το πρωτότυπο Panda, ξεπερνά τα 130 χλμ/ώρα. Η αυτονομία του μοντέλου στις ενδοαστικές μετακινήσεις φτάνει στα 200 χιλιόμετρα.
Κρατάει χρόνια…
Η Fiat εξελίσσει τέτοιου είδους συστήματα από το 2001, οπότε και είχε παρουσιάσει το Seicento Hydrogen. Ωστόσο, η παραγωγή των εν λόγω οχημάτων φαίνεται να καθυστερεί, τουλάχιστον μέχρι το 2020.
To ρεζερβουάρ του υδρογόνου βρίσκεται τοποθετημένο κάτω από τα πίσω καθίσματα.
Η συστοιχία των κυψελών καυσίμου είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας μεγάλους εσωτερικούς χώρους, παρόμοιους με αυτούς της συμβατικής έκδοσης.
H εικόνα του εσωτερικού στο Panda Hydrogen διαφοροποιείται ελαφρώς, σε σχέση με το συμβατικό μοντέλο. Οι διαφορές εντοπίζονται στην οθόνη στο πάνω τμήμα της κεντρικής κονσόλας, καθώς και στην απουσία του συμβατικού επιλογέα ταχυτήτων, τη θέση του οποίου έχει πάρει ένα περιστρεφόμενο χειριστήριο.