Προϊόντα Αυτοκινήτου

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/12/2007
ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ
Αέρας ή άζωτο στα ελαστικά;
Διαβάστηκε από 18192 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:18/12/2007
Μύθοι και πραγματικότητα
Μια από τις συνηθέστερες βελτιώσεις σήμερα στον τομέα των ελαστικών είναι η αντικατάσταση του αέρα με άζωτο. Είναι τόσο καλύτερο το άζωτο όμως, ώστε να δικαιολογήσει το κόστος του; Υπό προϋποθέσεις, ναι…
Από πού μας ήρθε;
Το άζωτο χρησιμοποιείται αντί για αέρα στη Φόρμουλα 1. Λογική συνέπεια αυτού είναι να περάσει και στα δικά μας καθημερινά αυτοκίνητα. Θεωρητικά, οποιαδήποτε τεχνολογία από τη F1 μπορεί να περάσει σε αυτοκίνητα παραγωγής, είναι θεμιτή και ειδικά αν δεν εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλειά μας…
Αέρας στα ελαστικά τουαυτοκινήτου
Ο αέρας υπό πίεση χρησιμοποιείται για ναφουσκώσουμε τα λάστιχα του αυτοκινήτου μας. Τον αέρα τον βρίσκει κανείς εύκολα σε βουλκανιζατέρ και σε βενζινάδικα και ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να τον αυξομειώσει -ανάλογα με τις συνθήκες. Ο αέρας σε οδηγικό επίπεδο επιτρέπει στο ελαστικό να παραμορφώνεται στιγμιαία ανάλογα με τις πιέσεις που του ασκούνται (σε στροφές, φρεναρίσματα κλπ), ενώ σε αίσθηση, επιτρέπει καλύτερη απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου και καλύτερα επίπεδα άνεσης σε σχέση με το άζωτο.
Τα + του αέρα
• Τον βρίσκεις εύκολα
• Δεν τον πληρώνεις
• Καλύτερος σε συμβατικές συνθήκες κίνησης
Άζωτο στα ελαστικά του αυτοκινήτου
Το άζωτο ως αδρανές αριο δε μεταβάλλεται σημαντικά από τη θερμοκρασία και από τις πιέσεις που δέχεται το ελαστικό. Έτσι, διατηρεί σταθερή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα την πίεση. Σε οδηγικό επίπεδο, το άζωτο προσφέρει καλύτερη συμπεριφορά στο αυτοκίνητο και δη σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης, αφού δεν επιτρέπει στο ελαστικό να παραμορφώνεται στιγμιαία. Έτσι, απουσιάζει το γνωστό μαγούλιασμα σε στροφές με μεγάλες ταχύτητες, ωστόσο αυτό επιδρά αρνητικά σε καθημερινές συνθήκες, αφού δεν επιτρέπει στα ελαστικά να απορροφήσουν με την ίδια ευκολία τις πιέσεις που δέχεται η ανάρτηση (πιο απότομο στο όριο και πιο περιορισμένη απορροφητικότητα ανωμαλιών). Το άζωτο τοποθετείται από ειδικό κομπρεσέρ που διαθέτουν αρκετά βουλκανιζατέρ, με κόστος 20 ευρώ και για τα τέσσερα λάστιχα. Επίσης, οι πιέσεις του ελέγχονται πάλι από βουλκανιζατέρ μια φορά το χρόνο, ενώ αν χρειαστεί συμπλήρωμα, εκείνο γίνεται δωρεάν.
Τα + του αζώτου
• Διατηρεί την πίεση σταθερή αρκετό χρόνο. Δε διαφοροποιείται η θερμοκρασία του (ζεστά και κρύα ελαστικά).
• Καλύτερη συμπεριφορά σε γρήγορους ρυθμούς
Ο αέρας…
Ο ατμοσφαιρικός αέρας είναι μίγμα αερίων, που αποτελείται από άζωτο, οξυγόνο, διοξείδιο του άνθρακα, άλλα ευγενή αέρια, ίχνη υδρογόνου και όζοντος. Ο αέρας, λοιπόν, που τοποθετούμε στα ελαστικά μας, διαθέτει ούτως ή άλλως άζωτο σε μεγάλο ποσοστό, ωστόσο μπορούμε να το αυξήσουμε στο 100%.
Το άζωτο…
Το άζωτο είναι χημικό στοιχείο, που ανήκει στα αμέταλλα και συμβολίζεται με το γράμμα "Ν". Είναι ευγενές αέριο, άχρωμο, άοσμο και άγευστο και αποτελεί το 77% του όγκου του ατμοσφαιρικού αέρα. Το άζωτο είναι αδρανές αέριο και το μέγεθος των μορίων του είναι μεγαλύτερο από του οξυγόνου.

Συμπέρασμα
Το άζωτο είναι μια καλή επιλογή για εκείνους που διαθέτουν σπορ κατηγορίας αυτοκίνητο και επισκέπτονται συχνά κάποιες πίστες. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου αλλάζει προς το καλύτερο όσον αφορά στο κράτημα (μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης), ωστόσο αυτό το καθιστά ελαφρώς πιο απόλυτο στο όριο. Επιπλέον, μετριάζεται ελαφρώς η απορροφητικότητα της ανάρτησης και οι κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές. Καλό είναι ο οδηγός να συνηθίσει τη χρήση του αζώτου στα ελαστικά του και να επιλέξει εκείνος, αν τελικά θα συνεχίσει να το χρησιμοποιεί ή αν θα το χρησιμοποιεί περιστασιακά, αφού η αντικατάστασή του και πάλι με αέρα είναι εύκολη διαδικασία.