Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/5/2009
Scoop
Νέα BMW Σειρά 1
Φουλ του άσσου!
Διαβάστηκε από 2788 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/5/2009
Παρουσίαση το 2011
Τα χαρτιά της κλειστά κρατά προς το παρόν η BMW για τα μελλοντικά της μοντέλα, όμως ο άσσος στο μανίκι της -όπως φαίνεται από τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες- είναι σε θέση να της χαρίσει την παρτίδα.
Η αρχή έγινε
Το κοινό ήδη έχει αποδεχθεί θετικά -όπως δείχνουν τα νούμερα των πωλήσεων- την πρώτη μικρομεσαία BMW και το επόμενο βήμα για την εταιρεία είναι να συνεχίσει το μικρομεσαίο της μοντέλο να εισάγει αγοραστές στις τάξεις της, κάτι που θα συνεχιστεί με την επόμενη γενιά του, που θα παρουσιαστεί στα τέλη του 2011.
Εμφάνιση
Όπως φαίνεται από τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες, η νέα Σειρά 1 της BMW διακρίνεται για τη δυναμική της εμφάνιση τόσο στην τρίθυρη όσο και στην πεντάθυρη έκδοση, η οποία διαμορφώνεται από τη νέα σχεδίαση κυρίως στο εμπρός μέρος. Κυρίαρχα στοιχεία εκεί είναι το νέο καπό με τις πιο έντονες ακμές, που καταλήγουν στο σήμα της εταιρείας, ενώ η χαρακτηριστική μάσκα της BMW με τις δύο εισαγωγές αέρα μεταβλητώνπτερυγίων (στα πλαίσια της φιλοσοφίας EfficientDynamics), σε συνδυασμό με το νέο προφυλακτήρα, που ενσωματώνει σε όλη του την επιφάνεια αεραγωγό,διαμορφώνουν την επιθετική και παράλληλα ελκυστική εμφάνιση. Στα πλαϊνά μέρη του αμαξώματος έχει διατηρηθεί η κλασική φόρμα αμαξώματος της υπάρχουσας γενιάς, με τους έντονους ώμους να διαπερνούν όλη την πλευρική επιφάνεια, διαμορφώνοντας την απαραίτητη μυώδη αισθητική, η οποία, ωστόσο, εδώ είναι πιο ορατή, από την άμβλυνση των καμπύλων επιφανειών. Στο πίσω μέρος τα νέα φωτιστικά σώματα κρίνονται πιο εμπνευσμένα σχεδιαστικά από του προκάτοχου μοντέλου, ενώ μια ενσωματωμένη στο αμάξωμα αεροτομή εντείνει τη σπορ υπόσταση της νέας Σειράς 1.
Μεγαλύτερη σε διαστάσεις
Ένα βασικό χαρακτηριστικό της νέας Σειράς 1 της BMW είναι οι μεγαλύτερες, σύμφωνα με πληροφορίες, διαστάσεις που θα έχει. Το μήκους 4.239 χλστ. αμάξωμα δεν αναμένεται να αυξηθεί ιδιαίτερα, ωστόσο αυξημένο θα είναι το μεταξόνιο και τα μετατρόχια, σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η χωροταξικά δυσμενή θέση για τα δεδομένα της κατηγορίας, που χαρακτηρίζει την υπάρχουσα γενιά, λόγω της διάταξης των μηχανικών της μερών. Έτσι, η νέα γενιάαναμένεται να εμφανίζει ελαφρώς καλύτερο χρο για τα πόδια και εσωτερικό πλάτος, καθώς και καλύτρο χώρο για τις απσκευές.
Με μικρότερους αλλά και ισχυρότερους κινητήρες
Αν και το τοπίο σχετικά με τους διαθέσιμους κινητήρες στη νέα Σειρά 1 είναι θολό, πηγές αναφέρουν ότι στη βασική έκδοση θα υπάρχει κινητήρας 1,3 λίτρων, ο οποίος με τη βοήθεια υπερτροφοδότησης θα αποδίδει 136 ίππους. Πάντως, υπάρχουν και φήμες που αναφέρουν για χρησιμοποίησηκινητήρων μικρότερης χωρητικότητας, με 3 κυλίνδρους. Όπως και να 'χει, το βασικότερο στοιχείο που προκύπτει από τις φημολογίες είναι, ότι οι ιθύνοντες της BMW σκέφτονται σοβαρά το downsizing (μεγάλη απόδοση, χαμηλή χωρητικότητα). Για τους παραδοσιακούς, τα μηχανικά σύνολα των 3,0 λίτρων με διπλή υπερτροφοδότηση θα αποτελούν και πάλι την αιχμή του δόρατος για τη Σειρά 1, δεδομένης της απουσίας "M" της έκδοσης αυτής, η οποία ωστόσο θα αποδίδει 326 ίππους. Υπερτροφοδότηση θα χρησιμοποιεί και ένας νέος 2λιτρος κινητήρας, που θα αντικαταστήσει εκείνον που εφοδιάζει τώρα τις εκδόσεις 120i, με την απόδοσή του να φτάνει στους 218 ίππους, ενώ ο γνωστός straight six κινητήρας των 3,0 λίτρων στην ατμοσφαιρική του εκδοχή (272 ίππων) θα υπάρχει πάλι κάτω από το καπό των εκδόσεων 130i. Τέλος, στη γκάμα θα υπάρχει και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της BMW.
ΕfficientDynamics
Η φιλοσοφία EfficientDynamics, που η BMW εφαρμόζει για περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων, θα χαρακτηρίζει και τη νέα γενιά της Σειράς 1. Έτσι, το σύστημα Αuto Start Stop, που θέτει εκτός λειτουργίας τον κινητήρα κατά την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, το σύστημα ελέγχου της ροής του αέρα μέσω των ενεργών πτερύγιων στις γρίλιες της μάσκας, τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση πλαισιώνουν το οικολογικό προφίλ και της επόμενης γενιάς της Σειράς 1.
Δυναμική και ελκυστική προβάλλοντας τον premium χαρακτήρα της, είναι εμφανισιακά η νέα γενιά της Σειράς 1, τόσο στην τρίθυρη όσο και στην 5θυρη έκδοσή της.

Υπάρχουσα BMW Σειρά 1
Η υπάρχουσα γενιά της Σειράς 1 αποτελεί την πρώτη απόπειρα της BMW στη μικρομεσαία κατηγορία. H entry level αλλά συνάμα -αντίστοιχα με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας- premium πρόταση της BMW διακρίνεται για την πολυτελή της υπόσταση και την πολύ καλή οδική της συμπεριφορά, που επιτυγχάνεται μέσω της μετάδοσης της κίνησης στους πίσω τροχούς και της ιδανικής κατανομής του βάρους (με διαμήκη τοποθετημένο κινητήρα). Η υπάρχουσα γενιά παρουσιάστηκε το 2004 αρχικά σε 5θυρη και αργότερα (το 2007) σε 3θυρη έκδοση, ενώ λίγο αργότερα, το ίδιο έτος, δέχτηκε ένα περιορισμένης έκτασης facelift και διεύρυνε την γκάμα της με τις πιο ειδικές κάμπριο και κουπέ εκδόσεις της.