Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  17/11/2009
Πρώτη επαφή
VW Polo, Golf και Passat BlueMotion
Το… οικολογικό μπλε της VW
Διαβάστηκε από 15836 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:17/11/2009
Στην Ευρώπη διαθέσιμα από το Νοέμβρη
Με υπερσύγχρονους πετρελαιοκινητήρες και πλήθος εφαρμογών εξοικονόμησης ενέργειας, η γκάμα BlueMotion της VW (Polo, Golf και Passat) παρουσιάζει περισσότερο οικολογικό χαρακτήρα ακόμα και από τα σύγχρονα υβριδικά.
Την ώρα που εντείνονται οι προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών για τη μείωση του μέσου όρου εκπομπών ρύπων, το τέλος του 2009 βρίσκει τη VW σε αρκετά πλεονεκτική θέση. Αφορμή η τεχνολογία BlueMotion με κινητήρες diesel, που βρίσκει ως κύριους εκφραστές τις νέες γενιές των Polo και Golf αλλά και το Passat, με τη μέση κατανάλωση καυσίμου και στα 3 μοντέλα να κυμαίνεται από 3,3 έως 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Μάλιστα, και τα 3 αυτοκίνητα πληρούν ήδη τις προδιαγραφές ρύπων της πολύ αυστηρής ευρωπαϊκής οδηγίας Euro 5, η υποχρεωτική ισχύς της οποίας θα ξεκινήσει από τον Ιανουάριο του 2011. Βέβαια, σε ό,τι αφορά στη χώρα μας, το ότι χρησιμοποιούν κινητήρες diesel τα καθιστά απαγορευτικά για τους κατοίκους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο αποτελούν πραγματική επίδειξη οικολογικών ικανοτήτων από πλευράς VW.
Γιατί επένδυσαν σε καθαρά μοτέρ εσωτερικής καύσης;
Στο πλαίσιο της ανάλυσης της στρατηγικής ανάπτυξης φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών, ο Δρ. Μάρτιν Βίντερκορν, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του VW Group, υπογράμμισε μεταξύ άλλων τα εξής: "Πρέπει να καταλάβουμε ότι το "ταξίδι" προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ένα απλό σπριντ, αλλά ένας κανονικός μαραθώνιος. Μέχρι το 2020 το 1,5% της παγκόσμιας αγοράς θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι το 98,5% δε θα αντλεί ενέργεια από πρίζα (θα χρησιμοποιεί, δηλαδή, περισσότερο συμβατικές τεχνολογίες). Συνεπώς, χωρίς υπερσύγχρονους κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης (όπως είναι οι TDI και οι TSI της VW), ο δρόμος για το μέλλον θα ήταν απλά αδύνατος". Με αυτά τα λόγια λοιπόν, το ηγετικό στέλεχος της VW εξηγεί γιατί η εταιρεία του επέλεξε να επενδύσει στην τεχνολογία BlueMotion και όχι σε υβριδικό σύστημα. Τα αποτελέσματα, δηλαδή, οι καταναλώσεις και οι εκπομπές CO2 των Polo, Golf και Passat τους δικαιώνουν απόλυτα.
Με μια ματιά
Τα πιο "πράσινα" μοντέλα της VW
Με μοτέρ diesel 1,2 και 1,6 λίτρων
Με μέση κατανάλωση καυσίμου από 3,3 έως 4,4 λτ./100 χλμ.
Στην Ευρώπη διαθέσιμα από το Νοέμβρη

 
 VW Polo, Golf και Passat BlueMotion
Case Study 1: Polo BlueMotion με κατανάλωση 3,3 λτ./100 χλμ.
Case Study 2: Golf BlueMotion με κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ.
Case Study 3: Passat BlueMotion με κατανάλωση 4,4 λτ./100 χλμ.
Τι περιλαμβάνει η τεχνολογία BlueMotion;