ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/7/2010
TEST
Νέο Audi A1 1,4 TFSI S tronic
Σε Ανεβασμ1 επίπεδα
Διαβάστηκε από 47939 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/7/2010
Το καινούριο και πιο νεανικό μοντέλο της Audi χαρακτηρίζεται "μικρό" μόνο σε μέγεθος, αφού σε ποιότητα και τιμές παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία, ενώ, παράλληλα, ο συνδυασμός της σφιχτής ανάρτησης με τον 1,4 TSI κινητήρα των 122 ίππων και το S tronic κιβώτιο το κάνει ενδιαφέρον οδηγικά.
Πριν από τρία χρόνια, η Audi μας είχε δώσει μια πρόγευση για το πολυαναμενόμενο μελλοντικό μικρό μοντέλο της, μέσω του Α1 metroproject Quattro, που είχε παρουσιάσει στην Έκθεση του Τόκιο. Όπως είχε πράξει και στο παρελθόν και με άλλα concept cars (βλ. Audi TT το 1995), έτσι και με το Α1 υιοθέτησε σε κάποιο βαθμό σχεδιαστικά στοιχεία από το πρωτότυπο αυτοκίνητο. Επίσης στο άμεσο μέλλον (πιθανώς το 2011) δεν αποκλείεται να εμπλουτιστεί η γκάμα του και από άλλες εκδόσεις, όπως το 5θυρο (Sportback) και το Cabriolet με παραδοσιακά μαλακή οροφή, αλλά και τo ισχυρότερο S1 με τον 1,4 TFSI, ισχύος 180 ίππων (στα πρότυπα των Seat Ibiza Cupra, Skoda Fabia RS και VW Polo GTI).
Νεανικό "look" με γνώριμα στοιχεία
Το μήκους 3.954 χλστ. αμάξωμα του A1 διακρίνεται για τις καμπύλες φόρμες του, δείχνοντας άμεσα ότι πρόκειται για ένα Audi σε μαζεμένες διαστάσεις. Χαρακτηριστικό που αποδίδεται στα γνώρισμα αισθητικά στοιχεία που έχει υιοθετήσει από τα μεγαλύτερα μοντέλα της γερμανικής φίρμας, όπως είναι στο εμπρόσθιο τμήμα η χρωμιωμένη μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα και τα φωτιστικά σώματα, από το πλάι η τοξοειδής οροφή, οι τονισμένοι ώμοι και τα νεύρα που θυμίζουν το ΤΤ, ενώ πίσω τα φανάρια και το σχήμα της πόρτας του χώρου αποσκευών παραπέμπουν στο Q5. Μάλιστα υπάρχει η δυνατότητα διαφορετικού χρωματισμού στα τόξα της οροφής σε σχέση με το υπόλοιπο αμάξωμα, ενώ συνολικά οι συνδυασμοί χρωμάτων που προσφέρονται, ξεπερνούν τους 800.
Από 18.900 ευρώ
Με δύο turbo TFSI μηχανικά σύνολα 1,2 και 1,4 λτ. είναι διαθέσιμο το Α1 και με τιμές που ξεκινούν από 18.900 και 21.950 ευρώ αντίστοιχα στη βασική έκδοση Attraction. Επίσης προσφέρεται με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο S tronic με τον 1,4 TFSI κινητήρα (από 23.950 ευρώ), καθώς και με ντίζελ 1,6 λτ. (105 hp) από 23.750 ευρώ. Όσον αφορά στον εξοπλισμό, από τη φθηνότερη έκδοση περιλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα στοιχεία ασφάλειας και ανέσεων, όπως ESP, 6 αερόσακοι, οι γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες, ράδιο CD και μηχανικά ρυθμιζόμενος κλιματισμός.
(+):
Ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, κατανάλωση, αμεσότητα κιβώτιου ταχυτήτων στις αλλαγές, εργονομία, θέση οδήγησης
(-): Τιμή, χώροι πίσω επιβατών, ρηχό πορτ μπαγκάζ, ελαφρύ τιμόνι

Ευχαριστούμε πολύ τη Μαρίνα Φλοίσβου για την παραχώρηση της άδειας φωτογράφησης στους χώρους της.
Χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση
Ο αεροδυναμικός συντελεστής στο νέο μικρό Audi ανέρχεται στο Cd= 0,32, τιμή που είναι από τις καλύτερες στη μικρή κατηγορία, σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα. Παράλληλα επιτεύχθηκε μείωση της κατανάλωσης κατά 0,6 λτ./100 χλμ., χάρη στις πολλές δοκιμές που έγιναν στην αεροδυναμική σήραγγα στο εργοστάσιο Ίνγκολσταντ της Audi. Ιδιαίτερη προσοχή κατά τη σχεδίαση δόθηκε και στο δάπεδο του αμαξώματος, στο οποίο προστέθηκαν πλαστικά καλύμματα, τα οποία εκτός από τη βελτίωση της αεροδυναμικής, προστατεύουν το "ευαίσθητο" αυτό σημείο από τα γδαρσίματα και τη διάβρωση.
Πλαίσιο βάρους 221 κιλών
Το πλαίσιο του A1 είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από ατσάλι με διάφορες διαβαθμίσεις ανθεκτικότητας, προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη ακαμψία με το χαμηλότερο δυνατό βάρος, αφού ζυγίζει μόλις 221 κιλά.

Νέα γραμμή παραγωγής στις Βρυξέλλες
Στο εργοστάσιο των Βρυξελλών, όπου παράγονται επίσης τα Golf, Polo και A3, η Audi κατασκεύασε μία νέα γραμμή παραγωγής, για την οποία επενδύθηκαν 300 εκατομμύρια ευρώ. Σε αυτή "εργάζονται" αδιάκοπα 368 ρομπότ, κάνοντας συνεχώς ποιοτικούς ελέγχους στην κατασκευή του αμαξώματος.

Ο… παππούς του Α1
H Audi λανσάρισε το 1974 και μόνο στην Ευρώπη το πρώτο μικρό της μοντέλο, το "50", το οποίο παρήχθη σε περισσότερες από 180.000 μονάδες στο εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg μέχρι το 1978. Μετέπειτα απέκτησε τα σήματα της VW και πωλούνταν για 3 χρόνια παράλληλα με το Polo, ως μια πλουσιότερη εκδοχή του. Το αποκλειστικά 3θυρο αμάξωμα του Audi 50 είχε μήκος 3.510 χλστ., ενώ για την κίνησή του υπήρχαν τα μηχανικά σύνολα των 0,9, 1,1 και 1,3 λτ., μέγιστης ισχύος έως 60 ίππων.

 
 Νέο Audi A1 1,4 TFSI S tronic
Κινητήρας
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο
Παθητική ασφάλεια
Συμπέρασμα
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Εξοπλισμός - Τιμή- Βαθμολογία