Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/11/2010
Παρουσίαση
10 ζευγάρια με μικρούς turbo κινητήρες έναντι μεγαλύτερων ατμοσφαιρικών
Υπερπλήρωση ή περισσότερα κυβικά;
Διαβάστηκε από 41723 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:30/11/2010
Στην συγκριτική παρουσίαση που ακολουθεί, επιλέξαμε 10 ζευγάρια αυτοκινήτων από τις ίδιες εταιρείες, συγκρίνοντας αυτό με τον μικρότερο turbo κινητήρα έναντι εκείνου με τον αμέσως μεγαλύτερο ατμοσφαιρικό. Στη συνέχεια, αντιπαραθέσαμε τα ζευγάρια σε θέματα εξοπλισμού, τιμής, κατανάλωσης, επιδόσεων κ.λ.π. και τέλος επιλέξαμε για εσάς εκείνο το μοντέλο που κυριάρχησε σε κάθε ζευγάρι ξεχωριστά.
Πριν από λίγα χρόνια, με turbo εφοδιάζονταν συνήθως κινητήρες από 1,8 λτ. και άνω, που κινούσαν "γρήγορες" εκδόσεις ή μεγάλα σε διαστάσεις αυτοκίνητα, τα οποία δεν απευθύνονταν στο ευρύ αγοραστικό κοινό και δεν προορίζονταν ως οικονομικά μοντέλα, για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη. 
Σήμερα, οι μικρού κυβισμού turbo κινητήρες συναντώνται σε ολοένα και περισσότερες εταιρείες και μοντέλα, ακολουθώντας την φιλοσοφία του "downsizing". 
Το αποτέλεσμα είναι ότι τα αμέσως μεγαλύτερου κυβισμού ατμοσφαιρικά, μηχανικά σύνολα των ίδιων εταιρειών, που έχουν και τα μικρότερα turbo, δείχνουν υποδεέστερα και ίσως παρωχημένα, αφού υπολείπονται σε ισχύ και επιδόσεις, καίνε περισσότερη βενζίνη και επιβαρύνουν το περιβάλλον με μεγαλύτερες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα. 
Από την άλλη όμως πλευρά, ένα αυτοκίνητο με ατμοσφαιρικό μοτέρ είναι πιο προσιτό σε τιμή από το ίδιο μοντέλο με τον "downsized" κινητήρα. Οπότε, εύλογα ο αγοραστής έρχεται σε ένα δίλημμα. Να αγοράσει το φθηνότερο με μεγαλύτερης χωρητικότητας ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο ή το μικρότερο turbo με την υψηλότερη τιμή αλλά και τις καλύτερες επιδόσεις; 
Σε αυτό το δίλημμα επικεντρωθήκαμε και εμείς και επιλέξαμε 10 ζευγάρια μοντέλων από τις ίδιες εταιρείες, συγκρίνοντας την έκδοση με τον χαμηλότερου κυβισμού turbo κινητήρα έναντι εκείνης με τον αμέσως υψηλότερο ατμοσφαιρικό. Παράλληλα - μεταξύ άλλων στοιχείων - παραθέτουμε και το κέρδος που μπορεί να έχει κάποιος ετησίως, το οποίο έχει υπολογιστεί με βάση την εργοστασιακή κατανάλωση για 15.000 χλμ. και τιμή βενζίνης 1,5 ευρώ/λτ. συν τα τέλη κυκλοφορίας και βάσει εκπομπών CO2.

 
 10 ζευγάρια με μικρούς turbo κινητήρες έναντι μεγαλύτερων ατμοσφαιρικών
Citroen C5 1,8i 16v VS 1,6 THP 155
Opel Astra 1,6 115PS VS 1,4 Turbo 120PS
Opel Insignia 1,8 140PS VS 1,6 Turbo 180PS
Renault Megane 1,6 16v 110 HP VS 1,4 TCe 130 HP
Seat Ibiza 1,4 85hp VS 1,2 TSI 105hp
Seat Leon 1,4 85HP VS 1,2 TSI 105HP
Skoda Fabia 1,4 16v 86hp VS 1,2 TSI 105hp
Skoda Octavia5 1,4 MPI 80hp VS 1,2 TSI 105hp
VW Polo 1,4 85PS VS 1,2 TSI 105PS
VW Golf 1,4 80PS VS 1,2 TSI 105PS
Γενικό συμπέρασμα