Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/11/2010
Παρουσίαση
Υπερπλήρωση ή περισσότερα κυβικά;
Skoda Octavia5 1,4 MPI 80hp VS 1,2 TSI 105hp
Διαβάστηκε από 41723 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:30/11/2010
H δημοφιλής Octavia5 προσφέρεται στην φθηνότερη έκδοσή της με τον 1,4 λτ. ατμοσφαιρικό κινητήρα, ισχύος 80 ονομαστικών ίππων, ο οποίος σύμφωνα και με τις εργοστασιακές μετρήσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 14,2 δλ.) είναι μάλλον "λίγος" για το μεσαίων διαστάσεων αμάξωμά της. Παράλληλα, εμφανίζει αυξημένη κατανάλωση και εκπομπές CO2, με αποτέλεσμα ο κάτοχός της να πληρώνει υψηλά τέλη κυκλοφορίας (334 ευρώ). Στον αντίποδα ο μικρότερος TSI των 1,2 λτ. αποδίδει 124 πραγματικούς ίππους, προσφέροντας επιδόσεις ισάξιες με ανταγωνιστικών μοντέλων 1,6 λτ., ενώ παράλληλα έχει χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο και κοστίζει 198 ευρώ λιγότερα σε τέλη κυκλοφορίας. 
Όσον αφορά στις τιμές αγοράς, η 1,4 MPI 80hp στοιχίζει 1.000 ευρώ λιγότερα στις ίδιες εκδόσεις (συμπεριλαμβανομένων των εκπτώσεων), ποσό που υπερκαλύπτει ο καλύτερος 1,2 TSI κινητήρας συν το εργοστασιακό ράδιο CD. Επιπλέον, το μεσαίο Skoda διαθέτει άνετους χώρους, πολύ καλή ποιότητα, άνεση και οδική συμπεριφορά αποτελώντας μία αξιόλογη πρόταση με τον 1,2 TSI. 
Εξοπλισμός - τιμή
• Μοντέλο: 1,4 MPI 80hp Comfort: 
ASR, 4 a/b, a/c, 2 ηλ. παράθυρα και ηλ. καθρέφτες. 
Τιμή: 14.690 ευρώ (με την έκπτωση των 1.100 ευρώ 
• Μοντέλο: 1,2 TSI 105hp Comfort (επιπλέον του 1,4):
 Ράδιο CD.
 Τιμή: 15.690 ευρώ (με την έκπτωση των 800 ευρώ)
Διαφορά τιμής: 1.000 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Έκδοση1,4 MPI 80hp1,2 TSI 105hp
Κυβισμός (κ.εκ.)1.3901.197
Ισχύς (ίπποι/
σ.α.λ.)
80/
5.000*
124/
5.050
Ροπή (Nm/
σ.α.λ.)
132/
3.800*
206/
2.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)14,2*10,5
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) -9,3
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) -14,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)173192
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*7,05,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*167136
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)334136
Βάρος (κιλά)1.275*1.270
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Συμπέρασμα: Επιλέγουμε το 1,2 TSI 105 hp 
Ετήσιο κέρδος από το 1,2 TSI 105hp: 468 ευρώ

 
 10 ζευγάρια με μικρούς turbo κινητήρες έναντι μεγαλύτερων ατμοσφαιρικών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Citroen C5 1,8i 16v VS 1,6 THP 155
Opel Astra 1,6 115PS VS 1,4 Turbo 120PS
Opel Insignia 1,8 140PS VS 1,6 Turbo 180PS
Renault Megane 1,6 16v 110 HP VS 1,4 TCe 130 HP
Seat Ibiza 1,4 85hp VS 1,2 TSI 105hp
Seat Leon 1,4 85HP VS 1,2 TSI 105HP
Skoda Fabia 1,4 16v 86hp VS 1,2 TSI 105hp
Skoda Octavia5 1,4 MPI 80hp VS 1,2 TSI 105hp
VW Polo 1,4 85PS VS 1,2 TSI 105PS
VW Golf 1,4 80PS VS 1,2 TSI 105PS
Γενικό συμπέρασμα