www.autotriti.gr - 29 Απριλίου 2024

Fiat Doblo 1,4 T 120 PS Natural Power – VW Passat 1,4 TSI 150 PS EcoFuel

Διαβάστηκε από 40526 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/9/2011

Δεν είναι βόες, δεν είναι κροταλίες, είναι τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο και που υπόσχονται μειωμένο κόστος μεταφοράς και προστασία του περιβάλλοντος. Η παράλληλη δοκιμή των Fiat Doblo και VW Passat τους δίνει ψήφο εμπιστοσύνης…

Tι σχέση θα μπορούσε να έχει ένα Fiat Doblo με ένα VW Passat υπό κανονικές συνθήκες; Απολύτως καμία, αφού το πρώτο είναι ένα απόλυτα πρακτικό van και το δεύτερο μια κλασική premium γερμανική μπερλίνα. Αυτό που τα ενώνει στo θέμα που ακουλουθεί είναι το εναλλακτικό καύσιμο που χρησιμοποιούν και δεν είναι άλλο από το φυσικό αέριο. Προσοχή! Όχι υγραέριο LPG (Liquified Petroleum Gas), που προκύπτει από το μίξη προπανίου και βουτανίου, αλλά φυσικό αέριο CNG (Compressed Natural Gas) σαν αυτό που χρησιμοποιούμε για τη θέρμανση στο σπίτι. Το φυσικό αέριο ως καύσιμο για μέσα μετακίνησης, έγινε κάπως γνωστό στη χώρα μας χάρη στα 400+ λεωφορεία της ΕΘΕΛ που κυκλοφορούν στο νομό Αττικής και τα περί 110 απορριμματοφόρα του Δήμου Αθηναίων που χρησιμοποιούν αποκλειστικά αυτό το πολλά υποσχόμενο καύσιμο.

Βρες τις διαφορές
Σε ό,τι αφορά στην εμφάνιση, τα αυτοκίνητα δεν παρουσιάζουν καμία διαφοροποίηση από τα συμβατικά αδέλφια τους, με εξαίρεση τα σχετικά λογότυπα: Natural Power στο Fiat Doblo και ΕcoFuel στο VW Passat. Κατά τα άλλα, το… μυστικό των δύο αυτοκινήτων είναι κρυμμένο στο δάπεδό τους, που είναι κατάλληλα διαμορφωμένο για να φιλοξενεί τις δεξαμενές στις οποίες αποθηκεύεται υπό υψηλή πίεση το φυσικό αέριο. Επίσης, πάνω από το στόμιο ανεφοδιασμού της βενζίνης υπάρχει η ειδική υποδοχή για ανεφοδιασμό με φυσικό αέριο. Που γίνεται αυτό; Προς το παρόν μόνο στα αμαξοστάσια του Ο.ΣΥ (Oργανισμού Συγκοινωνιών) στην Ανθούσα και τα Άνω Λιόσια, όπου υπάρχει αντλία για τον εφοδιασμό πέραν των ειδικών λεωφορείων, με φυσικό αέριο. Όπως καταλαβαίνει κανείς, η υποδομή για τέτοια αυτοκίνητα στη χώρα μας είναι ανύπαρκτη και αποτελεί πρόβλημα, ειδικά αν στην εξίσωση μπει και ο παράγοντας «μικρότερα ρεζερβουάρ βενζίνης». Στο Fiat Doblo είναι 22λτ. και στο VW Passat 31 λτ. με τις δεξαμενές φυσικού αερίου να είναι σε θέση να αποθηκεύουν 16,2 και 21 κιλά φυσικό αέριο αντίστοιχα. Πάντως στόχος, εκτός φυσικά από την επέκταση των σταθμών ανεφοδιασμού (που δεν απαιτεί δεξαμενές, αλλά χρήση του δικτύου του φυσικού αερίου) είναι η πλήρωση με το εναλλακτικό καύσιμο τέτοιων αυτοκινήτων στο μέλλον, να γίνεται στο σπίτι (εφαρμόζεται στην Ελβετία), όπως θα έκανε κάποιος βάζοντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην πρίζα του γκαράζ.

Επένδυση για το μέλλον
Η αγορά ενός αυτοκινήτου με φυσικό αέριο, αυτή τη στιγμή, μπορεί να φαίνεται άστοχη, λόγω μη κατάλληλης υποστήριξης, αλλά, αν κανείς συνειδητοποιήσει πως μιλάμε για μια επένδυση με σοβαρά οφέλη για την τσέπη και το περιβάλλον, τότε ίσως πειστούν κάποιοι από τώρα να καταβάλλουν 22.400 ευρώ για το σχετικό Fiat Doblo ή περί τις 24.500 ευρώ (ενδεικτική τιμή) για το VW Passat.

Φυσικό αέριο

(+): Οδική Οικολογία, οικονομία, δυνατότητα εναλλαγής με βενζίνη
(-): Δίκτυο ανεφοδιασμού

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Περί φυσικού αερίου
Μείωση κόστους καυσίμου έως 151%
Εσωτερικό: Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά
Στο δρόμο: Διαφορά φιλοσοφίας
Τεχνικά χαρακτηριστικά
»Σχολιάστε την είδηση

Tags: FIAT DOBLO (NEO) | VOLKSWAGEN PASSAT | ΕΜΠΟΡΟΙ |

περισσότερα νέα & άρθρα »
© 2024 autotriti.gr  
© 2024 autotriti.gr