Περί φυσικού αερίου
Διαβάστηκε από 40576 αναγνώστες
|
Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/9/2011 |
Το φυσικό αέριο αποτελεί ένα
από τα βιώσιμα εναλλακτικά καύσιμα για τα οχήματα, καθώς όσα
το χρησιμοποιούν ήδη χαρακτηρίζονται από τα «καθαρότερα».
Σε ένα αυτοκίνητο που κινείται
με φυσικό αέριο, παρατηρείται
μείωση εκπομπών ΝΟχ μέχρι και
κατά 85%, μείωση CO πάνω από
90% και μείωση CO2 μέχρι και
κατά 20%, ενώ συμβάλλει στη
μείωση εκπομπών λεπτών σωματιδίων (PM) μέχρι και κατά 99%.
Το φυσικό αέριο καίγεται σε κινητήρα τύπου Otto (με σπινθήρα)
καθιστώντας δυνατή την εναλλαγή καυσίμου μεταξύ της βενζίνης
και του φυσικού αερίου. To φυσικό αέριο αποθηκεύεται στις φιάλες του οχήματος υπό υψηλή πίεση (250 bar), για αυτό και αποκαλείται «Συμπιεσμένο Φυσικό Αέριο» (Compressed Natural Gas ή
CNG).
Το ότι η αεριοκίνηση είναι επισφαλής λόγω της πιθανότητας
εκρήξεως αποτελεί μύθο, καθώς,
πέραν των υψηλών προδιαγραφών, η ασφαλής λειτουργία ενισχύεται λόγω της ιδιότητας του
φυσικού αερίου να αναφλέγεται
μόνο σε περιορισμένο εύρος μίγματος με αέρα (5% έως 15% κατ όγκο, ελαφρύτερα ή βαρύτερα
μίγματα δεν αναφλέγονται).
Ο κινητήρας που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα φυσικού αερίου είναι παρόμοιος με τον ευρέως
διαδεδομένο κινητήρα εσωτερικής
καύσης για βενζίνη (με σπινθηριστή) κι αυτός είναι ο λόγος που είναι εύκολη η μετατροπή ενός υφιστάμενου βενζινοκίνητου κινητήρα σε φυσικού αερίου, με σχετικά
χαμηλό κόστος.
Η τελική τιμή του είναι σημαντικά χαμηλότερη από αυτή της βενζίνης (περί το 60%), ενώ είναι περίπου 35% χαμηλότερη από αυτή
του πετρελαίου.
|